Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 00:31:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:30:56
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door R1954
26 July 2025, 23:52:32
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
26 July 2025, 23:45:17
Welke kleur is Roco oud bruin? door MadhouseNL
26 July 2025, 23:37:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 July 2025, 23:18:40
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
26 July 2025, 22:54:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
26 July 2025, 22:44:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
26 July 2025, 21:56:59
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
26 July 2025, 21:42:38
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
26 July 2025, 20:52:05
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Sylvester
26 July 2025, 20:24:27
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
26 July 2025, 20:00:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door guus43
26 July 2025, 19:18:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
26 July 2025, 19:04:24
Raadplaatje door Klaas Zondervan
26 July 2025, 18:48:57
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
26 July 2025, 17:44:09
Rheinburg, TP V/VI door rail4marcel
26 July 2025, 17:42:27
Lokpilot 4 defect door bellejt
26 July 2025, 17:40:40
Seuthe gaat stoppen door Eric B
26 July 2025, 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
26 July 2025, 17:02:03
Da's Daz 2 door BartvD
26 July 2025, 16:55:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
26 July 2025, 16:45:15
Aachenau West door Arjan6511
26 July 2025, 16:41:30
Roco 63432 loksound 2 vraag door bellejt
26 July 2025, 14:12:27
Mijn geweatherde modellen door hervé
26 July 2025, 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
26 July 2025, 13:29:17
schok bij vertrek door Bahn-AG
26 July 2025, 12:13:30
Bauarbeiten im gange door 741230
26 July 2025, 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
26 July 2025, 12:02:09

Auteur Topic: Hoe is/was OntraXs 2011?  (gelezen 79496 keer)

Herwim Frank

• Offline Offline
  • De Franklin Rail Compagnie
Re:Hoe is/was OntraXs 2011?
« Reactie #180 Gepost op: 28 February 2011, 10:18:09 »
Hallo allemaal

Grappenmaker!  ;D

Zo, OntraXS zit er weer op en ik heb me weer kostelijk vermaakt met de deelnemers en de bezoekers en om de bezoekers. Top! (y)

Wat ik nou echt jammer vind is dat sommigen mij wel aankijken en drie keer langs lopen en nog eens kijken en vervolgens zie je ze niet meer. Stel je volgend jaar nou maar gewoon voor, dat is toch veel gezelliger? Ik weet heus wel dat jullie het zijn... ;D

Tot volgend jaar dus! ;)

Dat hoop ik ook dat ik volgend jaar deze beurs weer kan bezoeken, maar ik wil even ingaan op wat Stig hier boven aan aangeeft.
Ik had gehoopt toen ik vrijdag in het spoorweg museum was om verschillende personen te ontmoeten die ik zo vaak hier op de site ontmoet maar hoe herken je personen als je ze nog nooit gezien hebt.
Je gaat niet iedereen aanspreken van hallo zit jij ook op de "site Beneluxspoor.net"
Jammer dat ik niemand gesproken heb van jullie maar misschien volgend jaar en misschien is het een tip om een klein naambordje te dragen met de logo van Beneluxspoor erop als dat mag natuurlijk van het moderamen.
Verder ik heb het al eerder vermeld hier in dit draadje.
Geweldig wat een aantal van jullie laten zien geweldig niveau waar ik nog heel veel van kan leren en genieten.

Herwim Frank
« Laatst bewerkt op: 28 February 2011, 10:20:12 door Herwim Frank »
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

henk

• Offline Offline
« Reactie #181 Gepost op: 28 February 2011, 10:24:28 »
Wat ik nou echt jammer vind is dat sommigen mij wel aankijken en drie keer langs lopen en nog eens kijken en vervolgens zie je ze niet meer. Stel je volgend jaar nou maar gewoon voor, dat is toch veel gezelliger? Ik weet heus wel dat jullie het zijn... ;D

Ja, dat was ik ook van plan tijdens mijn tweede ronde, zonder grut aan de hand.
Maar toen was je er niet, boehoehoeh ...  :'( :'( :'(
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #182 Gepost op: 28 February 2011, 11:47:31 »
Kwestie van in het draadje smoelenboek kijken. Zo moeilijk is het niet in ik heb nu toch al heel veel beneluxspoorders gesproken. Ook weer een nieuwe leren kennen: Ger Lurken met zijn 2600 en mooie baantje. Eindelijk een rijdende 6300.

