Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rick
Vandaag om 18:48:20
20 jaar BNLS door Huup
Vandaag om 18:44:14
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 18:14:51
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Prutsert
Vandaag om 18:00:21
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 17:56:58
Gezocht: Foto's Plan E/L postrijtuig in reizigerstreinen jaren '70 door Jeroen Water
Vandaag om 17:50:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:24:38
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dennie
Vandaag om 17:19:55
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 17:17:05
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door IJmc
Vandaag om 17:12:06
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 17:11:14
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:14:56
Nijmegen in h0 door Rob S.
Vandaag om 15:46:43
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:12:34
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 14:41:29
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 14:35:14
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door TonM
Vandaag om 14:05:20
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:06:10
meer wissels invoeren in Z21 door astrantia
Vandaag om 12:59:10
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:15:58
Aachenau West door NS264
Vandaag om 10:06:17
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door Falkenberg
Vandaag om 08:42:04
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 07:20:20
rommenholler gasketelwagens door ArjanB
02 July 2025, 22:29:52
The Rolling Tables… (ofwel: eten tussen de rails wordt nieuw leven ingeblazen) door Bob R.
02 July 2025, 21:58:53
NL-baan in Canada door ArjanB
02 July 2025, 21:44:10
Raadplaatje door Klaas Zondervan
02 July 2025, 19:42:38
Zaagsel? door Besselspoor
02 July 2025, 18:15:13
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
02 July 2025, 17:10:05
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
02 July 2025, 16:49:10

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3127405 keer)

St00mboy

• Offline Offline
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #195 Gepost op: 15 May 2011, 21:06:48 »
Ik heb ongeveer 2 boekenkasten met boeken en tijdschriften over Engels spoor en modelspoor en een stuk of 5 boeken over NS stoom.

De Pullman boeken zijn recente uitgaven:
http://www.amazon.co.uk/s/ref=ntt_athr_dp_sr_1?_encoding=UTF8&search-alias=books-uk&field-author=Antony%20M.%20Ford

Ik heb no. 1 en 2. No. 3 is nog niet uit. Het zijn schitterende boeken met info over vrijwel ieder Pullman rijtuig van het betreffende type. Als het goed is verzendt Amazon boven de GBP25 nog steeds gratis naar NL.
Ook op het internet is er natuurlijk de nodige informatie te vinden, al moet je voor specifieke info toch echt weer de boeken in.

Op 26 mei ben ik in Pickering met zijn nieuwe dak op het station, dus bedankt voor de info. Ik hoop dat de Tornado er dan ook is. Dat zou leuk zijn, want ik heb hem nog niet onder stoom gezien, wel een keer in het NRM toen hij nog grijs was.

Leen.

Suchet

• Offline Offline
  • G5
« Reactie #196 Gepost op: 15 May 2011, 21:28:59 »
Dat wordt dan nog spannend in Pickering, volgens de Tornado site is die daar vanaf 26 mei ! http://www.a1steam.com/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=148. Maar of de A1 die dag ook al te bezichtigen en/of onder stoom staat kan ik uit de tekst niet afleiden.

Dank voor de tip over die boeken over Pullman rijtuigen. Daar heb ik altijd al een zekere fascinatie voor gehad, ben er nog steeds niet achter waarom, waarschijnlijk door films en die prachtige wagon in het spoorweg museum. Die boeken komen op mijn lijst voor Vaderdag  ;).

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #197 Gepost op: 15 May 2011, 21:32:07 »
Ik zal foto's van de Tornado maken en die hier posten.

Ja, die boeken zijn een mooi vaderdagcadeau.

Leen.

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #198 Gepost op: 16 May 2011, 08:57:02 »
Ieder jaar opnieuw wordt er door de www.mremag.com site van Pat Hammond een wishlist poll gehouden, waarin de modelspoorders per schaal kunnen aangeven wat zij graag door de fabrikanten uitgebracht willen zien.

