Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Marc tramt
Vandaag om 08:08:29
Vreemd probleem door Frank 123
Vandaag om 07:46:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
Terugverende koppeling door Deetrein
Vandaag om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Vink
03 August 2025, 22:09:30
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
03 August 2025, 13:15:07

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3164593 keer)

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #4110 Gepost op: 20 November 2013, 14:13:47 »
Even een iets ander soort bericht.

Als UK-fanaten  ;)   en misschien wel op zoek naar een 2de huis daar:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2510475/Bristol-cottage-STEAM-TRAIN-goes-market-550k.html

Jeroen

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #4111 Gepost op: 21 November 2013, 08:47:31 »
Als ik het geld had zou ik het nu gekocht hebben.  (y)
Wil over een paar jaar graag in de UK gaan wonen. Prijzen zijn er alleen wat aan de hoge kant.  :-\
Ed

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #4112 Gepost op: 21 November 2013, 23:59:43 »
Voor de mannen die naar Warley gaan: heel veel plezier daar!  (y)
Wij jassen er 80 sinterklaasfeesten doorheen dit weekeind, ik zal aan jullie denken!

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

Suchet

• Offline Offline
  • G5
« Reactie #4113 Gepost op: 22 November 2013, 07:12:29 »
Dank Thijs, we zullen ook aan jou denken, zeker als we weer een prachtige GWR Branchline baan tegenkomen  ;D.
Enne, succes met die 80 Sinterklaasfeesten.

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #4114 Gepost op: 22 November 2013, 17:49:53 »
Als we die mooie nieuwe GWR Star tegenkomen, dan zullen we zeker aan je denken, Thijs.
En we nemen er natuurlijk eentje op jouw gezondheid.  :P

Leen.

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #4115 Gepost op: 22 November 2013, 23:02:18 »
Ja, iedereen die naar Warley gaat, veel plezier gewenst! Volgend jaar toch eens kijken of ik ook die kant op kan gaan, al is het alleen maar voor de inkoop.  ;D

Groeten, Geoffrey

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #4116 Gepost op: 22 November 2013, 23:09:33 »
Dank je wel, Geoffrey.
Nog maar 11 uurtjes dan zitten we al in de vlugzeug en we landen zonder tijdverlies bijna in de snoepwinkel.  (y)

Leen.

« Laatst bewerkt op: 22 November 2013, 23:19:34 door St00mboy »

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #4117 Gepost op: 23 November 2013, 21:33:04 »
Omdat je zo nu en dan een model gewoon wilt hebben, het waarom boeit niet  ;)

Een snowplough van Flangeway..

Foto: Flangeway

Over de prijs gaan we het maar niet hebben, die neem ik voor lief.
Vanaf dag 1 dat ik het model zag bij Google afbeeldingen heb ik
er al een zwak voor. Ook al komt deze ergens in een hoekje te staan.
Het heeft gewoon iets, iets wat wij allemaal wel bij een model hebben..
Mvh Steef

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #4118 Gepost op: 25 November 2013, 10:45:58 »
Ja, en die kun je ook in Sverige gebruiken.  ;D
Mooi ding, Steef.

Leen.

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #4119 Gepost op: 25 November 2013, 12:35:52 »
Zo, gisteravond weer teruggekomen uit Birmingham na een gezellig weekendje in de snoepwinkel. Zaterdagmorgen waren we om een uur of 9 op Schiphol, waarvandaan de vlugzeug om 10 over 10 vertrok:

Daar staat-ie, wat lijkt het toch altijd een klein dingetje voordat al die mensen erin gaan!

Met een half uurtje vertraging kwamen we tegen elleven aan op de plaats van bestemming. Het NEC ligt min of meer aan het vliegveld vast en je wordt er binnen 5 minuten vanaf het vliegveld heen gereden in een trammetje op een soort achtbaan:

Gelukkig is het traject vlak en zitten er geen loopings e.d. in.

