Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 21:20:54
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:20:41
KADEE Digitale koppeling door Ronald Halma
Vandaag om 21:19:24
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Mark D.
Vandaag om 21:18:31
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Arjen52
Vandaag om 21:14:27
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:11:44
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door MathynK
Vandaag om 21:02:03
Wat is dit voor stellage met camera's en/of scanners naast het spoor? door kar
Vandaag om 20:58:48
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door gdh
Vandaag om 20:58:46
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:55:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door frenkievee
Vandaag om 20:49:40
20 jaar BNLS jubileum door barry1972
Vandaag om 20:44:47
Spoor- en tramweg parafernalia door barry1972
Vandaag om 20:31:45
Sluitseinen REEtitec 1300 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 20:22:52
Line-up foto's van modellen door defender
Vandaag om 20:07:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 20:06:17
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door barry1972
Vandaag om 20:05:34
De modeltreinen van Spoorijzer door defender
Vandaag om 20:02:56
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 19:59:25
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Mispoes
Vandaag om 19:53:47
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Ronald69
Vandaag om 19:15:54
worm en wormwiel - worm en tandwiel? door VictorPM
Vandaag om 18:41:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:23:00
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Edwin2121992
Vandaag om 17:52:07
Au bord de la Cèze door Benelux795
Vandaag om 17:29:36
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 17:19:29
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 17:13:36
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Arjen52
Vandaag om 17:02:08
Piko Stadler (Spurt) binnenverlichting door phdirk
Vandaag om 16:53:54
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door spoorijzer
Vandaag om 15:47:21
  

Auteur Topic: Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model  (gelezen 15655 keer)

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #90 Gepost op: 22 February 2011, 01:55:09 »
enne..... Totaltrain

edit: niet om een suggestieve parallel te trekken. Alleen maar om aan te geven dat er binnen de modelspoorwereld al eens een aanbieder op voor sommigen vervelende wijze verdwenen is. Is volgens mij in dit draadje trouwens al eens eerder opgemerkt bedenk ik me nu.
« Laatst bewerkt op: 22 February 2011, 01:57:32 door Maarten »
met de groeten van Maarten

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #91 Gepost op: 22 February 2011, 06:57:05 »
nou dat zie niet zo.
er zijn nog genoeg zaken waar je een tegoed kunt sparen en deze zijn zeker nog lang niet verdwenen.
alleen veel t-zaken stoppen meer geld in hun zakken. en de ander denkt hoe kunnen we de hobby steunen en in plaats van €100 in mijn zak doe maar €50 want dan verkoop ik wel misschien 3 treinen meer per jaar en kan ik de jeugd aan mij binden. want zo moet je denken. de jeugd is wel de toekomst en dan kan €50 meer weleens kunnen betekenen dat die jongen of meisje de trein niet kan kopen. terwijl iemand met een dik vet loon 2x balkenende norm, maar met 1,5 been in het graf of de oven hem zo kan gaan halen.
die jongen of meisje heeft er wel meer plezier aan daar kan die lok of wagon zijn leven slijten in vitrine en op de baan.
denk daar eens bij bij spaarmogelijkheden en zit niet meteen een t-zaak uit te schelden waar je kunt sparen voor extra korting.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #92 Gepost op: 22 February 2011, 07:12:06 »
Als ik de jeugd zo bekijk, zijn ze gemiddeld niet gek op een 500 € stomer ...
« Laatst bewerkt op: 22 February 2011, 07:13:50 door fissy »
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

-Anton-

  • Offline Offline
  • Berichten: 295
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #93 Gepost op: 22 February 2011, 07:52:13 »
Mijn persoonlijke ervaring (helaas)
Zelf sparen is het veiligst en je hebt het zelf volledig in de hand
Andere mensen die het beheren of in welke zin dan ook.
Kosten gewoon geld, dat van jou spaargeld af gaat.
Simpeler is het niet.
IB, Traincontroller, ESU loc programmer, Arduino, Daisy II

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5415
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #94 Gepost op: 22 February 2011, 08:25:13 »
Ik vind het allemaal een beetje ver gaan, maar goed, dat moet ieder voor zich weten. Als je iets echt wilt hebben, kun je er prima zelf voor sparen. Mocht de 3700 zo'n succesnummer worden dat ie snel uitverkocht raakt en Artitec gaat geen nieuwe oplage maken, dan zijn er gerust meerdere methodes om binnen een redelijk termijn aan die 500 euro te komen. Men maakt nu zo'n heisa over het wellicht snel uitverkocht raken van die loc, maar vergeet niet dat 20 verschillende uitvoeringen ook niet binnen twee weken op de markt zijn. Laten we nu eerst maar eens afwachten of Artitec haar ambities waar kan maken, want de meeste projecten die vroegtijdig aangekondigd zijn duren aanzienlijk langer dan men toentertijd vorospelde. Hierbij doel ik niet alleen op de DE-1, maar ook op de energiewagen (oktober 2010 zou die komen), DDM-1 (zomer 2010) en de DE-2 (najaar 2010). Geen van deze modellen is nog op de markt (m.u.v. de DE-1 natuurlijk) en het is van enkele van deze modellen ook nog maar de vraag wanneer ze uberhaupt komen.


Jeroen 
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

theokersten

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #95 Gepost op: 22 February 2011, 09:23:03 »
ben het met jeroen water hellemaal eens.
eerst zien wanneer ze uitleveren aldaan niet met ofzonder vertraging.
zoals we zo vaak zien,en niet alleen bij artitec.
kunnen we doorsparen.


.

ib-basic.

liefhebber ho en grootspoor

Bestuur Stichting BeneluxSpoor.net

  • Offline Offline
  • Berichten: 232
Re:Voors en tegens van spaarmogelijkheid voor gewenst nieuw model
« Reactie #96 Gepost op: 23 February 2011, 17:46:46 »
Beneluxers

We gaan deze draad sluiten.
Dit is een zaak voor Artitec.
Mocht dit eventueel verder uitgewerkt worden, zal dat vast op de site van Artitec komen.

Het bestuur en bestuursleden van Benelux Spoor zullen in ieder geval niet deelnemen aan de besproken voorstellen.
Hoe goed bedoeld ook.
« Laatst bewerkt op: 23 February 2011, 20:46:42 door Bestuur Stichting BeneluxSpoor.net »