Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Duikeend
Vandaag om 01:23:14
Esu Loksound - NS Wadloper? door Sven
Vandaag om 01:06:26
Probleem Fleischmann draaischijf 6152c door Voske
Vandaag om 00:41:44
MiWuLa door Zandmannetje390
Vandaag om 00:11:47
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
20 August 2025, 23:28:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door willyTEE
20 August 2025, 23:24:49
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Scratchbuilt
20 August 2025, 23:21:05
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
20 August 2025, 23:18:32
23 augustus modelspoorbeurs Houten door MichielB
20 August 2025, 23:14:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
20 August 2025, 23:12:04
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Ronald Halma
20 August 2025, 23:07:17
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
20 August 2025, 22:45:00
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
20 August 2025, 21:55:57
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
20 August 2025, 20:48:43
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij) door Eric B
20 August 2025, 20:38:09
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
20 August 2025, 20:35:48
Station Roodeschool door cor_b
20 August 2025, 20:29:49
Z21 App gebruiken om wissels via de 10836 decoder door n-driver
20 August 2025, 20:18:42
Is het normaal dat een digikeijs booster af en toe de gele led flitst? door Dirk
20 August 2025, 20:07:55
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
20 August 2025, 19:30:54
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Spoor1vogel
20 August 2025, 19:26:33
RhB H0m, Albulisch door Joz
20 August 2025, 18:22:06
keerlusproblemen door Klaas Zondervan
20 August 2025, 17:06:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
20 August 2025, 16:56:41
Koploper: Functies uitgebreid en geluid / Loksound 5 door martr
20 August 2025, 16:10:49
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
20 August 2025, 14:31:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
20 August 2025, 14:28:36
Roco BR 93 stroomafname door bellejt
20 August 2025, 13:38:37
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door wob
20 August 2025, 13:18:07
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
20 August 2025, 12:58:18
  

Auteur Topic: De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)  (gelezen 31891 keer)

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #60 Gepost op: 06 September 2011, 20:38:07 »
Geen kenner hier, maar volgens mij kan de 2813 prima.

De Marklin sowieso, maar ook cargo loks zie je regelmatig. Laatst nog de 2811 gezien.
Lijkt mij sterk, maargoed. De locs moeten namelijk een softwareverandering krijgen om in reizigersdienst te kunnen/mogen rijden. En de drie laagste (2801, 2 en 3 die toevallig exact opvolgen in UIC nummer op de HSA 186 122) en de hogere nummers van de locs hebben deze gekregen. Nu kan ik er ook naast zitten, maargoed...
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 317
    • flickr fotopagina
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #61 Gepost op: 06 September 2011, 20:46:04 »
Geen kenner hier, maar volgens mij kan de 2813 prima.
De Marklin sowieso, maar ook cargo loks zie je regelmatig. Laatst nog de 2811 gezien.
Is volgens mij ook officieel een cargo.
Martijn
Alle reeks 28 vanaf de 2804 behoren tot B-Cargo, maar voor de Benelux-treinen moeten ze aangepaste software hebben. De 2813 heeft die aanpassing (nog) niet gehad.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #62 Gepost op: 06 September 2011, 21:05:36 »
En de 2801,2802 en de 2803 worden door de NS gehuurd?

Derhalve is z'n Vmax verhoogd van 140 naar 160km/h ?


Weet iemand hier meer over?

Mvg Ad

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #63 Gepost op: 06 September 2011, 21:10:09 »
Deze rijden gewoon de Beneluxdiensten ;)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #64 Gepost op: 06 September 2011, 21:44:52 »
Hele verheel over software-versies lijkt me in dit geval wat overdreven, zie deze foto's:




De 2832 en 2834 en 2843 heb ik zowel met benelux als cargo gezien.

Als je het mij vraagt proberen ze de serie 2801 - 2803 en de hogere nummers voor de benelux te houden, en de tussenliggende nummers voor cargo, maar als het eens anders uitkomt of bij een defect nemen ze gewoon de loc die het snelst inzetbaar is.
Ik zou ook niet weten wat er anders zou moeten zijn in de software tussen een "cargo 28'er" en een "reizigers 28'er", benelux-treinen hebben immers geen deurbediening of omroep vanuit de loc.

