Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco wagon openen door grossraumwagen
Vandaag om 21:02:45
NS 3502 van zwart naar groen door orientexpress
Vandaag om 20:59:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 20:43:15
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 20:37:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dennis1984
Vandaag om 19:56:05
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 19:43:13
4 oktober modelspoorbeurs Houten door puntenglijder
Vandaag om 19:39:41
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
Vandaag om 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:33:55
Märklin 2025 door puntenglijder
Vandaag om 19:33:30
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 19:21:06
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 19:15:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:08:12
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 18:23:08
Pfarrerwinkel bahn door Frank 123
Vandaag om 18:02:38
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:03:31
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
Vandaag om 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:46:12
Acme nieuwe ICNG door Jeroen Water
Vandaag om 06:37:06
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:00:06
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 01:16:07
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000  (gelezen 26724 keer)

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6048
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #90 Gepost op: 07 December 2014, 20:51:23 »
Leuk hoor!
Spoor 0 adept

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3533
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #91 Gepost op: 07 December 2014, 20:57:07 »
Merci!

Hierbij ook een filmpje van de loc met sound!

http://youtu.be/HIcBDb9IdnQ

Gr,

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5547
  • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #92 Gepost op: 07 December 2014, 21:12:02 »
Mooi RJ
 :'( kheb er ook nog 2 liggen, maar er ligt nog zo veel  ;D

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8761
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #93 Gepost op: 08 December 2014, 10:20:34 »
Loopt ook mooi regelmatig.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #94 Gepost op: 08 December 2014, 10:55:47 »
Prachtig!
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3533
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #95 Gepost op: 08 December 2014, 12:35:27 »
Hoi Jan,

D'r ligt hier ook van alles wat nog eens klaar moet, ik ben eerst maar eens begonnen
met een project wat ik toch al wou oppakken.
Inmiddels zit de Hall sensor definitief op de plek en heb ik de motor regeling aangepast
aan de machinma motor, deze kon niet echt lekker over weg met de instellingen voor
de Att 3700, niet vreemd natuurlijk. (ik heb de waarden van de regeling van te voren eerst
uitgelezen, dus deze zijn niet weg  ;D )

Morgen moet ik eerst naar de modelbouwwinkel voor verf, ik had nog net 2 restjes zwarte
verf over, deze zijn nu echt op, ik had de wielen voor de loopstellen nog willen spuiten maar
dat is helaas niet gelukt, anders had het onderstel nu weer in elkaar gezeten.

Gr,

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11697
    • Mijn fotoarchief
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #96 Gepost op: 08 December 2014, 12:46:09 »
Hoor ik nou vanaf 1:04 de stoker kolen scheppen?

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #97 Gepost op: 08 December 2014, 12:51:13 »
loopt mooi, knap werk! (y)

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3533
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #98 Gepost op: 08 December 2014, 18:01:55 »
Hoi,

Klopt, maar dit is dan ook de standaard Esu decoder voor de artitec 3700.
Ik moet t.z.t nog een nieuwe bestellen voor de 6000, en deze dan ook nog
even compleet inregelen.
Ik heb ook gedacht aan een zelf samen gestelde decoder, op basis van de
sounds uit ee bibliotheek van Esu.

Vanmiddag heb ik nog even behoorlijk aan de cv's gesleuteld, ze rijdt nu
echt lekker, wellicht nog wat kleine aanpassingen als ze eenmaal in elkaar zit.

Gr,

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

pullmanneke

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #99 Gepost op: 08 December 2014, 19:22:31 »
Dont shoot the pianist maar je koppelstangen zitten verkeerd om. Voor de rest een mooi ding. Ik hoop dat hij goed blijft want mijn exemplaar heeft na 20 jaar een flinke katterug gekregen (net als mijn 5500).
Gr.
John
fly with the eagle or scratch with the chickens

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4230
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #100 Gepost op: 08 December 2014, 19:35:40 »
De plaatjes, eventjes buiten geschoten omdat het licht dezer dagen zo mooi
is kan ik de foto's mooi op de hoogste diafragmastand maken.


Vergeet ik alleen om het achterste loopstel goed in het spoor te zetten  >:(


Experimenteerstand, hier zitten ze wel goed.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6048
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #101 Gepost op: 08 December 2014, 19:37:20 »
Waar krijgt witmetaal eigenlijk een kattenrug van? Werkt dat spul?
Spoor 0 adept

pullmanneke

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #102 Gepost op: 08 December 2014, 20:35:24 »
Niet van de warmte want bij mij staan ze redelijk koud. En ik verzeker je dat het behoorlijk frustrerend is.
Een ding wat zeker is: de voetplaat levert totaal geen stijfheid aan het model.
Wie het weet mag het zeggen.
Gr.
john
fly with the eagle or scratch with the chickens

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5547
  • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #103 Gepost op: 09 December 2014, 08:08:09 »
Klopt de voetplaten zijn nieuw al slap.
Daar frees ik een dun sleufje in en soldeer ik een stuk staaldraad in.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3533
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van: DJH NS 6000
« Reactie #104 Gepost op: 09 December 2014, 10:00:12 »
Zo,

De koppelstang zit al weer op de juiste manier gemonteerd  ;D

Ik heb de loc net even tegen een liniaal gehouden, zo recht als het maar kan.
Maar, ik heb de loc volledig gesoldeerd, dus ook de ketel op het frame.
Dit is een onderdeel van de constructie en dus de algehele stevigheid geworden.

De enige plek waar de voetplaat/omloop zou kunnen knikken is tussen de waterbakken
en de oplegging van de rookkast, maar dat zou met gepast geweld moeten gebeuren.

Ik heb overigens wel de afgelopen 4 jaar het model op het onderstel gehad, wellicht
dat dit ook genoeg stijfheid bied om alles netjes het gareel te houden.


Heb gister nog even een 2 tal details gepoetst, de dom en veiligheid waren nog al
dof, deze zijn zo uit het zakje van Philotrain gekomen, de enige bewerking die ik aan
beide objecten gedaan had was het aanbrengen van een messing schroefje voor de
bevestiging.

Dus maar even met een scotchpad en commandant aan het poetsen geweest, het makkelijke
aan de aangebrachte schroef, ze kan in de boormachine of de draaibank  (y)
Ze glimmen nu geweldig  ;D


Gr,

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5