Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
Vandaag
om 23:27:03
Rails roestig verven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 23:21:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 23:03:40
Piko 1136 van AC naar DC
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 22:51:54
Railcom zender bouwen
door
bask185
Vandaag
om 22:35:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Dave.......
Vandaag
om 22:21:46
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 22:08:53
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 22:05:28
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 21:50:58
CIWL type P
door
sncf231e
Vandaag
om 21:48:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
ES44C4
Vandaag
om 21:19:32
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft?
door
Ronaldk
Vandaag
om 19:50:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:47:23
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 19:31:32
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:24:53
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:17:01
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
1200blauw
Vandaag
om 15:56:45
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ?
door
Tedo
Vandaag
om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
defender
Vandaag
om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0.
door
Frits C
Vandaag
om 15:36:20
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 15:34:14
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV.
door
jandcargo
Vandaag
om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder.
door
olaf99
Vandaag
om 14:45:31
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven.
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:42:56
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:04:26
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips?
door
Jasperr
Vandaag
om 12:49:13
Draaischijf digitaal aansturen.
door
Eenerspoor
Vandaag
om 12:11:59
20 jaar BNLS
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:42:29
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Interessegroepen (IG's)
|
Bruggen-IG: De aanbrug van de spoorbrug bij Hedel
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Vorige
-
Volgende
-
1
...
11
12
[
13
]
14
15
...
17
Omlaag
Auteur
Topic: Bruggen-IG: De aanbrug van de spoorbrug bij Hedel (gelezen 69267 keer)
ATB
Modelrailroading is fun
Re:Bruggen-IG: De aanbrug van de spoorbrug bij Hedel
«
Reactie #180 Gepost op:
22 June 2012, 13:38:30 »
Nighttrain1,
de brug past op geen enkele manier in mijn toekomstige modelbaan. Ik bouw hem voor de lol. Wil ik hem ooit aan het volk laten zien dan zal moeten gebeuren op een speciaal daarvoor te maken showbaan. Ik heb daar wel een idee voor, maar eerst maar eens afbouwen. Btw, de tekening van de brug heb ik via een medeforumlid gekregen. Zonder dat was ik er nooit aan begonnen.
Groeten
Ted is op 25 augustus 2023 overleden
sander1985
Team Mitropa *
«
Reactie #181 Gepost op:
22 June 2012, 17:42:12 »
Zeer imposant!
Zo al met al komen er in de loop der jaren een hoop leuke spoorbruggen uit Nederland in model.
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda
ATB
Modelrailroading is fun
«
Reactie #182 Gepost op:
26 June 2012, 17:20:41 »
Ik heb jullie details beloofd en belofte maakt schuld. Het betreft de verstevigingen aan de hoofdonderliggers tpv de opleggingen. Hier moeten de vertikale krachten van het eigengewicht van de brug + de er over rijdende trein(en) op de eronder staande pijlers worden overgedragen. Die krachten zijn het grootst tpv de hoofdpijlers van de hoofdbrug (links er rechts op de over van de rivier) en iets minder tpv de uiteinden van de brug. Om de foto's te begrijpen moet je in gedachten houden dat de bovenflens van de hoofdonderligger er nog niet opzit. Dat je straks de verstevigingsribben die binnenin de hoofdonderligger zitten niet meer kunt zien, neem ik voor lief. Het is en blijft een hobby hé en dan mag je ook wat overdrijven vindt ik
. Kijk nog wel even goed naar de moeren bovenop de kleine bevestigingsplaatjes tpv de verstevigingsribben aan de buitenzijde op de onderflens van de hoofdonderligger. BTW die plaatjes zijn circa 3 bij 1,25 mm
.
De details tpv het uiteinde van de brug
en tpv van de hoofdpijler (van boven, aan de binnenzijde van de hoofdonderligger en idem aan de buitenzijde)
Het nadeel van deze detailfoto's is dat je dingen gaat zien (niet alles is even recht aan elkaar gezet) die je met het blote oog niet of nauwelijks ziet. Het zij zo.
Wordt vervolgd.
nighttrain1
BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
Team Beurzen en PR
Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
«
Reactie #183 Gepost op:
26 June 2012, 17:52:32 »
Wauw!
