Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
Vandaag om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 19:16:48
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 18:54:32
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:28:50
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 17:16:38
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
  

Auteur Topic: Ondervloeraandrijving K wissel  (gelezen 7636 keer)

Wilson CS

  • Gast
Ondervloeraandrijving K wissel
« Gepost op: 20 juni 2006, 21:17:32 »
Hallo,

In de Conrad gids op bladzij 350 of linkje naar PDF http://pdf.conrad.nl/pdf/9D/lo/9D_0329.pdf een ondervloeraandrijving voor K-wissels.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvgr
Robert

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25302
    • Pagina van klaas
Re: Ondervloeraandrijving K wissel
« Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2006, 00:03:14 »
Die pdf wil bij mij niet openen.
Heb je een Conrad artikelnummer?

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: Ondervloeraandrijving K wissel
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2006, 00:33:24 »
Hoe ie met M* K-wissels werkt kan ik je niet vertellen, maar op zich zijn het zeker voor die prijs prima aandrijvinkjes. Er zitten er een stel onder marxwolde geschroefd en daar hebben ze soms moeite met de niet-scharnierende wisseltongen van de tillig-wissels, maar dat is meer een afstellingsprobleem. Met wissels met scharnierende tongen (zoals ook M* K-rail) geven ze geen enkel probleem.

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 809
Re: Ondervloeraandrijving K wissel
« Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2006, 08:24:31 »
Ziet er interessant uit. Als je deze prijs vergelijkt met de "originele" Märklin aandrijvingen?

Weet je ook hoe de "lange" termijn werking is van deze aandrijvingen Floris?

Groeten

Olav
Groeten

Olav

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re: Ondervloeraandrijving K wissel
« Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2006, 10:48:35 »
Als ik het toelichtende plaatje van Conrad zo zie is dit ook rechtsreeks toepasbaar op de Marklin C-rails.
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Hub

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Ondervloeraandrijving K wissel
« Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2006, 10:58:41 »
Klaas
Citaat
Die pdf wil bij mij niet openen.
Heb je een Conrad artikelnummer?
Dat zou dan moeten zijn: 219999-91 en 219998-91

Met vriendelijke groet,
Hub

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25302
    • Pagina van klaas
Re: Ondervloeraandrijving K wissel
« Reactie #6 Gepost op: 23 juni 2006, 13:59:33 »
Ah ja, die dus.
Daar heb ik er een aantal van gekocht, en op de clubbaan zijn ze ook in gebruik.
Zijn heel bruikbare dingen. Hoewel het motoraandrijvingen zijn zijn ze niet echt langzaam. Het omzetten van een wissel gaat binnen 0,1 seconde.
Maar ze zijn veel sterker dan een standaard spoelenaandrijving.
En ze zijn geschikt voor vrijwel elk H0 of N wissel. Eventueel moet er aan het wissel zelf wat worden aangepast, wat meestal betekent dat er wat overbodige onderdelen uit moeten.

Wilson CS

  • Gast
Re: Ondervloeraandrijving K wissel
« Reactie #7 Gepost op: 23 juni 2006, 16:12:15 »
Ok dus het werkt goed.
Ziet het er ook fraai uit op de baan?
Het scheelt natuurlijk een hoop overbodige rotzooi bovenop....

mvgr
Robert

NS2200

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
  • NS 2200
Re: Ondervloeraandrijving K wissel
« Reactie #8 Gepost op: 23 juni 2006, 16:39:28 »
Ik weet niet of het veel in prijs scheelt maar wellicht is dit ook een optie:

http://home.istar.ca/~axelh/tips/switches.html

Hierbij worden peco motoren en de Märklin unterflurantrieb gebruikt.

Iwan

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25302
    • Pagina van klaas
Re: Ondervloeraandrijving K wissel
« Reactie #9 Gepost op: 23 juni 2006, 19:32:00 »
Ziet het er ook fraai uit op de baan?
Boven de tafel zie je er niks van. Het hele ding zit "ondergronds". Alleen een staaldraad steekt door de tafel en neemt daar de stelbiels van het wissel mee.

obicham

  • Offline Offline
  • Berichten: 106
Re: Ondervloeraandrijving K wissel
« Reactie #10 Gepost op: 25 juni 2006, 15:17:57 »
Ergens een testje gelezen over de conrad wisselaandrijvingen.
Hadden die dingen 10.000 x laten schakelen en toen waren ze versleten.

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 563
Re: Ondervloeraandrijving K wissel
« Reactie #11 Gepost op: 25 juni 2006, 16:41:50 »
De peco aandrijving wert bij mij naar tevredenheid. Ik werk echter met Roco rails. De aandrijving heeft standaart 1 wisselcontact en kan worden uitgebreid met meerdere contacten. Daar heb ik echter geen ervaring mee.
De bouw van Berkendam is begonnen.

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 809
Re: Ondervloeraandrijving K wissel
« Reactie #12 Gepost op: 27 juni 2006, 07:32:04 »
Ergens een testje gelezen over de conrad wisselaandrijvingen.
Hadden die dingen 10.000 x laten schakelen en toen waren ze versleten.


In de regel zal dit dus jaren duren. Een acceptabele betrouwbaarheid dus. Ik heb nog een hoop "oude" Märklin aandrijvingen, genoeg voor alle wissels, maar zal dit bij uitbreiding van het "wisselpark"mee gaan nemen.

bedankt voor de info.

Groeten

Olav
Groeten

Olav

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25302
    • Pagina van klaas
Re: Ondervloeraandrijving K wissel
« Reactie #13 Gepost op: 27 juni 2006, 09:04:31 »
Is zo'n duurtest ook wel eens uitgevoerd op een standaard aandrijving van Märklin/Fleischmann/Roco ?
En, zouden die de 10.000 keer halen? Ik moet het nog zien.

Weeeyaa

  • Gast
Re: Ondervloeraandrijving K wissel
« Reactie #14 Gepost op: 27 juni 2006, 12:59:03 »
Ik heb ook wat gelezen over wisselaandrijvingen met geheugendraad...
die schijnen in iedergeval fijn rustig te bewegen en niet zo heel duur te zijn.

Thijs