Op zaterdagmorgen is de show altijd poepdruk en kun je bijna nergens bij. Dus hebben we eerst vooral geprobeerd om "witte raven" te vinden, dingen die er misschien 's middags niet meer zijn, zoals zeldzame kitjes of heel leuke koopjes. Het moet gezegd worden dat dit wel een beetje tegenviel. Vorig jaar liep ik bijna direct tegen een mooie LNER D20 kit aan, maar helaas, aanbiedingen van dit kaliber werden er deze keer niet gevonden. Er lag wel een Bachmann 3F voor 42 pond, maar die had ik een tijdje geleden al gekocht voor 73 pond.  :(

Op het punt van shoppen was ik na één dag wel een beetje teleurgesteld. OK, het aanbod aan RTR mocht er zijn, maar daar ligt voor Warley niet het zwaartepunt van mijn interesse, want dat kun je prima online kopen. Het verschil in aanbod tussen Bachmann en Hornby viel trouwens wel op. Ik denk dat er overall zo'n 3 à 4 keer zoveel Bachmann lag als Hornby.
Ik heb nog wel gezocht naar de nieuwe Hornby GWR Star, m.i. een lichtpuntje  (y) in Hornby's donkere dagen,  maar we zijn er alleen bij het GWR Steam Museum uit Swindon eentje tegengekomen, nl. hun limited edition, die daar op display stond. Je kon erop inschrijven, want de eerste batch van 280 was al uitverkocht. Gelukkig waren ze bereid om mij er een op te sturen vrij van verzendkosten:

(foto van http://www.easycatalog.net/home/steamshop/)
Dit is de Star, wat een lelijk ding hè, hoe hebben ze het kunnen bedenken!.  ;D ;D Neen hoor, na de domper van de  GWR tanks is deze Star een soort van verademing. Het is een heel fraai model geworden en hij krijgt overwegend goeie recensies. OK, de bogie wielen zijn niet correct, maar die van Hornby vervang ik toch bijna altijd.
Hij is wat duurder dan de normale uitvoering met de GWR roundel op de tender, maar ik vind deze uitvoering een stuk mooier en bovendien vind ik het niet erg om zo'n museum een beetje te sponsoren.

Nog een paar Yeadon's LNER boeken gekocht en bekenden tegengekomen en 's middags na wat eten en drinken, toen er ruimte kwam, nog wat banen bekeken:
=https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC03269_Desktop_Resolutie.jpg][/url]

Ook "The Gresley Beat" was evenals op Eurospoor aanwezig:

In tegenstelling tot in Utrecht was het de hele dag tot aan het einde van de dag poepdruk voor deze baan. Deze foto is genomen om een uur of 4, toen veruit de meeste mensen al naar huis waren:

Tussendoor even gezellig met zijn vieren een pint en 's avonds een bezoekje aan "The White Hart" (waait het daar echt zo hard?  ;D) pub en de volgende dag weer terug naar het NEC. Om de eerste dag een beetje goed te maken heb ik op de tweede dag vooral wat boeken gekocht en nog een paar andere leuke dingen, zoals een Nucast kit van een Gresley K2 en een paar ex-GWR Hawksworth rijtuigen die momenteel bij Invicta Models voor een prikkie van 21 pond te koop zijn. Het zit nu allemaal nog in de koffer. Verder nog even gepraat met Peter uit Londen, die ik al een paar jaar af en toe op beurzen tegenkom.

We kwamen ook de N7 van Ed nog tegen bij de Railway Modeller stand:

Hij zag er heel mooi uit en de body kit kost GBP 85,00 bij Dean Sidings. Ik vind het niet echt een koopje.  ::)

Verder vind ik nog vermeldenswaardig, dat ik aan Simon Kohler van Hornby vroeg of de nieuwe e-Link misschien separaat te koop was i.p.v. alleen in combinatie met de Railmaster software. Nadat ik hem uitgelegd had dat ik de software vorig jaar al gekocht had om het met mijn Lenz set te proberen (wat dus niet lukte :-[), ging hij voor mij een losse e-Link opzoeken en voor GBP 30,00 bood hij mij aan, wat in feite de hardware van een compleet digitaal systeem is. Ik moet nog uitvinden of het echt een superding is, maar voor 30 pond probeer ik het graag uit.
O, en alle hulde voor de manier waarop Mr. Kohler zijn klanten te woord staat en ter wille is. Ik ben van mening dat hij een flink aandeel heeft in het hoog houden van de naam van Hornby in deze moeilijke periode.

