Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door EddyK
14 December 2025, 23:53:16
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Besselspoor
14 December 2025, 23:36:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door grossraumwagen
14 December 2025, 23:11:53
Rondom Charlois door Alewijn
14 December 2025, 23:09:42
Yamorc 8116 en MP1 MTB door Ronald Halma
14 December 2025, 22:39:44
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
14 December 2025, 22:23:54
3 januari NVBS oliebollenrit door grossraumwagen
14 December 2025, 22:17:37
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
14 December 2025, 22:14:05
Wat zit er in deze tender? door henk
14 December 2025, 21:38:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
14 December 2025, 21:37:43
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door ruudns
14 December 2025, 20:07:57
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door Peter J K
14 December 2025, 19:24:01
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
14 December 2025, 18:32:21
Testbaantje wordt Kerstbaantje (N-spoor, 0,31 M²) door Ronald69
14 December 2025, 18:31:23
De (3d) knutsels van Ronald. door Ronald Halma
14 December 2025, 18:08:54
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Carl
14 December 2025, 17:49:33
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Eric B
14 December 2025, 17:10:29
Stub switches door Hans1963
14 December 2025, 16:35:00
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door mass am see
14 December 2025, 16:27:34
US diorama in H0 door Ronald Halma
14 December 2025, 15:45:06
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door 741230
14 December 2025, 15:24:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ES44C4
14 December 2025, 15:22:13
Camp 3 door Ronald Halma
14 December 2025, 15:08:01
Zee. Land. door Huup
14 December 2025, 15:05:54
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Modelbouwerke
14 December 2025, 15:00:39
Museumdepot Beekbergen in H0 door Wim Vink
14 December 2025, 14:41:54
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
14 December 2025, 14:31:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
14 December 2025, 13:56:19
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Jan Bennink
14 December 2025, 12:57:58
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
14 December 2025, 10:37:34
  

Auteur Topic: Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.  (gelezen 1965 keer)

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 451
Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Gepost op: 28 March 2011, 20:52:51 »
Is er ergens een duidelijke handleiding hoe je geluiden binnen een soundfile verandert?
Het gaat dan bijvoorbeeld om een andere fluit. Rest blijf hetzelfde.

Ik kom er met de bestaande ESU handleidingen even niet uit.

Groet
Jan.

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2359
  • Bnlx treinendokter.
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #1 Gepost op: 28 March 2011, 23:47:26 »
Hallo Jan,

Alle esu sound project bestanden zijn 'gecomprimeerde'\'versleutelde' geluids folders.
Als je het project opent waar je de fluit will verwijderen, dan kun je links onder in (lijkt op explorer) alle andere esu projecten zien.
Als je dus nu een project waar de door jou gewenste fluit in zit in dezelfde folder (of naburige) zet, kun je dat project uitklappen door er een keer op te klikken. Dan zie je alle geluiden die er in dat project bestand zit.  Het gewenste fluit bestand(en) (waarschijnlijk een start, middel en eind bestand)  kun je nu naar het huidige project slepen (rechts).

Zoek nu de huidige fluit op in de gebruikersgeluiden, en wissel die (of alle drie de delen) om voor de fluit van je wensen.
Upload de image, de toewijzing en de decoderdata,  en gaan met die banaan!

Veel succes,
Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 451
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #2 Gepost op: 31 March 2011, 18:29:38 »
Dag Jan Peter,

Dank voor je reactie.
In welk scherm doe je al deze handelingen?
Het beginscherm kent vijf mogelijkheden.

Groet
Jan

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1230
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #3 Gepost op: 31 March 2011, 20:08:36 »
sound schedule scherm moet je hebben

en dat copy past je het geluid uit de folder links onder.
(wel even al die geluidjes van esu downloaden en zorgen dat je ze kan vinden in de folder linmks onder.)
geen serieuze modelbouwer.
Het gaat om het plezier.

https://maps.app.goo.gl/FDugmb1FTxdXz7QW8

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1230
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #4 Gepost op: 04 April 2011, 22:04:41 »



plaatje is niet helemaal goed.
je moet de files links eerst nog openen.

tis net als een ftp server
« Laatst bewerkt op: 04 April 2011, 22:06:42 door lucy »
geen serieuze modelbouwer.
Het gaat om het plezier.

https://maps.app.goo.gl/FDugmb1FTxdXz7QW8

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 451
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #5 Gepost op: 05 April 2011, 18:41:58 »
Dank je wel Lucy,
Ik krijg er al een beter gevoel bij. (y)
Zo'n tekening geeft veel info.
Ik ga het binnenkort proberen.
Je hoort van me.

Groet
Jan

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 451
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #6 Gepost op: 13 April 2011, 20:49:43 »
Het is me gelukt een fluit te veranderen. Maar toch.
Ik wilde de V.3.5 ESU fluit van een -23iger wijzigen in die van een Br 01 omdat die laatste harder klinkt.
Wat een gedoe om de inhoud van de soundfile in het schema Projektsounds(rechtsonder) te krijgen.
Dat wilde bij mij alleen als ik (steeds) een compleet nieuwe soundfile in de decoder laadde.
Vervolgens moet je op zoek naar de plek waar de te wijzigen 'fluitfile' zich bevindt.
In mijn geval onder User sounds slot 1. Open geklikt er staat (maar) één file in: pfiffwav. Staat in het achterliggende schermpje afgesteld op "Soundwiedergabe wiederholen" terwijl Regler 1 staat aangevinkt.
Ton dacht ik: ik ga de Fluit van de 01 importeren in slot 1.  Ik heb dat gedaan met slepen via het rechterscherm in het schermpje dat opkomt als je op slot 1 (de plek van de fluit) drukt. Avontuur op zich
De fluit van de 01 bestaat uit drie bestanden een, pfiff.int, pfiff.loop en pfiff exit.
Ik krijg ze dus mooi niet met zijn drieen-oop-een-rijtje in de bestanden van de 23 ingelezen.
Als je inlaadt pakt 'het schema' er gewoon één uit : die bovenaan staat en vult de beide andere daarmee in. Mijn mooie rijtje (mooie fluit) van de 01 werd niet meegenomen. Alleen het geimporteerde deel van de fluit deed het maar dus niet goed  Doe ik toch nog wat verkeerd?
Groet
jan
« Laatst bewerkt op: 13 April 2011, 21:04:34 door Hobojohn »

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1230
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #7 Gepost op: 13 April 2011, 21:05:24 »
Dan ga je naar "user sounds"  en dan klik je op een slot.
dan verschijnt er een menu en daar kun je de "ini" de "loop" en de "exit" in plaatsen.

gewoon een bestaand project openen en daar afkijken hoe het zit.

 je kunt ook van af je computer luisteren , hoef je niet eerst het geluid te up-loaden naar de decoder.

« Laatst bewerkt op: 13 April 2011, 21:18:35 door lucy »
geen serieuze modelbouwer.
Het gaat om het plezier.

https://maps.app.goo.gl/FDugmb1FTxdXz7QW8

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 451
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #8 Gepost op: 13 April 2011, 21:39:53 »
Dag Lucy,
Ga ik proberen. Dank voor je plaatje (helpt!) en je toelichting.
Hoe krijg je het scherm rechtsonderin gevuld met de bestanden uit een geluidfile?
Als je ze inlaadt in de decoder staan ze er vanzelf in.  
Maar zonder die: Moet je de vele bestanden uit een soundfile (uit de bibliotheek aan de linkerkant) stuk voor stuk naar rechts slepen? De functie met shift ingedrukt houden werkt niet
Groet
jan
« Laatst bewerkt op: 13 April 2011, 21:48:20 door Hobojohn »

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1230
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #9 Gepost op: 13 April 2011, 21:48:28 »
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar dat screen shot is genomen zonder dat de programmer aanstond of een decoder in de buurt.

Ik open gewoon een esu sound file

Als ik een locsound verander ook, eerst een sound file openen, dan de decoder uitlezen. (voor de rijeigenschappen) en dan alles naar de decoder stralen.
geen serieuze modelbouwer.
Het gaat om het plezier.

https://maps.app.goo.gl/FDugmb1FTxdXz7QW8