Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 08:59:32
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 08:58:28
Wat spoor 1 brouwsels door Sikko
Vandaag om 08:58:05
Pfarrerwinkel bahn door puntenglijder
Vandaag om 08:55:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:49:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:49:23
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 08:39:56
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Arjan6511
Vandaag om 08:31:31
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 08:21:03
Layne, Somewhere South. door g-j
Vandaag om 07:36:29
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Kees-Jan
Vandaag om 05:45:27
Baanplan Belkamp H0 door Gerrit H
Vandaag om 04:52:28
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door roadster36
Vandaag om 02:03:29
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door thijs
Vandaag om 00:16:53
Nederlands-materieel in Spoor-1 door KNed
31 October 2025, 23:54:08
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Ronald A.
31 October 2025, 23:26:09
Raadplaatje door Lars Smelter
31 October 2025, 22:55:51
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door neudalhausenstadbahn
31 October 2025, 22:47:28
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
31 October 2025, 22:42:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
31 October 2025, 22:35:13
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
31 October 2025, 22:32:55
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Falkenberg
31 October 2025, 22:05:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rick
31 October 2025, 21:13:12
Zoek onderdelen blad voor oude stoomloc 04112A door jerrytrein
31 October 2025, 20:35:15
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Modelbouwerke
31 October 2025, 20:34:07
Mijn minitrix 2051 hobbelt door VictorPM
31 October 2025, 20:29:03
Shapeways winkel is er nu maar hoe werkt het ? door 3Dbuildr
31 October 2025, 19:55:58
Eisenbahn-Romantik muss bleiben door RikM
31 October 2025, 19:45:29
Rangeren met een pec door barry1972
31 October 2025, 19:32:41
Lodewickshaven door Ronald Halma
31 October 2025, 17:06:43
  

Auteur Topic: Artitec SS700/NS3700  (gelezen 494046 keer)

Anoniem

  • Gast
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1830 Gepost op: 22 March 2012, 10:46:01 »
Mwah, helemaal... natuurlijk schrijf je "cilinderstangbeschermhulzen" gewoon aan elkaar, zoals (vrijwel) elke samenstelling in het Nederlands 8).

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1831 Gepost op: 22 March 2012, 10:49:04 »
En dan nog zou het 'zuigerstangbeschermhulzen' moeten zijn ;)

Zie alhier voor wat het woord zuigerstang betekent. :)

Grtzz,

Karst

Anoniem

  • Gast
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1832 Gepost op: 22 March 2012, 10:53:13 »
Dat is dan weer een meer technische dan grammaticale verbetering, maar ik geloof je meteen (y).

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6052
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1833 Gepost op: 15 April 2012, 12:26:47 »
Zo, mijn loc is weer terug, de tenderwielen zijn vervangen en ik heb eindelijk de goede trapjes voor aan de voorkant van de loc. Heb hem echter nog niet proef laten draaien, maar dat komt z.s.m. Wat ik me afvroeg, bij alle loc's zijn de scharnieren van de rookkastdeur zwart meegespoten, maar deze moeten allemaal blank staal zijn. Wat zou de beste manier zijn om dit voor elkaar te krijgen? Is het afhalen van de verf met een glasvezelpotlood voldoende om de beste look te krijgen of is spuiten een betere en mooiere optie?
Spoor 0 adept

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1834 Gepost op: 20 April 2012, 16:07:09 »
Helaas heeft de pret niet lang mogen duren, want inmiddels is de eerste storing een feit: het linker frontsein begon steeds zachter te branden om daarna helemaal te doven en daarna af en toe nog eens op te flikkeren. Ben ik de enige?

Kennelijk heeft Artitec hier inmiddels ook een doe-het-zelf oplossing voor.
Klik hier.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3536
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1835 Gepost op: 22 May 2012, 11:10:10 »
Ik heb het afgelopen weekend de 3734 3 as tender aan een kleine duurtest onderworpen,
gewoon om eens te kijken hoe het model zich houd over 4 dagen en dat is verassend goed.
Kwa rijeigenschappen heb ik over dit model geen klagen, de stroomafname blijft echter
een puntje van aandacht.
Ik denk er toch over om de stroomafnemertjes te vervangen door nieuwe fosforbrons
exemplaren, ook de loc, en deze allemaal aan de binnenzijde van de wielband te laten drukken.

