Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke Vallejo kleur? door aad52
Vandaag om 15:33:13
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 15:23:03
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 15:15:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
  

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 2845743 keer)

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16815 Gepost op: 02 november 2020, 12:14:04 »
Laat ik ook eens wat doen, aan onbetaalde promotie... 😀


Foto: Hornby

Hornby komt met een interessant startpakket voor £ 119,-
Voor onder de kerstboom.

Nu eens geen speeltrein locomotief, of inferieure karretjes, maar goede modellen. Geen trafo of rail ovaaltje. Ach, geen probleem toch. Genoeg goed spul te krijgen.

Gr, Hans

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1217
  • Southern....de oude dan
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16816 Gepost op: 02 november 2020, 12:35:49 »
Verder geldt voor reviewers waarschijnlijk, zoals Jenny Emily aangeeft, hetzelfde als bij de tijdschriften. Ik denk dat je als reviewer/tijdschrift tussen twee vuren in staat en aan de ene kant voorzichtig moet zijn om een slecht model helemaal af te branden. Maar als je alles goedpraat verlies je weer je geloofwaardigheid naar de lezer. Dat is wat hier nu met Jenny Emily gebeurt.
  (y)
Leen.

Voor mij heeft ze in ieder geval een flink stuk geloofwaardigheid verloren door in haar laatste vergelijkende review als plus van de Rails Terriers te melden dat ze standaard voorzien zijn van een luidspreker zonder ook maar iets te zeggen over de problemen daarmee. Zo kan ik het ook!

Grtz Gerard

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16817 Gepost op: 02 november 2020, 13:23:28 »

Haar review is niet goed gebalanceerd. Ze heeft volgens mij teveel het aspect detail gereviewed en niet de andere aspecten zoals assemblage, trekkracht etc. In de review van Sam zie ik behalve de kromme voetplaat dat veel plastic componenten niet erg mooi geverfd en aangebracht zijn en de verf op de lok heeft sinaasappelschil effect, die van Hornby heeft dat niet. De Terrier loopt ook in een (niet zo best gelegen) bochtje uit de rails waar alle andere 0-6-0T loks erin blijven. Hij is dus ook nogal ontsporingsgevoelig. Jenny Emily heeft bij de eerste review de spleet in het dak en de rare coal rails in i.p.v. op de bunker niet eens genoemd en bagatelliseert dat in een latere video, waarin ze die van Hornby in de vergelijking nagenoeg afkraakt. Dat is allemaal niet erg gebalanceerd en samen met de rare situatie met de speakers geeft dat natuurlijk te denken. Ik hou het er maar op dat het bij Dapol soms vreemde prutsers kunnen zijn. Ik heb twee van hun Hornby Magazine Stove-R rijtuigen, waar ze een onmogelijk onderstel onder gebouwd hebben en hun 3-assige tankwagens rijden ook belabberd. Maar hun kleine SR B4 lokje schijnt weer fenomenale rijeigenschappen te hebben. Ik hoop maar dat de D Class die ook krijgt.

Sam's Trains heeft ook de Terrier van Hornby gereviewed en die krijgt er op sommige punten ook van langs:
<a href="https://www.youtube.com/v/COqNX_JOb3M" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/COqNX_JOb3M</a>

Hij beoordeelt zowel de Hornby als de Rails Terrier met een nogal laag kwaliteitsniveau. Die van Rails rijdt mooi langzaam en die van Hornby veel te snel.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 07 november 2020, 23:00:24 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16818 Gepost op: 02 november 2020, 13:31:54 »
Als je denkt dat de BMB FY complex is, moet je hier eens naar kijken:



Londen, Cannon Bridge 1927

(bron: LMS facebook groep)

Dat is toch de brug naar Cannon Street Station?
Bij mij komen er maar twee sporen op  ;D:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94102.msg3222133232#msg3222133232

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16819 Gepost op: 02 november 2020, 13:50:11 »
We komen nu helemaal niet meer achter de PC vandaan. Hattons heeft voor de hele week weer een serie streaming video's aangekondigd en deze week maar liefst twee op een dag!:



