Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
Vandaag om 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
Vandaag om 23:14:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
Vandaag om 23:13:08
Microstepper motoren voor armseinpalen door Albert de Heer
Vandaag om 23:09:40
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
Vandaag om 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
Vandaag om 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3144600 keer)

St00mboy

• Offline Offline
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #1185 Gepost op: 09 January 2012, 10:48:32 »
Sja, dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Een blauwe A4 met een stel teak Gresleys of Pullmans erachter of een blauw/witte Coronation is niet te versmaden hoor, en wat dacht je van de zilvergrijze met een Silver Jubilee, zoals die van Ed (zie het Engelse meuk draadje)?
http://www.elegantsteam.com/lner_streamlined_trains.html

Het groene is zeker ook mooi, maar BR verfde ze wel allemaal hetzelfde en daardoor is het wel eentonig.  :-\

Ben zeker ook benieuwd hoe de liefhebbers reageren als de A4 opeens anders klinkt dan de vertrouwde "chime whistle".

Leen.

Afgelopen

• Offline Offline
« Reactie #1186 Gepost op: 09 January 2012, 11:40:44 »

Ik krijg al bijna visioenen van door de hitte kromgetrokken loco's en treinstellen  >:( >:(

Beter als een door de kou gekrompen dak van je hobby-ruimte en lekkage. Stop je materieel in een kratje en zet het op een koele plek, desnoods in een koelkast.

« Laatst bewerkt op: 09 January 2012, 11:44:07 door Cottage Railways »

jandejager

• Offline Offline
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
« Reactie #1187 Gepost op: 09 January 2012, 11:54:40 »

@ Jan:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar is je Class 24 al 'down under' aangekomen?

Groeten, Geoffrey
[/quote]

Hi Geoffrey,

Hierbij wat foto's, ik schijn weer te kunnen uploaden  ;)

Allereerst de horror printscreen van vanmiddag.
Wil je het NOG heter, dan kun je volgens mij alleen nog terecht op Venus of Mercurius ........

Nu de LEUKE foto's  ;D

Vind hem er erg gaaf uitzien al verschilt ie optisch natuurlijk niets van een 24 zonder sound, hoewel ...... in plaats van de rode ventilator die bij de soundloze 24 in het dak zit daar nu de speaker gemonteerd.
Moet de 8 witte handrails langs de deuren er nog opzetten.
Dat moet wel met een klein miniem tipje superglue aan een speld of naald in het bovenste gaatje, maar daar kan ik me bij deze monsterlijke hitte niet bij concentreren nog afgezien van het gezweet, dat ik zeker niet bij zo'n klusje kan hebben.

Eerst maar eens een IJS en IJSKOUDE heineken soldaat maken dacht ik zo.
Daar gaan mijn hersens hopelijk ook weer wat beter van werken  :)

@Cottage Railways
Ik had zeker al aan de koelkast gedacht, maar die is veel te klein voor dat doel.
Bovendien moet je enorm oppassen voor condens in je treinen als je ze eruit zou halen !!
Andere koele plekken zijn er niet in huis maar ik hou de treinen scherp in de gaten.
Ze zitten in een grote kast in een kamer waar de zon het minst kan binnendringen en waar ik een plafond ventilator continu op het maximum laat draaien.
Tot dusverre gaat het goed.

De kou is dus ook niet zaligmakend, al lijkt de Noord of de Zuidpool voor ons tijdens deze dagen het absolute paradijs  ;D

Groet, Jan

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #1188 Gepost op: 09 January 2012, 12:40:02 »
@ Jan:

Ha, goed nieuws! Die Class 24 ziet er leuk uit, toch wel de moeite van het wachten waard. Wat betreft de handgrepen: is die lijm echt nodig? Mijn ervaring is dat de grepen zonder lijm ook wel blijven zitten. Mocht er dan een keer eentje breken, dan wordt het niet zo'n helse klus om zo'n greepje te vervangen.

Wat betreft het weer: wij zitten hier juist met wateroverlast door storm en aanhoudende regen, tijdens één van de warmste winters ooit. Een koud biertje biedt gelukkig altijd troost. Maareh... Heineken? Moet dat niet een 'Four-X' zijn, als Queenslander? Een VB'tje, Toohey's of een Cooper's is al een beetje foei voor jou, maar een Freddy...  ;D

We zitten nog niet in Ierland trouwens. Donderdag begint het feest. Wel heb al even gekeken hoe ik bij de Inchicore Works kan komen. Daar schijnen nog twee oranje Class 141's op reserve te staan als shunting pilot. Eens kijken of dat terrein een beetje fotogeniek is (en hoe dichtbij je kunt komen).

Groeten en succes met de warmte,

Geoffrey

jandejager

• Offline Offline
« Reactie #1189 Gepost op: 09 January 2012, 13:15:48 »
Thanks Geoffrey.

