Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lokpilot 4 defect door Ben
Vandaag om 17:28:15
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 17:18:45
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 17:05:18
Seuthe gaat stoppen door Eric B
Vandaag om 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:02:03
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 17:01:36
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 17:01:29
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 16:55:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
Vandaag om 16:49:01
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:45:15
Aachenau West door Arjan6511
Vandaag om 16:41:30
Welke kleur is Roco oud bruin? door MadhouseNL
Vandaag om 16:39:20
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 15:40:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:36:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door robschuurhof
Vandaag om 15:02:27
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door tijgernootje
Vandaag om 14:49:27
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door tijgernootje
Vandaag om 14:26:36
Roco 63432 loksound 2 vraag door bellejt
Vandaag om 14:12:27
Mijn geweatherde modellen door hervé
Vandaag om 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 13:29:17
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:40:29
schok bij vertrek door Bahn-AG
Vandaag om 12:13:30
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:02:09
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Jip
Vandaag om 11:40:32
Chinese prut kabel door Lobomotion69
Vandaag om 11:30:22
Line-up foto's van modellen door wob
Vandaag om 11:13:25
Show je werkplek door Ronald Halma
Vandaag om 11:00:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Bert V
Vandaag om 10:08:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 09:35:12
  

Auteur Topic: Artitec SS700/NS3700  (gelezen 477041 keer)

Anoniem

  • Gast
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1830 Gepost op: 22 March 2012, 10:46:01 »
Mwah, helemaal... natuurlijk schrijf je "cilinderstangbeschermhulzen" gewoon aan elkaar, zoals (vrijwel) elke samenstelling in het Nederlands 8).

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10475
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1831 Gepost op: 22 March 2012, 10:49:04 »
En dan nog zou het 'zuigerstangbeschermhulzen' moeten zijn ;)

Zie alhier voor wat het woord zuigerstang betekent. :)

Grtzz,

Karst

Anoniem

  • Gast
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1832 Gepost op: 22 March 2012, 10:53:13 »
Dat is dan weer een meer technische dan grammaticale verbetering, maar ik geloof je meteen (y).

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6049
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1833 Gepost op: 15 April 2012, 12:26:47 »
Zo, mijn loc is weer terug, de tenderwielen zijn vervangen en ik heb eindelijk de goede trapjes voor aan de voorkant van de loc. Heb hem echter nog niet proef laten draaien, maar dat komt z.s.m. Wat ik me afvroeg, bij alle loc's zijn de scharnieren van de rookkastdeur zwart meegespoten, maar deze moeten allemaal blank staal zijn. Wat zou de beste manier zijn om dit voor elkaar te krijgen? Is het afhalen van de verf met een glasvezelpotlood voldoende om de beste look te krijgen of is spuiten een betere en mooiere optie?
Spoor 0 adept

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1834 Gepost op: 20 April 2012, 16:07:09 »
Helaas heeft de pret niet lang mogen duren, want inmiddels is de eerste storing een feit: het linker frontsein begon steeds zachter te branden om daarna helemaal te doven en daarna af en toe nog eens op te flikkeren. Ben ik de enige?

Kennelijk heeft Artitec hier inmiddels ook een doe-het-zelf oplossing voor.
Klik hier.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3528
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1835 Gepost op: 22 May 2012, 11:10:10 »
Ik heb het afgelopen weekend de 3734 3 as tender aan een kleine duurtest onderworpen,
gewoon om eens te kijken hoe het model zich houd over 4 dagen en dat is verassend goed.
Kwa rijeigenschappen heb ik over dit model geen klagen, de stroomafname blijft echter
een puntje van aandacht.
Ik denk er toch over om de stroomafnemertjes te vervangen door nieuwe fosforbrons
exemplaren, ook de loc, en deze allemaal aan de binnenzijde van de wielband te laten drukken.

Het starre frame, zonder gecompenseerde assen is eigenlijk verassend genoeg geen limiterende
factor geweest, de loc rijdt uiterst fraai.

