Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
Vandaag om 23:13:08
Microstepper motoren voor armseinpalen door Albert de Heer
Vandaag om 23:09:40
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 22:55:06
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
Vandaag om 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
Vandaag om 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3144463 keer)

zuylen

• Offline Offline
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #2100 Gepost op: 14 September 2012, 10:39:01 »
Ik heb dit locje van Hornby ook in mijn bezit. Is dit nog steeds nog steeds het model met ringfieldmotor in de tender? Die van mij heeft dat en is inmiddels 15 jaar oud. Zo op het eerste gezicht is het nog steeds hetzelfde oude model.
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2101 Gepost op: 14 September 2012, 11:08:42 »
Sinds een jaar of 3, 4, 5 worden ze niet meer gemaakt met de Ringfield motor in de tender, maar met een 5-polige moderne motor in de lok. Jouw lok van 15 jaar oud heeft nog een 3-polige Ringfield motor in de tender en neemt stroom op van de ene rail met 2 wielen van de lok en van de andere rail met 2 wielen van de tender.
De tooling van de "Super Detail" modellen vanaf 1998 is in China verbeterd, in 2005 is er een geheel nieuwe versie gekomen en onlangs is dus ook de tooling van de Railroad versie geheel vernieuwd. No. R3086 zou hiermee uitgevoerd zijn.

Meer informatie over de oudere Hornby modellen vind je hier:
http://www.hornbyguide.com/item_menu.asp

Leen.
« Laatst bewerkt op: 14 September 2012, 12:17:24 door Stoomboy »

Bello

• Offline Offline
  • Trains are Toys, Toys are trains
    • Leovardia
« Reactie #2102 Gepost op: 14 September 2012, 12:18:36 »
Nieuw !!

Blue Pullman van Kitmaster, 6 delig, door iemand heel mooi in elkaar gezet met orginele kitmaster motor. Rijdt heel mooi en is zeer indrukwekkend !!

Nog een paar mooie details

en

gr Bert

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2103 Gepost op: 14 September 2012, 12:20:35 »
Die ziet erg mooi uit, Bert. Zo mooi zie je ze niet vaak.
Hij zal wel een paar duiten minder kosten dan de BP van Bachmann die eraan komt.  :P

Leen.

zuylen

• Offline Offline
« Reactie #2104 Gepost op: 14 September 2012, 12:20:55 »
Dat is goed nieuws. Dan wordt Hornby eindelijk een beetje up to date.
Andre

Suchet

• Offline Offline
  • G5
« Reactie #2105 Gepost op: 14 September 2012, 14:04:37 »
Na een lange radiostilte (of moet dat zijn: forumstilte) ben ik weer min of meer in de lucht. Door een erg drukke periode op het werk (meer werk met minder mensen), de vakantie periode en nog aan aantal zaken in de privé en nevenactiviteiten sfeer die  alle aandacht vroegen, is er nu weer meer tijd voor de hobby. Die drukte maakte vooral dat ik even afhaakte op de diverse fora.
Ik heb overigens niet stilgezeten, maar regelmatig en ook diep nagedacht over mijn deel van het BMB project en ook veel gelezen. Zowel over het maken van een goede modelbaan als over de spoorwegen in Noord-Oost Engeland tussen 1910 en 1960. In de tussenliggende periode een hele stapel boekjes over dat onderwerp van vooral E-bay geplukt, waarbij de kosten van de post vaak drie keer zo hoog waren als de kosten voor het boekje. Voor geinteresseerden wil ik wel een lijstje maken. Als een heel goed boek over het maken van een goede modelbaan kan ik iedereen ”Railway Modeling, the realistic  way“ van Iain Rice aanraden.

Wat betreft mijn nog te ontwerpen ( laat staan te bouwen) segmentenbaan voor het BMB project, denk ik dat ik onderwerp, tijdperk plaats etc. wel gevonden heb. Dat wordt zeer waarschijnlijk een klein branchline station/halte met een aantal goederen en industrie aansluitingen. Er moet wel veel te rangeren zijn. Tijdperk wordt ergens tussen 1930 en 1955, regio County Durham, West Riding, Yorkshire, daar waar LMS en LNER elkaar raakten en vaak ook mengden.
En aangezien ik heel veel zelf wil bouwen, zoals trackwork, gebouwen, rollend materieel, koppleingen etc. , merk ik ook dat ik nog heel veel moet leren. En dat gaat tijd kosten, waardoor ik heb besloten om daar ruim de tijd voor te nemen. Dus volgend jaar op Ontracks ben ik nog niet met mijn baan van de partij . Uiteraard blijf ik wel nauw bij BMB betrokken, ook al zla mijn concrete bijrage beperkt zijn.

Om al die zaken te oefenen heb ik besloten om als leerwerkstuk een klein rangeerbaantje te bouwen, een beetje vergelijkbaar wat Chris Nevard in Model Railway heeft gedaan. (zie ook: http://www.flickr.com/photos/nevardmedia/collections/72157627848071446/) En dan als Time Saver, zodat je ook nog een beetje kunt rangeren. Natuurlijk met zelfgemaakt Trackwork.
Binnenkort gaat dat projectje van start, ik zal hier regelmatig berichten van de voortgang.

In de afgelopen tijd is de collectie locs uitgebreid met een nieuwe Hornby D49 (Inderdaad, die D49 die Leen zo net vakkundig van commentaar had voorzien), een zo goed als nieuwe Bachmann K3 en een Bachmann J39. Plus een aantal wagonnetjes,zowel RTR als in kitvorm. Er kan dus al een treintje rijden. Nu de rest nog  :).

