Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
Conrat door rvredebregt
Vandaag om 16:56:41
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 16:50:32
Koppelingsmechanisme klemt? door Herb73
Vandaag om 16:40:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjan6511
Vandaag om 16:36:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door saskia
Vandaag om 16:23:40
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 15:58:46
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 15:46:35
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:43:15
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door MOVisser
Vandaag om 15:27:17
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door stoombr38
Vandaag om 15:13:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 15:01:28
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 14:36:36
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 13:55:41
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 13:50:37
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door MOVisser
Vandaag om 11:14:39
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 09:50:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 08:44:29
Baanbouw Rehausen2 door FransW
Vandaag om 07:47:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 07:25:38
roco maus 2 door bask185
Vandaag om 06:54:28
  

Auteur Topic: Artitec SS700/NS3700  (gelezen 483858 keer)

Anoniem

  • Gast
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1830 Gepost op: 22 March 2012, 10:46:01 »
Mwah, helemaal... natuurlijk schrijf je "cilinderstangbeschermhulzen" gewoon aan elkaar, zoals (vrijwel) elke samenstelling in het Nederlands 8).

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10485
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1831 Gepost op: 22 March 2012, 10:49:04 »
En dan nog zou het 'zuigerstangbeschermhulzen' moeten zijn ;)

Zie alhier voor wat het woord zuigerstang betekent. :)

Grtzz,

Karst

Anoniem

  • Gast
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1832 Gepost op: 22 March 2012, 10:53:13 »
Dat is dan weer een meer technische dan grammaticale verbetering, maar ik geloof je meteen (y).

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1833 Gepost op: 15 April 2012, 12:26:47 »
Zo, mijn loc is weer terug, de tenderwielen zijn vervangen en ik heb eindelijk de goede trapjes voor aan de voorkant van de loc. Heb hem echter nog niet proef laten draaien, maar dat komt z.s.m. Wat ik me afvroeg, bij alle loc's zijn de scharnieren van de rookkastdeur zwart meegespoten, maar deze moeten allemaal blank staal zijn. Wat zou de beste manier zijn om dit voor elkaar te krijgen? Is het afhalen van de verf met een glasvezelpotlood voldoende om de beste look te krijgen of is spuiten een betere en mooiere optie?
Spoor 0 adept

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1834 Gepost op: 20 April 2012, 16:07:09 »
Helaas heeft de pret niet lang mogen duren, want inmiddels is de eerste storing een feit: het linker frontsein begon steeds zachter te branden om daarna helemaal te doven en daarna af en toe nog eens op te flikkeren. Ben ik de enige?

Kennelijk heeft Artitec hier inmiddels ook een doe-het-zelf oplossing voor.
Klik hier.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3532
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1835 Gepost op: 22 May 2012, 11:10:10 »
Ik heb het afgelopen weekend de 3734 3 as tender aan een kleine duurtest onderworpen,
gewoon om eens te kijken hoe het model zich houd over 4 dagen en dat is verassend goed.
Kwa rijeigenschappen heb ik over dit model geen klagen, de stroomafname blijft echter
een puntje van aandacht.
Ik denk er toch over om de stroomafnemertjes te vervangen door nieuwe fosforbrons
exemplaren, ook de loc, en deze allemaal aan de binnenzijde van de wielband te laten drukken.

Het starre frame, zonder gecompenseerde assen is eigenlijk verassend genoeg geen limiterende
factor geweest, de loc rijdt uiterst fraai.

Sound, ik heb toch wat aangepast in de Cv's en daardoor is de uitlaatslag nu eigenlijk nagenoeg
gelijk met de stand van het drijfwerk c.q. zuigerstang.
Waarde's heb ik opgeschreven, ik post deze t.z.t.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4517
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1836 Gepost op: 22 May 2012, 12:06:15 »
Heb je gekeken of de fabriek hem gesmeerd heeft?
Erg belangrijk!
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3532
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1837 Gepost op: 22 May 2012, 13:12:07 »
Ik heb 3 stuks, allemaal gesmeerd af fabriek, maar door mijzelf nog nagesmeerd
voornamelijk de lagerblokken met dunne olie en de tandwielen met roco vet.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Kees de Rooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1838 Gepost op: 22 May 2012, 13:35:03 »
Ben razend benieuwd naar die nieuwe CV's, want de mijn is een onvervalste driecylinder  ;D.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3532
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1839 Gepost op: 22 May 2012, 19:42:05 »
Ik heb gewijzigd;

Cv 2 op 3
Cv 3 op 8
Cv 4 op 6

Dit is mede gedaan om het rijden via de mulitmaus gemakkelijk te maken,
Ik mag graag zelf aan de "lat" zitten i.p.v. dat de decoder alles doet.
Het positieve effect was echter dat, waarschijnlijk door het aanpassen van de Cv 2
de slag ook heel dicht bij de correcte standen van het drijfwerk c.q. zuigerstang komt.

Deze verandering is uiteraard op eigen risico, de instellingen die door artitec geprogrammeerd zijn
worden herschreven maar zijn via een complete reset weer terug te halen zover ik kan nagaan (firmware)
Ik kan zelf geen decoders uitlezen omdat ik daarvoor geen systeem heb.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1840 Gepost op: 22 May 2012, 19:50:58 »
waarom heeft een 3700 eigenlijk maar 4 slagen? het is toch een viercilinder. of heeft dat met hoge-lage druk systemen te maken??

gr

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1841 Gepost op: 22 May 2012, 19:55:25 »
De binnenliggende en buitenliggende cilinder (die niet naast elkaar staan) maken dezelfde slag volgens mij.
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3532
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1842 Gepost op: 22 May 2012, 19:59:15 »
Het is in feite een dubbele 2 cilinderloc, elke slag die je hoord is in het geval van de 3700
afkomstig van 2 cilinders, één buitenliggende en één binnenliggende

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1843 Gepost op: 22 May 2012, 23:23:52 »
vandaag maar ns een baantje uitgelegd op tafel en de mijn (museumloc 3 rail wisselstroom) een laten rijden.
Moet zeggen dat ie wel mooi rustig loopt maar trekkracht heeft ie absoluut niet,2 artitec plan E's is al teveel.
Rij M rail.
Maar ns naar harlaar informeren hoe en wat met antislipbandjes want dit is *** voor zo'n duur apparaat,alhoewel ze wel beeldschoon blijft. Ze staat in de vitrine achter de M* 3511 de Wurtemberger C,ook zo'n prachtloc,mooie combi alhoewel ze elkaar in het echt nooit hebben gezien waarschijnlijk.
Groetjes Patrick

guest7823

  • Gast
Re:Artitec SS700/NS3700
« Reactie #1844 Gepost op: 23 May 2012, 09:19:33 »
waarom heeft een 3700 eigenlijk maar 4 slagen? het is toch een viercilinder. of heeft dat met hoge-lage druk systemen te maken??

De 3700-en (en 39/6300-en) hebben een cilinderverdeling waarbij de binnenkrukken onder een hoek van 90 graden t.o.v. van elkaar staan (dus 4 slagen per omwenteling) en de binnen-buiten cilinder per kant onder 180 graden t.o.v. van elkaar staan (dus de slagen van deze cilinders lopen anti-parallel, maar gelijk). Vandaar dat een dergelijke viercilinder net als een twee cilinder klinkt.