Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:03:33
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 18:55:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door roco
Vandaag om 18:49:12
LS Models 2025 door Corné81
Vandaag om 18:47:38
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Ronald Halma
Vandaag om 18:23:38
Probleem met inloggen door Ronald Halma
Vandaag om 18:06:33
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door TonM
Vandaag om 18:04:28
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:59:58
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht door R1954
Vandaag om 17:55:45
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Forever Rocofan
Vandaag om 17:53:31
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:39:49
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:34:23
Goede wensen voor 2026 door Alewijn
Vandaag om 17:22:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:49:24
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Edwin2121992
Vandaag om 16:30:50
TEE RGP 1 Jouef versus REE Modeles door MathynK
Vandaag om 15:24:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 15:20:15
Minibaan Visserskaai H0 door Frits C
Vandaag om 15:08:47
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 15:06:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 15:03:07
Revier Rheinbrenner (H0) door Jelmer
Vandaag om 14:32:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:59:06
De spoorhaven van Zuidbarge. door BramFokke
Vandaag om 13:40:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:52:02
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 12:51:24
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 12:45:01
Koemo ballastlijm; welk alternatief? door Ronald69
Vandaag om 11:22:16
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
Vandaag om 11:18:35
Modellbau Lingen 2026 door Ronald69
Vandaag om 11:14:54
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 10:45:36
  

Auteur Topic: Artitec SS700/NS3700  (gelezen 502428 keer)

Anoniem

  • Gast
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1830 Gepost op: 22 March 2012, 10:46:01 »
Mwah, helemaal... natuurlijk schrijf je "cilinderstangbeschermhulzen" gewoon aan elkaar, zoals (vrijwel) elke samenstelling in het Nederlands 8).

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10489
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1831 Gepost op: 22 March 2012, 10:49:04 »
En dan nog zou het 'zuigerstangbeschermhulzen' moeten zijn ;)

Zie alhier voor wat het woord zuigerstang betekent. :)

Grtzz,

Karst

Anoniem

  • Gast
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1832 Gepost op: 22 March 2012, 10:53:13 »
Dat is dan weer een meer technische dan grammaticale verbetering, maar ik geloof je meteen (y).

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6055
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1833 Gepost op: 15 April 2012, 12:26:47 »
Zo, mijn loc is weer terug, de tenderwielen zijn vervangen en ik heb eindelijk de goede trapjes voor aan de voorkant van de loc. Heb hem echter nog niet proef laten draaien, maar dat komt z.s.m. Wat ik me afvroeg, bij alle loc's zijn de scharnieren van de rookkastdeur zwart meegespoten, maar deze moeten allemaal blank staal zijn. Wat zou de beste manier zijn om dit voor elkaar te krijgen? Is het afhalen van de verf met een glasvezelpotlood voldoende om de beste look te krijgen of is spuiten een betere en mooiere optie?
Spoor 0 adept

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1834 Gepost op: 20 April 2012, 16:07:09 »
Helaas heeft de pret niet lang mogen duren, want inmiddels is de eerste storing een feit: het linker frontsein begon steeds zachter te branden om daarna helemaal te doven en daarna af en toe nog eens op te flikkeren. Ben ik de enige?

Kennelijk heeft Artitec hier inmiddels ook een doe-het-zelf oplossing voor.
Klik hier.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1835 Gepost op: 22 May 2012, 11:10:10 »
Ik heb het afgelopen weekend de 3734 3 as tender aan een kleine duurtest onderworpen,
gewoon om eens te kijken hoe het model zich houd over 4 dagen en dat is verassend goed.
Kwa rijeigenschappen heb ik over dit model geen klagen, de stroomafname blijft echter
een puntje van aandacht.
Ik denk er toch over om de stroomafnemertjes te vervangen door nieuwe fosforbrons
exemplaren, ook de loc, en deze allemaal aan de binnenzijde van de wielband te laten drukken.

