Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 15:46:19
Lodewickshaven door Ronaldk
Vandaag om 15:43:40
Krijg Minitrix 2900(?) BR 01 niet meer goed in elkaar. door Gabriël Bergsma
Vandaag om 15:32:30
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 15:28:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:28:02
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
Vandaag om 15:19:19
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:18:59
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door Edsko Hekman
Vandaag om 15:05:26
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Sikko
Vandaag om 14:55:30
Bahnstrecke 5867 door Eric B
Vandaag om 14:51:31
Rondom Charlois door Hans Reints
Vandaag om 14:50:05
Sankt Georgen. door william_2
Vandaag om 14:38:50
Lenz Standard+ V2 doet gek door maartenvdb
Vandaag om 14:09:16
Roco modellen op aliexpress door maartenvdb
Vandaag om 14:04:41
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:02:36
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Ronald81
Vandaag om 13:49:56
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door HugoB123
Vandaag om 13:39:19
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:31:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 13:24:27
Trix 1707 DCC resetten door Luud H
Vandaag om 13:18:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 13:00:47
Airtex foto behang als achtergrond door robstuart
Vandaag om 12:31:41
Van 2D afbeelding naar 3D model door Stootjuk
Vandaag om 12:24:04
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door MOVisser
Vandaag om 11:56:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:35:06
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door maartenvdb
Vandaag om 11:26:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:20:44
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 11:02:17
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 10:40:43
Rivarossi MDDm, losse onderdelen verkrijgbaar? door Pauldg
Vandaag om 10:32:58
  

Auteur Topic: Reeks 77  (gelezen 3343 keer)

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Reeks 77
« Gepost op: 18 February 2007, 21:06:17 »
Beste forumleden,


wie van jullie weet welke er toelanting op het nederlands spoor  hebben, ik wil namelijk met de reeks 77 ( van mehano ) gaan rijden, en weten jullie ook wat er achter hoord ik hoor het graag van jullie


Railhopper

« Laatst bewerkt op: 18 February 2007, 21:14:54 door Railhopper »

arjen

  • Gast
Re: Reeks 77
« Reactie #1 Gepost op: 18 February 2007, 21:07:40 »
7771-7790 voor zover ik weet.

Gert1

  • Gast
Re: Reeks 77
« Reactie #2 Gepost op: 18 February 2007, 21:20:10 »
Je zou natuurlijk ook zelf kunnen zoeken...
Maar vooruit: http://images.google.nl/images?hl=nl&q=%22Reeks+77%22&btnG=Afbeeldingen+zoeken&gbv=2

(Grappig genoeg levert het op dit moment exact 77 resultaten op)

mvg,
Gert

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Reeks 77
« Reactie #3 Gepost op: 18 February 2007, 21:25:54 »


 Hoi Gert


Ik dacht laat ik het hier vragen, want hier zitten toch echt de prof's :D  :D

Reeks77

  • Offline Offline
  • Berichten: 1391
  • Rhb is Cool !! HOm Bernina
Re: Reeks 77
« Reactie #4 Gepost op: 18 February 2007, 21:37:03 »
Hoi,

Ik heb zelf 2 Reeks 77,deze kom ik geregeld tegen in station Breda-Prinsenbeek en op het hoofdstation van Breda.
Wat er achter kan is varierend,containerwagens,de dubbele waarvan Roco verschillende in hun gamma heeft,de 4-assige van Piko oa,Falns van Mehano en soms een trein van type Eanos,bekend bij Roco,Fleischmann en Marklin oa.

