Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:52:07
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:23:35
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Bahn-AG
Vandaag om 19:16:54
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 2845942 keer)

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14010 Gepost op: 07 oktober 2018, 00:31:40 »
Ondertussen toch al efkens thuis, van een gezellig dagje Folkestone & Ashford. met een Locke's 8yrs in de hand aan het nagenieten
Net als vorig jaar was het gezellig vertoeven in de Leas Cliff Hall.
Het vooraf aangekondigde 70 jaren viering van de overgang van The Big 4 kwam minder in de verf gezet voor dan gedacht.
Blijft een gezellige Tentoonstelling/beurs in een mooi kader.

Met de Eagle; Emerald; Car N°332 zijn er helaas opnieuw crème/bruine Pullman (2èh) rijtuigen van Bachmann aan m'n vingers blijven kleven. (Met werkende tafelverlichtingen) £75 voor de 3, waar men voor 1 nieuw rijtuig al eens hetzelfde kan neertellen.
Samen met de Car N°335; N°347 en de Hadrian kom ik toch al aan een leuk sleepje.
(al heb ik er nog ook 5 met de blauw/grijs uitvoering)

Indien het beetje kan ga ik volgend jaar terug... .
WhatsApp volgers en die van 'het grote smoelen boek' kregen een voorsmaakje.

Toch enkele nieuwe flyers gevonden. En nog wat foto's op te kuisen.
Ik hoop om morgen nog wat te kunnen plaatsen. (Ben maar efkens terug in Belgenland)

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14011 Gepost op: 07 oktober 2018, 09:59:48 »

.......Met de Eagle; Emerald; Car N°332 zijn er helaas opnieuw crème/bruine Pullman (2èh) rijtuigen van Bachmann aan m'n vingers blijven kleven.......

Hierbij mijn medeleven. Het is wel erg dat zulke dingen jou nu weer moeten overkomen.  :'(
 ;D

Leen.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14013 Gepost op: 07 oktober 2018, 20:51:46 »
Mooi! En al voorzien van Hornby kortkoppelingen!  (y)

Leen.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14014 Gepost op: 07 oktober 2018, 21:33:35 »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14015 Gepost op: 10 oktober 2018, 14:03:48 »
Ik heb zojuist gebeld met Locomotion over de vaudte Stirling Single die ze me gestuurd hebben.
Hij wordt binnenkort door UPS opgehaald en dan krijg ik gelijk een nieuwe met sound en zonder ski jump.
Vol verwachting klopt mijn hart.
De omruil zou pas na 4 oktober plaatsvinden, omdat ik eerst nog drie weken op vakantie moest was.  ;D
Tot vandaag echter nog niets gehoord. Ik begrijp dat ze daar alles met frommelpapiertjes doen i.p.v. met de PC, dus heb ik zojuist een mail gestuurd van: "YOOHOO, I'm back!

Hopelijk gebeurt er nu iets. Ik zou niet graag zien dat het pakket in de kerstpost terechtkomt. Dit is echt een Murphy deal!  :(

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14016 Gepost op: 10 oktober 2018, 15:23:32 »
De GWR had indertijd een paar fraaie grote tankloks. Hornby heeft ze in 2012 als model uitgebracht, maar we waren er niet erg tevreden over.  :'(
Maar in 2015 kwam er een nieuwe poging. De loks werden verbeterd, maar ik vertrouwde het zaakje niet en liet ze lopen.
Nu zijn ze zeldzaam en voor redelijk geld nauwelijks meer te vinden, maar gelukkig vond ik in Morris Models in North Lancing nog een heuse winkel met een nette website die er nog een paar had.
Ze waren zelfs afgeprijsd dus ik sloeg gelijk maar toe. Binnen de week is het pakje bezorgd, top service!  (y)

Hier ging het allemaal om, de GWR 42xx in "Great Western" uitvoering, de echte dus  (y) :



Leen.
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2018, 15:25:21 door St00mboy »

Derailed

  • Offline Offline
  • Berichten: 552
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14017 Gepost op: 10 oktober 2018, 16:00:13 »
Mooie lok Leen, veel plezier er mee (y)
Mvg Henk.

Thijs1271

  • Offline Offline
  • Berichten: 1138
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14018 Gepost op: 10 oktober 2018, 22:58:34 »
Imposant ding...kan op de branchline toch?  ;D 

Thijsch
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14019 Gepost op: 10 oktober 2018, 23:27:29 »
Ik stond een keer op de Great Central Railway naast zo'n ding en heb er foto's van gemaakt, maar volgens mij nog met een rolletje.  ::)
Sja, op de branchline, en dan prototypisch willen rijden......  ::)

Leen.

