Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

19 Toen door defender
Vandaag om 19:19:02
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 19:16:48
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 18:54:32
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:28:50
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 17:16:38
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 16:48:56
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
  

Auteur Topic: Toen en Nu  (gelezen 74138 keer)

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1682
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Toen en Nu
« Reactie #135 Gepost op: 16 maart 2014, 22:02:29 »

Het is zomer 2000 en Syntus verzorgt de dienst op het traject tussen Almelo en Mariënberg met een DE2. Dit stel is zeer herkenbaar door de zwarte 6-vingerige snor en het Syntus-logo op de zijwand.


Het is inmiddels 2014 en Ariva verzorgt de treindienst op deze lijn. Treinstel 34 is een treinstel dat zijn carrière ooit begonnen is bij Syntus, maar na renovatie en in de uitvoering van Vechtdallijnen bij Arriva dienst doet.

Martijn

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Toen en Nu
« Reactie #136 Gepost op: 16 maart 2014, 23:14:43 »
Hé, een ander stootblok. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re: Toen en Nu
« Reactie #137 Gepost op: 16 maart 2014, 23:20:10 »
@peter korsten Ja inderdaad,en wat dacht je van de stoeptegels?
Die zijn ook in een ander verband gelegd ;D
Mvg jamie diks

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: Toen en Nu
« Reactie #138 Gepost op: 21 maart 2014, 13:15:19 »
Perron is zo te zien ook verlaagd, en er liggen nu betonnen dwarsliggers en nieuwe ballast.
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2842
    • foto's op Imgur
Re: Toen en Nu
« Reactie #139 Gepost op: 21 maart 2014, 14:38:33 »
Verllaagd plafond is moeilijk te zien.
Maar dan gaat het hooguit om luttele cm's (zie de voeten van de kolommen van de overkapping, en de HWA buizen onder 45 gr.).
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re: Toen en Nu
« Reactie #140 Gepost op: 21 maart 2014, 14:54:58 »
Het spoor verhoogd?
Mvg jamie diks

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: Toen en Nu
« Reactie #141 Gepost op: 21 maart 2014, 15:53:15 »
Fundering van de overkapping zal niks mee gedaan zijn lijkt me, dus zal het perron verlaagd zijn, gezien de fundering van de kap en de HWA. Zal denk ik iets van 15 cm of zoiets zijn gok ik.

Spoor verhoging is het zeker niet, gezien de fundering van de kap.


Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10571
Re: Toen en Nu
« Reactie #142 Gepost op: 21 maart 2014, 16:10:51 »
Interessante discussie.   ;D
Ik denk toch aan een spoorophoging. De perronwand is gemetseld en daar sloop je niet even 2 lagen vanaf. Spoor is volgens mij dus hoger gelegd. Of het is allemaal optisch bedrog...  8)
No dress rehearsel, this is our life.

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1682
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Toen en Nu
« Reactie #143 Gepost op: 21 maart 2014, 20:41:22 »


Leuke verklaringen voorbij zien komen. De oplossing is dat het perron 'gewoon' iets is verlaagd. Dat de zichtbare perronwand gemetseld is, wil niet zeggen dat de onzichtbare wand dat ook is  ;). Op deze foto is te zijn dat aan die zijde gewoon prefab elementen staan. Dat maakt een kleine verlaging een stuk eenvoudiger.

Martijn

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2458
  • NS 1968-1980
    • Twentelijn
Re: Toen en Nu
« Reactie #144 Gepost op: 21 maart 2014, 20:52:37 »
En over een poosje is alles weer anders, want ik meen dat er plannen zijn het gebouwtje op de achtergrond te slopen en hetspoor verder door te trekken.

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 563
Re: Toen en Nu
« Reactie #145 Gepost op: 22 maart 2014, 08:11:55 »
@ Romar.

Omhoog of omlaag. Dat weet ik niet. Maar het heeft te maken met het project P76. Alle perrons worden op dit moment aangepast aan de Europesche norm. Het perron moet voortaan 76 cm t.o.v. bovenkant spoorstaaf zijn. Alle nieuwe treinstellen worden zo gebouwd dat je dan "gelijkvloers" kan in en uit stappen.

Andre
De bouw van Berkendam is begonnen.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Toen en Nu
« Reactie #146 Gepost op: 22 maart 2014, 16:42:59 »
Ook zo handig voor mensen in een rolstoel.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

tinus

  • Online Online
  • Berichten: 1538
Re: Toen en Nu
« Reactie #147 Gepost op: 22 maart 2014, 23:39:29 »
Nee handig voor NS! Hoeven ze nog minder service te verlenen!!

Tinus.

bleh

  • Offline Offline
  • Berichten: 26
  • Spoor N - DB - TP IV
Re: Toen en Nu
« Reactie #148 Gepost op: 23 maart 2014, 14:52:03 »
Ik denk dat iemand in een rolstoel liever zichzelf helpt en naar binnen/buiten rolt, dan afhankelijk is van anderen. Dus gelijkvloerse instap is wel degelijk service. Of dat vrijwillig is van de ns is natuurlijk de vraag, gezien de hierboven aangehaalde europese regelgeving.
Met vriendelijke groet,

Christiaan

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1682
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Toen en Nu
« Reactie #149 Gepost op: 28 maart 2014, 18:44:40 »
Kleine variatie op het thema in de vorm van een toen en toen voor station Veenendaal-Centrum.


In 1990 is bruin nog een modekleur en die overheerst behoorlijk. Dat levert toch wel somber geheel op en het herfstweer helpt ook niet mee.


15 Jaar later is het station omgekwast in het wit en de blauwe raamstijlen van de wachtruimten moeten zorgen een vrolijke noot.

Overigens is er in die 15 jaar weinig veranderd aan de drukte op het station ;D

Martijn