Groeten van Alexander

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Reeks 77
« Reactie #5 Gepost op: 18 February 2007, 21:57:45 »
7771-7790 voor zover ik weet.
Correct.
Ik heb zelf 2 Reeks 77,deze kom ik geregeld tegen
In Nederland moeten ze altijd per 2 geschakeld rijden met de cabines aan de buitenkant, dit i.v.m. het zeer slechte zicht met de lange huif voor. Planmatige inzet van NMBS 77 voor kolentreinen is mij zo niet bekend overigens, wil niet zeggen dat het nooit gebeurd is natuurlijk. Heel bekend is de inzet van die dingen voor de Volvotrein, daarnaast hebben we iig de doorvoertreinen Emmerich-Essen met containers en wat ritten met ketelwagens. Zie uiteraard ook weer rolandrail.net :)

Groet, Julius

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: Reeks 77
« Reactie #6 Gepost op: 18 February 2007, 23:42:30 »
Hallo allemaal,

Toevoeging : de korte huif moet aan de voorkant omdat anders de dwergseinen onvoldoende zichtbaar zijn.

Groeten, Alexander

Swaan

  • Offline Offline
  • Berichten: 589
Re: Reeks 77
« Reactie #7 Gepost op: 19 February 2007, 00:06:02 »
Dat bedoelt Julius "met de cabines aan de buitenkant" ;).

arjen

  • Gast
Re: Reeks 77
« Reactie #8 Gepost op: 19 February 2007, 07:35:12 »
Toevoeging : de korte huif moet aan de voorkant omdat anders de dwergseinen onvoldoende zichtbaar zijn.

Nog een toevoeging: het gaat om dwergseinen die in Nederland rechts van het spoor staan, en een machinist die aan de linkerkant van de loc zit zoals in België gebruikelijk. In België staan de seinen links en heb je het probleem met de zichtbaarheid niet, daar mag de 77 wél gewoon met de lange huif voor rijden.

Arjen.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Reeks 77
« Reactie #9 Gepost op: 04 March 2007, 11:59:33 »
hoi Allemaal

alvast bedankt, maar welke reeks 77 mogen er nog meer in nederland rijden ?


Railhopper

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1214
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re: Reeks 77
« Reactie #10 Gepost op: 04 March 2007, 12:37:51 »
Volgens http://www.railfoto.nl/dossier_HLR_77.htm

Citaat
De 7771-7790 werden geleverd met ATB en Indusi en andere aanpassingen voor de dienst op de IJzeren Rijn en zijn in Antwerpen gestationeerd. Voor diensten op het Nederlandse net was vooralsnog alleen de apparatuur voor het Nederlandse net in gebruik. Sinds augustus 2003 reden de 77'ers uit deze serie voor het eerst commerciële diensten tot Kijfhoek.

groet, Marc

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Reeks 77
« Reactie #11 Gepost op: 04 March 2007, 13:00:56 »
Welke er in Nederland mogen rijden, mag intussen wel duidelijk zijn.

De reeks 77 wordt hier voornamelijk ingezet voor de Volvotreinen tussen Gent en Bad Bentheim:


7789+7771, nispen 30/06/2006


7788+7773, Stroe, 29/06/2006

Verder rijdt de reeks 77 nog de Kalktreinen tussen Visé en Kaldenkirchen (en verder):

7783+7790, Venlo 19/03/2006

En ook nog wat transittreinen tussen België en Duitsland (via Essen en Bad Bentheim):

7778+7785, Nispen 30/06/2006

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten
Edwin

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1214
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re: Reeks 77
« Reactie #12 Gepost op: 04 March 2007, 14:56:38 »
En in Zeeuwsch-Vlaanderen met containerwagons en ketelwagons.

Groet Marc

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Reeks 77
« Reactie #13 Gepost op: 04 March 2007, 15:33:57 »
Klopt, met ketelwagens heb ik de loc's hier wel eens zien rijden; maar (nog) niet met containerwagens:

7785, Zeeuws-Vlaanderen, 24/08/2005

Overigens mag de reeks 77 in Zeeuws-Vlaanderen wél solo (en dus ook met de lange huif voorop) rijden. Hier zijn verder ook de andere loc's van de reeks toegelaten, alhoewel ik hier tot nu toe alleen de loc's uit de serie 7771-7790 heb gezien.

Groeten Edwin