Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:10:47
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
  

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 2845832 keer)

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM
  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16800 Gepost op: 01 november 2020, 09:48:18 »
Ik ben meer een "stille" genieter van dit draadje, Leen, maar blijf het interessant vinden
wat jullie allemaal posten in dit draadje.
Blijf vooral doorgaan met posten.

Gr.Harry
m.vr.gr.
Harry.

sncf231e

  • Offline Offline
  • Berichten: 1458
    • Mijn website
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16801 Gepost op: 01 november 2020, 10:57:16 »
Eens met Harry.
Groet
Fred
Mijn website: http://sncf231e.nl/

bask185

  • Online Online
  • Berichten: 4007
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16802 Gepost op: 01 november 2020, 17:12:51 »
Dat zullen ongetwijfeld mooie aankopen zijn, Bas. (y) We wachten vol ongeduld maar rustig op de foto's.
Ze zijn er hoor hier zijn de foto's


Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16803 Gepost op: 01 november 2020, 17:44:25 »
...
Nou ja, hoe dan ook gaan we maar gewoon door met ons ding te doen en ik hoop dat jullie die hier lezen het allemaal een beetje de moeite waard vinden. O,  en long may it last!  (y)
...


Ik ben meer een "stille" genieter van dit draadje, Leen, maar blijf het interessant vinden wat jullie allemaal posten in dit draadje.
...


Idem hier  :)  Ik lees ook heel vaak even mee wat er allemaal op Brits gebied te modeltreinen valt. Maar aangezien ik er verder niet zoveel aan toe te voegen heb behalve de gebruikelijke complimenten, laat ik dat liever achterwege. Anders zitten jullie zo drie pagina's verder en is het daadwerkelijke stukje info alweer te ver naar achteren geschoven. En dan lezen toch minder mensen het, denk ik. Dus gewoon lekker blijven tikken en vergeet ook niet, BNLS heeft echt niet duizenden nieuwe bezoekers per dag dus die 13.400 lezers zijn ook echt voor een groot deel vaste lezers.

Vr. groet, Martijn.

PS Dat geldt bv. ook voor het draadje van Wim Vink, Bolle Neuzen of Gespot de foto's.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16804 Gepost op: 01 november 2020, 18:01:39 »
Ze zijn er hoor hier zijn de foto's

Mooie Class 37'en, Bas!  (y)

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16805 Gepost op: 01 november 2020, 18:04:03 »
........Anders zitten jullie zo drie pagina's verder en is het daadwerkelijke stukje info alweer te ver naar achteren geschoven....

Klopt en dat heeft inderdaad weinig zin.
Even goed bedankt voor jullie reacties.

Leen.

wpinkhof

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
    • Asse-Bad / Assche-les-Bains
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16806 Gepost op: 01 november 2020, 18:26:00 »
Leen, ik lees jullie ook constant en reageer soms. Alhoewel ik Belgisch bezig ben, kan ik Brits spoor enorm pruimen. Na Nederland staat Groot-Brittannië als volgende op mijn lijst lievelingslanden. Keep up the good work!

Wouter

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X304F met Tapatalk


St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16807 Gepost op: 01 november 2020, 22:42:21 »
De Rails/Dapol Terriers worden achtervolgd door misere. Na de leverings problemen in het begin werd door Rails al aangegeven dat er problemen waren met de elektrische verbindingen, wat eerst hersteld zou moeten worden. Hierdoor zou nog meer vertraging zijn ontstaan bij de DCC fitted en sound fitted exemplaren. En nu meldt iemand nu op RM web dat hij zijn exemplaar geleverd kreeg met de luidspreker er los bij, terwijl de beschrijving duidelijk vermeld dat die standaard (dus ook bij de niet decoder/soiund fitted) ingebouwd zou moeten zitten.
Bij reclamatie heeft Rails hem verteld dat de bevestiging zo slecht was dat de 'luidspreker eruit viel' en nu los geleverd wordt :-[
Vroeg me af of iemand hier al een Rails Terrier heeft? Ik wacht op mijn 'Brighton' maar houdt inmiddels mijn hart vast.......

De Terrier van Rails/Dapol wordt door reviewer Jenny Emily de hemel in geprezen en door Sam's Trains bijna afgebrand.
De review van Jenny Emily:

<a href="https://www.youtube.com/v/4aCvZG1gapc&amp;feature=emb_logo" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/4aCvZG1gapc&amp;feature=emb_logo</a>

De review van Sam's Trains:
<a href="https://www.youtube.com/v/06B40BOJeoI&amp;feature=emb_logo" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/06B40BOJeoI&amp;feature=emb_logo</a>

Hoe dan ook zijn er op RMWeb erg veel kopers met problemen. Sommigen hebben al drie keer een vervangende lok van Rails gekregen.


