Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Frits C
Vandaag om 10:20:59
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 10:01:30
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 09:25:10
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
NS 1700 transfers door Kees-Jan
Vandaag om 08:23:45
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 05:42:42
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3145255 keer)

Beached

• Offline Offline
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #1965 Gepost op: 12 June 2012, 01:32:21 »
@ Rick:
- Ik ben nogal een vrijbuiter. Een lang verblijf in nen ijzeren vogel zie ik niet echt zitten. Een 4-tal uurtjes is echt het maximum. (Ben genen stilzitter)

Dat stukje was eigenlijk bedoeld voor de andere Jan, over een andere sloot ;) Maar de fotos van de Chatham show zijn ook erg mooi gelukt (y)

jandejager

• Offline Offline
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
« Reactie #1966 Gepost op: 12 June 2012, 01:56:35 »
Mooie fotos Jan.
Als je ooit nog eens weer "across the ditch" komt, er is een mooie museumspoorlijn niet ver van Auckland vandaan die ik erg goed ken ;)
Om de Engelse link erbij te houden, Kaitangata oftewel Katie is een rasechte Engelse dame van Sharp,Stewart & Co uit 1896. Het is een verbeterd type van de F class die ik een paar paginas terug heb getoond.
Dat die diesels bekend voor komen verbaast me niks, dit zijn ook allemaal General Motors producten, en we hebben ook nog een paar tweedehandsjes uit Queensland die rond Picton treinen de heuvel op helpen.

mvg,
Rick

Dank je wel Rick,

Ook voor de uitleg over de Kaitangata, eigenlijk logisch dat ie Engeland komt. Dat mooie stoomschip de "Earnslaw" uit Queenstown is ook zo'n mooi voorbeeld en die hebben we toen ook niet misgelopen. Die Diesels zouden inderdaad best weleens van "hier" kunnen zijn.
Heb zeker plannen om over de Tasman te gaan, de grote vraag is alleen wanneer ......
En dat is met name vooral een geld kwestie ondanks dat het stukken goedkoper is dan vanuit Holland, maar wie weet verandert die situatie sneller dan ik denk, ik geloof namelijk in positief denken (en doen).
Ik haal/breng elke shift wel passagiers op van/naar International Airport die van/naar NZ komen/gaan. Hoogste tijd dat we daar ZELF eens naar binnen gaan om in the checken ......... :-\
Als het zover is kom ik graag in Auckland je hand schudden  (y)

Ben voor de bijl gegaan met die Class 37 "Highland Region" Sound van Hattons, hij stond op een voorraad van "2", tja net als een roker die wil stoppen en zijn kameraden om zich heen vrolijk sigaretten op ziet steken ...... Remedie : die Hattons site een big "miss" geven, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

@Jan
't Is wel duidelijk dat er weer een hoop moois te zien en te beleven valt in de UK, mooie foto's ook !

Gr, Jan

Beached

• Offline Offline
« Reactie #1967 Gepost op: 12 June 2012, 03:35:56 »
Als je lang genoeg wacht Jan, dan kun je zo met een bootje hier naartoe. Door al die aardbevingen in Christchurch zitten we nu al zo'n 30cm dichterbij dan twee jaar terug ;D

Verdere info over Kaitangata; het is een loc die besteld is voor de Kaitangata Coal Company, waar ze haar hele leven dienst heeft gedaan tot de mijn sloot in '71. De loc is gebaseerd op de FA class (verbouwde F) met een paar wijzigingen zoals grotere watertanks, vandaar de aanduiding "Improved F". De loc is vanaf 1971 in Shantytown gehuisvest, en heeft rijdt na een aantal revisies nog steeds rond.

mvg,
Rick

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #1968 Gepost op: 12 June 2012, 16:30:40 »
Voor de steamfanatic, boeken.
Jeroen

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
« Reactie #1969 Gepost op: 12 June 2012, 18:51:06 »
@ Ronald: Helaas niet. de 2è foto = via de DEL-knop verdwenen.
Maar mss = deze org. wel goed:

