Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stalen D 4 deurs spoor 0 door Michiel2
Vandaag om 20:40:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 20:40:00
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronaldk
Vandaag om 19:50:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:47:23
CIWL type P door grossraumwagen
Vandaag om 19:43:16
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 19:31:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door René 4312
Vandaag om 18:56:50
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:24:53
Piko 1136 van AC naar DC door Remco vM
Vandaag om 18:20:51
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:17:01
Rails roestig verven door jandcargo
Vandaag om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 15:56:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2 door defender
Vandaag om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 15:36:20
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:14
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door jandcargo
Vandaag om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 14:45:31
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:42:56
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:04:26
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Jasperr
Vandaag om 12:49:13
Draaischijf digitaal aansturen. door Eenerspoor
Vandaag om 12:11:59
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 11:42:29
EifelBurgenBahn door meino
Vandaag om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 10:52:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's door Hans Reints
Vandaag om 10:12:38
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 10:05:06

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3122108 keer)

Afgelopen

• Offline Offline
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #4695 Gepost op: 24 February 2014, 06:46:53 »
New Model Railway Centre Planned.  Dat staat met grote letters in het laatste Hornby Magazine. In Kent komt "AIMREC" - Ashford International Model Railway Excellence Centre. Een speciaal gebouw met een platform dat uitzicht geeft op de langsrazende Eurostar en binnen diverse vaste maar ook wisselende banen. Het ziet er erg ambitieus uit en voor iedereen die hier meer van wil weten (wie niet?) kijk op: www.aimrec.co.uk

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #4696 Gepost op: 24 February 2014, 19:00:06 »
Wow, gaaf!
Er wordt alleen niet vermeld wanner het open gaat.
Ed

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #4697 Gepost op: 24 February 2014, 19:30:56 »
Dit topic gaat er ook over:
http://www.rmweb.co.uk/community/index.php?/topic/82173-aimrec-ashford-international-model-railway-excellence-centre/

Er staat wel in wie erachter zitten en wat ze willen - het wordt dus beslist niet zoiets als Miniatur Wunderland - maar niet wanneer het open gaat.

Leen.

Afgelopen

• Offline Offline
« Reactie #4698 Gepost op: 24 February 2014, 20:36:04 »
OF het opengaat is afhankelijk van de hoeveelheid geld die donateurs gaan genereren.  ::)  Je kan een abonnement nemen in allerlei verschillende prijsklassen en als er voldoende geld is gaat men beginnen aan de bouw. :o   Als er niet voldoende geld vrij komt gaat het helemaal niet door.  :'(  Ook als Nederlander kan je investeren in dit plan met de garantie dat je het ingelegde geld (min administratie kosten) volledig terug krijgt als het niet doorgaat. Gezien het enthousiasme in Engeland voor alles wat met trein te maken heeft, is er een grote kans van slagen.  (y)

Afgelopen

• Offline Offline
« Reactie #4699 Gepost op: 24 February 2014, 20:38:39 »

Nog even een stukje terug waar ik het goede advies kreeg om Peco 100 rails te gebruiken voor mijn oude Mallard met grote flenzen, zie hier het resultaat. Zonder problemen rijdt deze oude lok nu zijn rondjes met een sleep van 11 wagons.

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #4700 Gepost op: 24 February 2014, 21:09:48 »
Ziet er goed uit!  (y)

Leen.

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #4701 Gepost op: 24 February 2014, 21:58:09 »
Dit topic op het LNER forum is gestart met het doel om - in de eigen woorden van de topicstarter "to move on from RTR (Ready-To-Run) and start building":
http://www.lner.info/forums/viewtopic.php?f=3&t=8252
De bedoeling is dat er stap voor stap technieken uitgelegd worden om je RTR modellen te verbeteren en dat je daarvan kan leren.

Het begint met het aanpassen van de Hornby Mallard naar de versie zoals hij in het NRM staat, daarna wordt het solderen van een draadje aan een motor m.b.v. 145 graden soldeer en Carrs groene flux uitgelegd, het kortkoppelen van oudere Hornby rijtuigen etc.

Alles gaat gepaard met de typische forumdiscussies. Ik heb er even een paar pagina's van gelezen en vind het een leuk en leerzaam topic.
Wat ik er na even snel 3 pagina's van geleerd heb? Dat je na het solderen je flux kan neutraliseren met soda.  (y)

Nu weer gauw verder lezen.....

Leen.
« Laatst bewerkt op: 24 February 2014, 22:08:33 door St00mboy »

Derailed

• Offline Offline
« Reactie #4702 Gepost op: 25 February 2014, 07:53:13 »
Leen bedankt voor de link! Heb er even vlug doorheen gesnuffeld, maar ga dit vanavond eens uitgebreid bekijken.

Henk.
Mvg Henk.