Twinkie

  • Offline Offline
  • Berichten: 878
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #65 Gepost op: 06 September 2011, 21:51:28 »
@ all,

Heeft het software-verhaal misschien te maken met welke 28-ers in Nederland mogen rijden en welke niet?

Dit jaar heb ik voor de Beneluxen gespot: 2801/02/03/16/25/34/35/36/38/39/40, waarvan de meeste ondertussen ook wel eens met de Oostenrijkse rijtuigen. Overigens heb ik de complete stam van 7 rijtuigen maar wel heel zelden gezien, meestal ontbrak er wel eens wat...  ::)

gr. Twinkie

Edit: aanvulling van het spotlijstje: de 2811 heb ik er ook al eens voor gezien.
« Laatst bewerkt op: 07 September 2011, 08:26:21 door Twinkie. Reden: aanvulling »

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4264
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #66 Gepost op: 06 September 2011, 23:20:20 »
@Bruno

Mijn dank is groot ! Ik dacht al gek te worden....

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #67 Gepost op: 06 September 2011, 23:32:09 »
Toevallig afgelopen zaterdag 3-9 geklikt 2803 met idd slechts 6 rijtuigen incl NS logo's ipv ÖBB logo's

klik voor de flickr-site
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Gert1

  • Gast
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #68 Gepost op: 07 September 2011, 00:19:14 »
slechts 6 rijtuigen incl NS logo's ipv ÖBB logo's

Heeft iemand al foto's gemaakt waarop je die NS logo's kunt zien?
Zijn ze over de OBB-logo's aangebracht?

mvg,
Gert

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 973
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #69 Gepost op: 07 September 2011, 00:45:38 »
Nee ze zijn niet over de OBB logo's heen geplakt.

Heb helaas nog geen foto van het NS logo op het rijtuig.

Twinkie

  • Offline Offline
  • Berichten: 878
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #70 Gepost op: 07 September 2011, 08:18:26 »
U vraagt, wij platen (en plaatsen)  ;D

De Benelux 9216 Amsterdam-Brussel van hedenmorgen, met details van de NS-logos's en aangepaste nummering van de rijtuigen.
Wederom geen complete stam: Ampz A-NS 61 81 18-91 014-9 en 015-6, Bmz A-NS 61 81 21-91 066-4, 067-2, 071-4 en 072-2. Er ontbreekt dus (weer eens) een Bmz in de trein.











Gegroet, Twinkie

Gert1

  • Gast
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #71 Gepost op: 07 September 2011, 11:02:12 »
Bedankt Twinkie!  (y)
Leuk om te zien.

mvg,
Gert

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #72 Gepost op: 07 September 2011, 13:01:30 »
Men had beter een aantal van deze rijtuigen kunnen huren en dan wat Tauri (die eerder bestonden dan de huige 186's) erbij toegelaten krijgen voor de HSL. Kan een stuk harder :)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Anoniem

  • Gast
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #73 Gepost op: 07 September 2011, 13:08:24 »
"Men" zal er wel over nagedacht hebben wat het handigst is gegeven financiële beperkingen, denk ik zo... ::)

Tauri zijn niet toegelaten in Nederland en - belangrijker nog, wegens de veel tragere procedures - België, TRAXXen wel. Voor een tijdelijke maatregel is een Taurus huren dus niet handig.
« Laatst bewerkt op: 07 September 2011, 13:11:01 door Wesley­­ »

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #74 Gepost op: 07 September 2011, 13:28:44 »
Is beperkt, alleen OBB Tauri serie 1216 (Taurus 3) of gelijk hieraan kunnen onder DC. De meeste van de leasemaatschappijen zijn alleen AC, die hebben in plaats hiervan de serie 189 die wat betreft elektrische installatie erg lijkt op de 1216. Eigenlijk is de 1216 een 189 met een gewijzigde Taurus carrosserie. Wijzigingen zijn b.v. de deuren.

De Taurus 1 en2 hebben dus problemen op de trajecten buiten de eigenlijke HSL (Amsterdam-HSL/HSL-Rotterdam-HSL/HSL-Antwerpen en verder)
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.