Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:04:11
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 13:42:11
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door sncf231e
Vandaag om 12:19:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
  

Auteur Topic: Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model  (gelezen 15078 keer)

class 37

  • Offline Offline
  • Berichten: 722
  • class 37 Fan
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #60 Gepost op: 20 February 2011, 21:00:44 »
@stig hornby rommel willen WE niet

hmmm als het rommel was niet nee,maar hierin is geen WE
want het is geen rommel(no hard feelings overigens ;D)

Ik vind persoonlijk een lok van 500 euro geen optie en dat is gewoon te ver boven mijn budget,maar om even in te gaan op lenen enz,ik vind dat iedereen dat zelf moet beslissen  ::) wat ik wel wil aangeven is dat het in engeland bijvoorbeeld zo is dat men tegen inteken prijs een model kan kopen,vaak wordt dit ca een jaar van te voren aangekondigd(tijd genoeg om te sparen eventueel),en
vaak kun je dan evt toekomstige prijsverhoging ontlopen,en kan er eerst gepolst worden of er voldoende animo is voor een model,zo loopt een producent ook minder risico..
British Rail diesel Fan

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #61 Gepost op: 20 February 2011, 21:04:01 »
3 batches
en afgaande op wat ik gisteren gezien heb wacht ik de eerste batch af
3737 zou in de laatste batch nog een keer gemaakt worden

Ik heb ze dan wel niet gezien, maar ik neig ook naar afwachten, al was het alleen om de pingping...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

ONR

  • Gast
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #62 Gepost op: 20 February 2011, 21:04:40 »
Kennen we het verhaal van de Rivarossi 1300 serie nog?:

EENMALIG en binnen 2 weken uitverkocht (1312)....
Nieuwe oplage, nou echt niet binnen 5 jaar...
En wat brengt 2011: Jawel 2 nieuwe nummers van de serie 1300...en een flinke prijsverhoging!

Zo ook met de varianten van de DE1 Artitec, Roco 2200 en zo gaat het ook met de serie 3700...
« Laatst bewerkt op: 20 February 2011, 21:08:04 door ONR »

Maasdam

  • Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Berichten: 675
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #63 Gepost op: 20 February 2011, 21:07:39 »
@ stig:

Wie vergelijkt hier met Hornby en Groot Brittanie ik niet, dat zijn jou hersen spinsels. Misschien raadzaam om mijn reactie opnieuw te lezen. Want ik zie nergens Hornby staan. Hoe ik het ook leest.

Ben.

ONR

  • Gast
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #64 Gepost op: 20 February 2011, 21:09:23 »
Lezen en Begrijpen  ;D

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #65 Gepost op: 20 February 2011, 21:50:29 »
Kennen we het verhaal van de Rivarossi 1300 serie nog?:

EENMALIG en binnen 2 weken uitverkocht (1312)....
Nieuwe oplage, nou echt niet binnen 5 jaar...
En wat brengt 2011: Jawel 2 nieuwe nummers van de serie 1300...en een flinke prijsverhoging!

nou ja de 1300  met de nrs 1308 zonder logo en 1312 met logo ergens eind 80 begin 90 zijn nooit meer geproduceerd.
of heb ik wat gemist?
in mijn ogen de mooiste 1300 variant ever(op philotrain na)
gr jan


Marcel112

  • Lid EMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1647
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #66 Gepost op: 20 February 2011, 22:13:46 »
Heb nog een klein beetje olie gevonden voor op het vuur  :-*

Waarschijnlijk kennen veel mensen de zogenaamde Kermispotten in de café's wel.
Zo niet, even een korte uitleg.
Elke week wordt er door een persoon een zelf gekozen bedrag gestort in een 'pot'
Zo rond de tijd van de kermis in de stad, of de vakantie keert deze pot het gehele bedrag uit zonder rente te verstrekken.
Veel mensen hebben op deze manier de benodigde bedragen bij elkaar gehaald.
Het is namelijk bekend wat er aan het eind van de looptijd, dat jaar, uitgekeerd wordt.