@ Rick: Oeps! Maar 't zijn wel degelijk leuke foto's. En de mijne te Chatham waren maar losse, snelle shots.
(eigenlijk is 't maar wat richten & dan op 't knoppeke duwen. Den D40 met analoge lens doet de rest)

Uiteindelijk heb ik maar 12 shots v/d 16 behouden. Ik ben nog maar het voorbije jaar overgestapt v/h 'continentale' spul naar het over 't Kanaalse gebeuren. Chatham & 't Engels "doe-het-zelf spul" is ons uitermate goed bevallen.
Ik hoop om tijdens het najaar nog eens een dagretourtje naar Kent te kunnen maken.
(Het moet wat passen in m'n dienstrooster & de personeelstekorten zorgen ervoor dat we niet vlot tijdens het weekeinde vrij kunnen krijgen)

Groetekes vanuit 't zuiden,
Jan
« Laatst bewerkt op: 12 June 2012, 18:54:28 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

iarnrod

• Offline Offline
« Reactie #1970 Gepost op: 12 June 2012, 19:13:58 »
Oef, ik zou gewoon de ondergrondse naar Engeland nemen ;D

Alhoewel bij ieder vervoer natuurlijk vertraging kan optreden...
Mooie platen trouwens (y)

Desnoods stappen we erdoor ;D ! http://www.flickr.com/photos/46742861@N03/4293466129/in/photostream
(foto genomen ca. 11km ver in de Service Tunnel, ter hoogte v/d Cross-Over France Border)

Gr,
Jan

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Online Online
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #1971 Gepost op: 12 June 2012, 20:53:16 »
@ Ronald: Helaas niet. de 2è foto = via de DEL-knop verdwenen.
Maar mss = deze org. wel goed:

Jan, dank U wel! (y)

Miss Stedahult

• TM. GDMB
  • Offline Offline
« Reactie #1972 Gepost op: 12 June 2012, 21:13:27 »
 (y) Bedankt voor jullie reacties, ik geef ze door, en probeer m'n collega over te halen om ook op 't forum te komen  ;)
Danielle is op 31 juli 2017 overleden

Met een railgroet van Danielle ;-)

Duitse N-spoor module Petrushafen

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #1973 Gepost op: 12 June 2012, 21:45:09 »
Graag gedaan, Miss.

Citaat
Voor de steamfanatic, boeken.
Daar staan wel een paar leuke bij. Over 3 weken ga ik in Groningen eens ffff kijken.
Bedankt voor de tip.  (y)

Leen.

smalspoorcompagnie

• Offline Offline
  • Guillaume Veenhuis
    • Guillaume's Smalspoorcompagnie
« Reactie #1974 Gepost op: 14 June 2012, 19:07:51 »
Citaat van Stoomboy:
C&L kun je gewoon online bestellen:
http://www.finescale.org.uk/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=51

Onlangs wat kant en klaar rail laten komen. Een woord van waarschuwing: ivm restricties bij Royal Mail (max. lengte pakket 60 cm bij normale verzending) knipt C&L de meterrail doormidden. Maakt voor mij niets uit, maar het staat (nog) niet op de website. Advies van hen als je hele lengtes wilt: neem direct na bestellen contact op per mail, zodat de prijs voor anderssoortige verzending kan worden uitgezocht.

Maar - zoals Leen al aangaf - ophalen is natuurlijks het leukst!

Guillaume

Guillaume (Smalspoorcompagnie)

http://smalspoorcompagnie.blogspot.com/

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #1975 Gepost op: 20 June 2012, 22:36:10 »
Even een kleine update...Er is weinig te zien op de baan met aansluitende BMB modules, het meeste gebeurt aan de onderzijde: solderen en draad trekken.
Verlengen van bedrading omdat het bedieningspaneel toch maar ergens anders moet komen. :) Van dat soort dingen. Voorbereiden zodat van de zomer zowel hoofdbaan als smalspoor rond kunnen rijden...

