Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kortsluiting bij wissels door Spoorloos
Vandaag om 14:09:39
"Nederlandse" modellen door TonM
Vandaag om 14:00:40
Piko lok digitaal rijdt direct weg door henk
Vandaag om 13:32:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 13:20:27
Les Billards du Vivarais door MaraNCS
Vandaag om 13:14:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 13:03:50
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hervé
Vandaag om 12:32:19
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 12:10:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
19 Toen door PlanU
Vandaag om 11:01:05
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:45:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:09:06
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
diorama, voor lange treinen. door Benelux795
Vandaag om 07:54:29
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 07:51:23
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:31:13
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
  

Auteur Topic: De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)  (gelezen 29729 keer)

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #60 Gepost op: 06 september 2011, 20:38:07 »
Geen kenner hier, maar volgens mij kan de 2813 prima.

De Marklin sowieso, maar ook cargo loks zie je regelmatig. Laatst nog de 2811 gezien.
Lijkt mij sterk, maargoed. De locs moeten namelijk een softwareverandering krijgen om in reizigersdienst te kunnen/mogen rijden. En de drie laagste (2801, 2 en 3 die toevallig exact opvolgen in UIC nummer op de HSA 186 122) en de hogere nummers van de locs hebben deze gekregen. Nu kan ik er ook naast zitten, maargoed...
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 296
    • flickr fotopagina
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #61 Gepost op: 06 september 2011, 20:46:04 »
Geen kenner hier, maar volgens mij kan de 2813 prima.
De Marklin sowieso, maar ook cargo loks zie je regelmatig. Laatst nog de 2811 gezien.
Is volgens mij ook officieel een cargo.
Martijn
Alle reeks 28 vanaf de 2804 behoren tot B-Cargo, maar voor de Benelux-treinen moeten ze aangepaste software hebben. De 2813 heeft die aanpassing (nog) niet gehad.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 738
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #62 Gepost op: 06 september 2011, 21:05:36 »
En de 2801,2802 en de 2803 worden door de NS gehuurd?

Derhalve is z'n Vmax verhoogd van 140 naar 160km/h ?


Weet iemand hier meer over?

Mvg Ad

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #63 Gepost op: 06 september 2011, 21:10:09 »
Deze rijden gewoon de Beneluxdiensten ;)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #64 Gepost op: 06 september 2011, 21:44:52 »
Hele verheel over software-versies lijkt me in dit geval wat overdreven, zie deze foto's:




De 2832 en 2834 en 2843 heb ik zowel met benelux als cargo gezien.

Als je het mij vraagt proberen ze de serie 2801 - 2803 en de hogere nummers voor de benelux te houden, en de tussenliggende nummers voor cargo, maar als het eens anders uitkomt of bij een defect nemen ze gewoon de loc die het snelst inzetbaar is.
Ik zou ook niet weten wat er anders zou moeten zijn in de software tussen een "cargo 28'er" en een "reizigers 28'er", benelux-treinen hebben immers geen deurbediening of omroep vanuit de loc.

Twinkie

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #65 Gepost op: 06 september 2011, 21:51:28 »
@ all,

Heeft het software-verhaal misschien te maken met welke 28-ers in Nederland mogen rijden en welke niet?

Dit jaar heb ik voor de Beneluxen gespot: 2801/02/03/16/25/34/35/36/38/39/40, waarvan de meeste ondertussen ook wel eens met de Oostenrijkse rijtuigen. Overigens heb ik de complete stam van 7 rijtuigen maar wel heel zelden gezien, meestal ontbrak er wel eens wat...  ::)

gr. Twinkie

Edit: aanvulling van het spotlijstje: de 2811 heb ik er ook al eens voor gezien.
« Laatst bewerkt op: 07 september 2011, 08:26:21 door Twinkie. Reden: aanvulling »

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3840
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #66 Gepost op: 06 september 2011, 23:20:20 »
@Bruno

Mijn dank is groot ! Ik dacht al gek te worden....

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 756
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #67 Gepost op: 06 september 2011, 23:32:09 »
Toevallig afgelopen zaterdag 3-9 geklikt 2803 met idd slechts 6 rijtuigen incl NS logo's ipv ÖBB logo's

klik voor de flickr-site
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Gert1

  • Gast
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #68 Gepost op: 07 september 2011, 00:19:14 »
slechts 6 rijtuigen incl NS logo's ipv ÖBB logo's

Heeft iemand al foto's gemaakt waarop je die NS logo's kunt zien?
Zijn ze over de OBB-logo's aangebracht?

mvg,
Gert

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 963
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #69 Gepost op: 07 september 2011, 00:45:38 »
Nee ze zijn niet over de OBB logo's heen geplakt.

Heb helaas nog geen foto van het NS logo op het rijtuig.

Twinkie

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #70 Gepost op: 07 september 2011, 08:18:26 »
U vraagt, wij platen (en plaatsen)  ;D

De Benelux 9216 Amsterdam-Brussel van hedenmorgen, met details van de NS-logos's en aangepaste nummering van de rijtuigen.
Wederom geen complete stam: Ampz A-NS 61 81 18-91 014-9 en 015-6, Bmz A-NS 61 81 21-91 066-4, 067-2, 071-4 en 072-2. Er ontbreekt dus (weer eens) een Bmz in de trein.











Gegroet, Twinkie

Gert1

  • Gast
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #71 Gepost op: 07 september 2011, 11:02:12 »
Bedankt Twinkie!  (y)
Leuk om te zien.

mvg,
Gert

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #72 Gepost op: 07 september 2011, 13:01:30 »
Men had beter een aantal van deze rijtuigen kunnen huren en dan wat Tauri (die eerder bestonden dan de huige 186's) erbij toegelaten krijgen voor de HSL. Kan een stuk harder :)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Anoniem

  • Gast
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #73 Gepost op: 07 september 2011, 13:08:24 »
"Men" zal er wel over nagedacht hebben wat het handigst is gegeven financiële beperkingen, denk ik zo... ::)

Tauri zijn niet toegelaten in Nederland en - belangrijker nog, wegens de veel tragere procedures - België, TRAXXen wel. Voor een tijdelijke maatregel is een Taurus huren dus niet handig.
« Laatst bewerkt op: 07 september 2011, 13:11:01 door Wesley­­ »

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1869
  • Roco Fccpps vriend
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #74 Gepost op: 07 september 2011, 13:28:44 »
Is beperkt, alleen OBB Tauri serie 1216 (Taurus 3) of gelijk hieraan kunnen onder DC. De meeste van de leasemaatschappijen zijn alleen AC, die hebben in plaats hiervan de serie 189 die wat betreft elektrische installatie erg lijkt op de 1216. Eigenlijk is de 1216 een 189 met een gewijzigde Taurus carrosserie. Wijzigingen zijn b.v. de deuren.

De Taurus 1 en2 hebben dus problemen op de trajecten buiten de eigenlijke HSL (Amsterdam-HSL/HSL-Rotterdam-HSL/HSL-Antwerpen en verder)
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.