Een dergelijk systeem is in mijn mening wat hier bedoelt word. Zij het met de aantekening dat de intentie tot koop vanaf het begin aanwezig is.
Deze Kermispotten bestaan nog steeds en er wordt ook nog altijd gebruik van gemaakt. Registratie vanuit welke instantie dan ook is er niet. Alleen die van jezelf en die van het café waar de pot hangt.
Vaak zijn deze potten wel ondergebracht in een vereniging waardoor het niet als bezit van het café kan worden gezien bij een eventueel falliesement.
De kosten om de vereniging in stand te houden worden gedragen door de rente die door de bank, waar het geld uiteraard toch terecht komt.
Het voordeel van deze potten is dat het geld voor jezelf 'weg' is. Staat het op je eigen rekening kun je toch in de verleiding komen het te gaan gebruiken. Nu krijg je het op het afgesproken moment contant in handen.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #67 Gepost op: 20 February 2011, 22:36:39 »
Nu loopt kennelijk dinsdag de termijn af voor de eerste batch. Maar hoeveel kansen om te bestellen komen er nog?

Dit hoort gewoon bij een marktstrategie: Precies wat de bedoeling daarvan is: Mensen "zenuwwachtig" maken. Het idee van "nu moet je hem kopen, anders ben je te laat" werkt dus ook in de modelspoorwereld.

Want je weet natuurlijk nooit of er nog een vervolgserie komt, straks heeft iedereen welke hem wil, al op dinsdag besteld, nog voordat je ruim in de gelegenheid bent gesteld een goed exemplaar rijdend en live te zien op enkele lokatie's in den lande..
Nou, dan komt Artitec dus echt niet met een vervolgserie, als er nog maar enkele bestellingen binnendruppelen, na a.s. dinsdag.

Dus snel lenen ergens, en bestellen dat ding !  (als je hem wilt natuurlijk)

Ook Engelse treinen zijn leuk

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #68 Gepost op: 20 February 2011, 22:56:38 »
@ stig:

Wie vergelijkt hier met Hornby en Groot Brittanie ik niet, dat zijn jou hersen spinsels. Misschien raadzaam om mijn reactie opnieuw te lezen. Want ik zie nergens Hornby staan. Hoe ik het ook leest.

Ben.

Ik zeg toch niet dat jij dat doet man. ***, waarom denkt iedereen hier dat er direct op de man gespeeld word. Snap je nou werkelijk niet dat een opmerking ook algemeen gemaakt kan worden zonder dat er direct een aanleiding voor is? Ik dacht dat ik autisten (met twee hier thuis) wel enigzins begreep, maar een aantal van jullie stellen me nog steeds voor raadsels... :-X
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #69 Gepost op: 21 February 2011, 00:04:58 »
Veronderstel je nu dat een aantal van ons hier autisten zijn???  8)

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #70 Gepost op: 21 February 2011, 00:10:58 »
het leuke van forumdiscussies is dat je er in levende lijve binnen 5 minuten klaar mee zou zijn...
 :-X
met de groeten van Maarten

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #71 Gepost op: 21 February 2011, 00:14:57 »
Ik ben er anders al helemaal klaar mee hoor...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #72 Gepost op: 21 February 2011, 00:24:53 »
"Sander legt de nootjes en bier weer weg"
mvg,
 Sander

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #73 Gepost op: 21 February 2011, 00:25:43 »
Bewaar maar voor morgen... ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12019
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #74 Gepost op: 21 February 2011, 11:36:23 »
Als Hornby deze lok zou maken, zoals elders gesuggereerd is, dan kost hij ook €250,00-300,00 of meer (denk maar eens aan de prijs voor de mat46) en dan zouden zij waarschijnlijk maar één uitvoering maken nl. alleen de na-oorlogse NS-uitvoering.

Het is heel mooi dat de 3700 in al zijn fraaie uitvoeringen van Artitec verkrijgbaar wordt, en €500,00 voor zo'n metalen supermodel is veel geld, maar m.i. zeker niet te duur. Hopelijk zijn de rijeigenschappen in overeenstemming met de prijs. NS-modelspoorders hebben het nog nooit zo goed gehad.
Gespreide betaling, ook al is dat in deze branche niet gebruikelijk, zou de lok voor meer mensen bereikbaar kunnen maken.

Overigens is de tijd dat Hornby alleen speelgoedlokjes maakte zonder detail en met een 3-polige pannenkoekmotor gelukkig alweer enige tijd achter de rug. Zij maken nu ook supergedetailleerde modellen met 5-polige motoren voor de Britse markt en doen dat voor redelijke prijzen (GBP 70-110).

Leen.