Het starre frame, zonder gecompenseerde assen is eigenlijk verassend genoeg geen limiterende
factor geweest, de loc rijdt uiterst fraai.

Sound, ik heb toch wat aangepast in de Cv's en daardoor is de uitlaatslag nu eigenlijk nagenoeg
gelijk met de stand van het drijfwerk c.q. zuigerstang.
Waarde's heb ik opgeschreven, ik post deze t.z.t.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1836 Gepost op: 22 May 2012, 12:06:15 »
Heb je gekeken of de fabriek hem gesmeerd heeft?
Erg belangrijk!
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3536
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1837 Gepost op: 22 May 2012, 13:12:07 »
Ik heb 3 stuks, allemaal gesmeerd af fabriek, maar door mijzelf nog nagesmeerd
voornamelijk de lagerblokken met dunne olie en de tandwielen met roco vet.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Kees de Rooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1838 Gepost op: 22 May 2012, 13:35:03 »
Ben razend benieuwd naar die nieuwe CV's, want de mijn is een onvervalste driecylinder  ;D.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3536
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1839 Gepost op: 22 May 2012, 19:42:05 »
Ik heb gewijzigd;

Cv 2 op 3
Cv 3 op 8
Cv 4 op 6

Dit is mede gedaan om het rijden via de mulitmaus gemakkelijk te maken,
Ik mag graag zelf aan de "lat" zitten i.p.v. dat de decoder alles doet.
Het positieve effect was echter dat, waarschijnlijk door het aanpassen van de Cv 2
de slag ook heel dicht bij de correcte standen van het drijfwerk c.q. zuigerstang komt.

Deze verandering is uiteraard op eigen risico, de instellingen die door artitec geprogrammeerd zijn
worden herschreven maar zijn via een complete reset weer terug te halen zover ik kan nagaan (firmware)
Ik kan zelf geen decoders uitlezen omdat ik daarvoor geen systeem heb.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1840 Gepost op: 22 May 2012, 19:50:58 »
waarom heeft een 3700 eigenlijk maar 4 slagen? het is toch een viercilinder. of heeft dat met hoge-lage druk systemen te maken??

gr

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1841 Gepost op: 22 May 2012, 19:55:25 »
De binnenliggende en buitenliggende cilinder (die niet naast elkaar staan) maken dezelfde slag volgens mij.
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3536
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1842 Gepost op: 22 May 2012, 19:59:15 »
Het is in feite een dubbele 2 cilinderloc, elke slag die je hoord is in het geval van de 3700
afkomstig van 2 cilinders, één buitenliggende en één binnenliggende

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1843 Gepost op: 22 May 2012, 23:23:52 »
vandaag maar ns een baantje uitgelegd op tafel en de mijn (museumloc 3 rail wisselstroom) een laten rijden.
Moet zeggen dat ie wel mooi rustig loopt maar trekkracht heeft ie absoluut niet,2 artitec plan E's is al teveel.
Rij M rail.
Maar ns naar harlaar informeren hoe en wat met antislipbandjes want dit is *** voor zo'n duur apparaat,alhoewel ze wel beeldschoon blijft. Ze staat in de vitrine achter de M* 3511 de Wurtemberger C,ook zo'n prachtloc,mooie combi alhoewel ze elkaar in het echt nooit hebben gezien waarschijnlijk.
Groetjes Patrick

guest7823

  • Gast
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1844 Gepost op: 23 May 2012, 09:19:33 »
waarom heeft een 3700 eigenlijk maar 4 slagen? het is toch een viercilinder. of heeft dat met hoge-lage druk systemen te maken??

De 3700-en (en 39/6300-en) hebben een cilinderverdeling waarbij de binnenkrukken onder een hoek van 90 graden t.o.v. van elkaar staan (dus 4 slagen per omwenteling) en de binnen-buiten cilinder per kant onder 180 graden t.o.v. van elkaar staan (dus de slagen van deze cilinders lopen anti-parallel, maar gelijk). Vandaar dat een dergelijke viercilinder net als een twee cilinder klinkt.