Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 2846249 keer)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #13875 Gepost op: 26 augustus 2018, 18:32:30 »
@Jan
Bij jullie is het toch winter?
Hier hebben we een periode van een maand of twee achter de rug met exceptionele droogte en alleen maar "mooi weer", zoiets als in 1976.
Het gras zag er vaak ongeveer zo uit als bij jou op de foto en er zijn hele oogsten verbrand. Ik ben benieuwd of we dat binnenkort ook in model gaan zien.  ;D
Inmiddels heeft het alweer een paar keer geregend en lijkt het weer normaler te worden.
Maar je weet het maar nooit.....

Leen.

jandejager

  • Offline Offline
  • Berichten: 540
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #13876 Gepost op: 27 augustus 2018, 03:21:07 »
Ja Leen, ik heb begrepen dat jullie daar een klein koekje van "ons" deeg hebben geproefd in Nederland.
Ook jij zet dat "mooi weer" al tussen aanhalingstekens Ha ha !
Nou dat doe ik hier al jaren en mijn definitie van wat "mooi weer" en "slecht weer" is geheel en al 180 graden gedraaid (dus net zo Down Under als Australie zelf) 

Klopt, als je dit nog Winter wilt noemen ......
Temperaturen zijn (nog) goed te pruimen, tussen 24 en 30 overdag.
's-Nachts zitten we rond de 3 tot 7 graden, dat komt ook doordat de uitstraling maximaal is wegens het ontbreken van enige bewolking.
Dat zal binnen een maand of twee gaan veranderen zoals ik vrees evenals die afschuwelijke luchtvochtigheid.
Wat NIET zal veranderen is dat akelige Oranje geval in helblauwe lucht vrijwel continu dag in dag uit, week in week uit.
Vanaf zeg half Oktober ben ik dankbaar voor elke dag die niet boven de 32 graden komt tot aan half Maart. 
En de luchtvochtigheid doet er heel graag een schepje bovenop dus zeg "36 feels like 38 of zelfs 40".

Een medewerkster van de Real Estate (makelaar) deed een inspectie op een dag dat het 40 graden was.
Ze schrok zich een hoedje toen ze de voordeur open deed want buiten was het al haast niet meer te harden.
Ze beloofde toen dat ze haar uiterste best zou doen om ons leven in de zomer te veraangenamen.
Ik dreigde tevens te verhuizen in Oktober dus vlak voor de zomer.
Mister Thrifty Landlord (de huurbaas) is toen uiteindelijk gezwicht voor haar argumenten dat airconditioning GEEN luxe is in Ipswich.
Hij was volgens mij eerder bang voor een tent die maandenlang onverhuurbaar zou blijken Ha !
Na zes jaar worstelen door die rotzomers en argumenteren met de huurbaas kregen we dus een airconditioning unit ...........
Daar hebben we iets langer op moeten wachten dan jij op je Stirling en reken maar dat we er NOG blijer mee waren !
Vorig jaar April vierden we hier dus groot feest ........... tuurlijk is stroomrekening nu een stuk hoger maar ik betaal graag voor een beetje comfort.

Hier nog een foto van 12 Februari 2017 toen we nog geen airconditioning hadden.
Het was 6 uur in de ochtend en ik dacht dat ik een inbreker had betrapt met een gigantische snijbrander ........
Maar bij nader inzien bleek het de ZON te zijn (die dwars door ramen heen wilde branden) !
Ik geloof dat ik nog liever een inbreker had gehad ..........
Dat hele weekend werd het 43 graden graden feels like 47  >:( >:(
Ik verklaarde de tent volslagen onbewoonbaar en vrouw en oudste dochter zijn toen dat hele weekend naar de kust gevlucht in een airconditioned appartement.
Aan de kust is het vaak stukker beter met vaak 4 tot soms wel 8 graden MINDER !

Zo, dit was dus jullie "Pelleboer" vanuit Down Under ..........
Volgende keer maar weer Brits spoor, maar over die Zon en dat weer hier kan ik ook wel een speciale litterbin opzetten  ;D

Groet, Jan


St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #13877 Gepost op: 29 augustus 2018, 11:08:07 »
Na twee maanden extreem droog en vaak warm weer is het hier nu weer ongeveer normaal.

Een paar jaar geleden kwam Hornby uit met hun meesterlijke LNER Thompson teak suburban coaches:
De eerste versie van de R4573 zag er zo uit:




Zojuist viel mijn oog op de advertentie van de laatste nieuwe versie van deze rijtuigen:






Ongelooflijk dat Hornby zich ertoe leent om deze meesterwerkjes zo te verprutsen. Het doet gewoon pijn aan je ogen. >:(

Leen.
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2018, 12:24:39 door St00mboy »

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #13878 Gepost op: 29 augustus 2018, 11:33:15 »
@Leen,

Helemaal mee eens. Het doet me denken aan een verfsysteem van jaren terug, waarmee je een deur kon schilderen in “houtmotief”. Twee gekleurde lagen op elkaar, waarvan je de bovenste kon bewerken met een stempel van rubber. Zag er toen ook niet uit. 😀
Eigenlijk best vreemd dat Hornby de plank zo mis slaat. Immers de Peckett en de H4 waren optisch buitengewoon fraai.