Groeten Richard, nighttrain1
Bouw:
Modelbaan
&
modulebakken
Marty
team Mitropa
«
Reactie #184 Gepost op:
26 June 2012, 20:37:19 »
Ted , ik heb vooral bewondering dat je zo lang geïnspireert kan blijven op 1 object. dat meen ik serieus
Je bent nu 13 maanden bezig (?) en hoeveel is klaar 20 % ? ik vindt het gemeend knap dat je dat vol kan houden , ook al zal het met tussenpozen zijn.
bij mij had ie al lang 20 keer door de kamer gevlogen en beland ergens op het spoor van de eindhalte van de sneltram, dat haal ik wel vanuit mijn raam als ik iets echt zat ben
Mvg Marty,
ATB
Modelrailroading is fun
«
Reactie #185 Gepost op:
26 June 2012, 20:55:26 »
Marty,
bedankt voor je reactie. Maar zo erg is het nu ook weer niet. Ik ben in oktober 2010 begonnen met het maken van foto's van de brug. Vervolgens werd ik iets later door Jeroen van de Water uitgedaagd (n.a.v. een reactie van mij in zijn draadje over de bouw van zijn brug) om het vaandel van hem over te nemen. Ik heb die uitdaging aangenomen, maar het tegelijk beperkt tot het bouwen van een aanbrug. Zie de titel van dit draadje. Die was vorig jaar voor Eurospoor af en is daar, met de andere bruggen samen, tentoongesteld. In december jl heb ik toen besloten nog een aanbrug te bouwen omdat ik daar a) zo veel plezier aan had beleefd en b) op mijn toekomstige baan geen enkelspoor voorkomt. Niet dat daar tot nog toe voorzien is in de noodzaak van zo'n dubbel-enkelspoorbrug. Pas begin dit jaar heb ik besloten ook de hoofdbrug te gaan bouwen. Het zijn dus eigenlijk 3 afzonderlijke projecten. Alleen het onderwerp is hetzelfde. Wat ook helpt bij het doorzetten is het aantal onafgemaakte projecten. Ik wil nu eigenlijk (aan mezelf) laten zien dat ik ook een project tot een goed einde kan brengen. Maar laten we niet te vroeg juichen.
Wordt (hopelijk nog heel lang) vervolgd
.
ruudns
«
Reactie #186 Gepost op:
26 June 2012, 21:04:00 »
Ik volg dit draadje al een tijdje. Wat een detail en geduld zeg
.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0
).
Gert Arkema
Rhenopa / Bruggen-IG:
«
Reactie #187 Gepost op:
27 June 2012, 08:28:30 »
Absoluut mooi Ted
En ja ik ken het gevoel; elk detail en elk klein frutseltje lijkt wel zwaar mishandeld te zijn als het eenmaal is aangebracht. Terwijl je 'm alleen maar hebt uitgesneden, aangepakt en op z'n plek gezet.
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
ATB
Modelrailroading is fun
«
Reactie #188 Gepost op:
28 June 2012, 16:07:49 »
Misschien denken jullie dat er bij mij nooit iets mis gaat. Nou dat is absoluut niet waar. Op 7 juni gelden meldde ik jullie al dat er bij het frezen wat fout ging omdat er kennelijk dubbele lijnen in het CAD- en dus freesbestand voorkwamen. Trots vertelde ik toen dat ik de fout had gevonden, verbeterd en daarna de tekening geoptimaliseerd om sneller te kunnen frezen. Oftewel de verloren tijd zou makkelijk worden ingehaald op een nieuw freesdagje. Helaas, door het niet geheel vlak zijn van de freestafel, bleek achteraf een deel van het nieuwe freeswerk onbruikbaar. De freestafel is in het verleden, na een verplaatsing, voor een heel groot deel opnieuw uitgevlakt. Echter omdat mijn freeswerk voor deze brug soms nogal aan de lange kant is, langer dan 1 meter, paste het niet in het opnieuw uitgevlakte gebied. Ik heb dus noodgedwongen gebruik gemaakt van een strook buiten het opnieuw afgevlakte deel en helaas ondervonden dat hier plaatselijk een hoogteverschil (circa 0,5 mm!!) in zit. Iets wat ik nog niet eerder was tegengekomen. Helaas, pindakaas. Om de ramp (nou ja ramp) kompleet te maken, bleek ik bovendien de laatste freesbewerking niet te hebben uitgevoerd. De gaatjes voor de staanders van de brugleuning in de dekdelen plus een aantal (door en door) sleuven in de lijven van de onderliggers bleken niet aanwezig. Wat nu te doen? Handmatig, dus onnauwkeurig, proberen te herstellen of opnieuw maken. Ik koos voor het laatste en toog gisteren opnieuw naar Amsterdam Noord. Het opnieuw frezen ging voorspoedig totdat ik onverwacht een aantal freesjes (à €8 per stuk) brak. Wat bleek? Ik probeerde namelijk met een 0,5 mm freesje in 1 keer door en door een sleuf in 1 mm dik styreen te freezen. Dat gaat met wat geluk misschien een tijdje goed, maar meestal fout. Zo ook (na een tijdje) deze keer. Na het voor de 3e keer inzetten van een nieuw freesje de z-waarde van de machine met 0,5 mm verhoogd. Ik had bedacht dat zo het freeswerk zonder het wijzigen van het freesbestand toch tot een goed einde zou kunnen brengen. Resultaat, opnieuw een gebroken freesje. Waarom? Toen nog geen idee. Nieuw freesje erin, freesbestand opnieuw aangemaakt met dieptestappen van maximaal 0,55 mm en gaan met die banaan. Pang, weer een freesje naar de eeuwige jachtvelden. Blijkt een foutje in de freessoftware. Bij de gekozen optie, binnenliggend vlak wegfrezen tot aangegeven diepte, werkt de stapsgewijze optie niet. Terugkijkend bleek echter dat ik eerder de z-waarde niet met 0,5 mm, maar met slechts 0,05 mm te hebben bijgesteld. Gewapend met deze kennis het werk daarna toch naar mijn zin af kunnen maken. De resultaten zien jullie wel een keer.
