Ook het interieur heeft al een paar spuitlagen gehad:Beige voor de wanden, binnen de salons zijn de wanden weer houtkleurig en ook de deuren zijn houtkleur. Het interieur van de conducteursruimte en het bureau moeten nog. Ook denk ik het garderobe-gordijn nog grijs te maken. Ik heb de deuren naar de stuurstanden nog niet gedaan. Ik weet niet of dat schuifdeuren of houten deuren zijn. De vloerbedekking is purper- of wijnrood gemaakt.
De vloerbedekking in de salons was in de jaren 70 en 80 grijs van kleur, evenals de gordijnen. Ik heb helaas geen kleurenfoto van het originele interieur en ook in allerhande papieren ben ik hierover niets tegen gekomen, maar ik zou het een neutrale kleur geven, iets van grijs of zo, alhoewel het mij niets zou verbazen als het blauw was gezien de overeenkomst met de stoelen, maar dat is giswerk vanaf een zwart-wit foto en biedt dus geheel geen zekerheid.
https://images.beneluxspoor.net/bnls/11418_03_08.jpgIk weet wel dat dit een foto van de gerestaureerde versie is, maar ik zie rood tapijt in de salon en rood linoleum in de gang. Ik denk dat dit de toiletkant is, want ik mis een deur. Het is me nog steeds niet duidelijk of de trap naar de cabine wordt afgesloten door een deur, een schuifdeur of een gordijn.
De cabine van de machinist kan worden afgesloten middels een houten schuifdeur, in dezelfde kleur en stijl als alle overige deuren. Maar dat had Robin inmiddels ook al verteld.
@Robin, zwart wit lezen blijft spannend. Ok geen rood, waarom dan nu wel? Vond de restaurateur wel een leuk kleurtje?