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2068
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14020 Gepost op: 11 oktober 2018, 07:10:53 »
De 4200 class is speciaal ontworpen voor de kolenvelden van Zuid Wales. Zware treinen, hobbelig spoor en scherpe bogen. Volgens Wikipedia kan de lok boogstralen van 40 meter aan. Vind ik aardig als branchlines klinken, maar dan vooral met veel kolenbakken. De 4200 serie verving onder andere de “beroemde” Taff Vale 0-6-2 locomotieven. Filmpje van Chris Eden Green over de 4200 class. Hij haalt zijn filmpje na enige tijd weg, meen ik me te herinneren, dus op enig moment kan deze link naar niks leiden.

Groeten,
Gerard
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2018, 07:49:14 door GD. Reden: Link naar YouTube toegevoegd »

Thijs1271

  • Offline Offline
  • Berichten: 1138
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14021 Gepost op: 11 oktober 2018, 08:49:45 »
Fijn filmpje Gerard!  (y)

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14022 Gepost op: 11 oktober 2018, 11:37:06 »
Zeker een mooie villum!  (y)
Nooit geweten dat ze met een radius van 66 ft bijna om hun as kunnen draaien - dat is in 00 minder dan de helft van R1 - en ook niet dat er maar liefst 11 grote 42-, 52- en 72xx GWR tanks bewaard gebleven zijn.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2018, 14:56:28 door St00mboy »

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14023 Gepost op: 12 oktober 2018, 15:41:02 »
Dia dhuit! Hi!

Wat rust ingehaald na m'n Rail 'n Sail trip 2 the Dub's.
(Een aantal onder ons konden m'n belevenissen meevolgen via andere kanalen)
Het was niet de bedoeling om de snelle rush van Londen richting de Ierse zeehavens te maken,
maar wel om de kans te nemen om enkele tussenstops te maken, door vroeg in de morgen te vertrekken .
(die railplanners die me in 16u./18u. tijd tot Dublin brengen zijn toch niet realistish: d'r is altijd wel een treintje in vertraging waardoor overstaptijden van 15min-30min gevaarlijk kort zijn om de overstap te maken. = Altijd minstens één Eurostarke vanuit Brussel vroeger nemen. Want Arriva Trains Wales wacht niet op de GWR treinen met vertraging)

Pas na de Eurostar rit tot in Londen, nam ik de beslissing om via de Zuid-Wales route te gaan reizen, ten nadele van de Noord-Wales route met stops te Chester, Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch, en Holyhead.

Gekozen werd voor stops te Swindon (GWR 'Steam' museum); Cardiff (Stadswandeling) en Swansea (het innerlijke wat versterken) En gekoesterde hoop op 1 ritje met de nieuwe HST stellen.
Deze nieuwe GWR IEP 800 HST's hebben echter de meeste ritten van de 125HST set's overgenomen op de as Londen - Bristol - Cardiff - Swansea, waardoor alle 3 de etappes in een dergelijke samenstelling van 2x5car's gereden werden.
Deze treinnen hebben stopcontacten per zitplaats, de zetels zijn eigentijds en smal ergonomisch uitgevoerd. Maar voelen hard aan het zitvlak (Ik denk dat de volle rit London-Swansea niet zo comfortabel is t.o.v. de kortere ritten van 1-1:30 u.)
Een railtender met versnaperingen komt voldoende langs.

Swindon: Het Great Western 'Steam' museum is leuk. (Maar het NRM te York is meer volgens m'n smaak)
Cardiff: Is leuk voor een bezoekje (gaan we nog es met de madam een City tripje maken)
Swansea: Is een gewoon kuststadje. Vroeger het hoofd eindpunt van de Arriva Trein Wales verbinding (Manchester - Shrewsbery -) Cardiff - Swansea, met af en toe verlengingen naar de verschillende havens in Pembrokehire. En dat is nu Carmarthen geworden. Vandaar wordt er alternerend verder gereden tot Pembroke Dock's / Milford Haven of Fishguard Harbour
De Class 153 railcar die aansluiting geeft aan/op de Ferry te Fishguard Harbour, vertrekt hierdoor niet meer vanuit Swansea.
Maar geeft te Carmarthen aansluiting op een Class 175 op Spoor1 DMU komende vanuit Manchester op spoor2.
(op hetzelfde spoor1 vertrekt een 158 Class DMU een 20-tal minuten later richting Pembroke Dock's (Irish Ferries)