Thijssie gaat op vakantie... (y) dus dan ligt alles stil. Maar in het hotel wel wifi, dus ik kom nog wel even kijken of er wat gebeurd hier!
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

iarnrod

• Offline Offline
« Reactie #1976 Gepost op: 20 June 2012, 23:12:32 »
Enjoy!
Hier = eerst nog een 5-tal weekjes vooral op schaal 1:1 met de treintjes bezig te houden & eindelijk! ietswat starten op schaal 1:76.
Daarna trekken we een weekje rond op 't 'groene eiland'. We komen hélaas op de sluitingsdag van Marty Models te Tullamore aan. 't Zal een vluggertje worden de ochtend nadien, voordat we naar de Connemara trekken. (Als we ten minste geen last hebben van de Irish Mist :P & Tullamore Dew :P). Helaas geen treinshops op de verdere route, tenzij we op de laatste dan Drogheda aandoen tijdens een dagje Co Meath. Dan zouden we eens langs lopen bij Marley Model Mania in het winkelcentrum.

Gr,
Jan

jandejager

• Offline Offline
« Reactie #1977 Gepost op: 21 June 2012, 03:40:12 »
Thijssie gaat op vakantie... (y) dus dan ligt alles stil. Maar in het hotel wel wifi, dus ik kom nog wel even kijken of er wat gebeurd hier!

Nog een prettige vakantie Thijs, enne ....... mocht je bij mij in de buurt komen (ik neem even aan, dat je naar het Zuiden gaat), dan staat de koffie voor je klaar en ook Bundaberg rum  ;D

Gr, Jan

jandejager

• Offline Offline
« Reactie #1978 Gepost op: 21 June 2012, 04:00:24 »
Enjoy!
Hier = eerst nog een 5-tal weekjes vooral op schaal 1:1 met de treintjes bezig te houden & eindelijk! ietswat starten op schaal 1:76.
Daarna trekken we een weekje rond op 't 'groene eiland'. We komen hélaas op de sluitingsdag van Marty Models te Tullamore aan. 't Zal een vluggertje worden de ochtend nadien, voordat we naar de Connemara trekken. (Als we ten minste geen last hebben van de Irish Mist :P & Tullamore Dew :P). Helaas geen treinshops op de verdere route, tenzij we op de laatste dan Drogheda aandoen tijdens een dagje Co Meath. Dan zouden we eens langs lopen bij Marley Model Mania in het winkelcentrum.

Gr,
Jan

Hoi Jan, voor ik het vergeet ook voor jou nog een goeie vakantie in dat geweldige land, dat bijna 3 jaar lang ons thuis is geweest !!
Het grandioos mooie Connemara met County Mayo was maar 2 tot 3 uur bij ons vandaan, Galway (anderhalf uur rijden) was een van de leukste steden om te bezoeken.
Ben toen zelf maar eenmaal in een treinenwinkel in Cork geweest maar was toen nog helemaal niet "besmet" met het virus.

Gr, Jan

iarnrod

• Offline Offline
« Reactie #1979 Gepost op: 22 June 2012, 00:10:27 »
Thx!
Ah! Marks models in de Oliver Plunckett street te Cork. Leuke stad, nice shop.
https://picasaweb.google.com/celtjan/20100726DagjeCork#5500747021586163682We zijn er 2 jaar terug op visite geweest. Ik kon er van Bachmann een Irish Stone Station Building & Irish Signalbox op de kop tikken. Had echter geen rekening gehouden met de plaatsruimte in de reistas.

We kregen wel een leuke rondleiding van echte Corkians. Die leerden we een aantal jaren terug kennen op de herdenkingsvieringen (WOI) in de Ieperse Regio. In het "Heuvellandse" zijn er talrijke Ieren omgekomen.

We bezochten Cork per P&R'ke: De Midleton Line is een paar jaar terug opnieuw in gebruik genomen:
http://www.rte.ie/news/2009/0730/rail.html
Met dank aan mijnen werkgever voor de vrijkaarten... ;D (y)

Gr,
Jan
« Laatst bewerkt op: 22 June 2012, 00:13:54 door iarnrod »