In Engeland is het vandaag geen mooi weer.
.......................................Hoewel de Pullman rijtuigen voorzien zijn van Hunt close magnetische koppelingen, zijn ze niet kortgekoppeld. Ik heb geen Ultra-close koppelingen meer, maar heb er wel even twee "geleend" om ze uit te proberen. Hier zie je hoe de rijtuigen met "close" gekoppeld zijn......:...en hier zie je hetzelfde met "ultra-close" koppelingen:Het ziet er met de Ultra Close koppelingen veel mooier uit .................Ook het rijden ging zonder problemen. Dat betekent dat ik alle koppelingen op deze trein ga vervangen zodra ik weer Ultra Close koppelingen heb. ..............
De King class was de grootste locomotief die de GWR gekend heeft.
................................................................... Zowel Hornby als Lima hebben hem al sinds 1978 in het programma, allebei met een pancake motor in de tender. Het Lima-model werd tot in de jaren '90 gemaakt. Dit is no. 6009 King Charles II in BR blue van Lima:In 2003 werd het Hornby model geüpgraded o.a met de motor in de lok i.p.v. in de tender. Hier zie je de "King Stephen" uit 2003:In 2015 kwam er een geheel nieuw Hornby-model van de GWR King uit, nadat Dave Jones en Hattons hun nieuwe GWR King aangekondigd hadden. De markt werd overspoeld met GWR Kings en er zijn mensen die ze voor £50 wisten te bemachtigen. Het Hattons/DJM model is nooit verschenen, maar dit is het Hornby model van de King Edward II:Graham Farish heeft een tijdje de King voor N-spoor geproduceerd en na de overname van Grafar door Bachmann zijn er in 2003 nog een keer twee GWR King loks van de oorspronkelijke tooling uitgebracht, maar daarna niet meer. Dit is de "King John" uit 2000:No. 6027 King Richard I, de lok hierboven op het schilderij van Hans, is in 1988 door Hornby als model uitgebracht:De "Cambrian Coast Express" was een famous named train die, behalve tijdens WW2, van 1927 tot 1991 gereden heeft. Zowel Hornby als Bachmann hebben de "Cambrian Coast Express" als set uitgebracht, maar niet met als lok een GWR King. Van de rijtuigen achter de King is op het schilderij niet veel te zien, maar misschien zijn het de Collett rijtuigen, die Hornby in het programma heeft:Dapol maakt (andere) GWR Collett rijtuigen voor spoor N:Alle foto's © hattons.co.uk.Het is dus mogelijk om in 00, maar ook in N, een GWR-trein samen te stellen die enigszins lijkt op de "Cambrian Coast Express" van het schilderij. En om te bewijzen dat de King geen mietje is, rijdt hij hier met 13 GWR-rijtuigen op de BMB-baan :https://www.youtube.com/v/iCIXSIUFuQI