Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:10:47
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
  

Auteur Topic: Artitec SS700/NS3700  (gelezen 445699 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8140
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #15 Gepost op: 03 februari 2011, 11:50:40 »
Het is niet anders dat het toch een product wordt in het hogere segment.
Maar wie weet verkopen ze als broodjes en is de markt veel groter dan er tot nu toe gedacht was.
En komt er toch nog een plastic versie van de 3700 uit (niet perse van Artitec).

Kijk ook eens naar de prijzen van de nieuwste (plastic) Fleischmann stomers, die liggen heel dicht bij de prijs van de Artitec 3700 :o



Vr. groeten,
Bob

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #16 Gepost op: 03 februari 2011, 11:58:53 »
Na

Laten we vooral eens wachten tot hoe die eruit komt te zien. discussie over plastic metaal ken ik al van een ander merk..... Wel typisch dat er dan over uit de markt prijzen en achterhaalde ideeën wordt gesproken terwijl dit een 'acceptabele' prijs is.

Ik ben zelf wisselstromer, en bijna 600 euro vind ik heel veel geld voor een enkele lokomotief, en begrijp ook niet zo goed waarom dit 80 tot 90 euro meer moet kosten.

Maar nogmaals, laten we vooral wachten hoe ie eruit komt zien voor te bepalen of ie 'te duur' is. Misschien wordt je spontaan gelukkig als je hem ziet...

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #17 Gepost op: 03 februari 2011, 12:04:11 »
........Per ongeluk azijn gedronken vanmorgen........

Persoonlijk vind ik zo'n kort door de bocht opmerking er bot !

Mijn schrijfsel ging over het feit dat een vanafprijs van E 500,00 voor velen een flinke prijs is
Velen zijn de laatste dagen lekker gemaakt met het idee dat er een mooi model zou komen, voor iedereen min of meer financieel haalbaar.

Dat voor vele dit zeker prachtige model (en dat zal zeker wel het geval zijn) niet te betalen is, is een feit.
Dat heeft niets met zwartkijken of azijndrinken te maken.
Dat vele door dit soort prijzen hun gewenste loks niet kunnen kopen is erg jammer voor de hobbij, waardoor vele er helaas niet meer aan beginnen.

Als ik in mijn modelbouwwinkel kom, zie ik aleen maar 60 plussers, met afbetaalde woningen, kinderen welke uit huis zijn, en deze generatie heeft door de vaak wat hogere inkomens wat meer te besteden.

Dan is er nog een grote groep hobbijisten, welke bedragen van E 500,00 gewoon heel veel geld vinden, ook al hebben ze misschien het 10-dubbele op de bank staan. Tussen alle opgewonden pret, mag dit toch ook geschreven worden ??

« Laatst bewerkt op: 03 februari 2011, 12:09:01 door PJG »
Ook Engelse treinen zijn leuk

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #18 Gepost op: 03 februari 2011, 12:07:06 »
niet zo jammeren, wil je ruilen met mijn salaris? vast niet. En ik koop dat ding ook gewoon.

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3388
    • modulebaan.nl
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #19 Gepost op: 03 februari 2011, 12:08:17 »
Hallo allemaal,

Als ik dit zo bekijk is dit een hele goede zet van Artitec:
- De prijs is hoog genoeg om een kwalitatief hoogwaardig produkt te maken, waar weinig op aan te merken zal hoeven te zijn (gietnaden op de neus, iemand?)
- De prijs is niet zo afschuwelijk hoog als echte kant-en-klare kleinserie produkten, daardoor (weliswaar met een hoop moeite) wel bereikbaar voor een grote groep modelbouwers.
- en, dat is voor mij het belangrijkste argument, de prijs is zo hoog dat het voor jongeren zonder geld het de moeite waard blijft om _zelf_ te gaan prutsen. Uiteindelijk ontstaan daarmee de hele goede en bewonderde modelbouwers!

Dus volgens mij heeft Artitec hiermee de hobby als geheel wel degelijk een enorme dienst bewezen. Het is de moeite waard te wachten op een populair model (zoals de 3700) en er lijkt nog genoeg aansporing te zijn om zelf te gaan prutsen. Wil je niet heel veel tijd besteden aan het zelf bouwen van een lok? Dan moet je sparen.

Groet,
Tjalling


modulebaan.nl

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #20 Gepost op: 03 februari 2011, 12:08:33 »
Velen zijn de laatste dagen lekker gemaakt met het idee dat er een mooi model zou komen, voor iedereen min of meer financieel haalbaar.

Dat is nergens gezegd...

mag dit toch ook geschreven worden ??

Ja, tuurlijk, je mag alles zeggen, maar mogen wij dan ook vinden dat je een zeikerd bent?

Ik ben eigenlijk wel blij dat het een beetje exclusief blijft. Straks heb je hele hordes die een 3700 met twee piko (wannabe) coupebakken door een railspiraal jagen... Brrrr, mot er niet aan denken...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Gert1

  • Gast
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #21 Gepost op: 03 februari 2011, 12:09:08 »
Velen zijn de laatste dagen lekker gemaakt met het idee dat er een mooi model zou komen, voor iedereen min of meer financieel haalbaar.

