Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Jelmer
Vandaag
om 00:58:06
verlichting inbouwen voor beginners
door
meino
Vandaag
om 00:47:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Hatsune Miku
23 October 2025, 23:15:04
Pendel module Viessmann 5214
door
Te 2/2
23 October 2025, 22:57:52
Anleitung en Ersatzteilliste van Trix V 120 001 (artnr. 22511)
door
Hasenwald
23 October 2025, 22:17:34
Artitec 6300
door
ModelWessel
23 October 2025, 22:11:28
roco kraan 40108 adres wijzigen
door
jerrytrein
23 October 2025, 21:53:06
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
henk
23 October 2025, 21:46:50
Raadplaatje
door
Hatsune Miku
23 October 2025, 21:28:22
De Projecten van RetroJack
door
DJV
23 October 2025, 21:17:10
Configureren van YD8116 via web browser
door
reinderlf
23 October 2025, 21:16:42
Fleischmania Nostalgia
door
RetroJack
23 October 2025, 20:41:52
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid
door
richardvandijk
23 October 2025, 20:03:33
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
23 October 2025, 19:33:38
marklin 3756 verlichting
door
bellejt
23 October 2025, 19:30:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
23 October 2025, 19:19:57
Digitaliseren Trix V 120
door
Overet
23 October 2025, 18:57:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Peter Kleton
23 October 2025, 18:55:19
Omgeving Frankfurt am Main
door
reMARKable
23 October 2025, 18:37:50
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
henk
23 October 2025, 15:26:45
Da's Daz 2
door
spoorijzer
23 October 2025, 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Huup
23 October 2025, 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG!
door
VAM65
23 October 2025, 14:49:15
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
1795
23 October 2025, 14:41:44
Stroomdetectie issues.
door
Klaas Zondervan
23 October 2025, 13:19:04
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain
door
Dirk J
23 October 2025, 13:06:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
wob
23 October 2025, 13:02:37
Loksound downloads
door
D_Loc
23 October 2025, 13:02:28
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
Pauldg
23 October 2025, 12:43:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
23 October 2025, 11:25:49
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6 (gelezen 17167 keer)
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10488
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6
«
Reactie #45 Gepost op:
16 May 2011, 22:57:27 »
Misschien heb je hier iets aan...
Bron: Waldorp.
Grtzz,
Karst
Gelogd
RobbertJan
Offline
Berichten: 3533
Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6
«
Reactie #46 Gepost op:
17 May 2011, 10:21:36 »
@ Gert,
Het lijkt inderdaad raar, het machinistenhuis is er later opgezet nadat de loc omgebouwd
werd van een loc+tender naar tenderloc, dit heeft ook zijn invloed gehad op het
loopwiel wat er om die reden ook ondergeplaatst is.
@ Ronald,
Klopt precies
@ Karst,
Bedankt voor de opload, deze is een stuk groter dan het kopietje waarmee ik werk.
Dat is overigens precies het zelfde maar nu kan ik gemakkelijk zien dat de hoogte van
de ketel en water/kolenkast gelijk is. Top
Er komt dus even 2mm bij de water/kolenkast op en dan is de hoogte gelijk aan de
ketel. Voor de veiligheden heb ik de originelen van Sango nog en die doen het denk ik
ook wel goed, ik moet ze alleen nog even solderen en klaarmaken voor montage.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10488
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6
«
Reactie #47 Gepost op:
17 May 2011, 11:15:12 »
Hoi,
De staande gietdelen van de veiligheid heb ik ook nog origineel Philo voor je. Alleen de hendel en veer naar het machinistenhuis moet je zelf maken.
Grtzz,
Karst
Gelogd
RobbertJan
Offline
Berichten: 3533
Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6
«
Reactie #48 Gepost op:
18 May 2011, 10:25:50 »
Ik heb gister nog wat plaatjes in de inbox gevonden van de
loc zoals deze voor haar verbouwing naar tenderloc door het leven ging.
Zo zie ik ook wat er achter de waterkasten schuilgaat, voor zover dit op de loc
komt te zitten, want zien doe je het toch niet.
Gister de waterkasten verhoogd met 2mm en ook direct maar de vulopeningen voor
het water er op gezet, daarvoor moet ik nog een messing handel maken om deze te
kunnen openen. Evenals dat de zijkant van de waterkast nog bijgewerkt moet worden
met de vijl want die is toch niet helemaal vlak zie ik nu.
De zijkant welke nu wel beter overeenkomt met het origineel, het frame lijkt gebogen maar dat is omdat de
achterzijde niet vast zit.
Het begint er steeds meer op te lijken
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Beached
Offline
Berichten: 1109
Re: BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6
«
Reactie #49 Gepost op:
18 May 2011, 11:48:13 »
Leuk om de evolutie van een 8400 te zien. Ik dacht eerst dat de acterste drijfas met de verbouwing tot tenderloc naar voren was geplaatst, dus niet.
Het model smoelt nu veel beter met de verhoogde waterkasten, alleen is het nu wel erg duidelijk dat de dom te klein is.
mvg,
Rick
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11724
Re: BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6
«
Reactie #50 Gepost op:
18 May 2011, 11:56:06 »
Is de dom te klein, of is de schoorsteen te lang?
Gelogd
Beached
Offline
Berichten: 1109
Re: BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6
«
Reactie #51 Gepost op:
18 May 2011, 12:17:06 »
Beide volgens mij. Op de tekening komt de vaasdom net boven de cabine uit, en de onderkant van de schoorsteenkrans is een stukje daar boven. De dom op het model is duidelijk lager dan het dak, en de schoorsteen is een stukje te hoog volgens mij. Robbert Jan toonde even terug ook al de loc met de dom van een 5500, en dat komt beter in de buurt. Alleen hij kan uitslag geven, want hij kan het model opmeten.
mvg,
Rick
Gelogd
RobbertJan
Offline
Berichten: 3533
Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6
«
Reactie #52 Gepost op:
18 May 2011, 12:53:49 »
Oordeel zelf, 2mm van de schoorsteen af gehaald, let niet op de rare kronkel op
de foto, dat zit hem in het toestel niet in de schoorsteen.
Gr.
Robbert Jan.
«
Laatst bewerkt op: 19 May 2011, 11:18:52 door RobbertJan. Reden: Juist, wel een foto toevoegen!
»
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Een NS 8400 op basis van een Sango B6