Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 00:20:11
losse onderdelen door hervé
28 November 2025, 23:59:22
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
28 November 2025, 23:51:59
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
28 November 2025, 23:44:28
Cranicher Altbahn door Eric v C
28 November 2025, 23:32:43
Aachenau West door Eric v C
28 November 2025, 23:28:33
Piko blauwe 1000 door damngrazy
28 November 2025, 23:26:48
Lodewickshaven door Ronald Halma
28 November 2025, 23:21:53
Bf Kibronn door Benelux795
28 November 2025, 22:33:13
Rondom Charlois door Alewijn
28 November 2025, 22:15:38
Esu 51820 SwitchPilot v2 door maartenvdb
28 November 2025, 22:09:40
Minibaan Visserskaai H0 door Eric B
28 November 2025, 22:09:39
Halte Assel, een nieuw baantje in H0 door Klaas Zondervan
28 November 2025, 22:08:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Frans
28 November 2025, 21:56:22
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door Tedo
28 November 2025, 21:32:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rick
28 November 2025, 21:04:58
Terschellinger Spoor door Michiel2
28 November 2025, 19:12:03
Wat is dit voor component door 008200
28 November 2025, 19:03:55
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
28 November 2025, 18:33:19
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp? door Rob Ellerman
28 November 2025, 18:32:58
Geluid Piko 1000 groen door Luc2000
28 November 2025, 17:35:36
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Charles_
28 November 2025, 17:13:05
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
28 November 2025, 16:51:43
Mijn geweatherde modellen door spoorijzer
28 November 2025, 16:33:42
Plux 16 decoder voor Roco H0 lok door Hasenwald
28 November 2025, 16:26:42
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
28 November 2025, 16:17:51
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
28 November 2025, 16:00:35
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
28 November 2025, 15:47:22
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
28 November 2025, 14:54:23
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
28 November 2025, 14:34:35
  

Auteur Topic: Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.  (gelezen 1948 keer)

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 451
Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Gepost op: 28 March 2011, 20:52:51 »
Is er ergens een duidelijke handleiding hoe je geluiden binnen een soundfile verandert?
Het gaat dan bijvoorbeeld om een andere fluit. Rest blijf hetzelfde.

Ik kom er met de bestaande ESU handleidingen even niet uit.

Groet
Jan.

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2358
  • Bnlx treinendokter.
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #1 Gepost op: 28 March 2011, 23:47:26 »
Hallo Jan,

Alle esu sound project bestanden zijn 'gecomprimeerde'\'versleutelde' geluids folders.
Als je het project opent waar je de fluit will verwijderen, dan kun je links onder in (lijkt op explorer) alle andere esu projecten zien.
Als je dus nu een project waar de door jou gewenste fluit in zit in dezelfde folder (of naburige) zet, kun je dat project uitklappen door er een keer op te klikken. Dan zie je alle geluiden die er in dat project bestand zit.  Het gewenste fluit bestand(en) (waarschijnlijk een start, middel en eind bestand)  kun je nu naar het huidige project slepen (rechts).

Zoek nu de huidige fluit op in de gebruikersgeluiden, en wissel die (of alle drie de delen) om voor de fluit van je wensen.
Upload de image, de toewijzing en de decoderdata,  en gaan met die banaan!

Veel succes,
Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 451
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #2 Gepost op: 31 March 2011, 18:29:38 »
Dag Jan Peter,

Dank voor je reactie.
In welk scherm doe je al deze handelingen?
Het beginscherm kent vijf mogelijkheden.

Groet
Jan

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1225
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #3 Gepost op: 31 March 2011, 20:08:36 »
sound schedule scherm moet je hebben

en dat copy past je het geluid uit de folder links onder.
(wel even al die geluidjes van esu downloaden en zorgen dat je ze kan vinden in de folder linmks onder.)
geen serieuze modelbouwer.
Het gaat om het plezier.

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1225
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #4 Gepost op: 04 April 2011, 22:04:41 »



plaatje is niet helemaal goed.
je moet de files links eerst nog openen.

tis net als een ftp server
« Laatst bewerkt op: 04 April 2011, 22:06:42 door lucy »
geen serieuze modelbouwer.
Het gaat om het plezier.

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 451
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #5 Gepost op: 05 April 2011, 18:41:58 »
Dank je wel Lucy,
Ik krijg er al een beter gevoel bij. (y)
Zo'n tekening geeft veel info.
Ik ga het binnenkort proberen.
Je hoort van me.

Groet
Jan

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 451
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #6 Gepost op: 13 April 2011, 20:49:43 »
Het is me gelukt een fluit te veranderen. Maar toch.
Ik wilde de V.3.5 ESU fluit van een -23iger wijzigen in die van een Br 01 omdat die laatste harder klinkt.
Wat een gedoe om de inhoud van de soundfile in het schema Projektsounds(rechtsonder) te krijgen.
Dat wilde bij mij alleen als ik (steeds) een compleet nieuwe soundfile in de decoder laadde.
Vervolgens moet je op zoek naar de plek waar de te wijzigen 'fluitfile' zich bevindt.
In mijn geval onder User sounds slot 1. Open geklikt er staat (maar) één file in: pfiffwav. Staat in het achterliggende schermpje afgesteld op "Soundwiedergabe wiederholen" terwijl Regler 1 staat aangevinkt.
Ton dacht ik: ik ga de Fluit van de 01 importeren in slot 1.  Ik heb dat gedaan met slepen via het rechterscherm in het schermpje dat opkomt als je op slot 1 (de plek van de fluit) drukt. Avontuur op zich
De fluit van de 01 bestaat uit drie bestanden een, pfiff.int, pfiff.loop en pfiff exit.
Ik krijg ze dus mooi niet met zijn drieen-oop-een-rijtje in de bestanden van de 23 ingelezen.
Als je inlaadt pakt 'het schema' er gewoon één uit : die bovenaan staat en vult de beide andere daarmee in. Mijn mooie rijtje (mooie fluit) van de 01 werd niet meegenomen. Alleen het geimporteerde deel van de fluit deed het maar dus niet goed  Doe ik toch nog wat verkeerd?
Groet
jan
« Laatst bewerkt op: 13 April 2011, 21:04:34 door Hobojohn »

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1225
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #7 Gepost op: 13 April 2011, 21:05:24 »
Dan ga je naar "user sounds"  en dan klik je op een slot.
dan verschijnt er een menu en daar kun je de "ini" de "loop" en de "exit" in plaatsen.

gewoon een bestaand project openen en daar afkijken hoe het zit.

 je kunt ook van af je computer luisteren , hoef je niet eerst het geluid te up-loaden naar de decoder.

« Laatst bewerkt op: 13 April 2011, 21:18:35 door lucy »
geen serieuze modelbouwer.
Het gaat om het plezier.

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 451
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #8 Gepost op: 13 April 2011, 21:39:53 »
Dag Lucy,
Ga ik proberen. Dank voor je plaatje (helpt!) en je toelichting.
Hoe krijg je het scherm rechtsonderin gevuld met de bestanden uit een geluidfile?
Als je ze inlaadt in de decoder staan ze er vanzelf in.  
Maar zonder die: Moet je de vele bestanden uit een soundfile (uit de bibliotheek aan de linkerkant) stuk voor stuk naar rechts slepen? De functie met shift ingedrukt houden werkt niet
Groet
jan
« Laatst bewerkt op: 13 April 2011, 21:48:20 door Hobojohn »

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1225
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #9 Gepost op: 13 April 2011, 21:48:28 »
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar dat screen shot is genomen zonder dat de programmer aanstond of een decoder in de buurt.

Ik open gewoon een esu sound file

Als ik een locsound verander ook, eerst een sound file openen, dan de decoder uitlezen. (voor de rijeigenschappen) en dan alles naar de decoder stralen.
geen serieuze modelbouwer.
Het gaat om het plezier.