Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MichielB
Vandaag om 22:03:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:54:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
Vandaag om 21:51:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 21:44:01
Ijzeren Rijn: militair transport door defender
Vandaag om 21:43:28
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 21:40:47
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door Casmir
Vandaag om 21:38:08
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
Vandaag om 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 21:23:44
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 21:20:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 21:14:47
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 21:04:39
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:40:00
Station Roodeschool door Huup
Vandaag om 20:27:09
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Moerkerken
Vandaag om 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
Vandaag om 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
Vandaag om 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
Vandaag om 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
Vandaag om 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
Vandaag om 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
Vandaag om 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
Vandaag om 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
Vandaag om 15:22:42
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 15:16:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door metpetergaathetbeter
Vandaag om 15:09:25
DR4024 door Michaël dB
Vandaag om 14:46:09
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:03:39
  

Auteur Topic: Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.  (gelezen 1834 keer)

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Gepost op: 28 maart 2011, 20:52:51 »
Is er ergens een duidelijke handleiding hoe je geluiden binnen een soundfile verandert?
Het gaat dan bijvoorbeeld om een andere fluit. Rest blijf hetzelfde.

Ik kom er met de bestaande ESU handleidingen even niet uit.

Groet
Jan.

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2283
  • Bnlx treinendokter.
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2011, 23:47:26 »
Hallo Jan,

Alle esu sound project bestanden zijn 'gecomprimeerde'\'versleutelde' geluids folders.
Als je het project opent waar je de fluit will verwijderen, dan kun je links onder in (lijkt op explorer) alle andere esu projecten zien.
Als je dus nu een project waar de door jou gewenste fluit in zit in dezelfde folder (of naburige) zet, kun je dat project uitklappen door er een keer op te klikken. Dan zie je alle geluiden die er in dat project bestand zit.  Het gewenste fluit bestand(en) (waarschijnlijk een start, middel en eind bestand)  kun je nu naar het huidige project slepen (rechts).

Zoek nu de huidige fluit op in de gebruikersgeluiden, en wissel die (of alle drie de delen) om voor de fluit van je wensen.
Upload de image, de toewijzing en de decoderdata,  en gaan met die banaan!

Veel succes,
Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #2 Gepost op: 31 maart 2011, 18:29:38 »
Dag Jan Peter,

Dank voor je reactie.
In welk scherm doe je al deze handelingen?
Het beginscherm kent vijf mogelijkheden.

Groet
Jan

Mark D.

  • Online Online
  • Berichten: 1026
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #3 Gepost op: 31 maart 2011, 20:08:36 »
sound schedule scherm moet je hebben

en dat copy past je het geluid uit de folder links onder.
(wel even al die geluidjes van esu downloaden en zorgen dat je ze kan vinden in de folder linmks onder.)

Mark D.

  • Online Online
  • Berichten: 1026
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #4 Gepost op: 04 april 2011, 22:04:41 »



plaatje is niet helemaal goed.
je moet de files links eerst nog openen.

tis net als een ftp server
« Laatst bewerkt op: 04 april 2011, 22:06:42 door lucy »

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #5 Gepost op: 05 april 2011, 18:41:58 »
Dank je wel Lucy,
Ik krijg er al een beter gevoel bij. (y)
Zo'n tekening geeft veel info.
Ik ga het binnenkort proberen.
Je hoort van me.

Groet
Jan

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #6 Gepost op: 13 april 2011, 20:49:43 »
Het is me gelukt een fluit te veranderen. Maar toch.
Ik wilde de V.3.5 ESU fluit van een -23iger wijzigen in die van een Br 01 omdat die laatste harder klinkt.
Wat een gedoe om de inhoud van de soundfile in het schema Projektsounds(rechtsonder) te krijgen.
Dat wilde bij mij alleen als ik (steeds) een compleet nieuwe soundfile in de decoder laadde.
Vervolgens moet je op zoek naar de plek waar de te wijzigen 'fluitfile' zich bevindt.
In mijn geval onder User sounds slot 1. Open geklikt er staat (maar) één file in: pfiffwav. Staat in het achterliggende schermpje afgesteld op "Soundwiedergabe wiederholen" terwijl Regler 1 staat aangevinkt.
Ton dacht ik: ik ga de Fluit van de 01 importeren in slot 1.  Ik heb dat gedaan met slepen via het rechterscherm in het schermpje dat opkomt als je op slot 1 (de plek van de fluit) drukt. Avontuur op zich
De fluit van de 01 bestaat uit drie bestanden een, pfiff.int, pfiff.loop en pfiff exit.
Ik krijg ze dus mooi niet met zijn drieen-oop-een-rijtje in de bestanden van de 23 ingelezen.
Als je inlaadt pakt 'het schema' er gewoon één uit : die bovenaan staat en vult de beide andere daarmee in. Mijn mooie rijtje (mooie fluit) van de 01 werd niet meegenomen. Alleen het geimporteerde deel van de fluit deed het maar dus niet goed  Doe ik toch nog wat verkeerd?
Groet
jan
« Laatst bewerkt op: 13 april 2011, 21:04:34 door Hobojohn »

Mark D.

  • Online Online
  • Berichten: 1026
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #7 Gepost op: 13 april 2011, 21:05:24 »
Dan ga je naar "user sounds"  en dan klik je op een slot.
dan verschijnt er een menu en daar kun je de "ini" de "loop" en de "exit" in plaatsen.

gewoon een bestaand project openen en daar afkijken hoe het zit.

 je kunt ook van af je computer luisteren , hoef je niet eerst het geluid te up-loaden naar de decoder.

« Laatst bewerkt op: 13 april 2011, 21:18:35 door lucy »

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #8 Gepost op: 13 april 2011, 21:39:53 »
Dag Lucy,
Ga ik proberen. Dank voor je plaatje (helpt!) en je toelichting.
Hoe krijg je het scherm rechtsonderin gevuld met de bestanden uit een geluidfile?
Als je ze inlaadt in de decoder staan ze er vanzelf in.  
Maar zonder die: Moet je de vele bestanden uit een soundfile (uit de bibliotheek aan de linkerkant) stuk voor stuk naar rechts slepen? De functie met shift ingedrukt houden werkt niet
Groet
jan
« Laatst bewerkt op: 13 april 2011, 21:48:20 door Hobojohn »

Mark D.

  • Online Online
  • Berichten: 1026
Re:Lokprogrammer, veranderen geluid binnen soundfile.
« Reactie #9 Gepost op: 13 april 2011, 21:48:28 »
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar dat screen shot is genomen zonder dat de programmer aanstond of een decoder in de buurt.

Ik open gewoon een esu sound file

Als ik een locsound verander ook, eerst een sound file openen, dan de decoder uitlezen. (voor de rijeigenschappen) en dan alles naar de decoder stralen.