Om 4 uur P.M. togen we weer naar het vliegveld en om 17h30 vertrok het propvolle vliegtuig op weg naar ons warme huisje.
Het was weer een heel geslaagd superweekend.  (y)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 25 November 2013, 12:47:34 door St00mboy »

Suchet

• Offline Offline
  • G5
« Reactie #4120 Gepost op: 25 November 2013, 14:31:39 »
In aanvulling op Leen’s beschrijving van ons weekendje Warley een paar dingen die mij bij mijn eerste bezoek aan Warley zijn opgevallen. Ik was al gewaarschuwd voor de drukte op de zaterdagochtend, maar als je dat de eerste keer meemaakt, valt dat toch nog tegen. Hier een foto van de stand van Bachmann waar ze “returns” verkopen, anderhalf uur na aanvang beurs.

De man met het witte overhemd is van Bachmann en heeft als taak de zaak in goede banen te leiden en proletarisch winkelen tegen te gaan.

Uiteraard waren er heel veel bijzonder mooie banen. Ondanks het feit dat we twee dagen zijn geweest, hebben we toch nog niet alles gezien, deels omdat het overal heel erg druk was, deels omdat ze ergens verdekt stonden opgesteld en niet meteen opvielen. Met een aantal mensen van het LNER forum en een paar mensen van de demonstratie banen leuke en spontane gesprekken gehad.
Er was een apart deel met diverse demonstraties (solderen, weatheren, zelf rails bouwen, locomotieven schilderen) waar veel  bekende namen op Brits modelbouw gebied hun kennis deelden.  Daar viel mij ook een demo over Semaphore Signalling met werkende seinen op:

Ik had nog gehoopt op Warley de Hornby Gresley Suburban coaches voor een aantrekkelijk bedrag op de kop te kunnen tikken, maar de enige die ik aantrof was iets onder de Hornby prijs en dus nog ver boven die van bijv. Hattons, dus die heb ik maar laten liggen. Natuurlijk het nodige aangeschaft, waaronder een aantal boeken:

En verder een aantal Parkside Dundas kits, een kit van de Great central Society, soldeer en wat loco crews, want een stoomlok rijdt niet vanzelf  ;D:

Verder heb ik me goed kunnen beheersen, hoewel dat af en toe niet meeviel. Al met al een geweldig weekend. En dan hebben we het nog niet eens gehad over vliegtuigen met niet sluitende klepjes, het geweldige ontbijt in het Guesthouse en de veiligheidscontroles op Birmingham Airport.

Rob

Suchet

• Offline Offline
  • G5
« Reactie #4121 Gepost op: 25 November 2013, 17:21:47 »
Voor nog meer foto's en een kritische blik op Britse banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,55683.0.html

Rob

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #4122 Gepost op: 25 November 2013, 17:34:23 »
Laten we het onbevooroordeeld noemen.  ;)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #4123 Gepost op: 25 November 2013, 18:02:49 »
@Leen en Rob

Bedankt voor het kijkje. Die seinbrug is mooi spul zeg.
Dat bied perspectief voor de module...
Mvh Steef

Suchet

• Offline Offline
  • G5
« Reactie #4124 Gepost op: 25 November 2013, 18:20:20 »
@Sven,

Er is niks mis met een kritische blik  ;)
ik vind zelf ook dat een baan veel beter uit de verf komt als die is voorzien van een (beeldvullende) achtergrond, een fries en vooral goede verlichting, al is het als je er voor staat iets minder storend. Niet alle Britten vinden "hun" manier van presenteren het mooist, lees de boeken van bijv. Iain Rice er maar op na. En veel Nederlandse banen zijn om voornoemde redenen bij juist de Britten heel populair.

Rob