Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:52:43
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 18:51:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 18:50:58
TAMS PZS-2.2 door bask185
Vandaag om 18:49:53
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 18:48:57
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 18:48:54
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 18:46:14
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 18:42:48
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
Vandaag om 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 18:23:36
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 17:59:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:45:25
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door ArjanB
Vandaag om 17:22:10
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 15:23:17
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 15:08:20
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 15:05:38
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Bahn-AG
Vandaag om 14:26:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress door Dirk
Vandaag om 14:18:55
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Gerrit H
Vandaag om 13:43:32
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 13:29:20
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:53:02
PB Models, ICR-rijtuigen door saskia
Vandaag om 11:13:09
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Karben
Vandaag om 10:58:54
  

Auteur Topic: Hoe is/was OntraXs 2011?  (gelezen 81790 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #150 Gepost op: 27 February 2011, 16:35:10 »
@Thom wat denk je zelf?
Ik vermoed dat je buiten het NSM hebt moeten parkeren, maar nu staat het er net zo alsof je 17,50 bij het NSM betaald hebt.  ;)
Daarnaast misschien een tip voor een volgende keer, op zondag is het géén betaald parkeren op de maliebaan zelf, dat scheelt ook weer  :)

Overigensis  het gedeelte waar de handelaren stonden evengroot als de andere kant van het parkeerterrein, en voor de ingang langs zijn de twee kanten met mekaar verbonden, dus als er nog plek is kun je ook daar gewoon parkeren.

Veel te goedkoop dus.  ;D
Lol, volgend jaar 22,50 maken dan  ;D
« Laatst bewerkt op: 27 February 2011, 16:37:20 door Thom »

Besselspoor

  • Online Online
  • Berichten: 5405
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #151 Gepost op: 27 February 2011, 18:36:45 »
Vandaag alle vrijheid gekregen van de vrouw om Ontraxs te doen: ik was al vóór 10 uur binnen (ik kon dus gewoon voor de deur parkeren) en half 5 een keertje afgetaaid. Van de aanwezige tijd 1/2 met jan en alleman lopen o.h.-en en de andere tijd besteed aan het uitgebreid bekijken van de fraaie baantjes...
Nog even met Marty staan bomen over de opzet, die smalle paden waren dus deels te wijten aan de planning van het NSM zelf, die niet alles buiten wilden zetten.. het is dus nog een uitdaging geweest de beloofde plattegrond naar waarheid in te vullen. Ik ga daar dus geen kritiek op spuien.
De kwaliteit van de banen kon mij ook zeer bekoren, met name nostalgische werkjes als 'Langs het tuinpad..' zijn wel mijn ding. Maar de rest was ook niet te versmaden, behalve die Duitse 'Insel' baan: zelfs voor een traject wat ongeveer over het strand moet lopen was het een kaal armoedig ding. Maar ieder z'n meug zal ik maar zeggen..
Verder iedereen wel gesproken die ik wilde tegenkomen (of niet kon ontlopen..) zoals de mannen van OHMB ouwehoeren met bier Oud Hollands module bouwen om te zien of mijn Schoonhoven plannen aan kunnen sluiten, uitgebreid de Artitec 3700 bewonderd, nog wat zinvolle boodschapjes gedaan... ik heb in elk geval een topdag gehad.

Bessel

RETROBAHN A.G.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #152 Gepost op: 27 February 2011, 18:51:30 »
Nog even met Marty staan bomen over de opzet, die smalle paden waren dus deels te wijten aan de planning van het NSM zelf, die niet alles buiten wilden zetten.. het is dus nog een uitdaging geweest de beloofde plattegrond naar waarheid in te vullen. Ik ga daar dus geen kritiek op spuien.
Daarnaast, buiten viel ook niet veel meer neer te zetten, dat was al aardig vol  ;D

Maar dat moet je ook niet met al het materieel willen, vooral met dat heerlijke weer van vandaag niet. Had wel beetje medelijden met die jongens op de Jumbo buiten  ;)