Kromme voetplaten, losse onderdelen en draadjes en lawaai tijdens het rijden zijn een paar van de slechte ervaringen die mensen ermee hadden. Rails schijnt goed met de problemen om te gaan, maar leuk is natuurlijk anders. Jammer hoor.  :-\

Leen.
« Laatst bewerkt op: 03 november 2020, 11:07:28 door St00mboy »

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16808 Gepost op: 01 november 2020, 23:23:41 »
@Leen,

“Wiens brood men eet, diens woord men spreekt”.
Hoewel ik graag kijk naar Jenny én Sam, moet je hun reviews wel met een korreltje zout nemen. Het zijn beide influencers die betaald krijgen voor de producten die ze aanprijzen. Daar staat wel tegenover dat ze vaak als eerste de nieuwste producten laten zien, of zou ik moeten zeggen kunnen laten zien.

Overigens ik heb een Hornby Terrier “new tooling” en ik ben daar uiterst tevreden mee.
Ik huppel met mijn Britse hondje achter Sam aan.

Gr, Hans

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1217
  • Southern....de oude dan
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16809 Gepost op: 02 november 2020, 00:25:20 »
Ik heb getwijfeld of ik mijn LBSCR Brighton zou annuleren, uiteindelijk alleen gewijzigd van DCC fitted naar DCC ready, om bovengenoemde redenen. Toen ik bestelde was er nog geen Hornby uitvoering beschikbaar, inmiddels is die er wel. Je zou zelfs kunnen zeggen dat Hornby de markt overvoert met allerlei uitvoeringen.
Enfin, hij is op transport, dus in de loop van deze komende week kan ik het met eigen ogen zien.
De service van Rails schijnt idd goed te zijn, maar ik (en niet alleen ik) vind het tamelijk belachelijk dat er op hun website nog steeds vermeld staat dat de luidspreker in alle versies gemonteerd is, wat dus niet het geval is.
Ik ben over mijn Hornby SR maunsel green Terrier (natuurlijk minder gedecoreerd dan de LBSCR) best tevreden, de kritiek punten van Jenny zijn m.i. spijkers op laag water (je moet het weten om het te zien) en in ieder geval een stuk minder belangrijk dan een gebogen footplate.
Maar ik ben vooral benieuwd hoe dat cab dak er live uitziet.
We gaan het meemaken, ik zal het hier delen!

Grtz Gerard

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16810 Gepost op: 02 november 2020, 10:43:50 »
@Leen,

“Wiens brood men eet, diens woord men spreekt”.

Dat is precies wat er op RMWeb gesuggereerd en zelfs letterlijk gevraagd wordt: "As an influencer do you get paid from Rails/other suppliers to review these yokes?"
Jenny Emily geeft keurig antwoord: "Certainly not. I don’t get paid to produce any reviews. Indeed, the six Terriers were only loaned so the same position the magazines would be in."

Hetzelfde geldt denk ik ongeveer voor Sam. Hij kreeg ook de Genesis coaches van Hattons te leen om ze te reviewen:
<a href="https://www.youtube.com/v/tLjhosHl1DU" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/tLjhosHl1DU</a>

Op RMWeb wordt wel getwijfeld over de kwaliteit van Sam zijn spoor en men suggereert dat Rails/Dapol misschien de zes Terriers van Jenny Emily op kwaliteit geselecteerd heeft omdat ze wisten dat het voor een review was. Dat impliceert dat Rails/Dapol zich bewust zou zijn van het feit dat er veel slechte exemplaren bij zijn. Ik weet niet of dat dat toen geval was, maar nu waarschijnlijk wel. Verder zou Dapol gebruik maken van Lais DCC, maar dat wordt via Jenny Emily door Dapol ontkend. Lais zou in decoders de techniek van TCS gekopieerd hebben tot zelfs het fabrikantennummer (153) in CV 8 toe. Geen idee wat ervan waar is, maar zo'n topic over een slecht gemaakte lok genereert wel vaker smeuïge indianenverhalen.  ;D

