Grote grom...Na openen van de doos was ik blij verrast met de eerste indruk van het model. Behoorlijk aan gewicht, op het oog aardig gedetailleerd en nog een boel details zelf aan te brengen. Toch vielen me ook wat losse onderdelen in de doos op. Helaas bleek het hier te gaan om afgebroken onderdelen van het remwerk van de draaistellen. Het remwerk is nogal fragiel en in één stuk uitgevoerd, maar dat kun je niet zien op foto's wanneer je een model bestelt. Op onderstaande foto zie je rechts bij het draaistel een stuk remwerk ontbreken dat er links wèl zit.Pech dus, en inmiddels het euvel per e-mail gemeld aan Hattons. Hopelijk kan het remwerk als los onderdeel worden nagestuurd, en anders gaat deze terug voor een exemplaar met intact remwerk. Eerst maar de reactie van Hattons afwachten, maar ik heb alle vertrouwen dat het goed gaat komen.Groeten, Geoffrey
Ach...wat een ellende weer met die dieseltjes... Tja eigen schuld, had dan ook bij die veel te fraaie stoomlocjes gebleven geen centje pijn Meestal dan.
Vandaag gearriveerd: zonder twijfel het meest bijzondere model van mijn collectie.... een Noordierse loc! Nadat Murphy Models eerder in samenwerking met Bachmann al de Ierse 141/181 uitbracht hebben ze nu in eigen beheer de grote broer in model uitgebracht: class 071. De Noordierse spoorwegen heeft er ook drie, waarvan de 112 enige jaren is verhuurd aan de Ierse spoorwegen en deze versie is nu als eerste verschenen. Omdat ik deze loc op de foto heb in Ierland en ook dat het te bijzonder om te missen is, heb ik deze versie ook maar besteld, naast zeker twee Ierse varianten die nog uitkomen.Dit laatste plaatje toont de 112 met één van mijn MM/Bachmann class 141/181. Voor wie er nog een weet te staan; ik ben trouwens nog op zoek naar de oorspronkelijke, zwarte variant met nummer 188
Wat ik begreep is het model van de 071/111 een samenwerking met Vitrains, maar dat kan een gerucht zijn.En een 071 in black & tan? Kun je héééél lang op wachten denk ik. Eerst maar eens de liveries die ze ook echt gedragen hebben