Gr, Hans

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #13879 Gepost op: 29 augustus 2018, 12:05:59 »
Om op een paar stuivers te kunnen beknibbelen heeft Hornby de plank al vaker misgeslagen.  >:(
Gewoon niet kopen, dan houdt het hopelijk een keer op.


Leen.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10555
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #13880 Gepost op: 29 augustus 2018, 12:19:13 »
IKEA rijtuigen!  :D
En het kan zoveel fraaier. Zie bijvoorbeeld de recente dynamometer car, hoewel dat geen Hornby is.
Kosten die krengen?
No dress rehearsel, this is our life.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #13881 Gepost op: 29 augustus 2018, 12:22:40 »
Deze "krengen" £38 en de Dynamometer Car £125.
Het verschil zit 'em niet in de verf, maar in andere zaken.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2018, 19:27:33 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #13882 Gepost op: 29 augustus 2018, 16:04:27 »
De Stirling Single blijft maar weg, en dus heb ik Locomotion maar eens gebeld.
Het viel niet mee om erdoor te komen, maar op het laatst had ik eindelijk iemand aan de lijn.
Ik heb alles uitgelegd en het bleek dat mijn "balance payment" zoek was, het restbedrag wat ik in maart overgemaakt had. Pas toen dat teruggevonden was konden we spijkers met koppen slaan.
Ik heb gevraagd of ik nog een sound versie kon krijgen, want doordat het zo lang duurde heb ik wat extra's kunnen sparen.  ;)
Kort en goed: de Stirling Single met sound komt er nu eindelijk aan.  (y)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2018, 22:11:44 door St00mboy »

jandejager

  • Offline Offline
  • Berichten: 540
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #13883 Gepost op: 29 augustus 2018, 16:43:35 »
Kijk eens aan Leen  (y)

Zo levert al dat geduld oefenen je toch nog een hoop op, en MET Sound Tadaaa !
Maar goed dat je de telefoon hebt gegrepen, dat helpt soms heel wat meer dan een email !!
Je zou er toch waarachtig bijna persoonlijk heen reizen om dat ding op te halen ..........
Ben zeer benieuwd naar die Stirling en ook hoe hij klinkt.

Ik kreeg gisteren eindelijk ook een goed bericht uit Duitsland :

Mijn GG1 body komt eraan en dan heb ik mijn GG1 eindelijk zoals ik hem graag wil hebben .......
ZONDER die monsterlijke vervagende opschriften en belijningen dus immaculate  (y)
Heeft ook veel geduld en 235 Euro gekost .........
Het was OF dit OF eBay want mijn aardigheid aan dat ding was ver beneden het vriespunt met die vervagings flauwekul  >:(

Groet, Jan

Hallo Herr De Jager,

im Anhang sehen Sie die Tracking-Nr. zu Ihrer Sendung des Gehäuse von T22810.
Das Paket wurde heute versandt.

Mit freundlichen Grüßen

Ihre Kundenberaterin
Sylvi Richter

Gebr. Märklin & Cie. GmbH
Kundenservice
Postfach 960
D-73009 Göppingen

Een paar foto's die Trix/Marklin mij had gestuurd want ik eiste dat de body als het ware met een vergrootglas zou worden nagecheckt !




jandejager

  • Offline Offline
  • Berichten: 540
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #13884 Gepost op: 29 augustus 2018, 17:21:58 »
Sorry, geen 235 Euro maar 150 Euro oftewel $235 AUD

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #13885 Gepost op: 29 augustus 2018, 19:26:21 »
Een karakteristieke lok, Jan.!

Leen.

jandejager

  • Offline Offline
  • Berichten: 540
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #13886 Gepost op: 30 augustus 2018, 03:03:15 »
Thanks Leen !

En net als jouw Stirling is deze locomotief een icoon.
Volgens mij hebben wij straks allebei een karakteristieke locomotief waar we heel blij mee zullen zijn  (y)

En behalve TRIX zijn er nog meer fabrikanten die hem hebben gemaakt zoals Bachmann USA, Mike's Trainhouse en Broadway Limited.
Maar geen van die drie benaderen de kwaliteit en perfectie van TRIX.
En omdat hij van 2005 is is hij behoorlijk schaars geworden.
Die van mij is van eBay en ik heb gigantisch veel pech gehad dat ik toen uitgerekend een diecast body heb getroffen met dit afschuwelijke en onoplosbare Borgeld-probleem (vervagen).
Maar enorm veel mazzel dat ik NET op het nippertje nog de hand heb kunnen leggen op de allerlaatste body die TRIX nog had in Göppingen !
Afgezien van dat probleem loopt en klinkt de locomotief verder uitstekend.
Ik heb dan ook heel graag die 150 Euro neergeteld om dit probleem een definitieve en loeiharde trap onder de kont te geven !
Overigens heeft TRIX mij wel gematst met 70 Euro minder (hij was 220 Euro inclusief verzendkosten) nadat ik hen had uitgelegd en ook laten zien wat voor probleem ik had.
Dat vond ik toch wel weer netjes van TRIX.