De uitslag van de poll van 2011 is hier te vinden:

http://www.mremag.com/

Op de hoofdsite van mremag.com is alleen het nieuws van vandaag te zien. Het nieuws van vorige dagen staat op "page 2" of "page 3" links in het menu. Duidelijk is te zien dat in 00 de BR-periode momenteel het meest populair is. Van de regio's is de Eastern region het meest populair.

De meest gevraagde lok is de hierboven reeds genoemde LNER J15, met de Robinson GCR/LNER D11 "Director" op de 2e plaats:

De LNER D11 (foto: www.lner.info)

Op de 3e plaats staat de LBSCR Marsh Atlantic. Deze lok is bijna gelijk aan de GNR/LNER C1, omdat Marsh afkomstig was van de GNR en bij de LBSC gebruik maakte van zijn kennis omtrent het ontwerp. De Ivatt LNER C1 staat lager in de poll, maar als je de stemmen voor deze beide loks optelt, dan komt hij dik op de eerste plaats. Voor mij is dat een kanshebber om in 2012 of 2013 uitgebracht te gaan worden. Gauw nog even die DJH kit bouwen dus:

De LNER C1 Atlantic (foto: www.lner.info).

Bij de uitslag voor spoor N staat de BR standard 4 op de eerste plaats, met de WD 2-8-0 op de tweede. Beide loks zijn al in 00 uitgebracht.

Leen.

Maasdam

• Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
« Reactie #199 Gepost op: 17 May 2011, 22:26:09 »
Vandaag ontvangen van een dame met een oranje jas die niet helemaal door had dat zij een postbode was. Ze gooide letterlijk het pakketje naar mij toe met vang. Was te verbaasd om iets te zeggen pas na het zetten van mijn handtekening. Heb ik haar gemeld dat ik een klacht ging indienen. Vond ze vreemd want had niet door wat ze had gedaan. Gelukkig niks aan de hand met mijn nieuwe ster een Hornby 00 class 08 diesel loc.

Werkelijk een prachtig model tot zelfs de cabine is gedetaileerd. Op de foto's kwam ik erachter dat hoogst waarschijnlijk de cabine deuren open kunnen. Moet nog testen. Maar hier zijn de foto's.
additional details zijn nog niet geplaatst.

Het model kwam in de nieuwe Hornby verpakking gelukkig een hele verbetering.

Groetjes Ben.

« Laatst bewerkt op: 17 May 2011, 22:28:38 door Maasdam »

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #200 Gepost op: 17 May 2011, 22:52:31 »
Gelukkig is hij nog heel. Gooien met je dure treinen, hoe halen ze het in hun hoofd.

Mooie lok, Ben, op de close-up foto's lijkt het wel een echte.

Leen.

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #201 Gepost op: 17 May 2011, 23:00:59 »
Off topic....
Ach... je kunt die dame wel een klacht aan d'r rokje broek bezorgen maar heb je enig idee wat het pakketje in distributiecentra moet doorstaan, vaak volledig geautomatiseerd?

Anyway; fraai model  (y)  
Ik kreeg vandaag een mail van Hattons dat er weer een fraaie EMU aan zit te komen, jammie, leuk dat Engelse spul!
« Laatst bewerkt op: 18 May 2011, 09:24:18 door Marc tramt »
No dress rehearsel, this is our life.

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #202 Gepost op: 18 May 2011, 10:04:39 »
met zo'n doossie dr omheen kan je dr toch prima mee gooien... k zie t probleem niet.
"nou vraagt ik u af meneer, waar is toch de humor in de mensen gebleve..."

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #203 Gepost op: 18 May 2011, 10:25:49 »
Vandaag ontvangen van een dame met een oranje jas die niet helemaal door had dat zij een postbode was. Ze gooide letterlijk het pakketje naar mij toe met vang. Was te verbaasd om iets te zeggen pas na het zetten van mijn handtekening. Heb ik haar gemeld dat ik een klacht ging indienen. Vond ze vreemd want had niet door wat ze had gedaan.