Het starre frame, zonder gecompenseerde assen is eigenlijk verassend genoeg geen limiterende
factor geweest, de loc rijdt uiterst fraai.

Sound, ik heb toch wat aangepast in de Cv's en daardoor is de uitlaatslag nu eigenlijk nagenoeg
gelijk met de stand van het drijfwerk c.q. zuigerstang.
Waarde's heb ik opgeschreven, ik post deze t.z.t.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1836 Gepost op: 22 May 2012, 12:06:15 »
Heb je gekeken of de fabriek hem gesmeerd heeft?
Erg belangrijk!
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1837 Gepost op: 22 May 2012, 13:12:07 »
Ik heb 3 stuks, allemaal gesmeerd af fabriek, maar door mijzelf nog nagesmeerd
voornamelijk de lagerblokken met dunne olie en de tandwielen met roco vet.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Kees de Rooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1838 Gepost op: 22 May 2012, 13:35:03 »
Ben razend benieuwd naar die nieuwe CV's, want de mijn is een onvervalste driecylinder  ;D.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1839 Gepost op: 22 May 2012, 19:42:05 »
Ik heb gewijzigd;

Cv 2 op 3
Cv 3 op 8
Cv 4 op 6

Dit is mede gedaan om het rijden via de mulitmaus gemakkelijk te maken,
Ik mag graag zelf aan de "lat" zitten i.p.v. dat de decoder alles doet.
Het positieve effect was echter dat, waarschijnlijk door het aanpassen van de Cv 2
de slag ook heel dicht bij de correcte standen van het drijfwerk c.q. zuigerstang komt.

Deze verandering is uiteraard op eigen risico, de instellingen die door artitec geprogrammeerd zijn
worden herschreven maar zijn via een complete reset weer terug te halen zover ik kan nagaan (firmware)
Ik kan zelf geen decoders uitlezen omdat ik daarvoor geen systeem heb.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1840 Gepost op: 22 May 2012, 19:50:58 »
waarom heeft een 3700 eigenlijk maar 4 slagen? het is toch een viercilinder. of heeft dat met hoge-lage druk systemen te maken??

gr

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1841 Gepost op: 22 May 2012, 19:55:25 »
De binnenliggende en buitenliggende cilinder (die niet naast elkaar staan) maken dezelfde slag volgens mij.
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1842 Gepost op: 22 May 2012, 19:59:15 »
Het is in feite een dubbele 2 cilinderloc, elke slag die je hoord is in het geval van de 3700
afkomstig van 2 cilinders, één buitenliggende en één binnenliggende

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1843 Gepost op: 22 May 2012, 23:23:52 »
vandaag maar ns een baantje uitgelegd op tafel en de mijn (museumloc 3 rail wisselstroom) een laten rijden.
Moet zeggen dat ie wel mooi rustig loopt maar trekkracht heeft ie absoluut niet,2 artitec plan E's is al teveel.
Rij M rail.
Maar ns naar harlaar informeren hoe en wat met antislipbandjes want dit is *** voor zo'n duur apparaat,alhoewel ze wel beeldschoon blijft. Ze staat in de vitrine achter de M* 3511 de Wurtemberger C,ook zo'n prachtloc,mooie combi alhoewel ze elkaar in het echt nooit hebben gezien waarschijnlijk.
Groetjes Patrick

guest7823

  • Gast
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1844 Gepost op: 23 May 2012, 09:19:33 »
waarom heeft een 3700 eigenlijk maar 4 slagen? het is toch een viercilinder. of heeft dat met hoge-lage druk systemen te maken??

De 3700-en (en 39/6300-en) hebben een cilinderverdeling waarbij de binnenkrukken onder een hoek van 90 graden t.o.v. van elkaar staan (dus 4 slagen per omwenteling) en de binnen-buiten cilinder per kant onder 180 graden t.o.v. van elkaar staan (dus de slagen van deze cilinders lopen anti-parallel, maar gelijk). Vandaar dat een dergelijke viercilinder net als een twee cilinder klinkt.