Gisteren werd huize Stoomboy weer eens opgeschrikt door een harde klap op de deurmat. Het was een pakje uit de snoepwinkel met de nieuwe LMS 3F van Bachmann.Het 3/4 vooraanzichtHet zijaanzicht:In navolging van Hornby detailleert Bachmann nu ook de cabine:Ik doe het ze niet na, zelfs de planken zitten erin, en dat allemaal voor nog geen 60 pond. Het model kan de toets der kritiek doorstaan. De "gap" tussen lok en tender is afstelbaar, de buffers zijn verend, hij loopt prima etc. Wat er mooier had gekund? Eigenlijk alleen maar dingen die hem een heel stuk duurder zouden maken: onder de ketel zie je een vlakke plaat i.p.v. het drijfwerk - je zou daarop eigenlijk eenvoudig een plastic plaatje met een voorstelling van het aandrijfwerk in reliëf kunnen leggen-, de remmen aan de tender zijn aan het frame mee gegoten, dus niet in lijn met de wielen, en de splashers zijn een beetje hoger dan op het prototype. Dit laatste heeft te maken met het dunne materiaal en de kleine toleranties op het prototype die moeilijk op schaal met plastic na te maken zijn.Leen.
hoe vordert je baan?
Voor degenen die geïnteresserd zijn in een goedkoop digitaal abonnement op BR Modeliing: