Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
30 September 2025, 23:01:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
30 September 2025, 22:56:41
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
30 September 2025, 22:32:34
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door hervé
30 September 2025, 22:30:43
Raadplaatje door grossraumwagen
30 September 2025, 22:30:34
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
30 September 2025, 22:22:48
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
30 September 2025, 22:08:01
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
30 September 2025, 22:06:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
30 September 2025, 21:52:03
Gewoon wat busfoto's door hervé
30 September 2025, 21:35:28
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Klaas Zondervan
30 September 2025, 21:33:58
De Projecten van RetroJack door RetroJack
30 September 2025, 21:19:52
Leubachtalbahn door Krokodil68
30 September 2025, 20:20:25
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
30 September 2025, 20:04:27
NS-1000 in spoor-1 door Edwin2121992
30 September 2025, 19:54:11
Tandwielen of wielstellen met tandwiel voor Rocky Rail NS 6400 / 6500 door Remco vM
30 September 2025, 19:52:58
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
30 September 2025, 19:24:53
Roco 290 digtaliseren door Herb73
30 September 2025, 19:12:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door einte
30 September 2025, 19:11:57
Modelspoorbaan van Einte door 741230
30 September 2025, 19:00:11
Motor geluid door Johnwater
30 September 2025, 17:35:12
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Ronald69
30 September 2025, 17:09:48
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Chris Westerduin
30 September 2025, 16:20:55
Roco 2400, h0 door spoorzeven
30 September 2025, 16:17:27
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum door Seinhuis
30 September 2025, 16:11:33
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
30 September 2025, 15:57:22
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
30 September 2025, 15:38:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
30 September 2025, 15:31:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
30 September 2025, 14:42:38
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door martijn v m
30 September 2025, 13:03:59
  

Auteur Topic: Artitec SS700/NS3700  (gelezen 488198 keer)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1080 Gepost op: 15 September 2011, 23:13:23 »
Citaat van: JAB van Ree
...Is er dit keer dan echt NIETS te mekkeren? ;D

Eigenlijk niet, of het moet al de mal-deel-naad zijn die over de ketel loopt... Daar had ik zelf even een vijltje en schuurpapiertje overheen gehaald. Maar om hem nu daarvoor in de thinner te mikken...  ::)

Grtzz,

Karst

Chris80

  • Offline Offline
  • Berichten: 3376
    • Zeedoorn
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1081 Gepost op: 15 September 2011, 23:18:19 »
Hey,

ik zie dat jij 3 rode glaasjes hebt voor de sluitlantaarns, die ene moet naar Apeldoorn, ik heb er maar 1  ;D

Grtzz,

Karst

Van mij mag je de lantaarn houden als je de rest van de loc naar Apeldoorn stuurt  :)  ;D.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6743
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1082 Gepost op: 15 September 2011, 23:32:35 »


Waarvoor dient dat stangetje met veer achter de bufferbak?

Stephan.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5547
  • Team Mitropa
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1083 Gepost op: 15 September 2011, 23:33:39 »
verende model schroefkoppeling
Werkt dus kennelijk (y)
« Laatst bewerkt op: 15 September 2011, 23:35:15 door roadster36 »

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6743
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1084 Gepost op: 15 September 2011, 23:35:04 »
Oh, wat apart.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5547
  • Team Mitropa
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1085 Gepost op: 15 September 2011, 23:35:57 »
Zo zit het ook bij Philotrain loks

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6743
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1086 Gepost op: 15 September 2011, 23:36:52 »
Ik wil geen Philotrain, ik wil een Artitec  (y).

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1087 Gepost op: 15 September 2011, 23:37:50 »
Dat krijg je ook :)

't is een blok ZAMAC, een Philo is messing ;) En gesoldeerd. Deze is hoofdzakelijk geschroefd... ;)

Grtzz,

Karst

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5547
  • Team Mitropa
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1088 Gepost op: 15 September 2011, 23:40:54 »
wat weegt tie Karst?

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1089 Gepost op: 15 September 2011, 23:41:35 »
Op de kop af 400 gram.

Grtzz,

Karst

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5547
  • Team Mitropa
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1090 Gepost op: 15 September 2011, 23:43:24 »
das genoeg, gewichtje overbodig dus ;D

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1091 Gepost op: 15 September 2011, 23:47:33 »
Ja en nee...

Loc is redelijk topzwaar ( zoals alle 3700 modellen ;) ) De veer onder de bogie is redelijk strak, dus die vangt wel wat op. Maar de laatste koppelas houd niet over qua grip.

Ben nu even aan het kijken waarom die knort ;)

Grtzz,

Karst

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5547
  • Team Mitropa
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1092 Gepost op: 15 September 2011, 23:52:53 »
laat me raden wormwiel te strak
dekseltje, zie ik nu zit in de hele strip verwerkt of niet?
kun je ook mooi kijken of messing hij gelagerd is.
kijk ook eens of er olie of vet in de wormkast zit.

ik zie op jou foto`s ook dat kruiskoppeling een beetje in conflikt komt met de kromming in de bovenste leibaan
Gr Jan
« Laatst bewerkt op: 16 September 2011, 00:13:12 door roadster36 »

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5567
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1093 Gepost op: 16 September 2011, 00:14:38 »
Ziet er prachtig uit. Ik zou de dom graag poetsen, maar dat gaat dus niet. Misschien vervangen door een Philotrain dom?  ;D

Overigens vind ik de aandrijfstang naar de smeerpers wel wat bizar. Daar zitten 2 haakse bochten in, terwijl dat ding toch echt gewoon recht is. Maar waarschijnlijk is dat een gevolg van de te ver naar buiten geplaatste cylinders, nodig om nog een bocht te kunnen rijden.

Ik wacht op de versie met 4-as tender en een grasgroene, vroeg NS.

mvg,
Ivo

P.S., weer een prachtige fotosessie Chris. Daar ziet het model er nog mooier uit dan hier!
« Laatst bewerkt op: 16 September 2011, 00:19:06 door Ivo tB »
mvg,
Ivo

*

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1094 Gepost op: 16 September 2011, 00:25:22 »
Hoi,

Ja Ivo, compromissen ;)

Anyway, het was geen te strakke worm. Maar gewoon een kleine omissie in de handleiding ;)
De handleiding beschrijft namelijk de smeepunten die voor in bedrijfname van wat olie voorzien moeten worden. Daarbij missen de aanwijzingen voor de hoofdlagers.  :( Die waren, zoals mijn oma zaliger zou zeggen: "Zoo dreuge as Sinterkloas zien gat".

Dus.. ook even met de olienaald langs de lagers van de drijfassen !



Verder alles netjes gelagerd in bronzen hornblocks. Jammer dat daar nou niet even een paar veertjes onder zitten... Maar wie weet, het zaakje is makkelijk te demonteren...  :P

Ik denk overigens wel, dat het zaak is om de loc niet te zwaar te belasten. De vertanding op de tandwielen is erg fijn. En er is 1 groot messing tandwiel en twee kleinere nylon. De worm heb ik nog niet gezien  ;D

Dan nog wat aanpassingen aan de decoder gedaan. De standaard motorregeling van een 'verse' LoPi 4.0 staat veel te 'hard'.

Ik heb nu:

CV2 = 1
CV5 = 36 ( is geijkte topsnelheid van 109km/h
CV6 = 18

CV52 = 10
CV54 = 16
CV55 = 12

Loopt ie wat mooier rond. Ik ga hier nog wel verder mee, ben nog niet helemaal tevreden ;)

Grtzz,

Karst