Afgelopen

• Offline Offline
« Reactie #4703 Gepost op: 25 February 2014, 09:01:24 »
Wat een gedoe, niets voor mij. ;D   Ik sluit mij geheel aan bij degene die blij is met zijn "out of the box" model. Als het er redelijk uitziet en verder goed rijdt is het mij prima, maar dat is het leuke van deze hobby, dat iedereen dat geheel op eigen wijze kan invullen en er 100% plezier uit kan halen. ::)   Is voor mij een lok zo uit de doos al goed zal een ander pas echte voldoening halen uit een lok die rijdt op roestige rails met onkruid.  (y)

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #4704 Gepost op: 25 February 2014, 11:55:33 »
Als ik naar mijn nieuwe J11 kijk, dan vind ik die wel heel erg 1 kleur zwart.  :-\
Ik zou hem dan ook graag onder handen willen nemen maar durf er eigenlijk nog niet goed aan te beginnen, want het is best een kunst om dat goed te kunnen en je kan het om te leren beter eerst bij een oude lok van Mainline of Airfix of zo doen, of zelfs bij een karretje van een paar pond.

Als ik naar mijn Hornby en Bachmann rijtuigen kijk, dan glimmen de wielen me tegemoet, maar goed dat er geen ekster in de buurt is...
Je kan natuurlijk een zonnebril opzetten, maar het is een koud kunstje om de wielen realistischer te maken.

Zo is er gelukkig voor elk wat wils in deze hobby. Ik ben het volledig met Cottage eens.

Leen.

Suchet

• Offline Offline
  • G5
« Reactie #4705 Gepost op: 25 February 2014, 12:20:11 »
Ik zou de eerste keer (helemaal zelf in je eentje) weatheren beginnen met een oud wrak, daar kun je niet veel aan verknallen. Kijk nog een keer naar die geweldige DVD's met Tim Shackleton en ga het gewoon proberen. En als je het dan een beetje onder de knie hebt, kun je die mooie loks gaan doen. Dat is in elk geval mijn (een van de vele) voornemen. Ooit. Als ik tijd en vooral de rust heb.

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #4706 Gepost op: 25 February 2014, 13:59:36 »
Uúúúren, dááágen, máááánden werk om een oud wrak te weatheren?
Ja, het kan natuurlijk wel.  ;)

Leen.

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #4707 Gepost op: 25 February 2014, 21:22:45 »
Wat een gedoe, niets voor mij. ;D   Ik sluit mij geheel aan bij degene die blij is met zijn "out of the box" model. Als het er redelijk uitziet en verder goed rijdt is het mij prima, maar dat is het leuke van deze hobby, dat iedereen dat geheel op eigen wijze kan invullen en er 100% plezier uit kan halen. ::)   Is voor mij een lok zo uit de doos al goed zal een ander pas echte voldoening halen uit een lok die rijdt op roestige rails met onkruid.  (y)

Leen, Cottage,
Helemaal met jullie eens. Heb zelf weliswaar nu twee locs geweathered maar ben er nog niet van overtuigd of ik er mee moet doorgaan. Het werken met poeders vindt ik erg lastig. Weet het dus nog niet. Aan de andere kant, die meneer die zijn Mallard "hoogglanzend" heeft gemaakt is wel érg snel tevreden met z'n eigen werk. Die valt bij mij toch echt in de categorie loc verknald.
Ed

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #4708 Gepost op: 25 February 2014, 22:33:12 »
@ Leen: Heel herkenbaar, dat probleem. Ik heb zelf ook koudwatervrees om een mooie nieuwe loc aan te pakken met poeders en drybushes. Echter nadat ik een loc in geweatherde uitvoering heb gekocht, smoelen mijn andere locjes zo braaf en plasticachtig. Misschien dan toch...?

Misschien kun je bij Hattons wat goederenwagens in de uitverkoop op de kop tikken en die als proefkonijnen gebruiken. Hoewel een stoomloc een andere benadering nodig heeft dan een goederenkar, zijn sommige zaken redelijk universeel (bijv. track dirt op het onderstel). Bevalt het resultaat niet, dan is het 'verlies' gering en kun je met een volgende wagen weer opnieuw beginnen of andere technieken toepassen.

Maar als je uiteindelijk niks gaat weatheren, dan is dat toch ook prima? Helemaal eens met het idee van eigen hobbybeleving!

Groeten, Geoffrey

Afgelopen

• Offline Offline
« Reactie #4709 Gepost op: 25 February 2014, 23:50:48 »
Met droog poeder krijg je mooie resultaten en pas als het je bevalt ga je over om dit te fixeren. Vind je het resultaat niet zoals je verwacht had, met een kwast veeg je het er gewoon weer af en kan je opnieuw beginnen. Op die manier verknal je geen dure loks.