Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 23:25:08
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door Sikko
Vandaag om 23:23:03
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 23:16:08
Minibaan Visserskaai H0 door Alewijn
Vandaag om 23:10:28
Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 23:01:59
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 23:00:51
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
Vandaag om 22:27:23
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 22:23:00
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Ronald Halma
Vandaag om 22:19:04
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Dave.......
Vandaag om 21:56:58
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Ferry As
Vandaag om 21:54:39
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Pauldg
Vandaag om 21:40:14
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door Jan Breman
Vandaag om 21:32:17
Update: baan in de tropen door phdirk
Vandaag om 21:22:41
reed contact onder de baan door R1954
Vandaag om 20:33:55
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 20:21:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ed K.
Vandaag om 19:58:13
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:17:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:17:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:16:52
Lenz Standard+ V2 doet gek door Nijboer
Vandaag om 19:12:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 18:40:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:08:18
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:47:32
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:39:31
100 jaar MBS lok 4 door borotof
Vandaag om 17:26:23
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Eric B
Vandaag om 17:24:15
welke draden om servodecoders te testen door Dirk
Vandaag om 17:23:04
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 16:42:36
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Carl
Vandaag om 16:14:38
  

Auteur Topic: Reeks 77  (gelezen 3332 keer)

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Reeks 77
« Gepost op: 18 February 2007, 21:06:17 »
Beste forumleden,


wie van jullie weet welke er toelanting op het nederlands spoor  hebben, ik wil namelijk met de reeks 77 ( van mehano ) gaan rijden, en weten jullie ook wat er achter hoord ik hoor het graag van jullie


Railhopper

« Laatst bewerkt op: 18 February 2007, 21:14:54 door Railhopper »

arjen

  • Gast
Re: Reeks 77
« Reactie #1 Gepost op: 18 February 2007, 21:07:40 »
7771-7790 voor zover ik weet.

Gert1

  • Gast
Re: Reeks 77
« Reactie #2 Gepost op: 18 February 2007, 21:20:10 »
Je zou natuurlijk ook zelf kunnen zoeken...
Maar vooruit: http://images.google.nl/images?hl=nl&q=%22Reeks+77%22&btnG=Afbeeldingen+zoeken&gbv=2

(Grappig genoeg levert het op dit moment exact 77 resultaten op)

mvg,
Gert

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Reeks 77
« Reactie #3 Gepost op: 18 February 2007, 21:25:54 »


 Hoi Gert


Ik dacht laat ik het hier vragen, want hier zitten toch echt de prof's :D  :D

Reeks77

  • Offline Offline
  • Berichten: 1391
  • Rhb is Cool !! HOm Bernina
Re: Reeks 77
« Reactie #4 Gepost op: 18 February 2007, 21:37:03 »
Hoi,

Ik heb zelf 2 Reeks 77,deze kom ik geregeld tegen in station Breda-Prinsenbeek en op het hoofdstation van Breda.
Wat er achter kan is varierend,containerwagens,de dubbele waarvan Roco verschillende in hun gamma heeft,de 4-assige van Piko oa,Falns van Mehano en soms een trein van type Eanos,bekend bij Roco,Fleischmann en Marklin oa.

Groeten van Alexander

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Reeks 77
« Reactie #5 Gepost op: 18 February 2007, 21:57:45 »
7771-7790 voor zover ik weet.
Correct.
Ik heb zelf 2 Reeks 77,deze kom ik geregeld tegen
In Nederland moeten ze altijd per 2 geschakeld rijden met de cabines aan de buitenkant, dit i.v.m. het zeer slechte zicht met de lange huif voor. Planmatige inzet van NMBS 77 voor kolentreinen is mij zo niet bekend overigens, wil niet zeggen dat het nooit gebeurd is natuurlijk. Heel bekend is de inzet van die dingen voor de Volvotrein, daarnaast hebben we iig de doorvoertreinen Emmerich-Essen met containers en wat ritten met ketelwagens. Zie uiteraard ook weer rolandrail.net :)

Groet, Julius

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: Reeks 77
« Reactie #6 Gepost op: 18 February 2007, 23:42:30 »
Hallo allemaal,

Toevoeging : de korte huif moet aan de voorkant omdat anders de dwergseinen onvoldoende zichtbaar zijn.

Groeten, Alexander

Swaan

  • Offline Offline
  • Berichten: 589
Re: Reeks 77
« Reactie #7 Gepost op: 19 February 2007, 00:06:02 »
Dat bedoelt Julius "met de cabines aan de buitenkant" ;).

arjen

  • Gast
Re: Reeks 77
« Reactie #8 Gepost op: 19 February 2007, 07:35:12 »
Toevoeging : de korte huif moet aan de voorkant omdat anders de dwergseinen onvoldoende zichtbaar zijn.

Nog een toevoeging: het gaat om dwergseinen die in Nederland rechts van het spoor staan, en een machinist die aan de linkerkant van de loc zit zoals in België gebruikelijk. In België staan de seinen links en heb je het probleem met de zichtbaarheid niet, daar mag de 77 wél gewoon met de lange huif voor rijden.

Arjen.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Reeks 77
« Reactie #9 Gepost op: 04 March 2007, 11:59:33 »
hoi Allemaal

alvast bedankt, maar welke reeks 77 mogen er nog meer in nederland rijden ?


Railhopper

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1214
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re: Reeks 77
« Reactie #10 Gepost op: 04 March 2007, 12:37:51 »
Volgens http://www.railfoto.nl/dossier_HLR_77.htm

Citaat
De 7771-7790 werden geleverd met ATB en Indusi en andere aanpassingen voor de dienst op de IJzeren Rijn en zijn in Antwerpen gestationeerd. Voor diensten op het Nederlandse net was vooralsnog alleen de apparatuur voor het Nederlandse net in gebruik. Sinds augustus 2003 reden de 77'ers uit deze serie voor het eerst commerciële diensten tot Kijfhoek.

groet, Marc

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Reeks 77
« Reactie #11 Gepost op: 04 March 2007, 13:00:56 »
Welke er in Nederland mogen rijden, mag intussen wel duidelijk zijn.

De reeks 77 wordt hier voornamelijk ingezet voor de Volvotreinen tussen Gent en Bad Bentheim:


7789+7771, nispen 30/06/2006


7788+7773, Stroe, 29/06/2006

Verder rijdt de reeks 77 nog de Kalktreinen tussen Visé en Kaldenkirchen (en verder):

7783+7790, Venlo 19/03/2006

En ook nog wat transittreinen tussen België en Duitsland (via Essen en Bad Bentheim):

7778+7785, Nispen 30/06/2006

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten
Edwin

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1214
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re: Reeks 77
« Reactie #12 Gepost op: 04 March 2007, 14:56:38 »
En in Zeeuwsch-Vlaanderen met containerwagons en ketelwagons.

Groet Marc

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Reeks 77
« Reactie #13 Gepost op: 04 March 2007, 15:33:57 »
Klopt, met ketelwagens heb ik de loc's hier wel eens zien rijden; maar (nog) niet met containerwagens:

7785, Zeeuws-Vlaanderen, 24/08/2005

Overigens mag de reeks 77 in Zeeuws-Vlaanderen wél solo (en dus ook met de lange huif voorop) rijden. Hier zijn verder ook de andere loc's van de reeks toegelaten, alhoewel ik hier tot nu toe alleen de loc's uit de serie 7771-7790 heb gezien.

Groeten Edwin