Wie is er hier van bovenaf nog herkenbaar bij Het tuinpad van mijn vader? Deze werd van voor én achteren bediend en een van de toppers van Ontraxs.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

stig

• Offline Offline
« Reactie #183 Gepost op: 28 February 2011, 12:17:37 »
Peter en Gepke. Wat heb ik gewonnen?  :P

Alles: Nog Een Bakkie - Langs het tuinpad van mijn vader.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Gert1

• Gast
« Reactie #184 Gepost op: 28 February 2011, 12:41:46 »

Ze denken allemaal: "Is dat nou die acteur, of toch niet? En zo ja, wat doet die dan hier?"   ;)

mvg,
Gert

Erik Teunissen

• Offline Offline
  • Flåm in model
    • Erik's Homepage
« Reactie #185 Gepost op: 28 February 2011, 15:08:23 »
Bodil's garage was ook een fraai stukje scenery, maar het trammetje dat daar door heen reed leek nergens op.

Klopt, het is pure fantasie  ;)

smalspoorcompagnie

• Offline Offline
  • Guillaume Veenhuis
    • Guillaume's Smalspoorcompagnie
« Reactie #186 Gepost op: 28 February 2011, 16:13:47 »
Nog maar een reactie van een bevooroordeelde deelnemer...
Ik heb genoten van een heerlijk weekend. Het concept van Ontraxs spreekt mij erg aan; in die lijn bouw ik dan ook al geruime tijd eenvoudige modelbaantjes. Het publiek waarmee ik sprak wist deze combinatie van een prachtige locatie en allemaal mooie modelbaantjes te waarderen. Anders dan enkelen hier stoor ik me zelden aan bezoekende kinderen; integendeel: ik geniet vaak van hun onbevangen aandacht en opmerkzaamheid. Soms moet je dat wat sturen of 'een zetje geven', maar vaak raak je daardoor ook met de ouders aan de praat... En als ze dan wat 'opdringerig' zijn in hun enthousiasme is een simpele opmerking en wat uitleg over kwetsbaarheid voldoende. Dat gaat overigens ook op voor de al eerder genoemde hobbyfotografen die ongevraagd hun hand in de baan steken om de perfecte foto te maken. (Waarbij ikzelf denk dat zulke foto's met bewegingsonscherpte te maken krijgen). Dit laatste fenomeen is in de ruim 20 jaar dat ik 'tentoonstel' wel erg toegenomen - het lijkt inderdaad of mensen zich soms achter hun camera verschuilen. Dat komt de communicatie niet ten goede.
Ik heb vanaf de loopbrug met verbazing staan kijken naar de krioelende mensenmassa, het zag er uit als chaotisch genieten.
Mijn complimenten aan de organiserende heren, en alle ondersteunende vrijwilligers en medewerkers van het museum. Je zag dat de kritiekpunten als smalle doorloop waar mogelijk werden aangepakt, en zo hoort dat. En natuurlijk dank aan alle gezellige en spraakzame bezoekers!
Waar ik nog wel een beetje mee zit, is dat vele van de forumleden in de buurt geweest moeten zijn, maar dat ik dat niet wist  ??? Ik droeg een naambordje - de bezoekers uiteraard niet...
Misschien inderdaad een idee om herkenning te stimuleren. Dan kan ik een persoon plaatsen bij de teksten die ik hier lees. Dat werkt voor mij beter dan het smoelenboek uit het hoofd leren.

Wat ik tenslotte geleerd heb dit weekend is dat hoezeer je een baantje ook moet blijven kaderen om het wegdroomeffect te bereiken, je er wel naar moet streven een breder blikveld te bieden. Met andere woorden: meer kijkers tegelijk bedienen door een groter kijkgebied.  Een uitdaging...

Groeten van een vermoeide

Guillaume (Langs Weg & Rail in Nul - stand 17)
Guillaume (Smalspoorcompagnie)

http://smalspoorcompagnie.blogspot.com/

eric den boer

• Offline Offline
  • Einzelganger
« Reactie #187 Gepost op: 28 February 2011, 17:48:04 »
@ herwim frank, vrijdag ochtend liep ik om half tien naar binnen en moet jouw gepasseerd hebben, je zat in een rolstoel bij de ingang toch?? we hebben elkaar goedemorgen gewenst en thats it, wist ik veel dat jij herwim was, anders had ik me natuurlijk voorgesteld en een praatje gemaakt  :-\  het zou inderdaad leuker zijn als wij als beneluxspoorders elkaar zouden kunnen herkennen....weet je wat?? neem allemaal dezelfde haardracht als ik dan herken ik jullie meteen... ;D  ;D  ;D  ;D maar het was een topbeurssie, m,n eerste trouwens. voorgaande jaren was ik altijd op wintersport.

misschien tot rail daar ben ik twee dagen aan de tafel van Han Zijlstra, dingen vies maken enzo... (y)

eric

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #188 Gepost op: 28 February 2011, 17:54:04 »
Help

Door de kleine verhuizing van wat banen, ben ik de naam van de winnaar kwijt...
Wie was dat ? Voor de video :)

stig

• Offline Offline
« Reactie #189 Gepost op: 28 February 2011, 18:01:41 »
MSG Valkenswaard – B.A. Bodil
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #190 Gepost op: 28 February 2011, 18:05:19 »
Ja toch ! Ik wist het niet zeker meer.
Dank !