De Stena Europe ferry op de Fishguard - Rosslare route maakt zijn slagjes enkele uren vroeger dan voorheen.
Dit gaf de Ierse Spoorwegen de kans om een vroegere rit in te leggen tussen Rosslare Europort (5:35) en Dublin Connolly, waar je nu om 8:47 aankomt in Dublin. De Irish Ferries Isle of Inishmore vanuit Pembroke Dock's blijft zijn uren volgen en de aansluitende treinrit is hetzelfde gebleven met aankomst rond 10:20 (enkele stops minder in de voorsteden)

Mortons Coaches pikt te Dublin nu ook de reizigers van Irish Ferries op en doet hiermee nu na enkel voor Stena Line de volledige Dublin City <> Dublin Port diensten. Voor de overtochten halverwege de nacht, rijdt deze bus niet uit.
Kostprijs €3. Enkel tijdens de ochtenrit wordt er ook nog verder gereden naar het Heuston station. Kostprijs €5

Wie de avond ferry's van zowel Stena Line of Irish Ferries neemt, komt meer dan 4 uur vast te zitten in de Ferry Terminal te Holyhead. Arriva Train Wales heeft zijn 1è vertrek omstreeks 4:25 richting Cardiff; Virgin Trains om 4:48 richting Londen
Om 00:50 vertrekt er wel de National Express Bus (880) richting Bangor - Chester - Liverpool - Manchester - Bradford - Leeds
Vooraf boeken is de boodschap

Dus nam ik de Virgin Trains 'Voyager' tot Chester, met vervolgens de ATW richting Manchester (een volle Class 175 DMU). 
Te Newton-Le-Willows maakte ik de overstap op de TransPennine dienst naar Newcastle tot York, gereden met een gerenoveerde Class 185 DMU.
Reeds een paar keer te York geweest. Met telkens een bezoek aan het NRM. (blijf het leuk vinden)

Terug huiswaarts nam ik de LNER 'Northern Lights' non-stop dienst tot London (komende uit Aberdeen)
Deze was in vertraging. gelukkig voorzag ik een ruime overstap te Londen door de laatste Eurostar naar Brussel in te plannen.
Zowel de heen als de terug ritten van de "Northern Lights" HST's geven te Aberdeen aansluiting op de Northlink Ferries diensten richting Lerwick (Shetland), met 4x per richting het noorden en 3x richting het zuiden omstreeks middernacht een tussenstop te Kirkwall (Orkney's) (Tijdens de winderdiens in elke richting 1 tussenstop minder te Kirkwall)
Een oude getrouwe 125HST set reed de dienst.

Tuurlijk is er bij een bezoekje aan Mark's Models te Dublin en Monk's Bar te York wat aan de vingers blijven kleven.
Geen grootse aankopen: met deze herfst al 2 bezoeken aan Kentish Events, MSKK Oostende, dit weekend Leuven en nog 2 of 3 Kentisch events in het vooruitzicht. En een kleine Backpack en foto tas op de Rail 'n Sail trip. Schoot er niet zo veel plaats over.
(er is ook van Teeling en te York wat 'levenswater' aan de vingers blijven kleven)
From Dublin: Herpa Murphy Models van; Dapol MAR1003 Panier CIE Orange/Black Coach; Peco raillasjes Code 70/75/83
From York: Harburn Hamlet Garden Shed; Model scene Scheep & Lambs + Sacks & Barrels; Metcalfe Picnic Tables

Een pak aan foto's van zowel m'n smartie als Nikon refex heb ik nog wat 'uit te zuiveren'. (ben ik nog wat zoetjes mee)
Linkje met een beeldverslag op komst... .

Voor de deelnemers aan de BMB OO modulebaan rijdagen: Maak het opnieuw gezellig en leuk!
Voor de bezoekers aan de MSM dagen te Brabanthallen te Leuven: (behalve op zondagvoormiddag)
Wellicht zie je 'Jan met de pet' aan de MSM modulebaan (gekoppeld met special guests)
Voor de rest: Maak er een gezellig en maak het mooie weer dit weekend!

Les meas!
Jan(tje)
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2018, 15:52:40 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Pinkelpa

  • EMV & BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 367
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #14024 Gepost op: 12 oktober 2018, 16:41:08 »
Super goed verhaal, Jan
Ik wist af en toe niet waar je nou mee bezig was, maar dit helpt heel veel.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk