Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: Artitec vierdeurs stalen D  (gelezen 182403 keer)

Tuindert

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
  • Geef mij maar de WSM
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #450 Gepost op: 28 januari 2012, 22:41:54 »
Mischien van die stoffen handschoenen aan doen die ze bij kunst en zeldzame boeken ook wel hebben. Iemand enig idee waar je die kunt krijgen, want ik heb ook erg snel last van vingerafdrukken. Zit ook al eentje op mijn DE2 die nauwelijks weg te krijgen is.
Zulke handschoentjes worden ook gebruikt bij het plukken en sorteren van tomaten en andere delicate producten. Dus zoek een Horticoop of concullega bij je in de buurt en je modellen zijn beschermd tegen je vetten!  (y)

Gr. Emiel

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3840
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #451 Gepost op: 28 januari 2012, 22:54:32 »

Toch is er weer iets aan heet een Artitec-model.


Sja

Dat denk ik dan ook. Maar eerst ga ik kijken dit keer. Wil toch echt eens iets van ze hebben.

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #452 Gepost op: 28 januari 2012, 23:11:23 »
Och, ik heb een Plan E post (meteen een paar dingen afgebroken, maar dat was ook een beetje mijn eigen schuld) en een DE-1. Mooi spul verder en mooi op lengte. Er is altijd wel iets aan, maar je moet die afweging eigenlijk per model maken.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3786
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #453 Gepost op: 28 januari 2012, 23:27:06 »
nog even een tip over de T-ventilatiepijp op het dak boven de toiletruimte: deze is losjes ingestoken en kan snel verdwijnen als je het rijtuig op de kop houdt ;D
Even preventief een drupje lijm aanbrengen kan zeker geen kwaad!

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5920
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #454 Gepost op: 28 januari 2012, 23:54:44 »
Ach, heb hetzelfde met mijn Artitec Plan E's, bij binnenkomst braken de lampijzers al af, de DE-1 reed slecht door een contact wat verkeerd zat en bij mijn SS 700 zitten er geen trapjes voor de voorkant bijgeleverd (die moet ik trouwens nog steeds krijgen). Daarnaast zijn de ramen in de DE-1 aan de voorkant slecht ingezet, loopt de rode lijn niet door naar het sleepoog, zijn mijn Plan E's niet kortgekoppeld ondanks kortkoppelingen en zijn er zo vast nog wel een paar dingen.

Maar... ik heb nergens spijt van. Sommige dingen kan ik zelf eenvoudig oplossen en sommige dingen wat lastiger of zelfs niet (zoals de rode lijn op de neus van de DE-1), maar overall vind ik het er prima uit zien, rijdt het bij mij goed en zie ik die afgebroken lampijzers niet eens. Wil ik ze er echt persé op hebben dan kan ik er altijd nog metalen varianten in bouwen.

Valt me de prijs dan tegen. Ja en nee. € 239,- voor mijn DE-1 vind ik een acceptabel bedrag voor een treinstel wat ik er persoonlijk erg mooi uit vind zien. € 49,95 per plan E rijtuig, tsja, het is niet anders, tegenwoordig geef je voor dit soort rijtuigen al snel deze bedragen uit. Het zal vast met de ontwikkelingskosten te maken hebben, maar voor wat je ervoor krijgt vind ik het bedrag eigenlijk veel te hoog. Maar goed, ik heb ze en ik vind ze mooi. Wel is dit een gevaarlijk punt, zie ik namelijk dezelfde ergens anders of misschien zelfs nog voor een wat mindere kwaliteit maar dan wel met een veel scherpere prijs, dan zal ik niet voor die peperdure dingen kiezen.

Dan de stalen D. Mooi, maar voor een bagagewagen gewoon eigenlijk veel te duur. Ik wil hem graag hebben hoor, dat is het niet en ik vind de Artitec productie echt wel mooi, de minpunten daar gelaten, maar het is een fors bedrag. Als ik dan alleen naar het model kijk dan vind ik het ondanks alle missers en minpunten nog steeds een prachtig model, zelfs met afgebroken lantaarnijzers. Zou het moeten mogen voor die prijs? Nee, dat niet. Is er een andere keus momenteel? Ja voor nog meer geld.

Résumé, Artitec doet het wat mij betreft goed, zeer gedetailleerd en op een goed niveau. Helaas laat de productie vaak wat te wensen over en dat gebeurt wat mij betreft veel te vaak. Laat ik het daarom liggen? Soms wel omdat het gewoon veel te duur is voor een wagonnetje. Maar ik laat het niet liggen omdat er iets af zou kunnen breken. Lichte werkzaamheden zoals een druppeltje lijm draai ik mijn hand niet voor om. Zijn het echte fouten (door z'n assen zakken), dan verwacht ik gewoon goeie waar voor mijn geld en dan is er altijd nog de garantie of anders zelfs het laten liggen of wachten op de concurrent. Al die fijne details, als ze er aan (blijven) zitten vind ik het mooi, mocht er iets afbreken dan vind ik dat nog niet eens zo heel erg (mits het klein en te repareren is). Daarnaast kan je er op wachten dat met zulk fijn plastic er iets moet afbreken, zolang het maar geen puzzel is bij aankomst.