Ik heb wel vertrouwen dat dit vervagings probleem uiterst zeldzaam is en ik heb er ook nog nooit over iets gehoord in andere fora.
Bovendien heb ik drie andere geheel diecast TRIX treinen die dit probleem (Godezijdank) helemaal niet hebben (die BigBoy, SVT137 vliegende Hamburger, en VT11.5).
Uiteraard zal ik proberen om de oude body op eBay te slijten waarbij ik natuurlijk eerlijk moet zijn wat er mee aan de hand is (ook met foto's).
Wat een gek ervoor geeft ........... of wil geven, bovendien moet het iemand zijn die een chassis van deze lok heeft.

Succes met jouw Stirling, ik kan me voorstellen dat je er nu helemaal reikhalzend naar uitkijkt  (y)

Groet, Jan

jandejager

  • Offline Offline
  • Berichten: 540
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #13887 Gepost op: 30 augustus 2018, 04:33:09 »
Een interessant YouTube filmpje is deze waar een Bachmann GG1 vergeleken wordt met een TRIX GG1 :
https://www.youtube.com/watch?v=IcIxiIeiens

Zelf heb ik nog een roestbruine GG1 van Broadway Limited gehad die ook mooi was en waarmee ik een onvergefelijke blunder heb begaan .........
Hij stond vooraan in mijn kast op zeg anderhalve tot twee meter boven het carpet op de vloer met een pantograaf omhoog.
Met dat ik een andere locomotief uit de kast wilde halen dus VAN ACHTER die GG1 gebeurde het volgende :
Een vinger van mijn hand bleef "lekker" haken achter die opstaande pantograaf en ......... Tadaaa Pats Boem Bats en de zwaartekracht deed de rest  >:( >:(
En met de draaistellen knalde hij nog "mooi" even tegen de houten doos die op de vloer stond waar de BigBoy in zit.
Net als de TRIX BigBoy was hij geheel diecast dus zwaar .........
Voor ik uberhaupt ook maar kon reageren om hem nog op te vangen lag hij al "mooi" beneden op de vloer.
Een kwestie van een tiende van een seconde ..........

Schade alom, onderdeeltjes aan de bufferbalk afgebroken, een pantograaf onherstelbaar beschadigd plus ....... tandwieltjes van de aandrijving ganz kaputt !!  >:( >:(
Ook daar was mijn aardigheid geheel vanaf binnen een paar seconden toen ik de balans had opgemaakt van deze ellende.
Helaas was ik niet lenig genoeg anders had ik mijzelf een doodschop verkocht voor deze monsterlijke stommiteit .........
En dat ik (van mezelf !!) baalde was een gigantische understatement !

Niet alleen was hij zwaar beschadigd, hij reed ook voor geen meter meer ........ O ja, sound maakte hij nog wel  ;D
Wederom had ik weer heel veel mazzel dat Paul "The Trainman" bereid was om hem met gesloten beurzen om te ruilen voor .......... jawel, de Bachmann Lord Nelson waar ik later Sound in heb laten zetten.
Die ruil was voor mij een absolute "no-brainer" reken maar  (y)

Groet, Jan

Zie de foto


Frank Bunnik

  • Offline Offline
  • Berichten: 100
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #13888 Gepost op: 30 augustus 2018, 15:59:33 »
Nieuwe 2e hands aanwinst, een Hornby class 31. Gelukkig een later model zonder het mazak probleem waar eerdere versies van de class 31 last van hebben en waardoor het chassis in de loop der tijd tot stof vergaat.

Nu nog vervuilen en er een decoder in plaatsen. Zit te denken aan een tts decoder met een klwine Zimo speaker. Heb op internet gezien dat dat past.

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk


jandejager

  • Offline Offline
  • Berichten: 540
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #13889 Gepost op: 30 augustus 2018, 16:52:59 »
Heel aparte 31 Frank, proficiat ! (y)

Fijn dat het mazak probleem verleden tijd is want ik ga vrij binnenkort ook een Hornby Class 87 aanschaffen.
Ben altijd wat terughoudend geweest met Hornby, en heb alleen een BR blauwe Class 08 van Hornby die er overigens wel pikobello uitziet.

Groet, Jan