Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko Eas-z gebracht als Eaos door Quinzeedied
Vandaag om 18:03:44
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door Bert_Apd
Vandaag om 17:50:40
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 17:43:48
Vervangen wissels flm profi door Luc2000
Vandaag om 17:28:12
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 17:24:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door spoorzeven
Vandaag om 17:24:31
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door p-kokkie
Vandaag om 17:18:02
Zoek DIGIRAILS DR 5020 Booster Schema door Gerard
Vandaag om 17:12:17
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:03:44
Line-up foto's van modellen door R1954
Vandaag om 16:54:51
Nieuw huis, nieuwe baan door aad52
Vandaag om 16:50:26
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
Vandaag om 16:49:05
Oud model gangbaar maken door Gerrit H
Vandaag om 16:42:09
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 16:15:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:09:02
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Luit
Vandaag om 15:17:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jeronimos
Vandaag om 14:39:27
Woensdag 19 november 10 jaar Arnhem Centraal door Seinhuis
Vandaag om 14:38:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 14:27:13
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
Vandaag om 14:04:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 13:47:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door peterha
Vandaag om 13:28:53
Nieuwe forumgebruiker door Ploeger
Vandaag om 12:51:33
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 12:26:59
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
Vandaag om 12:03:32
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 11:51:24
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rjr
Vandaag om 11:38:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Rob Ellerman
Vandaag om 10:30:05
Roco 10836 wissel schakelaar door bask185
Vandaag om 10:27:39
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door R v/d Hoven
Vandaag om 10:10:55
  

Auteur Topic: Reeks 77  (gelezen 3349 keer)

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Reeks 77
« Gepost op: 18 February 2007, 21:06:17 »
Beste forumleden,


wie van jullie weet welke er toelanting op het nederlands spoor  hebben, ik wil namelijk met de reeks 77 ( van mehano ) gaan rijden, en weten jullie ook wat er achter hoord ik hoor het graag van jullie


Railhopper

« Laatst bewerkt op: 18 February 2007, 21:14:54 door Railhopper »

arjen

  • Gast
Re: Reeks 77
« Reactie #1 Gepost op: 18 February 2007, 21:07:40 »
7771-7790 voor zover ik weet.

Gert1

  • Gast
Re: Reeks 77
« Reactie #2 Gepost op: 18 February 2007, 21:20:10 »
Je zou natuurlijk ook zelf kunnen zoeken...
Maar vooruit: http://images.google.nl/images?hl=nl&q=%22Reeks+77%22&btnG=Afbeeldingen+zoeken&gbv=2

(Grappig genoeg levert het op dit moment exact 77 resultaten op)

mvg,
Gert

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Reeks 77
« Reactie #3 Gepost op: 18 February 2007, 21:25:54 »


 Hoi Gert


Ik dacht laat ik het hier vragen, want hier zitten toch echt de prof's :D  :D

Reeks77

  • Offline Offline
  • Berichten: 1388
  • Rhb is Cool !! HOm Bernina
Re: Reeks 77
« Reactie #4 Gepost op: 18 February 2007, 21:37:03 »
Hoi,

Ik heb zelf 2 Reeks 77,deze kom ik geregeld tegen in station Breda-Prinsenbeek en op het hoofdstation van Breda.
Wat er achter kan is varierend,containerwagens,de dubbele waarvan Roco verschillende in hun gamma heeft,de 4-assige van Piko oa,Falns van Mehano en soms een trein van type Eanos,bekend bij Roco,Fleischmann en Marklin oa.

Groeten van Alexander

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Reeks 77
« Reactie #5 Gepost op: 18 February 2007, 21:57:45 »
7771-7790 voor zover ik weet.
Correct.
Ik heb zelf 2 Reeks 77,deze kom ik geregeld tegen
In Nederland moeten ze altijd per 2 geschakeld rijden met de cabines aan de buitenkant, dit i.v.m. het zeer slechte zicht met de lange huif voor. Planmatige inzet van NMBS 77 voor kolentreinen is mij zo niet bekend overigens, wil niet zeggen dat het nooit gebeurd is natuurlijk. Heel bekend is de inzet van die dingen voor de Volvotrein, daarnaast hebben we iig de doorvoertreinen Emmerich-Essen met containers en wat ritten met ketelwagens. Zie uiteraard ook weer rolandrail.net :)

Groet, Julius

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: Reeks 77
« Reactie #6 Gepost op: 18 February 2007, 23:42:30 »
Hallo allemaal,

Toevoeging : de korte huif moet aan de voorkant omdat anders de dwergseinen onvoldoende zichtbaar zijn.

Groeten, Alexander

Swaan

  • Offline Offline
  • Berichten: 589
Re: Reeks 77
« Reactie #7 Gepost op: 19 February 2007, 00:06:02 »
Dat bedoelt Julius "met de cabines aan de buitenkant" ;).

arjen

  • Gast
Re: Reeks 77
« Reactie #8 Gepost op: 19 February 2007, 07:35:12 »
Toevoeging : de korte huif moet aan de voorkant omdat anders de dwergseinen onvoldoende zichtbaar zijn.

Nog een toevoeging: het gaat om dwergseinen die in Nederland rechts van het spoor staan, en een machinist die aan de linkerkant van de loc zit zoals in België gebruikelijk. In België staan de seinen links en heb je het probleem met de zichtbaarheid niet, daar mag de 77 wél gewoon met de lange huif voor rijden.

Arjen.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Reeks 77
« Reactie #9 Gepost op: 04 March 2007, 11:59:33 »
hoi Allemaal

alvast bedankt, maar welke reeks 77 mogen er nog meer in nederland rijden ?


Railhopper

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1214
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re: Reeks 77
« Reactie #10 Gepost op: 04 March 2007, 12:37:51 »
Volgens http://www.railfoto.nl/dossier_HLR_77.htm

Citaat
De 7771-7790 werden geleverd met ATB en Indusi en andere aanpassingen voor de dienst op de IJzeren Rijn en zijn in Antwerpen gestationeerd. Voor diensten op het Nederlandse net was vooralsnog alleen de apparatuur voor het Nederlandse net in gebruik. Sinds augustus 2003 reden de 77'ers uit deze serie voor het eerst commerciële diensten tot Kijfhoek.

groet, Marc

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Reeks 77
« Reactie #11 Gepost op: 04 March 2007, 13:00:56 »
Welke er in Nederland mogen rijden, mag intussen wel duidelijk zijn.

De reeks 77 wordt hier voornamelijk ingezet voor de Volvotreinen tussen Gent en Bad Bentheim:


7789+7771, nispen 30/06/2006


7788+7773, Stroe, 29/06/2006

Verder rijdt de reeks 77 nog de Kalktreinen tussen Visé en Kaldenkirchen (en verder):

7783+7790, Venlo 19/03/2006

En ook nog wat transittreinen tussen België en Duitsland (via Essen en Bad Bentheim):

7778+7785, Nispen 30/06/2006

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten
Edwin

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1214
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re: Reeks 77
« Reactie #12 Gepost op: 04 March 2007, 14:56:38 »
En in Zeeuwsch-Vlaanderen met containerwagons en ketelwagons.

Groet Marc

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Reeks 77
« Reactie #13 Gepost op: 04 March 2007, 15:33:57 »
Klopt, met ketelwagens heb ik de loc's hier wel eens zien rijden; maar (nog) niet met containerwagens:

7785, Zeeuws-Vlaanderen, 24/08/2005

Overigens mag de reeks 77 in Zeeuws-Vlaanderen wél solo (en dus ook met de lange huif voorop) rijden. Hier zijn verder ook de andere loc's van de reeks toegelaten, alhoewel ik hier tot nu toe alleen de loc's uit de serie 7771-7790 heb gezien.

Groeten Edwin