Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 16:34:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bertje B
Vandaag om 16:27:04
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
Vandaag om 16:23:24
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 16:22:48
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 16:14:10
EL11 NSB sound file door bellejt
Vandaag om 16:10:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 15:47:25
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:15:39
Tams app door Ronald Halma
Vandaag om 15:10:56
Wielen bruineren. Hoe? door Forever Rocofan
Vandaag om 14:52:41
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 14:16:53
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 13:53:03
Wat was jullie allereerste loc? door Sven
Vandaag om 13:42:59
RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 13:37:39
Wie is Hans Reints door Hans Reints
Vandaag om 13:05:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:39:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:18:55
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronaldk
Vandaag om 12:11:08
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 12:03:21
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 11:59:57
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:46:52
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:45:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:10:15
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 11:02:35
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 10:53:47
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Karben
Vandaag om 10:41:39
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 09:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:32:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
  

Auteur Topic: Toen en Nu  (gelezen 80198 keer)

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1804
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Toen en Nu
« Reactie #135 Gepost op: 16 March 2014, 22:02:29 »

Het is zomer 2000 en Syntus verzorgt de dienst op het traject tussen Almelo en Mariënberg met een DE2. Dit stel is zeer herkenbaar door de zwarte 6-vingerige snor en het Syntus-logo op de zijwand.


Het is inmiddels 2014 en Ariva verzorgt de treindienst op deze lijn. Treinstel 34 is een treinstel dat zijn carrière ooit begonnen is bij Syntus, maar na renovatie en in de uitvoering van Vechtdallijnen bij Arriva dienst doet.

Martijn

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Toen en Nu
« Reactie #136 Gepost op: 16 March 2014, 23:14:43 »
Hé, een ander stootblok. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: Toen en Nu
« Reactie #137 Gepost op: 16 March 2014, 23:20:10 »
@peter korsten Ja inderdaad,en wat dacht je van de stoeptegels?
Die zijn ook in een ander verband gelegd ;D
Mvg jamie diks

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: Toen en Nu
« Reactie #138 Gepost op: 21 March 2014, 13:15:19 »
Perron is zo te zien ook verlaagd, en er liggen nu betonnen dwarsliggers en nieuwe ballast.
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2884
    • foto's op Imgur
Re: Toen en Nu
« Reactie #139 Gepost op: 21 March 2014, 14:38:33 »
Verllaagd plafond is moeilijk te zien.
Maar dan gaat het hooguit om luttele cm's (zie de voeten van de kolommen van de overkapping, en de HWA buizen onder 45 gr.).
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: Toen en Nu
« Reactie #140 Gepost op: 21 March 2014, 14:54:58 »
Het spoor verhoogd?
Mvg jamie diks

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: Toen en Nu
« Reactie #141 Gepost op: 21 March 2014, 15:53:15 »
Fundering van de overkapping zal niks mee gedaan zijn lijkt me, dus zal het perron verlaagd zijn, gezien de fundering van de kap en de HWA. Zal denk ik iets van 15 cm of zoiets zijn gok ik.

Spoor verhoging is het zeker niet, gezien de fundering van de kap.


Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10768
Re: Toen en Nu
« Reactie #142 Gepost op: 21 March 2014, 16:10:51 »
Interessante discussie.   ;D
Ik denk toch aan een spoorophoging. De perronwand is gemetseld en daar sloop je niet even 2 lagen vanaf. Spoor is volgens mij dus hoger gelegd. Of het is allemaal optisch bedrog...  8)
No dress rehearsel, this is our life.

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1804
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Toen en Nu
« Reactie #143 Gepost op: 21 March 2014, 20:41:22 »


Leuke verklaringen voorbij zien komen. De oplossing is dat het perron 'gewoon' iets is verlaagd. Dat de zichtbare perronwand gemetseld is, wil niet zeggen dat de onzichtbare wand dat ook is  ;). Op deze foto is te zijn dat aan die zijde gewoon prefab elementen staan. Dat maakt een kleine verlaging een stuk eenvoudiger.

Martijn

1200blauw

  • Online Online
  • Berichten: 2886
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Toen en Nu
« Reactie #144 Gepost op: 21 March 2014, 20:52:37 »
En over een poosje is alles weer anders, want ik meen dat er plannen zijn het gebouwtje op de achtergrond te slopen en hetspoor verder door te trekken.

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 572
Re: Toen en Nu
« Reactie #145 Gepost op: 22 March 2014, 08:11:55 »
@ Romar.

Omhoog of omlaag. Dat weet ik niet. Maar het heeft te maken met het project P76. Alle perrons worden op dit moment aangepast aan de Europesche norm. Het perron moet voortaan 76 cm t.o.v. bovenkant spoorstaaf zijn. Alle nieuwe treinstellen worden zo gebouwd dat je dan "gelijkvloers" kan in en uit stappen.

Andre
De bouw van Berkendam is begonnen.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Toen en Nu
« Reactie #146 Gepost op: 22 March 2014, 16:42:59 »
Ook zo handig voor mensen in een rolstoel.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re: Toen en Nu
« Reactie #147 Gepost op: 22 March 2014, 23:39:29 »
Nee handig voor NS! Hoeven ze nog minder service te verlenen!!

Tinus.

bleh

  • Offline Offline
  • Berichten: 26
  • Spoor N - DB - TP IV
Re: Toen en Nu
« Reactie #148 Gepost op: 23 March 2014, 14:52:03 »
Ik denk dat iemand in een rolstoel liever zichzelf helpt en naar binnen/buiten rolt, dan afhankelijk is van anderen. Dus gelijkvloerse instap is wel degelijk service. Of dat vrijwillig is van de ns is natuurlijk de vraag, gezien de hierboven aangehaalde europese regelgeving.
Met vriendelijke groet,

Christiaan

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1804
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Toen en Nu
« Reactie #149 Gepost op: 28 March 2014, 18:44:40 »
Kleine variatie op het thema in de vorm van een toen en toen voor station Veenendaal-Centrum.


In 1990 is bruin nog een modekleur en die overheerst behoorlijk. Dat levert toch wel somber geheel op en het herfstweer helpt ook niet mee.


15 Jaar later is het station omgekwast in het wit en de blauwe raamstijlen van de wachtruimten moeten zorgen een vrolijke noot.

Overigens is er in die 15 jaar weinig veranderd aan de drukte op het station ;D

Martijn