Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco modellen op aliexpress door maartenvdb
Vandaag om 18:30:57
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Rob Ellerman
Vandaag om 18:30:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 18:23:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 18:13:22
Schroefkoppeling voor H0. door Eric B
Vandaag om 18:06:46
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 17:49:08
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 17:45:49
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Mar-Cas
Vandaag om 17:43:54
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Miniature Holland
Vandaag om 17:25:26
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Miniature Holland
Vandaag om 17:19:21
Project seaside Germany door Ronald69
Vandaag om 17:18:12
sein decoder Z21 10837 programeren door kar
Vandaag om 16:15:32
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 15:50:54
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door ArjanB
Vandaag om 15:39:17
mDDM, waarom 3 draaistellen? door j.ossebaar
Vandaag om 15:37:07
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:33:01
Z21 Pro Link en Wifi door n-driver
Vandaag om 14:40:38
De bouw van station Laarbeek H0 door Dave.......
Vandaag om 14:38:26
Duits transport, waar in NL? door grossraumwagen
Vandaag om 14:30:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:21:35
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 13:19:13
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 13:13:20
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Besselspoor
Vandaag om 12:43:01
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door borotof
Vandaag om 12:34:07
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 12:33:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 12:26:11
Spoor S in Europa - Presentatie van spoor S treinen van BUB, JEP en Stadtilm door sncf231e
Vandaag om 12:25:27
PB Models, ICR-rijtuigen door Luc2000
Vandaag om 12:09:16
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 12:07:06
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:24:42
  

Auteur Topic: De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)  (gelezen 32649 keer)

Anoniem

  • Gast
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #30 Gepost op: 22 March 2011, 21:04:28 »
Ah ja, de nachttrein naar Keulen... daar heb je een goede oplossing voor het spoedoverbrengingsprobleem ;D.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 606
  • *
    • Flickr
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #31 Gepost op: 23 March 2011, 09:57:20 »

Maar... ICK in Roemenië? Tell me more... ik ga daar binnenkort een aantal weken rondhangen voor een stage :) (graag per PM, om niet al te veel af te dwalen in dit draadje).
Zie ook de site van Martijn Haman en dan ICK rijtuigen. Onder levensloop staat het volgende:
Citaat
Op 9 december 2010 worden twee eerste klasse rijtuigen, de 12-37 006 en 029, in een goederentrein richting Duitsland vervoerd. Op 11 december 2010 zijn de beide rijtuigen in Sopron (Hongarije) gesignaleerd en het einddoel zou Bucuresti Grivita (Roemenië) zijn. Het precieze doel van deze overbrenging is (nog) onduidelijk.
Spoorgroet, Martin

Gert1

  • Gast
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #32 Gepost op: 23 March 2011, 10:26:59 »
Wesley vroeg niet voor niks om dit per prive-bericht te doen hoor...
Hier dus graag weer verder over de Oostenrijkse Beneluxers!

mvg,
Gert

Anoniem

  • Gast
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #33 Gepost op: 23 March 2011, 16:47:10 »
Inderdaad :). Niettemin bedankt voor de informatie ! ;D

Schachbrett

  • Wir bauen fur Sie!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 5845
  • Bahnfahren ist ÖBB !!!
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #34 Gepost op: 03 April 2011, 20:58:59 »
Servus,

Hier heb ik een filmpje van youtube met de Oostenrijkse rijtuigen tussen de NS 1850 en de 1740.

http://www.youtube.com/watch?v=J_mvWLtG_gg&feature=related

Gr Chris
Gr Chris
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4294
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #35 Gepost op: 03 April 2011, 22:57:48 »
En ?

Iemand al gekeken of deze aparte verschijning is samen te stellen in model ?

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Marco1044

  • Offline Offline
  • Berichten: 1266
  • ÖBB tp V (1985-2000)
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #36 Gepost op: 04 April 2011, 11:42:14 »
Ja hoor.... het kan. O.A. Roco brengt deze modellen uit in HO. In N-spoor zijn ze ook nog wel te verkrijgen.  ;D

Gr Marco.
Gr Marco.

Schachbrett

  • Wir bauen fur Sie!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 5845
  • Bahnfahren ist ÖBB !!!
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #37 Gepost op: 04 April 2011, 11:46:02 »
Fleischmann,LSmodels en Arnold hebben ze voor N spoor ook als nieuwtje 2011 gepresenteerd.

Gr Chris
Gr Chris
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Gert1

  • Gast
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #38 Gepost op: 04 April 2011, 11:56:26 »
Ja hoor.... het kan. O.A. Roco brengt deze modellen uit in HO. In N-spoor zijn ze ook nog wel te verkrijgen.  ;D

Gr Marco.

