Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 00:37:57
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 00:03:33
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Raadplaatje door Klaas Zondervan
18 July 2025, 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11
  

Auteur Topic: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)  (gelezen 14812 keer)

joren

  • Gast
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #45 Gepost op: 03 April 2007, 10:34:22 »
Vandaag is de dag....
Kijk even op de officiele website:
http://www.record2007.com/

Joren

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #46 Gepost op: 03 April 2007, 11:07:17 »
Op die site is ook een film te zien van de twee record ritten
in 1955. Te zien zijn de CC 7107 en BB 9004 op volle snelheid.
Mooi om te zien zijn de vonkenregens van de stroomafnemers
en de stofwolken die de treinen achter zich laten.
NS TP 3 en 4
Fl/Ro H0 Tandradbaan - Gipfelrauschbahn
DRup/RocRail/Linux

burtonbouwer

  • Mijn smaak is eenvoudig; ik ben altijd tevreden met het beste (Bron: Oscar Wilde)
  • Offline Offline
  • Berichten: 448
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #47 Gepost op: 03 April 2007, 13:17:52 »
ik zag zojuist live op internet dat hij tot 574 km/hr kwam!! Wel met 2 motorwagens die in totaal 25000 pK geven, treingewicht slechts 68 ton, bovenleidingspanning opgevoerd tot 25000 kV en 4 ton gewicht aan de bovenleidingspanners ipv de standaard 2,4 ton! Wow, wat gaat dat hard!

Ja herstel, 25 kV of 25000 V, niet 25000 kV; maar dat is de normale spanning. Voor deze proef opgevoerd tot 32000 V. De snelheid was 574,8 km/hr om precies te zijn. Grotere wielen zaten er ook op!
« Laatst bewerkt op: 04 April 2007, 11:01:02 door burtonbouwer »
Schaal H0 (1:87), MM, Rocomotion 10785, TrainController Gold ver. 8.0 F2, lichtsluis voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite op zichtbare deel, DR4024 servos

spoorzolder

  • Offline Offline
  • Berichten: 363
    • http://www.spoorzolder.nl
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #48 Gepost op: 03 April 2007, 13:18:37 »
hij ging wel erg HARD

zzzzzzzzzzzzzzooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeffffffffffffffff

574 km
kijk eens op http://spoorzolder.nl/baanplan-page.html en volg de bouw van mijn baan

Alex_is_lang

  • Offline Offline
  • Berichten: 198
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #49 Gepost op: 03 April 2007, 13:20:16 »
Wat een belevenis om het zo live te zien.
Zie je toch iets meer dan op een brug boven de rails op het traject.
Het is toch weer een top prestatie van alle betrokken bedrijven.

Alexander

stadlerGTW(Remco)

  • Offline Offline
  • Berichten: 245
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #50 Gepost op: 03 April 2007, 13:48:49 »
Hoe krijgen ze het voorelkaar 574 km/per uur  :o
FC Groningen mijn trots! samen met........

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26636
    • Pagina van klaas
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #51 Gepost op: 03 April 2007, 13:53:24 »
.....bovenleidingspanning opgevoerd tot 25000 kV ......
25 miljoen volt, dat lijkt me een beetje te spannend.  ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #52 Gepost op: 03 April 2007, 13:58:41 »
Hoe krijgen ze het voorelkaar 574 km/per uur  :o

Gewoon gas geven  ;D

dickt

  • Offline Offline
  • Berichten: 62
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #53 Gepost op: 03 April 2007, 15:36:48 »
25 miljoen volt, dat lijkt me een beetje te spannend.  ;D

Was dan ook slechts 31000 Volt..... ;)

Dick

stadlerGTW(Remco)

  • Offline Offline
  • Berichten: 245
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #54 Gepost op: 03 April 2007, 16:08:14 »
Op RTL nieuws ook een stukje over het wereldrecord.
FC Groningen mijn trots! samen met........

Peter H

  • USA On30
  • Offline Offline
  • Berichten: 1648
    • http://modelbaan.wordpress.com/
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #55 Gepost op: 03 April 2007, 17:04:37 »
In het filmpje staat er 19.6 KW op de bovenleiding.
en achter die 25000 staat ch ???

Gr Peter

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #56 Gepost op: 03 April 2007, 18:19:42 »
574.8 km/u, zooooooooo VET, daar had ik heel graag in gezeten.

Groetjes Michiel

Ps; op naar de 600km/u ;)
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Robert E

  • Offline Offline
  • Berichten: 909
    • Robert’s Modelspoor Pagina
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #57 Gepost op: 03 April 2007, 18:44:50 »
Deze zal wel jaloers zijn  ;D



Dat zijn mooie record snelheden, maar praktische inzet no way...

Robert
MDRRC-II (Lite) goedkope DIY centrale voor DCC en MM.
Heb je een vraag, stuur me dan een mail via mijn site ipv persoonlijk bericht...

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26636
    • Pagina van klaas
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #58 Gepost op: 03 April 2007, 18:59:46 »
...maar praktische inzet no way...
Dat zeiden ze vijftig jaar geleden ook over 300 km/u, en dat is nu dagelijkse praktijk.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8471
  • Spoor N
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #59 Gepost op: 03 April 2007, 19:03:08 »
En bij de eerste trein was 30 km/u al veels te snel ;D

Het was net op het NOS nieuws, mooi gezicht die TGV.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.