Verder geldt voor reviewers waarschijnlijk, zoals Jenny Emily aangeeft, hetzelfde als bij de tijdschriften. Ik denk dat je als reviewer/tijdschrift tussen twee vuren in staat en aan de ene kant voorzichtig moet zijn om een slecht model helemaal af te branden. Maar als je alles goedpraat verlies je weer je geloofwaardigheid naar de lezer. Dat is wat hier nu met Jenny Emily gebeurt.
Toen Hornby een paar jaar geleden met het "DesignClever" lulverhaal hun fraaie grote 2-8-0T  en 2-8-2T GWR tankloks op allerlei punten grondig verziekt had kwamen er op RMWeb en andere forums veel klachten over. Ik meen zelfs dat het betreffende topic op RMWeb toen afgesloten werd. In de knappe review van Model Rail magazine vergeleek men deze loks met de hierboven ergens genoemde grote GWR Prairie tanklok van Airfix uit 1980. Dat was een flinke steek onder water naar Hornby om het vermaledijde "DesignClever" verhaal onderuit te halen en ik vond het geniaal gevonden.  (y)

Leen.

De 2-8-0T GWR lok van Hornby:
« Laatst bewerkt op: 02 november 2020, 11:45:33 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16811 Gepost op: 02 november 2020, 11:02:04 »
Ik heb getwijfeld of ik mijn LBSCR Brighton zou annuleren, uiteindelijk alleen gewijzigd van DCC fitted naar DCC ready, om bovengenoemde redenen. Toen ik bestelde was er nog geen Hornby uitvoering beschikbaar, inmiddels is die er wel. Je zou zelfs kunnen zeggen dat Hornby de markt overvoert met allerlei uitvoeringen.
Enfin, hij is op transport, dus in de loop van deze komende week kan ik het met eigen ogen zien.
De service van Rails schijnt idd goed te zijn, maar ik (en niet alleen ik) vind het tamelijk belachelijk dat er op hun website nog steeds vermeld staat dat de luidspreker in alle versies gemonteerd is, wat dus niet het geval is.
Ik ben over mijn Hornby SR maunsel green Terrier (natuurlijk minder gedecoreerd dan de LBSCR) best tevreden, de kritiek punten van Jenny zijn m.i. spijkers op laag water (je moet het weten om het te zien) en in ieder geval een stuk minder belangrijk dan een gebogen footplate.
Maar ik ben vooral benieuwd hoe dat cab dak er live uitziet.
We gaan het meemaken, ik zal het hier delen!

Ik ben benieuwd, Gerard, maar dat dak is een lachertje.  ;D
Verder hoop ik maar dat jij een technisch goed exemplaar krijgt, want die schijnen er ook te zijn.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 02 november 2020, 11:19:29 door St00mboy »

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16812 Gepost op: 02 november 2020, 11:19:03 »
@Leen,



Volgens de nieuwe richtlijnen moeten influencers voortaan vermelden dat hun youtube filmpjes betaalde content bevatten. En kijk, wat staat er onder in beeld bij de video-recentie van Jenny Kirk? Juist ja... Dus wat heeft het nu voor zin om eea te ontkennen.

Gr, Hans

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16813 Gepost op: 02 november 2020, 11:25:24 »
In het hierboven vermelde filmpje over de Terriers zie ik niets staan over betaalde promotie en slaat dat niet op de reclame die je steeds ziet?
Als Jenny Emily er geen geld voor krijgt dan verandert er toch niets en mag ze dat toch gewoon ook ontkennen?
Ik heb in dat soort zaken geen idee wat de waarheid is en kijk ernaar als naar een soort poppenkast.
Maar als later zou blijken dat ze er wel degelijk geld voor krijgt, dan zijn de rapen natuurlijk wel gaar en heeft reviewen voor haar geen zin meer.  :-\

Leen.

P.S. In een eerder filmpje van Jenny Emily zie ik nu inderdaad staan dat er sprake van betaalde promotie is:

<a href="https://www.youtube.com/v/QOBIREiwAUY" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/QOBIREiwAUY</a>

En dan zie ik verderop reclame, niet van Rails of Dapol, maar dit:



Maar weten we nu hoe de vork precies in de steel zit?  ??? Ik niet. Zij heeft volgens mij zoals veel reviewers een sponsor, maar dat hoeft niet per se de fabrikant van de Terrier te zijn.
« Laatst bewerkt op: 02 november 2020, 11:40:16 door St00mboy »

Suchet

  • Offline Offline
  • Berichten: 957
  • G5
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #16814 Gepost op: 02 november 2020, 11:48:57 »
Als je denkt dat de BMB FY complex is, moet je hier eens naar kijken:



Londen, Cannon Bridge 1927

(bron: LMS facebook groep)
Engelse banen zijn gewoon.....  anders