Gerke

• Mcn NSR
  • Offline Offline
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
« Reactie #191 Gepost op: 28 February 2011, 18:36:58 »
Zo even een reactie uit het zuiden van het land! ;D ;D

Voor het eerst met mijn baantje eruit (in deze toestand) en meteen Ontraxs... Ik kan je vertellen dat dat genieten met grote letters is. Ik vond het erg spannnend om te gaan, steeds als ik naar pictures keek van deelnemers brak mij het zweet uit...Ai ai als dat maar goed gaat.

Ik héél veel positieve reacties en wat tips gehad en vooral véél lol. Wat Beneluxers leren kennen, oude gezichten gezien en mijn stem schor gepraat. Ik stond er enigzins van te kijken hoe enkele toch wel voor de hand liggende scenes en effecten als een beweegbare brug en een simpele las-scene zoveel reacties losmaakte. Heerlijk. Maar ook oplettende kijkers vonden het ingerichte locloodsje en seinhuis de moeite waard. "Kenners" van het materieel hadden veel belangstelling voor de Beel en 6300. Verder vonden enkele bezoekers mijn fiddleyard oplossing het fotograferen waard. ???

Vier uitnodigingen voor andere tentoonstellingen (waarvan 3 grote) binnen en schadevrij heen terug gekomen. De speciaal voor deze baan gebouwde aanhangwagen heeft zijn vuurdoop gehad en doorstaan. Beter kan niet lijkt me. Verder heeft de baan zich in technisch opzicht kranig geweerd. Één slecht gesoldeerd draadje en één haperende microswitch werden snel gevonden en verholpen. Ook zijn allerlei fotografen en cameraploegen behoorlijk lang bezig geweest alles vast te leggen. Fascinerend hoe die te werk gaan en allerlei details onder diverse invalshoeken vastleggen. Record was 1 uur en 50 minuten... En dan Eisenbahn Romantik: Ich hätte gerne diese Lokomotieve und drei Wagons an dieser Stelle. Können Sie die Brücke mal öffnen? Ach, die Signale funktionieren auch? Nehmen wir die doch gleich mit...
Echt lachen allemaal.

Vervolgens hoor je in de wandelgangen dat dit draadje bulkt van de foto's van mijn Braggels Baenke en dan is het feest compleet. Ook is mijn baantje uitgebreid op TV Utrecht (zo heet dat geloof ik) te zien geweest. Als ik de complimeneten hier lees kan ik alleen maar "dank u wel" roepen!

Ook mijn "crew" heeft het goed gedaan. Alleen moet hier en daar nog aan de treindienstleiderskwaliteiten gewerkt worden, maar dat is bijzaak. (ik heb ergens een foto of flimfragment gezien met twee uitrijseinen in dezelfde richting op veilig.   ::)

En last but not least: De organisatie was vanuit deelnemersoogpunt perfect. Goed bedje, goed eten en prima vervoer.
Ik zeg: dit smaakt naar meer.

Grt,

Ger.
« Laatst bewerkt op: 28 February 2011, 18:39:28 door Gerke »
Met groet,

Ger.

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #192 Gepost op: 28 February 2011, 18:40:40 »
Hee dat naam bordje idee is zo slecht nog niet. d 3 rail forummers lopen ook vaak met een trui en hun nickname.

Ik denk dat wij het wel met een bescheiden en stijlvolnaam bordje kunnen doen?

Wie maakt even een ontwerpje met BNLS logootjes en zet dat als template op de site,
Plukje dat eraf , zet je naam erin en draagt het met trots op de div beurzen.
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #193 Gepost op: 28 February 2011, 18:43:35 »
Of een button; lekker retro jaren "80.

Een speltje of pin is dan wel weer wat sjieker.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #194 Gepost op: 28 February 2011, 18:45:07 »
Hmmm...een speldje icm met het 5 jarig bestaan is helemaal zo gek niet.  (y)

Mij gaat eens onderzoeken.