Hier is de link:
https://www.hattons.co.uk/newsdetail.aspx?id=912&utm_campaign=mar-255-streamschedule021120&utm_medium=email&utm_source=Klaviyo&_ke=eyJrbF9lbWFpbCI6ICJsZWVudmVya2Fpa0Bob3RtYWlsLmNvbSIsICJrbF9jb21wYW55X2lkIjogIkpHUWVYaCJ9

Leen.
« Laatst bewerkt op: 02 november 2020, 22:19:28 door St00mboy »

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7833
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16820 Gepost op: 02 november 2020, 15:11:54 »
Ik weet precies hoe de vork in de steel zit met de "reclame" bij Jenny Kirk. De Train-O-Matic sponsorship van haar kanaal wordt namelijk betaald door de Tramfabriek en Train-O-Matic (Leuk weetje: ik kwam op het spoor van haar kanaal via een post in dit draadje, wat leidde tot sponsoring van haar kanaal). Dat er een label op haar filmpjes staat dat er betaalde reclame in zit, slaat dus op de Train-O-Matic reclame die je aan het begin en einde ziet. Niet aan het product waarover ze haar mening geeft. Maar buiten enkele gratis decoders voor review, betaalt Jenny gewoon voor de Train-O-Matic decoders. Omdat ze deze ook echt gebruikt en er echt enthousiast over is. Andere producten die ze laat zien krijgt ze te leen of kado. Ze vertelt ook altijd eerlijk de oorsprong van het product.

Als reviewer is ze er natuurlijk wel bij gebaat goeie vriendjes te blijven met de fabrikanten. Dus helemaal neutraal zal het niet zijn, maar in de tijd dat ik haar heb leren kennen, zal zij als ze ergens niet in gelooft, daar ook gewoon eerlijk over zijn.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16821 Gepost op: 02 november 2020, 15:30:15 »
Bedankt voor je toelichting, Sven.  (y)
Dit maakt het een flink stuk duidelijker.

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16822 Gepost op: 02 november 2020, 15:44:36 »
Laat ik ook eens wat doen, aan onbetaalde promotie... 😀


Foto: Hornby

Hornby komt met een interessant startpakket voor £ 119,-
Voor onder de kerstboom.

Nu eens geen speeltrein locomotief, of inferieure karretjes, maar goede modellen. Geen trafo of rail ovaaltje. Ach, geen probleem toch. Genoeg goed spul te krijgen.

Een Family Fun Project nog wel!!! Hier hebben we natuurlijk allemaal al jaren op gewacht en nu wil iedereen er gelijk natuurlijk ook van alles over weten! Maar er staat geen link bij en ook geen leverancier.  :-\
Gelukkig staat er op de Hornby website een toelichting:
https://www.hornby.com/uk-en/family-fun-project/how-to-build

Leen.

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16823 Gepost op: 02 november 2020, 16:00:30 »
... Maar er staat geen link bij en ook geen leverancier.

@Leen,

Onbetaald promotie, hè. 😀
Maar je had de bron inmiddels al gevonden.

Gr, Hans

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1217
  • Southern....de oude dan
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16824 Gepost op: 02 november 2020, 20:40:37 »
Natuurlijk niets ten nadele van Hans ;D, maar je bent natuurlijk geen partij voor deze heel charmante jongedame  ;D die de Engelstalige wereld aan de modelspoorbouw probeert te krijgen:
https://www.youtube.com/watch?v=8JbjwQoq6PQ&feature=emb_title

Grtz Gerard

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16825 Gepost op: 02 november 2020, 20:49:06 »
Een webpagina over 100 jaar Hornby, gewoon leuk om te lezen: Hornby 2020 centennial-celebration



In deze video met Simon Kohler zie je vanaf 7 min. voor het eerst de door Hornby aangekondigde Yellow Submarine Eurostar uitgepakt en op het spoor gezet worden:

<a href="https://www.youtube.com/v/qSgxiLihzYo&amp;list=PLdNqiK7_F42veoekMKqOyoKGMja25hRzT" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/qSgxiLihzYo&amp;list=PLdNqiK7_F42veoekMKqOyoKGMja25hRzT</a>

Twee BMB-deelnemers hebben deze set aangeschaft om hem t.z.t. op beurzen op onze Britse Modulebaan te laten rijden.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 03 november 2020, 11:05:16 door St00mboy »

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16826 Gepost op: 02 november 2020, 20:50:28 »
@Gerard,

Nee, dat klopt... volstrekt geen partij.
Ik geloof dat ik deze charmante dame in 2016 gesproken heb op Warley.
Ze heeft een bijzondere naam: Montana Hoeren. Ze is de rechterhand van Simon Kohler.
Wel vreemd dat de prijs met £ 129,99 duurder is dan op de website van Hornby.