Gr,
Thom
Zich ookwel vermaakt vandaag  ;)
« Laatst bewerkt op: 27 February 2011, 18:54:01 door Thom »

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #153 Gepost op: 27 February 2011, 18:57:01 »
behalve die Duitse 'Insel' baan: zelfs voor een traject wat ongeveer over het strand moet lopen was het een kaal armoedig ding. Maar ieder z'n meug zal ik maar zeggen..
Grappig, ik vond juist het mooie aan die Inselbahn dat je met zo weinig zoveel sfeer kunt oproepen, dat je direkt weet dat je ergens aan de zee bent.
Ook verder enorm mooie dingen gezien.

Minpuntjes:
1) de in mijn ogen toch wel storend aanwezige 'professionele' foto/film teams en
2) als je uitgebreid met de bouwers van dit fraais wilt praten, wat ik me goed kan voorstellen, blijf dan niet vol voor het baantje staan, maar doe even een stapje opzij, zodat anderen ook wat makkelijker kunnen kijken.
Maar goed zolang dit de minpunten zijn die ik kan verzinnen, kan ik alleen maar zeggen: ga zo door!

Huub

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #154 Gepost op: 27 February 2011, 19:28:58 »
Helaas niet helemaal scherp geworden (tijd voor een kleine cursus fotografie), maar dat mag de pret niet drukken: pre WO II meets post WO II:
Grappig om te zien dat een 2e 1700 op de baan het zelfde effect heeft als stroop op vliegen: nog voor ik mijn eigen camera kon pakken was het geheel al door verschillende andere fotografen werd vastgelegd...  ;D

Eelco

Yep  ;D


Verder heb ik het reuze naar m'n zin gehad. Veel leuke en mooie banen gezien.

Een fotoimpressie:









Groeten Erwin
« Laatst bewerkt op: 27 February 2011, 20:37:10 door nederduitsemeester. Reden: tickvoutje »
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

bernhard

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #155 Gepost op: 27 February 2011, 19:44:14 »
hoi modelspoor vrienden,

tja wat kan ik nog zeggen. Ik was vrijdag op ontraxs en moet zeggen dat het mij goed is bevallen. Vele mooie kleine baantje gezien. Wel vind ik het jammer dat je soms erg veel last had van de vakfotografen maar dat zal wel niet anders kunnen. Misschien is het toch een tip om te kijken of de vakpers niet na 17.00 uur de baantjes kunnen fotograferen zodat de betaalde bezoeker wel op zijn gemak kan genieten van de modelspoor baantjes.

 Verder vond ik het heel goed dat MOEBO was uitgenodigd door de organisatie deze firma heb ik een tijdje mee staan te praten en zij zijn van plan om ook gebouwtjes te gaan maken voor spoor nul. En natuurlijk de Firma buennig-modellbau deze laatste firma maakt zo wel mooie gebouwen uit MDF voor spoor HO, 0 en Spoor 1 en 2. Zij hadden de laatste nieuwe gebouwtje bij hun namelijk de Blokpost die vroeger bij Osnabrück stond. Maar zij lieten ook andere mooie spoor nul gebouwen zien zo als het nieuwe station gebouw en het stellwerk het gesprek wat ik met deze mensen had was dan ook erg prettig.

Tot zo ver mijn verslag Ik hoop dat de organisatie voor 2012 op de zelfde voet doorgaat en deze twee genoemde firma's dan ook weer uitnodigd om op dit mooie evenement aanwezig te zijn

Met vriendelijke groeten,

bernard

ps spoor nul liefhebbers kunnen voor de foto's en informatie van Moebo en buennig-modellbau even één bezoekje brengen aan mijn blog http://www.bernardspoornulblog.blogspot.com

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1036
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #156 Gepost op: 27 February 2011, 22:12:48 »
2) als je uitgebreid met de bouwers van dit fraais wilt praten, wat ik me goed kan voorstellen, blijf dan niet vol voor het baantje staan, maar doe even een stapje opzij, zodat anderen ook wat makkelijker kunnen kijken.

