Engelse wisselVooral beginners hebben nogal eens moeite met Engelse wissels, wat is dat nou precies en heb je ze echt nodig? In principe is een Engelse wissel precies hetzelfde als twee normale wissel met de tongen tegen elkaar. Het verschil zit 'm in het feit dat een Engelse wissel veel minder ruimte inneemt dan twee achter elkaar geplaatste normale wissels. In het grootbedrijf wordt echter altijd geprobeerd Engelse wissels zoveel mogelijk te vermijden vanwege gecompliceerdheid van de techniek, storingsgevoeligheid en kosten. In de modelspoorbouw is dit eigenlijk precies hetzelfde maar soms kan het toch wel handig zijn. Een Engels wissel is meestal ook zo'n 3 tot 4 keer duurder dan een normaal wissel.
Peco 55 heeft enkel slanke wissels in het assortiment dus ook de engelse wissel is maar 10 graden.Ik heb er nu 2 thuis liggen maar nog niet ingebouwd zodra ik dat voor elkaar heb zal ik er zekrer verslag van doen maar ik denk dat het wat betreft stabiliteit, betrouwbaarheid en dergelijke wel goed zit ookal is het geen Bäseler is. Want we hebben te maken met erg weinig graden.m.v.g.Mark