Gr, Hans

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16827 Gepost op: 02 november 2020, 21:20:51 »

Ze is "Head of Brand" bij Hornby, best wel charmant en heeft zelfs een eigen villum op Youtube:

<a href="https://www.youtube.com/v/cD7sPptI3Ls" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/cD7sPptI3Ls</a>

Leen.
« Laatst bewerkt op: 07 november 2020, 23:01:05 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16828 Gepost op: 02 november 2020, 22:41:40 »
Nu we toch over Hornby bezig zijn.....

Ik heb een zwak voor postrijtuigen en de Royal Mail rijtuigen zijn geen uitzondering. Die van Bachmann zijn heel mooi, maar jaren geleden heb ik een keer het LMS Royal Mail rijtuig van Hornby aangeschaft. Dat is eigenlijk een stukje kinderspeelgoed met een mechaniek erin met twee haken onderaan het rijtuig en met wat attributen zoals een soort paal erbij met een stang eraan. Als je dan met je rijtuig langs de paal rijdt dan bewegen de haken onder het rijtuig en gaan er twee deurtjes open. Die deurtjes stellen de netten voor waarmee dat allemaal gebeurde. Je ziet het, analoog kon dat vroeger ook allemaal.  ;D Ik heb het trouwens nooit uitgeprobeerd.
Het model ziet er niet slecht uit, maar ik het is natuurlijk geen finescale. De buffers zitten, zoals meestal in die tijd, 2mm te hoog en er zitten reusachtige volvobumper koppelingen op. Maar bij gebrek aan beter vind ik het wel een leuk idee om dat rijtuig met wat aanpassingen in een LMS-trein te kunnen zetten.
Ik heb eerst de koppelingen afgeknipt en vervangen door Hunt magnetische koppelingen. Dat ging nu eens heel makkelijk, want ik kon ze er zo op schroeven. Onderaan het rijtuig frame heb ik een stukje afgevijld om het rijtuig iets omlaag te brengen maar daardoor kwamen de haken onder het rijtuig te laag te hangen. Toen heb ik het mechaniek maar vastgezet, want het lukte me niet om het er zonder bruut breekwerk uit te slopen. Zo te zien hangen de haken onder het rijtuig nu net hoog genoeg boven de rails. Mocht ik er later als ik kinds ben weer mee willen spelen dan kan dat met een kleine ingreep gewoon.  ;)

Hierbij een indruk van het rijtuig:


Vanaf de andere kant:


In een LMS-trein:


De LMS-trein met diverse rijtuigen moet de komende tijd nog wel verder afgewerkt worden.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 03 november 2020, 11:26:41 door St00mboy »

Merlin674

  • Offline Offline
  • Berichten: 1013
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16829 Gepost op: 03 november 2020, 10:58:04 »
Als ik die brug bij Cannon Street zie beginnen mijn handen te jeuken..... Wát een mooi trackplan!

Even een simpele vraag. De 14,1mm coach wheelsets van Hornby (R8218); die zijn toch éénzijdig geisoleerd? Ik wil mijn coaches verder voorzien van verlichting. Heb recent de DCC Concepts wiper sets geprobeerd maar ben daar absoluut niet tevreden over. De pick-ups zijn veel te stug waardoor ze teveel wrijving veroorzaken. Gevolg is dat de rijtuigen niet soepel meer rijden en dat locomotieven ze niet meer tegen een hellinkje van 5cm op krijgen. Heb getracht de druk te verminderen maar dat helpt maar een beetje.

Ik heb ook een aantal coaches met pick-ups van Digikeys die op de as van de wielset stroom afnemen en dat bevalt me veel beter. Daarvoor moet ik alleen alle wielsets vervangen door eenzijdig geisoleerde sets. Wat nu onder de coaches zit is dubbel geisoleerd.
Ed