Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:01:35
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
26 april 2024, 22:52:21
Oude metalen trafo's gebruiken....... door bask185
26 april 2024, 22:11:18
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
26 april 2024, 15:14:16
  

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 2864841 keer)

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1222
  • Southern....de oude dan
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16845 Gepost op: 03 november 2020, 19:11:49 »
Nou, daar is ie dan! En is ie mooi? Dat is die zeker! Krom? Gelukkig niet!



Een vergelijking gaat hier natuurlijk grotendeels mank, ik heb geen Hornby LBSC. Maar om dan toch maar wat open deuren in te trappen: de details zijn inderdaad allemaal net even subtieler, mooier uitgevoerd op de Rails terrier. Het leidingwerk, de handgrepen het is zichtbaar, ook op foto's denk ik. Maar de spleet in het witte cab dak valt inderdaad wel erg op:



En Jenny heeft natuurlijk gelijk als ze stelt dat het een slordig compromis is van Hornby dat ze een cab voorkant gemaakt hebben voor alle uitvoeringen waardoor er ook bij mijn SR versie gaatjes aan die voorkant zitten, alleen.......dat valt totaal niet op.
Maar het koper (niet alleen van de schoorsteen) van de Rails is ongeëvenaard.
Niets te mopperen verder? Nou......Met zoveel details ....... juist ja
Een van de 'oliespuiters' (of zandspuiters?) ontbreekt geheel...... zie links boven op de foto:



En rijden heb ik nog niet gedaan, heb nog geen decoder (plaatsen wordt dus een dingetje :(!) dus morgen gaat ie alleen op de rolling road.
Nog paar plaatjes voor het mooie:



(de rails zijn gebogen, niet de footplate!)



Grtz Gerard





St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16846 Gepost op: 03 november 2020, 20:09:06 »
@Sven
Nogmaals dank voor de toelichting van Jenny Emily. Het is goed om te zien dat haar integriteit haar veel waard is en dat ze bereid is om dat via jou aan ons uit te leggen. We kijken met veel plezier naar haar op Youtube en we zien graag dat ze doorgaat met het op haar manier objectief beoordelen van modellen. Natuurlijk is zij niet de eerste die daarbij iets over het hoofd ziet, dat kan wel eens gebeuren.

Dat Sam van Sam's Trains zelf zijn voetplaat krom zou maken geloof ik absoluut niet, temeer daar er op RMWeb meer klachten waren over kromme voetplaten. Bovendien zou hij zich t.o.v. Rails compleet onmogelijk maken. Tevens legde hij bij de Terrier van concurrent Hornby de vinger ook op de zere plek, die kreeg ook geen al te hoge score.

Ik kijk af en toe naar de reviews van Sam en Jenny Emily. Het is ontspannend om naar te kijken en ze helpen om ons een beeld te vormen. Maar als ik koopplannen heb lees ik toch het liefst de gebruikerservaringen op RMWeb om te weten hoe goed en natuurgetrouw een bepaald model is en waar je eventueel op moet letten.

Leen.

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1222
  • Southern....de oude dan
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16847 Gepost op: 03 november 2020, 20:36:25 »
Wat betreft de Terrier is de kern van de zaak dat Rails er publicitair een ontzettende zooi van gemaakt heeft, zowel voor de release als erna.
Van wat ik nu ook zelf gezien heb geloof ik best wel dat de Rails/Dapol er fraaier uitziet. Maar hij is duidelijk niet zonder fouten, en het zou Rails gesierd hebben daar rond voor uit te komen. Ik heb het gevoel dat Jenny zich vervolgens geroepen voelde om voor Rails in de bres te springen. Maar dat had ze toch echt beter aan Rails zelf kunnen overlaten.

Grtz Gerard

PS waarmee ik overigens niet wil beweren dat ze door Rails betaald wordt/werd; dat geloof ik net zo min als dat Sam zijn Terriër zelf verminkt heeft.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16848 Gepost op: 04 november 2020, 12:25:45 »

Gerard, ik heb nog eens even naar de publiciteit van Rails gekeken en ik zie een paar dingen staan die erop duiden dat het een exceptioneel en vaudtloos model zou moeten zijn:
1) "Don't settle for anything less than a pedigree Terrier!" 
Ik denk dat Rails hierover met Dapol afspraken gemaakt heeft. Het zou weinig zin hebben om achter Hornby aan met een gecompromitteerde Terrier op de markt te komen.
2) "Dapol have really taken their time with the review process, going over each sample with a fine-tooth comb and making sure everything is correct, down to the finest detail."
Dit punt gaat over de Quality Control. Hier heeft Dapol het volgens mij laten zitten en het ontwerp van dat rare dak en die coal bunker had nooit goedgekeurd mogen worden. Het achterschot van de cabine had aan het dak vast moeten zitten, waarbij er eveneens met diverse varianten van het achterschot gespeeld had kunnen worden, maar dan zonder een rare gleuf in het dak. Voetplaten mogen nooit krom zijn, dat is een productievaudt die opgemerkt had moeten worden en/of kromme exemplaren hadden verwijderd moeten worden. Assemblage en beschildering van lok en details is in sommige gepubliceerde gevallen ook verre van geweldig en er zijn ook gevallen gemeld met slechte rijeigenschappen.

Verder staat er nog:
3) "Speaker Pre-fitted. DCC and sound Ready with easy access through a removable body which exposes a NEXT-18 socket"
Waarom Dapol nu ineens de speaker bij niet-sound exemplaren eruit laat is mij een raadsel. Het bemoeilijkt het later aanbrengen van sound en gaat in feite tegen de afspraken in.

Ook in Engeland is de retailer verantwoordelijk voor het geleverde product en er worden inderdaad Terriers naar Rails teruggestuurd. Op RMWeb zijn tot nu toe nog geen klachten over de handelswijze van Rails gepost. Ik heb gelezen dat defecte loks keurig worden vervangen en de post wordt ook betaald.
Voor zover ik het kan zien lijkt me deze situatie voor Rails niet erg acceptabel en ik heb een vermoeden dat er achter de schermen wel het een en ander met elkaar besproken wordt.
Ik hou mijn hart vast voor de Class D.  :-\
O, en hopelijk heb jij een goeie Terrier! Want die schijnen er ook te zijn.  ;)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 07 november 2020, 22:58:58 door St00mboy »

Merlin674

  • Offline Offline
  • Berichten: 1016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16849 Gepost op: 04 november 2020, 13:36:23 »
Op het gevaar af te generaliseren moet ik zeggen dat ik persoonlijk nog geen goed product van Dapol in handen heb gehad. De 6 wiel milk-tankers waren een drama in wissels e.d. Ik heb jaren gestruggled om dat goed te krijgen. De Black Label A4 is al helemaal een feest en de Stove-R was ook niet lekker. Ik loop tegenwoordig met een grote boog om ieder Dapol product heen.
Ed


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16850 Gepost op: 04 november 2020, 14:33:25 »
Wat nu het verschil is tussen een H1 en H2 is me niet helemaal duidelijk.

De H2 is een verdere ontwikkeling van de H1. Belangrijkste verschil is dat de H2 class was uitgerust met een oververhitter, de keteldruk was verlaagd en de cylinders waren vergroot.
Een goed zichtbaar verschil is dat de voetplaat tussen de voorste drijfwielen en de cylinders is rechtgetrokken.