Ik kan mezelf gewoon quoten, maar waar ik eerder Just schreef moet je nu maar even Marco denken:
@Just: Nee. Die Roco-rijtuigen lijken er wel veel op, maar als je goed kijkt, dan zie je dat de deuren en draaistellen toch anders zijn.

mvg,
Gert

Of heb jij in een oude Roco-catalogus rijtuigen gevonden die het wél zijn, maar nu niet meer gemaakt worden?
Zou je dan s.v.p. de catalogus-nummers kunnen melden?

mvg,
Gert

Martijn_

  • Offline Offline
  • Berichten: 362
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #39 Gepost op: 04 April 2011, 13:26:25 »
Roco maakt deze rijtuigen NIET. Wat roco verkoopt zijn rijtuigen die er op lijken. De juiste rijtuigen zijn gemaakt door railtop en zijn gedeeltelijk aangekondigt door acme. De rijtuigen van roco zien ongemoderniseerde rijtuigen voorzien van de nieuwe kleurstelling en dus niet juist, er misssen bijv drukdichte ramen en deuren en het interieur klopt ook niet meer.

Martijn

Marco1044

  • Offline Offline
  • Berichten: 1266
  • ÖBB tp V (1985-2000)
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #40 Gepost op: 04 April 2011, 15:57:19 »
Ok, waar ik eerder Roco schreef moet je nu maar even Railtop denken.  ;)

Gr Marco.

(P.S. gaan we dan ook voor de juiste rijtuignummers?  ;D)
Gr Marco.

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1812
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #41 Gepost op: 04 April 2011, 16:24:59 »

Citaat
Maar... ICK in Roemenië? Tell me more... ik ga daar binnenkort een aantal weken rondhangen voor een stage  (graag per PM, om niet al te veel af te dwalen in dit draadje).

Zie ook de site van Martijn Haman en dan ICK rijtuigen. Onder levensloop staat het volgende:

Citaat
CitaatOp 9 december 2010 worden twee eerste klasse rijtuigen, de 12-37 006 en 029, in een goederentrein richting Duitsland vervoerd. Op 11 december 2010 zijn de beide rijtuigen in Sopron (Hongarije) gesignaleerd en het einddoel zou Bucuresti Grivita (Roemenië) zijn. Het precieze doel van deze overbrenging is (nog) onduidelijk.

Kleine aanvulling op de informatie op m'n website:
Er zijn ten minste een tweede klasse rijtuig (ex-ICL, nog in NS-kleuren) en twee ICK-rijtuigen in Roemenië. Ik heb begrepen dat het plan van Atelierele CFR Grivita (http://www.grivita.ro/) is te kijken of renovatie van de ICK-rijtuigen zinvol is. Dat zou impliceren dat er mogelijk in de toekomst meer rijtuigen naar Roemenië gaan.
Het Duitse rijtuig (ex-ICL) is denk ik om dezelfde reden naar Roemenië vertrokken. Foto van dit rijtuig is overigens hier te vinden: klik

@Wesley: mocht je tijdfens je verblijf in Roemenië foto's kunnen maken van deze rijtuigen dan mag je ze best naar me mailen ;-))

Martijn

Anoniem

  • Gast
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #42 Gepost op: 04 April 2011, 16:38:42 »
@Wesley: mocht je tijdfens je verblijf in Roemenië foto's kunnen maken van deze rijtuigen dan mag je ze best naar me mailen ;-))

Ik zal het onthouden, maar ik waarschuw wel alvast dat Roemenië een groot land is, met meer dan voldoende mogelijkheden om die rijtuigen mis te lopen ;).

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1812
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #43 Gepost op: 04 April 2011, 17:57:43 »
Dat Roemenië een groot land is realiseer ik me terdege. Je concentreren op de omgeving van Atelierele CFR Grivita maakt de kans op een treffen denk ik wat groter. Maar schrik niet als je kijkt wat de omvang van het werkplaatterrein is klik

Martijn

Anoniem

  • Gast
Re:De "Oostenrijkse Beneluxer" (ÖBB-rijtuigen in Benelux-dienst)
« Reactie #44 Gepost op: 04 April 2011, 18:11:39 »
Nou vooruit, da's vlakbij Boekarest, moet te doen zijn 8). (dan nog kunnen ze natuurlijk precies op het moment dat ik er ben heel ergens anders zijn, of onfotografeerbaar... maar ik zal het proberen)