Rob

Engelse banen zijn gewoon.....  anders

Suchet

• Offline Offline
  • G5
« Reactie #2106 Gepost op: 14 September 2012, 14:07:55 »
Ik sluit me aan bij de vorige schrijvers wat betreft het verlies van Ben, erg triest om zo jong al heen te moeten gaan.

@Geoffrey, van harte gefeliciteerd, en wat dat slaapgebrek betreft: na drie dagen ben je uitgeput, maar dat gaat na 6 jaar gelukkig over in gewoon doodmoe  ;D

Rob

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #2107 Gepost op: 14 September 2012, 15:41:45 »
Ik lees net de berichtjes over Maasdam/Ben. Heel treurig, ook ik zal z'n posts hier missen.

Het gevoel is voor mij een beetje dubbel, want gisterochtend is onze dochter en tevens eerste kindje geboren. Ze is 49 centimeter lang, weegt iets meer dan 6 pond en heet Róisín Iris Emilia.

Groetjes, Geoffrey

Zeker heel dubbel. Maar ik wens jou en je vrouw veel geluk met de nieuw geborene. Oh hoe lang geleden was het dat ik mijn dochter voor het eerst vasthield... al weer 20 jaar geleden. En nu onze kleindochter, toen die geboren was beleefde ik dat gevoel opnieuw.
Ik hoop dat de slapeloze nachten snel voorbijgaan maar dat weet je nooit met zo'n kleintje. Maar je zult zien dat het na een tijdje gewoon vanzelf gaat en je tot geroutineerd ouder wordt!!

Veel succes met het opvoeden, en koester haar :)

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2108 Gepost op: 14 September 2012, 16:27:33 »
Zo, de V2 is weer terug uit Liverpool en nu ook uitgepakt:

en voor de liefhebber nog een 3/4 vooraanzicht:

Er zit nu ook geen vlekje op de zijkant:

Eerst even een proefrondje: loopt goed, zelfs beter dan de eerste, want daar zat een klein "knarsje" in bij het achteruitrijden.
Daarna weer uit elkaar om de decoder weer in te bouwen. De Gaugemaster decoder heb ik er niet opnieuw ingezet, maar deze keer een DCC Concepts decoder met stay alive. De reden hiervan is dat de lok maar op 3 assen stroom opneemt en de Stay alive dus goed kan gebruiken:

Links ligt de decoder met daarboven het "harnas" met links de witte JST-plug, die in de decoder past. Helemaal rechts ligt de Stay-alive condensator. Die moet je er zelf met 2 draadjes aan vast solderen, een eitje. De andere 2 functiedraadjes heb ik om kortsluiting te voorkomen afgedekt met wat nagellak.
Hier zit het allemaal aan het chassis gemonteerd:

De condensator paste op deze wijze niet dwars in de body, maar nadat ik hem er ondersteboven in gehouden had, en toen het chassis naar binnen schoof, vond hij zelf zijn weg voor in de ketel. Er is ruimte genoeg.
Bij het proefrijden hoorde ik de motor meer "grommen" dan met de Gaugemaster decoder, dus ga ik nog een keertje de CV's afstellen met DecoderPro en een baan waar hij een paar meter op kan rijden.

Leen.

P.S. Mooi dat je ook weer in de lucht bent, Rob.

« Laatst bewerkt op: 14 September 2012, 16:50:41 door Stoomboy »

zuylen

• Offline Offline
« Reactie #2109 Gepost op: 14 September 2012, 19:02:00 »
Mooi dingetje.
Veel geluk met de nieuwe aanschaf (y).
Andre

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #2110 Gepost op: 14 September 2012, 22:44:17 »
Triest, van Ben. Op zo'n leeftijd. Zo oneerlijk...Zijn eerste post met betrekking tot zijn ziekte is dacht ik een jaar geleden. Dan gaat het toch snel.

@Rob: goed weer van je te horen. ;D

@Geoffrey: gefeliciteerd! We zijn vorig jaar opa en oma geworden, het is een kadootje. Toen ik zelf vader werd was het met name een chronisch slaaptekort...als ik nu de kersverse ouders hoor is het in ene paar weekjes gepiept. Toch iets fout gedaan toen  ::)

@Leen
Citaat
De andere 2 functiedraadjes heb ik om kortsluiting te voorkomen afgedekt met wat nagellak.
Gebruik je daar nog een speciale kleur voor? Koraalrood? Sporty orange? Lavender Mood?
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2111 Gepost op: 14 September 2012, 23:05:05 »
Ik wist niet dat deze kleuren allemaal bestonden, dat is zeker voor diesels?
Ik gebruik transparante nagellak en er staat ook een flesje bruin, maar dat heb ik nog niet gebruikt.

Leen.

Suchet

• Offline Offline
  • G5
« Reactie #2112 Gepost op: 14 September 2012, 23:06:07 »
Citaat
Gebruik je daar nog een speciale kleur voor? Koraalrood? Sporty orange? Lavender Mood?

Volgens mij gebruikt Leen alleen LMS Crimson  :).

Rob

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2113 Gepost op: 14 September 2012, 23:17:20 »
Nagellak in railway kleuren?
Misschien iets voor Humbrol.

Leen.

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #2114 Gepost op: 14 September 2012, 23:20:53 »
Of Britisch Racing Green... ;) Maar das meer voor die prachtige sportwagens die daar in elkaar geschroeft worden.... ;D
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)