Grtz, Ton

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16851 Gepost op: 04 november 2020, 21:01:05 »
De Bachmann Collectors Club brengt weer een paar limited editions uit.
Er komt een "Pride of Britain Train Pack" met een Class 66 met een Spitfire en een Hurricane vliegtuig, een voor N-spoor, een mèt en een zonder sound voor 00-spoor. Doel hiervan is om £60.000 bijeen te brengen voor de NHS Charities Together. Dit geld komt dus ten goede aan doelen t.b.v. de NHS (National Health Service).  (y)

Er komt ook een fraaie Midland Railway Class 1532 0-4-4T lok no. 54 in de mooie donkerblauwe "Prussian Blue" uitvoering van de S&DJR. Hiervan is op dit moment helaas alleen nog maar een foto te vinden in bovenstaande link. Wel een mooie lok, moet ik zeggen.  (y)

Leen.

« Laatst bewerkt op: 04 november 2020, 22:40:25 door St00mboy »

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1513
  • Britse ModuleBaan, Msg Ht
    • Mijn Flickr pagina
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16852 Gepost op: 04 november 2020, 21:56:02 »
Op het gevaar af te generaliseren moet ik zeggen dat ik persoonlijk nog geen goed product van Dapol in handen heb gehad. De 6 wiel milk-tankers waren een drama in wissels e.d. Ik heb jaren gestruggled om dat goed te krijgen. De Black Label A4 is al helemaal een feest en de Stove-R was ook niet lekker. Ik loop tegenwoordig met een grote boog om ieder Dapol product heen.
Ed

Ik heb met de diesels geen enkel probleem.

Werner

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1222
  • Southern....de oude dan
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16853 Gepost op: 05 november 2020, 10:06:04 »
Nou, ik heb gisteravond maar eens een rondje geoline op het tapijt gelegd. Na ongeveer 10 min inrijden gleed hij ook soepeltjes over de geïsoleerde puntstukken van de wissel. Vond wel dat ik de regelaar vrij ver moest opendraaien voor normale snelheid, maar dat kan ook nog wel aan de oude Trix trafo/regelaar combi liggen en ik was te lui om te gaan meten. Als het goed is komt de decoder deze week nog.
Hij maakt idd een beetje gierend geluid, maar niet heel hinderlijk. Durfde het niet aan te vergelijken met mijn Hornby Terrier, in theorie kan de Hornby decoder ook op DC, maar ik vertrouw de H decoders niet zo.
Maar zit nu in dubio wat te doen met die ene ontbrekende 'splasher' (wat is het eigenlijk wat ontbrekt?)
Ik weet dat ik het zelf moet beslissen, maar wat zouden jullie doen? Je ziet het amper, aan de andere kant, een pedigree Terrier.... :-[
Waardevastheid is niet echt en argument voor mij. Moet natuurlijk wel beslissen voor ik (probeer...) er een decoder in te frutselen ::)



grtz Gerard
« Laatst bewerkt op: 05 november 2020, 10:08:17 door BrightonBelle. Reden: geluid »

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4465
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16854 Gepost op: 05 november 2020, 10:48:39 »
Die Terriers blijven mooie machientjes, helemaal in de LBSC kleuren geel/groen. Ik heb zelf de wat oudere Hornby uitvoering met een geluidsdecoder erin gevrot. Verder heb dezelfde loc ook in het Umber bruin. Maar deze is van Dapol (Maar Dapol heeft later de mallen overgedaan aan Hornby)

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6102
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16855 Gepost op: 05 november 2020, 14:48:02 »


Vandaag mijn Bachmann LBSCR H1 Atlantic Class “La France” voorzien van een DCC Concepts 21-pins decoder. Klus was lastiger dan gedacht. Kreeg de tender maar moeilijk weer dicht. Rijdt prima.

Gr, Hans

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16856 Gepost op: 05 november 2020, 17:53:00 »
........
Maar zit nu in dubio wat te doen met die ene ontbrekende 'splasher' (wat is het eigenlijk wat ontbrekt?)
Ik weet dat ik het zelf moet beslissen, maar wat zouden jullie doen? ........
Dat rode pijpje is een zandpijp, Gerard. Ik zou aan Rails vragen om er eentje op te sturen.