Ben zonder meer happy met die 24, je kunt volgens mij probleemloos kopen van Rails.
Voor  £137 inclusief verzending hierheen is dit geen rare deal.
Nu alleen nog testen.
Ik heb een soundloze 25 en daar kon ik de handrails inderdaad stevig genoeg in de gaatjes drukken zonder het risico van verlies op de layout.
Maar ik heb dat ook vandaag geprobeerd met deze 24 maar ze kwamen veel te makkelijk weer los, dus ....... liever lijmen dan verliezen  ;) En ik verlies zeker NIET graag iets op een grote layout met een forse tunnel !
Uiteraard moet je daarna voorzichtig zijn maar in geval van nood kun je ze volgens mij wel weer voorzichtig loswrikken MITS je maar uiterst weinig doet op het puntje van een naald of speld en alleen maar in het bovenste gaatje lijmt !

De VB (een prima Australische pils) vind ik stukken beter en pittiger smaken dan de XXXX en ik drink net zolief een VB als een "Freddy". Maar mijn oudste dochter houdt weer niet van VB. Ik rijd trouwens vaak langs de XXXX brouwerij aan de Milton Road in Brisbane.
Maar een Queenslander voel ik me niet en zal ik mij ook nooit voelen. Om heel eerlijk te willen we sowieso graag weg in elk geval uit dit gloeiend hete gedeelte van Oz en wellicht wel helemaal uit Oz.
The summer is far too long and too hot for comfort  >:( Het is nu kwart over tien 's-avonds en nog steeds boven de 27 graden, maar we will survive. Het klimaat is trouwens niet de enige reden dat we willen vertrekken .......

Ik zag inderdaad veel wateroverlast in Holland, je hebt nog droge voeten naar ik hoop ?
Dat hadden wij hier precies een jaar geleden met de Brisbane en Bremer river, en gelukkig bleven mijn treinen en mijn voeten droog  ;D

Mocht ik je niet meer spreken voor Ierland, veel plezier daar, er zijn nog heel veel voetstappen van mij in dat land  (y)!

Jan 

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #1190 Gepost op: 09 January 2012, 21:24:57 »
Rick,
No offence, maar persoonlijk vind ik dat overschilderen en 'renamen' van locomotieven maar niks. Bittern zie ik het liefst in Brunswick Green. (misschien ben ik nu wel een heel erge purist). Een A4 hoort dus de eigen chime whistle te hebben!  :D  ;D

Leen, dank voor de complimenten over de Silver Jubilee.  (y)

Allen, binnenkort is er weer een spoorbeurs in Houten. Gaat daar nog Engels spul heen voor zover jullie weten?

Ed

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #1191 Gepost op: 09 January 2012, 21:58:47 »
De originele uitvoering van de Bittern was het LNER blauw, het garter blue, en hij werd later overgeschilderd in het Brunswick Green, nadat hij tijdens de oorlog nog een paar jaar zwart geschilderd was en daarna opnieuw LNER garter blue. Ondertussen werd hij ook nog 2 keer omgenummerd.

Ik ga volgende week naar Houten, niet vol verwachting van het Engelse spul wat daar ligt, maar voor het dagje uit en een bakkie doen met de geestverwanten. Als je ook komt laat het even weten, dan doen we samen een bakkie.

Er staat altijd 1 stand met Engels, verder ligt er meestal niet veel, maar soms loop je gewoon tegen verrassingen aan, zoals laatst in Rijswijk. Daar lagen ineens zomaar 10 redelijk geprijsde loks.

Ik ga in maart naar de Show in het Alexandra Palace in Londen. Daar is meestal wel ruim voldoende Engels materieel.  (y)  ;D

Leen.
« Laatst bewerkt op: 09 January 2012, 22:18:48 door Stoomboy »

Myuktrains

• Offline Offline
« Reactie #1192 Gepost op: 09 January 2012, 22:13:20 »
Ik ben gisteren nog in Houten geweest maar daar was een MG onderdelen beurs. Tot mijn grote verbazing zag ik tussen de vele autoonderdelen ook een hornby lok liggen alleen weet ik niet meer wat voor een lok het was. En of ik naar houten kom? Weet ik nog niet maar waarschijnlijk wel (moet wat peco rails stukken hebben). Wel heb ik een Tortoise wisselaandrijving opgehaald bij Peter van der Leek (woont toevallig in Houten).

Citaat
Ik ga volgende week naar Houten, niet vol verwachting van het Engelse spul wat daar ligt, maar voor het dagje uit en een bakkie doen met de geestverwanten. Als je ook komt laat het even weten, dan doen we samen een bakkie.
Het is inderdaad een feit dat er niet veel Engelse treinen op deze beurs ligt en helemaal niet als we er allemaal naar opzoek gaan en kopen... ;D

Martijn
« Laatst bewerkt op: 09 January 2012, 22:17:27 door Myuktrains »

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #1193 Gepost op: 09 January 2012, 22:16:33 »
Allen, binnenkort is er weer een spoorbeurs in Houten. Gaat daar nog Engels spul heen voor zover jullie weten?