Kun jij aanwijzen waar die belofte dat het voor iedereen min of meer financieel haalbaar zou zijn stond?
Volgens mij zijn wij met zijn allen lekker gemaakt met het idee dat er een mooi model zou komen, maar is er nooit gesproken over de prijs.
Ieder kan toch voor zich de afweging maken of hij er al dan niet andere dingen voor laat staan?

mvg,
Gert

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #22 Gepost op: 03 februari 2011, 12:10:29 »
Dus volgens mij heeft Artitec hiermee de hobby als geheel wel degelijk een enorme dienst bewezen. Het is de moeite waard te wachten op een populair model (zoals de 3700) en er lijkt nog genoeg aansporing te zijn om zelf te gaan prutsen. Wil je niet heel veel tijd besteden aan het zelf bouwen van een lok? Dan moet je sparen.

Precies, het prijsverschil met een DJH kit is nog voldoende om mensen de keuze te laten.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Spoors

  • Smalspoor Fröbelaar
  • Offline Offline
  • Berichten: 1072
    • Koala Creek - Australian Sugar Cane in HOn30
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #23 Gepost op: 03 februari 2011, 12:16:00 »
Mijn schrijfsel ging over het feit dat een vanafprijs van E 500,00 voor velen een flinke prijs is

Van mij mag je best wel zeggen dat je geen 500 euris voor een lok over hebt, maar dat doe je niet. Je valt Artitec aan dat ze een NS 3700 van een zeer goede kwaliteit gaan uitbrengen ... en nu zeg je zelf ook nog dat je lekker bent gemaakt met een goedkoop model. Kom er dan gewoon duidelijk voor uit dat je graag voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten ... maar helaas gaat dat niet.

Groet Jeroen

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #24 Gepost op: 03 februari 2011, 12:16:00 »
Wat Artitec doet is het segment tussen massa (Fleischmann/Märklin/Roco/etc.) en super-exclusief (Philotrain) opzoeken. Daar zit namelijk best wel een groot gat, zeker voor Nederlandse modeltreinen. En laten we eerlijk zijn, een messing stoomlocomotief wordt nooit goedkoop. Oké, gebruik je geen messing, wordt het nog steeds niet goedkoop. Nou ja, dan kun je het beter in één keer goed doen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4102
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #25 Gepost op: 03 februari 2011, 12:20:15 »
@Spoors, ondanks dat heeft-ie in principe wel een centje over voor een loc;

Een 6000 of 6300 zou mij bijzonder goed smaken, en mag wat mij betreft best rond de 400,- euro kosten.

Betrekkelijk kale locs (vooral de NS 6000.....!) met eenvoudig drijfwerk, als we het binnenliggende weglaten, natuurlijk/vanzelfsprekend.

6300 heeft dan wel twee draaistellen, maar die zouden hetzelfde kunnen, en alle wielen verder gelijk.
Dat hoeft toch niet ongelofenlijk veel te kosten.......

Gr pewiam

Een 6000 is toch in de modelspoorwereld gewoon een 3700 zonder drijfwerk en met een halve (ingebouwde) tender? Voor E 100 heb je die er nu bij en dan heb ik het nog niet eens over twee jaar inflatie  ;D
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #26 Gepost op: 03 februari 2011, 12:23:49 »
Prijs kan nooit nu al een issue zijn , rijeigenschappen, uitstraling, afwerking, lettering , biesjes etc moet straks de afweging maken.
Waar ik me wel over verwonder is de absurd hoge prijs voor de sound uitvoering.
Je kunt je voorstellen dat er tussen Esu en Artitec wel een OEM prijs is afgesproken en dat het geluid "beschermd" is maar de volle mep voor een sound decoder betalen( en meer) is niet zo leuk.
Welke sounds en functies krijgen we eigenlijk?.
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #27 Gepost op: 03 februari 2011, 12:27:24 »
De "Räder mussen rollen" uitvoering met wat machinegeweervuur en granaatinslagen? (y)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Yuri v L

  • Offline Offline
  • Berichten: 319
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #28 Gepost op: 03 februari 2011, 12:29:21 »
Persoonlijk vind ik zo'n kort door de bocht opmerking er bot !

Ik neem aan dat je bedoeld: Persoonlijk vind ik zo'n opmerking kort door de bocht en bot.

Als je je daar persoonlijk mee aangevallen voelt, mijn excuses daarvoor.

Maar ik vind het wel gezeik om niets. Ik kan de 3700 ook niet betalen en zou hem wel willen hebben. Maar toch ben ik van mening dat Artitec deze lok voor een aanvaardbare prijs aanbied.

Yuri
***** ***** ***** ***

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 738
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #29 Gepost op: 03 februari 2011, 12:31:50 »
Artitec 3700-en zijn niet te duur ! kijk maar eens in de neuheitenkatalogen 2011 van diverse treinfabrikanten.

De wijze waarop Artitec dit model heeft aangekondigd is geweldig geweest. Zelfs gisteravond/nacht paniek omdat om 24.00 uur hun site korte tijd niet bereikbaar was. Prima gedaan!

Laten we blij zijn dat een Nederlandse onderneming - ondanks de prima opgeloste aanloopperikelen - naar de markt luistert en een lang gekoesterd model op de markt gaat brengen.Ik ben er blij mee.

Als je de hobby te duur zoek je toch gewoon iets anders! ( sigarenbandjes of suikerzakjes verzamelen.)

Coen.