Goed, Artitec is wat mij betreft oke, met hier en daar wel wat aantekeningen. Geen reden om (altijd) nee te zeggen.
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2012, 23:57:26 door Tomasso »
Spoor 0 adept

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5421
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #455 Gepost op: 29 januari 2012, 00:15:26 »
Achter jouw 3900 moet echt een stalen D!  ;D

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #456 Gepost op: 29 januari 2012, 11:32:30 »
Ik krijg het via de foto's niet helder, daarom maar even de vraag: Zit er in de bufferbalk een gat via welk een schroefkoppeling te monteren valt?

Gr/H

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3786
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #457 Gepost op: 29 januari 2012, 11:38:28 »
Er zit in de bufferbalk een klein vierkant openingetje. Dit zou je iets moeten verruimen om een schroefkoppeling te plaatsen. Aan de achterzijde van de bufferbalk vervolgens het kortkoppelmechaniek weghalen (kan eenvoudig worden afgeschroefd) en mogelijk nog wat ruimte in de bodemplaat maken. Het kan wel, maar is even een klusje.

grtz,

Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #458 Gepost op: 29 januari 2012, 12:24:46 »
Ha Wim,

Dank voor het antwoord. Dat gaat dus wel goed komen!

Groet,

Huibert

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4849
  • Modelspoor is emotie...
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #459 Gepost op: 29 januari 2012, 13:07:41 »
nog even een tip over de T-ventilatiepijp op het dak boven de toiletruimte: deze is losjes ingestoken en kan snel verdwijnen als je het rijtuig op de kop houdt ;D
Even preventief een drupje lijm aanbrengen kan zeker geen kwaad!

grtz,
Wim
Advies: drupje houtlijm of KrystalKlear. Dit laat geen vlekken na. Gebruik in ieder geval GEEN seconden-of plasticlijm!!!
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10232
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #460 Gepost op: 30 januari 2012, 17:33:49 »
Hoi Allemaal,

De vrijdagavond gestarte dialoog met Artitec over de Stalen D is vandaag gewoon weer doorgegaan :)  (y)

Omdat de crew van Artitec op dit moment onderweg is naar Neurenberg, mocht ik de eer hebben het volgende mee te delen:

Citaat van: Artitec
We nemen alle genoemde punten op BNLS zeer serieus. En we komen met oplossingen.

Dus sowieso:
Nog betere eindcontrole in Amsterdam, controleren op het loszitten van en eventueel het vastzetten van de losse onderdelen.

Het metalen stangetje op de kopse kant komt los in het zakje onderdelen (dat overigens een ruime hoeveelheid reserve delen bevat voor het geval een onderdeel kwijt raakt en/of breekt).

Er wordt gewerkt aan een goede instructie hoe e.e.a. te monteren/vast te zetten op de site, voor de al uitgeleverde modellen.

Daarnaast is aan de fabrikant opgedragen extra onderdelen te produceren, zodat alle voorkomende problemen met nieuwe reserve delen kunnen worden opgelost.

Met vriendelijke groet
ARTITEC
 
Diederik

Verder worden er nog een aantal zaken bekeken/onderzocht die breukvoorkomend zouden kunnen zijn. Daarover later meer als Neurenberg achter de rug is.

Grtzz,

Karst

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #461 Gepost op: 30 januari 2012, 17:45:43 »
Citaat Artitec
....voor het geval een onderdeel kwijt raakt en/of breekt)....
einde citaat
nou ja, raak je eerst een onderdeel kwijt en breekt het daarna ook nog  ;D
Maar even serieus, netjes van Artitec.
Als mijn leverancier een stalen d in het blauw heeft , ga ik een exemplaar nemen, mischien wel twee
Maarja, dat van LS  is ook mooi
Harm

Pas op. Hier waakt de waakvlam !

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4300
    • Gouda in H0
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #462 Gepost op: 30 januari 2012, 17:49:13 »
tja, als ik dit nu lees denk ik dat ze positief mee de kritiek omgaan...

Ik werk momentaan zelf in de ontwikkeling/prototyping en moet echt zeggen dat ze enkele dingen fout aanpakken en nog steeds doen. De nu overwogen acties hadden al lang moeten gebeuren en dan vooral voor het uitleveren. Veranderingen kosten steeds, maar als het product bij de klant is zou zo iets niet meer moeten gebeuren...

Niet specifiek een artitec probleem, maar hier is het bijzonders zonde, omdat ze toch met mooie dingen komen,...

Groet

Bernd  
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1538
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #463 Gepost op: 30 januari 2012, 17:55:30 »
Hmmm, dus er worden nog meer kwetsbare onderdelen gemaakt, om de te kwetsbare delen te vervangen?

Of worden deze nu van een degelijk materiaal gemaakt?

Tinus.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10232
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #464 Gepost op: 30 januari 2012, 17:58:50 »
Geen idee Tinus.

Heb daar geen details over. Wel een mening ;) Dus niet speculeren of het wel of niet zo is. Het past in hetgeen onderzocht wordt, dus we horen het vanzelf.

Grtzz,

Karst