Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Aachenau West door wob
Vandaag om 17:43:56
digitaal veranderd in 15 jaar door -Anton-
Vandaag om 17:01:53
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 17:00:48
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 16:32:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
Raadplaatje door Bob11
Vandaag om 14:29:45
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Sikje 225 door Eric B
Vandaag om 13:49:47
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Locatie van foto gezocht door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:21:13
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door shay59
Vandaag om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 11:44:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 11:16:52
Lima IRM pimpen door Railpassie
Vandaag om 11:13:09
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:58:50
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:33:53
  

Auteur Topic: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)  (gelezen 14769 keer)

joren

  • Gast
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #45 Gepost op: 03 April 2007, 10:34:22 »
Vandaag is de dag....
Kijk even op de officiele website:
http://www.record2007.com/

Joren

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #46 Gepost op: 03 April 2007, 11:07:17 »
Op die site is ook een film te zien van de twee record ritten
in 1955. Te zien zijn de CC 7107 en BB 9004 op volle snelheid.
Mooi om te zien zijn de vonkenregens van de stroomafnemers
en de stofwolken die de treinen achter zich laten.
NS TP 3 en 4
Fl/Ro H0 Tandradbaan - Gipfelrauschbahn
DRup/RocRail/Linux

burtonbouwer

  • Mijn smaak is eenvoudig; ik ben altijd tevreden met het beste (Bron: Oscar Wilde)
  • Offline Offline
  • Berichten: 448
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #47 Gepost op: 03 April 2007, 13:17:52 »
ik zag zojuist live op internet dat hij tot 574 km/hr kwam!! Wel met 2 motorwagens die in totaal 25000 pK geven, treingewicht slechts 68 ton, bovenleidingspanning opgevoerd tot 25000 kV en 4 ton gewicht aan de bovenleidingspanners ipv de standaard 2,4 ton! Wow, wat gaat dat hard!

Ja herstel, 25 kV of 25000 V, niet 25000 kV; maar dat is de normale spanning. Voor deze proef opgevoerd tot 32000 V. De snelheid was 574,8 km/hr om precies te zijn. Grotere wielen zaten er ook op!
« Laatst bewerkt op: 04 April 2007, 11:01:02 door burtonbouwer »
Schaal H0 (1:87), MM, Rocomotion 10785, TrainController Gold ver. 8.0 F2, lichtsluis voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite op zichtbare deel, DR4024 servos

spoorzolder

  • Offline Offline
  • Berichten: 363
    • http://www.spoorzolder.nl
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #48 Gepost op: 03 April 2007, 13:18:37 »
hij ging wel erg HARD

zzzzzzzzzzzzzzooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeffffffffffffffff

574 km
kijk eens op http://spoorzolder.nl/baanplan-page.html en volg de bouw van mijn baan

Alex_is_lang

  • Offline Offline
  • Berichten: 198
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #49 Gepost op: 03 April 2007, 13:20:16 »
Wat een belevenis om het zo live te zien.
Zie je toch iets meer dan op een brug boven de rails op het traject.
Het is toch weer een top prestatie van alle betrokken bedrijven.

Alexander

stadlerGTW(Remco)

  • Offline Offline
  • Berichten: 245
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #50 Gepost op: 03 April 2007, 13:48:49 »
Hoe krijgen ze het voorelkaar 574 km/per uur  :o
FC Groningen mijn trots! samen met........

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26634
    • Pagina van klaas
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #51 Gepost op: 03 April 2007, 13:53:24 »
.....bovenleidingspanning opgevoerd tot 25000 kV ......
25 miljoen volt, dat lijkt me een beetje te spannend.  ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #52 Gepost op: 03 April 2007, 13:58:41 »
Hoe krijgen ze het voorelkaar 574 km/per uur  :o

Gewoon gas geven  ;D

dickt

  • Offline Offline
  • Berichten: 62
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #53 Gepost op: 03 April 2007, 15:36:48 »
25 miljoen volt, dat lijkt me een beetje te spannend.  ;D

Was dan ook slechts 31000 Volt..... ;)

Dick

stadlerGTW(Remco)

  • Offline Offline
  • Berichten: 245
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #54 Gepost op: 03 April 2007, 16:08:14 »
Op RTL nieuws ook een stukje over het wereldrecord.
FC Groningen mijn trots! samen met........

Peter H

  • USA On30
  • Offline Offline
  • Berichten: 1648
    • http://modelbaan.wordpress.com/
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #55 Gepost op: 03 April 2007, 17:04:37 »
In het filmpje staat er 19.6 KW op de bovenleiding.
en achter die 25000 staat ch ???

Gr Peter

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #56 Gepost op: 03 April 2007, 18:19:42 »
574.8 km/u, zooooooooo VET, daar had ik heel graag in gezeten.

Groetjes Michiel

Ps; op naar de 600km/u ;)
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Robert E

  • Offline Offline
  • Berichten: 909
    • Robert’s Modelspoor Pagina
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #57 Gepost op: 03 April 2007, 18:44:50 »
Deze zal wel jaloers zijn  ;D



Dat zijn mooie record snelheden, maar praktische inzet no way...

Robert
MDRRC-II (Lite) goedkope DIY centrale voor DCC en MM.
Heb je een vraag, stuur me dan een mail via mijn site ipv persoonlijk bericht...

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26634
    • Pagina van klaas
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #58 Gepost op: 03 April 2007, 18:59:46 »
...maar praktische inzet no way...
Dat zeiden ze vijftig jaar geleden ook over 300 km/u, en dat is nu dagelijkse praktijk.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8471
  • Spoor N
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #59 Gepost op: 03 April 2007, 19:03:08 »
En bij de eerste trein was 30 km/u al veels te snel ;D

Het was net op het NOS nieuws, mooi gezicht die TGV.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.