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16857 Gepost op: 05 november 2020, 18:14:27 »
Het National Railway Museum is tot 3 december tijdelijk gesloten.

In de boodschap staat dat de collectie van de 5 musea van de Science Museum Group met deze link online te bewonderen is.
Op die manier komen we helemaal niet meer achter de computer vandaan... ;)



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In Engeland verkoopt de Aldi ook Hornby. Dat hebben we hier te lande nog niet meegemaakt.  :-\
Geen idee of ze ook naar het buitenland verzenden:



Leen.
« Laatst bewerkt op: 06 november 2020, 10:52:15 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16858 Gepost op: 05 november 2020, 19:05:01 »
Hier nog een review van de Hattons Genesis coaches:
https://albionyard.wordpress.com/2020/10/27/transformation-tuesday-genesis/?fbclid=IwAR0FExwFBUnZmxR9eQ7sMmuTdUoAD5JtP8dPoL-Fesbs2fgBJK5MwOce-vI

Natuurlijk houdt de discussie over de Generic Pre-Grouping rijtuigen van Hattons op RMWeb nooit op. Er zijn nogal wat "tegenstanders" die vinden dat het in deze tijd niet meer zou moeten kunnen dat er na een lange strijd voor betere schaalmodellen nu opeens weer generieke modellen uitgebracht gaan worden. Anderen zoals ondergetekende weten dat die er in dit geval nooit gaan komen en kiezen eieren voor hun geld.
Een van de posters heeft, hoewel hijzelf ook liever echte schaalmodellen zou zien verschijnen, met Hattons meegewerkt aan de ontwikkeling van de rijtuigen. Hij benoemt in een van zijn posts het onderscheid tussen de pre-grouping maatschappijen met de mate waarin de rijtuigen gelijkend op het prototype zijn:

".......because the style of panelling adopted by the LNW*, LY, and GN was in each case distinctive. If you look at, say GW, NE, LSW, LBSC, Midland, S&DJR**, for example, you'll see that the panelling style is broadly similar, though differing in detail. Other companies' styles, e.g. GE, MS&L/GC, M&C(!) for example, differ again but not as radically as LNW, LY, or GN - ......."

M.a.w. panelling op de rijtuigen komt aardig overeen met (niet per se alle) rijtuigen van de GWR, NER, LSWR, LBSCR, MR en S&DJR. Op de GER, GCR en de M&C (Maryport & Carlisle) wijkt de panelling meer af en voor de LNWR, GNR en de L&Y zijn deze generieke rijtuigen minder geschikt.
Ook al zijn het generieke rijtuigen is het m.i. goed om te weten welke van deze rijtuigen enigszins op je bedoelde prototype lijken en daarom heb ik eerder in dit topic al het e.e.a. uitgezocht. Het is wel jammer voor degenen die bij het NRM/Locomotion Models een mooie GNR Stirling Single aangeschaft hebben, dat er geen op GNR 4- of 6-wheelers gelijkende rijtuigen in het assortiment van Hattons voorkomen.

Leen.

Generieke Pre-grouping rijtuigen in GWR-uitvoering (afb. © hattons.co.uk)
« Laatst bewerkt op: 06 november 2020, 10:02:26 door St00mboy »

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6102
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16859 Gepost op: 05 november 2020, 19:52:01 »


Voor sommigen leuk om naar te kijken, voor anderen een slap aftreksel van een échte modelspoorbeurs. Feit is dat de Britten regelmatig dit soort virtuele beurzen organiseren. Of het (mede) hierdoor komt, zal een raadsel blijven... Maar de modelspoorhobby in de UK zit enorm in de lift.

Wil je gaan kijken:
http://email.world-of-railways.co.uk/ch1vezqZG_Qr_32pkCH60U6TxNPl9V5Rd~gqpRqXqVn/WebView.aspx

Gr, Hans