Wordt vervolgd.
Frans van Meerwijk
Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
Voor als de tram het eens niet doet...
«
Reactie #189 Gepost op:
29 June 2012, 13:55:26 »
Sterkt Ted,maar ook jij blijft erbij "Modelrailroading is Fun"...
Goedzo jochie
Nu Murphy kennelijk onverbiddelijk heeft toegeslagen: Tel tot TIEN, overdenk het project nog eens (maar voer het wel uit...) en "herbegin"... Behoudt het Oude Dat Goed Is en hou ons op de hoogte...
SUCCES!
Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...
ATB
Modelrailroading is fun
«
Reactie #190 Gepost op:
29 June 2012, 16:07:03 »
Frans,
bedankt voor je bemoedigende woorden. Mijn verhaal was eigenlijk bedoeld voor diegenen onder de lezers die mij mogelijk misplaatst als een professionele bouwer zouden zijn gaan zien. Niets is minder waar. Ik kan weliswaar door omstandigheden beschikken over een freesmachine, maar dat is gewoon geluk. Voor de rest is dit gewoon modelbouwen in voor- en tegenspoed. Ook wil ik lotgenoten er van overtuigen dat het vaak/soms beter is iets opnieuw te maken dan door te modderen.
Wordt vervolgd
stig
«
Reactie #191 Gepost op:
29 June 2012, 17:20:43 »
De resultaten tot nu toe zien er professioneel uit, dus...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
ATB
Modelrailroading is fun
«
Reactie #192 Gepost op:
05 July 2012, 19:14:24 »
Niets zo veranderlijker als een vrouw, ehhh modelbouwer. Ik had jullie alleen nog maar shots van details beloofd, maar ik kan het niet laten. De eerste foto's van het buitendeel van de hoofdbrug in aanbouw. Staat allemaal nog los in elkaar en er ontbreekt nog van alles. Zo moeten bijvoorbeeld de diagonalen nog uitgetekend en gefreesd worden. En nog heel veel andere dingen ook. Maar je wilt je vreugde delen, dus bij deze....
Wordt vervolgd.
lutje
«
Reactie #193 Gepost op:
05 July 2012, 21:35:03 »
Bedankt voor het delen van jou vreugde.
En de mijne.
Gr Henk
Zit ik op het forum om te modelbouwen, of om te forummen?
cnc frezer
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,42789.new.html#new
Frans van Meerwijk
Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
Voor als de tram het eens niet doet...
«
Reactie #194 Gepost op:
05 July 2012, 22:44:50 »
Ted, je hebt helemaal gelijk: Ziet er niet uit (die lamp...)
Ga lekker door en plak de boel maar netjes in elkaar
, blijf ik wel "rotopmerkingen maken"... Ik vind dit geweldig, doe jou (of de rest van deze IG) beslist niet na (bruggen zijn me zowiezo al "te groot", maar het stimuleert me wel om in mijn deel (kijk maar naar m'n avatar...) vlijtig door te knutteren...
Zullen de de kreet "Aanbrug van" dus maar weghalen, want ik ben bang, dat er wéér iemand "niet-ingeënt-blijkt" tegen het Grote-Bruggen-Virus...
Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10