Ik kan me niet veel Engels materieel voor de geest halen wanneer ik terugdenk aan die keren dat ik in Houten ben geweest (bijv. afgelopen jaar 3 maal). Echter, met de beurs in Houten heb ik een beetje haat-liefde ervaring: òf ik vind alles wat ik nodig heb (en nog wel meer dat eigenlijk niet gepland stond), òf ik vind echt helemaal niks van m'n gading. De laatste sessie in Houten heb ik werkelijk niets gevonden van m'n boodschappenlijstje, dat was een beetje een domper. Heb m'n geld toen maar in m'n zak gehouden, ik ga niet 'kopen om het kopen'. Dat soort aankopen gaan doorgaans weer vlot de deur uit, want niet tevreden.

Dus: misschien loop je tegen iets leuks aan in Houten, maar verwacht er qua Brits materieel niet heel veel van. De hoofdmoot is toch meer continentaal Europees, heb ik de indruk. Maar een keer naar Houten om andere Anglofielen en Celtofielen te ontmoeten, kan ook een goede reden zijn om te komen.  :)

Groeten,

Geoffrey

Groeten, Geoffrey

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #1194 Gepost op: 09 January 2012, 23:01:00 »
@ Jan: als de handgrepen inderdaad zo makkelijk weer loskomen, dan is fixeren met een drupje lijm inderdaad de enige methode. Beter dat dan tunneltjes afspeuren op zoek naar witte greepjes van je Class 24...  ;D

Wat betreft Queensland: zou een airco niet al veel schelen? En anders verhuizen naar wat hoger gelegen gebieden, zoals Toowoomba of Warwick als werk het toelaat. Forensen naar Brisbane wordt lastig. Terug naar Nederland? Ik weet niet of je dat wel wilt. Niet dat het hier zo slecht is, maar het gras is altijd groener bij de buren. Mijn vrouw zou juist graag richting NSW of VIC willen verhuizen. Maar dat gaat buiten het bestek van dit draadje.

Ik zal een pintje Guinness extra drinken in Ierland! Cheers mate! ;)

Groeten, Geoffrey

jandejager

• Offline Offline
« Reactie #1195 Gepost op: 10 January 2012, 02:05:35 »
Drink er een op mijn gezondheid Geoffrey !

Ik weet dat we inmiddels behoorlijk zondigen tegen de regels van het forum maar ja ..... hopelijk komt deze nog net door de screening  :)
Tuurlijk zou een aircon schelen, er werd ons tot tweemaal toe een beloofd toen we deze tent gingen huren in April 2010 ....... en wat denk je ?? "Baas" trok zich terug met een k....smoes en de makelaar vertelde mij gisteren dat alleen een schriftelijke belofte een belofte was en dat we zeker niet "disappointed" mochten zijn. Een typisch Australische streek, het huis had al ettelijke maanden leeg gestaan ......  >:(
Maar het laatste wat ik doe is zijn tent flink op te waarderen met een aircon op mijn kosten  >:( We hebben 3 jaar terug eens een mobiele aircon gehad, die $1000 kostte maar alleen werkte als je er vlak voor ging zitten of staan. Afgevloeid via eBay dus.
Toowoomba was gisteren 36 graden, wel 5 minder dan hier (we hadden hier 41 !!), maar toch zeker nog 6 tot 9 graden boven wat wij als acceptabel/comfortabel beschouwen. En deze hitte is vochtige hitte, geen droge hitte vergeet dat niet.
Het gras is hier inmiddels niet groen meer maar overwegend bruin of niet bestaand  :)

En ik drink vanavond een "Freddy" of een Bundy op jouw gezondheid  ;D

Jan

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #1196 Gepost op: 10 January 2012, 09:39:26 »
Jongens, jongens, pas toch op, drank maakt meer kapot dan je lief is!  ;D

Leen.

jandejager

• Offline Offline
« Reactie #1197 Gepost op: 10 January 2012, 14:54:22 »
Helemaal mee eens Leen, maar bij mij is de drank al verdampt voordat het de maag bereikt  ;D

Jan

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
« Reactie #1198 Gepost op: 10 January 2012, 15:03:04 »
Fad saol agat!
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #1199 Gepost op: 10 January 2012, 18:50:13 »
Geen ontsnappen aan he, die warmte. Heb zelf vorig jaar 4 maanden in de zomer in Dubai gezeten. Record temperatuur 70,3 celcius. Enne, buiten werken met de mannen. Geen airco dus. 's nachts koelde het af tot 35 graden. Heb daar wel fantastisch samengewerkt met de Aussies. (Dit gaat niet meer over treinen!)  :o
Treinen hebben ze trouwens helemaal niet in de Arabische Emiraten.
Back to good old Albion!

Leen, je hebt absoluut gelijk wat Bittern betreft. Vindt Brunswick alleen in dit geval de mooiste kleur  ;)
Misschien komt het ook wel een beetje door de weer aangebrachte valances. Je kunt het drijfwerk niet goed meer zien en dat haalt voor mij toch een beetje de essentie van de stoomloc er af.
Ed
« Laatst bewerkt op: 10 January 2012, 18:52:09 door Merlin674 »