Misschien vond ze je wel leuk en werd ze een beetje springering en vrolijk toen je in de deuropening verscheen. Het is immers lente...  :)

RobbertJan

• Offline Offline
  • Mcn NSR Groningen.
« Reactie #204 Gepost op: 18 May 2011, 10:35:31 »
Mooie aanwinst, ik heb er zelf ook 1 gehad in het groen.
De cabinedeuren kunnen inderdaad naar binnen toe open  (y)

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Beached

• Offline Offline
« Reactie #205 Gepost op: 18 May 2011, 12:06:41 »
Da's inderdaad een mooie loc, vooral in de cabine (y)
Die krukken die je ziet zijn de ganghandels, die onderling verbonden zijn zodat de machinist aan beide kanten de loc kan bedienen. remkranen zijn ook dubel uitgevoerd, maar dan moet je de handels van de ene kraan naar de andere verplaatsen. Ze zijn precies dezelfde als onze De 508, ook een product van English Electric uit de jaren '50

Rick

Treinhobbijist

• Offline Offline
« Reactie #206 Gepost op: 18 May 2011, 17:27:30 »
.......... remkranen zijn ook dubel uitgevoerd.........

Nog wat semi Off-Topic:

Een NS 500 heeft alleen een kleine rangeerremkraan, aan beide zijde van het mcn huis, zijn vast met elkaar verbonden. Deze remt alleen de lok zelf, immers een NS 500 heeft geen treinleidingrem, kan dus geen trein remmen, alleen zichzelf.

Een NS 600 heeft één grote (Knorr-) remkraan (aan de rechterkant) welke lok en trein remt, en net als bij de NS 500 een rangeerremkraan welke alleen de lok remt. Deze laatste ook weer tweezijdig uitgevoerd.
Ook Engelse treinen zijn leuk

Maasdam

• Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
« Reactie #207 Gepost op: 18 May 2011, 17:54:03 »
 >:( Familie aaaaargh heb ik mijn merchant navy op tafel staan om een decoder te prikken is mijn zus aan het stofzuigen goed hoor huis moet schoon.... Slaat ze met de slang de kap van de tafel af. Hoe ze het voor elkaar kreeg weet ik niet, maar een krijs en oh nee hé. Mooi de kap beschadigd enkele aangezette details los geschoten en afgebroken. Wat ik er toen uitflapte herhaal ik hier maar niet.
Maar goed het gebeurde niet express.
Nu is de schade wel te repareren maar ik heb wat advies nodig. Welke lijm zou ik het beste kunnen gebruiken de onderdelen zijn van kunst stof......

Alvast bedankt voor de eventuele advies.

Mijn nieuwe BR08 is echt een mooie locomotief en de cabine deuren kunnen inderdaad open zoals RobertJan al aangaf. Ben er heel blij mee. Ik denk er aan om verschillende uitvoeringen te gaan sparen.

Groetjes Ben.

Nederduitsemeester

• Offline Offline
« Reactie #208 Gepost op: 18 May 2011, 18:02:52 »
Als het alleen de aangezette details zijn, kan je misschien secondenlijm (of Kristal Klear, die lijm die hier vaak besproken wordt) gebruiken. Ik heb er (met KK) zelf geen ervaring mee, misschien dat andere Forumleden erover kunnen vertellen.

Misschien kan je met een foto de schade laten zien.

Die 08 is inderdaad een mooie machine 8). Vooral die cabine interieur vind ik erg mooi.
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #209 Gepost op: 18 May 2011, 19:34:29 »
@Ben

Als het opgezette onderdelen zijn zou ik ook cyano gebruiken, bijv. die van Olba.
Als het de kap zelf is, bijv. een scheur, dan zou ik die eerst met de hand strak op elkaar houden en dan met een kwastje Plastic Weld aan de binnenkant over de scheur smeren. Je profiteert zo van de capillaire werking, waardoor de lijm de barst binnengaat.
Voor moeilijke soorten plastic gebruik ik de activatorstift die bij Pattex plasticlijm zit, dan 1 minuut wachten en aan elkaar lijmen met zo weinig mogelijk Olba cyano.

Jammer van zo'n voorval, maar hopelijk kun je hem weer 100% goed krijgen.

Leen.