Sound, ik heb toch wat aangepast in de Cv's en daardoor is de uitlaatslag nu eigenlijk nagenoeg
gelijk met de stand van het drijfwerk c.q. zuigerstang.
Waarde's heb ik opgeschreven, ik post deze t.z.t.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4517
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1836 Gepost op: 22 May 2012, 12:06:15 »
Heb je gekeken of de fabriek hem gesmeerd heeft?
Erg belangrijk!
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3528
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1837 Gepost op: 22 May 2012, 13:12:07 »
Ik heb 3 stuks, allemaal gesmeerd af fabriek, maar door mijzelf nog nagesmeerd
voornamelijk de lagerblokken met dunne olie en de tandwielen met roco vet.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Kees de Rooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1838 Gepost op: 22 May 2012, 13:35:03 »
Ben razend benieuwd naar die nieuwe CV's, want de mijn is een onvervalste driecylinder  ;D.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3528
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1839 Gepost op: 22 May 2012, 19:42:05 »
Ik heb gewijzigd;

Cv 2 op 3
Cv 3 op 8
Cv 4 op 6

Dit is mede gedaan om het rijden via de mulitmaus gemakkelijk te maken,
Ik mag graag zelf aan de "lat" zitten i.p.v. dat de decoder alles doet.
Het positieve effect was echter dat, waarschijnlijk door het aanpassen van de Cv 2
de slag ook heel dicht bij de correcte standen van het drijfwerk c.q. zuigerstang komt.

Deze verandering is uiteraard op eigen risico, de instellingen die door artitec geprogrammeerd zijn
worden herschreven maar zijn via een complete reset weer terug te halen zover ik kan nagaan (firmware)
Ik kan zelf geen decoders uitlezen omdat ik daarvoor geen systeem heb.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1840 Gepost op: 22 May 2012, 19:50:58 »
waarom heeft een 3700 eigenlijk maar 4 slagen? het is toch een viercilinder. of heeft dat met hoge-lage druk systemen te maken??

gr

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1841 Gepost op: 22 May 2012, 19:55:25 »
De binnenliggende en buitenliggende cilinder (die niet naast elkaar staan) maken dezelfde slag volgens mij.
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3528
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1842 Gepost op: 22 May 2012, 19:59:15 »
Het is in feite een dubbele 2 cilinderloc, elke slag die je hoord is in het geval van de 3700
afkomstig van 2 cilinders, één buitenliggende en één binnenliggende

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1843 Gepost op: 22 May 2012, 23:23:52 »
vandaag maar ns een baantje uitgelegd op tafel en de mijn (museumloc 3 rail wisselstroom) een laten rijden.
Moet zeggen dat ie wel mooi rustig loopt maar trekkracht heeft ie absoluut niet,2 artitec plan E's is al teveel.
Rij M rail.
Maar ns naar harlaar informeren hoe en wat met antislipbandjes want dit is *** voor zo'n duur apparaat,alhoewel ze wel beeldschoon blijft. Ze staat in de vitrine achter de M* 3511 de Wurtemberger C,ook zo'n prachtloc,mooie combi alhoewel ze elkaar in het echt nooit hebben gezien waarschijnlijk.
Groetjes Patrick

guest7823

  • Gast
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1844 Gepost op: 23 May 2012, 09:19:33 »
waarom heeft een 3700 eigenlijk maar 4 slagen? het is toch een viercilinder. of heeft dat met hoge-lage druk systemen te maken??

De 3700-en (en 39/6300-en) hebben een cilinderverdeling waarbij de binnenkrukken onder een hoek van 90 graden t.o.v. van elkaar staan (dus 4 slagen per omwenteling) en de binnen-buiten cilinder per kant onder 180 graden t.o.v. van elkaar staan (dus de slagen van deze cilinders lopen anti-parallel, maar gelijk). Vandaar dat een dergelijke viercilinder net als een twee cilinder klinkt.