Kijk, dat vind ik nou ook. En dat geldt evenzeer voor degenen die de baan bedienen. Doe dat liever vanuit een positie opzij van de baan of er achter.

Mvg,

Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #157 Gepost op: 27 February 2011, 22:18:54 »
Citaat
Misschien is het toch een tip om te kijken of de vakpers niet na 17.00 uur de baantjes kunnen fotograferen zodat de betaalde bezoeker wel op zijn gemak kan genieten van de modelspoor baantjes.

Die willen na 17.00 ook gewoon lekker naar huis of het hotel....(dat gaat op voor zowel de fotograaf als de bouwer van de baan)
Gewoon rekening met elkaar houden en niet te snel zeuren.

Gevolg is wel van dat fotograaf geweld, dat er dadelijk een paar geweldig mooie naslagwerkje te koop zijn.
« Laatst bewerkt op: 27 February 2011, 22:21:23 door Chris van Diesen »

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18280
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #158 Gepost op: 27 February 2011, 22:22:13 »
En dat geldt evenzeer voor degenen die de baan bedienen. Doe dat liever vanuit een positie opzij van de baan of er achter.

Mvg,

Henk

Helemaal gelijk Henk, maar soms kan dat niet anders..... dat is een keuze bij de bouw van zo'n baan. Bediening van vooraf geeft het gemakkelijkst contact tussen bouwer en kijker en is erg fijn (vind ik). Dat je dan als bediener soms in "beeld" staat begrijp ik maar is onvermijdelijk in deze.
Voordeel is ook dat je zo meer zicht hebt op je creatie en voorkomt dat iemand zijn kop in je bak steekt en daarbij e.e.a aan scenery en details beschadigd. Geloof me, het gebeurd...... ;).
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10762
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #159 Gepost op: 27 February 2011, 22:24:21 »
En dat geldt evenzeer voor degenen die de baan bedienen. Doe dat liever vanuit een positie opzij van de baan of er achter.

En dat vind ik dus weer niet. Bij die moderne Engelse baan stonden ze inderdaad achter hun baan maar daardoor waren ze niet bereikbaar voor vragen (of complimenten  ;D).  Een bouwer tussen het publiek werkt volgens mij altijd zeer goed.
No dress rehearsel, this is our life.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22628
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #160 Gepost op: 27 February 2011, 22:26:10 »
Volgens mij ziet de organisatie ook graag dat de bediening voor het baantje staat, zodat gemakkelijk contact met de bezoekers mogelijk is. Prima keuze wat mij betreft.  (y)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #161 Gepost op: 27 February 2011, 22:30:58 »
Hier alvast een geintje in ieder geval.

Ontraxs video

Bij het maken van deze video zijn geen mensen lastig gevallen met ellebogen of stompen in de maagstreek.

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2353
  • Bnlx treinendokter.
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #162 Gepost op: 27 February 2011, 22:35:46 »
Dat smaakt naar meer Chris!

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

europaard

  • Gast
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #163 Gepost op: 27 February 2011, 22:36:00 »
Nou Hagen Von Diesen! :P
Dat heb je mooi gemaakt! (y)

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #164 Gepost op: 27 February 2011, 22:37:20 »
Chris,

Filmtrailerverslaafd?? ;D

Leuke teaser zo!

Moet zeggen dat het weer een leuke maar wel weer vermoeiende beurs was, nu net thuis van de afbouw en het opruimen. Maar het geeft zeker weer voldoening om tevreden reacties te lezen en te horen. Verder was het erg mooi dat de bezoekersaantallen hoog waren, hoger dan vorig jaar, het was weer lekker druk. Er stond erg veel moois, maar heb zelf niet eens veel foto's gemaakt, van dat wat ik gemaakt heb zal ik er nog wel een paar een online zetten.

Sander (morgen gelukkig uitslapen) :)
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda