Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:12:34
Gezocht: Foto's Plan E/L postrijtuig in reizigerstreinen jaren '70 door IJmc
Vandaag om 14:50:58
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 14:41:29
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 14:35:14
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door TonM
Vandaag om 14:05:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:54:26
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:06:10
meer wissels invoeren in Z21 door astrantia
Vandaag om 12:59:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:36:11
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:15:58
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 12:15:36
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 12:12:27
20 jaar BNLS door Rob Ellerman
Vandaag om 12:09:53
Aachenau West door NS264
Vandaag om 10:06:17
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door Falkenberg
Vandaag om 08:42:04
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 07:20:20
rommenholler gasketelwagens door ArjanB
02 July 2025, 22:29:52
The Rolling Tables… (ofwel: eten tussen de rails wordt nieuw leven ingeblazen) door Bob R.
02 July 2025, 21:58:53
NL-baan in Canada door ArjanB
02 July 2025, 21:44:10
Raadplaatje door Klaas Zondervan
02 July 2025, 19:42:38
Zaagsel? door Besselspoor
02 July 2025, 18:15:13
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
02 July 2025, 17:10:05
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
02 July 2025, 16:49:10
The Micro Model Railway Dispatch door Scratchbuilt
02 July 2025, 16:37:57
Piko 2025 door spoorijzer
02 July 2025, 15:42:59
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
02 July 2025, 15:32:28
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
02 July 2025, 14:01:12
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
02 July 2025, 10:29:51
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
01 July 2025, 23:41:48
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
01 July 2025, 23:21:41
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO  (gelezen 50119 keer)

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #15 Gepost op: 30 January 2011, 14:16:04 »
Interessant dit, ga ik maar eens volgen.

Chris, zou je misschien een duidelijk verslag/uitleg kunnen maken van het bewerken van dit materiaal?
Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2105
  • MSc Micro-Electronics
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #16 Gepost op: 30 January 2011, 14:17:04 »
Citaat
Aandrijving bodemplaten en draaistellen zijn er al..
ehm,
Citaat
tevens moet er wat van de frames van de kopbakken af. Anders passen de andere niet netjes.

Volgens mij zijn die bodemplaten er dus nog niet. Ontwikkelingskosten..... Moet eerst nog die Plan V en Plan T zien.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Erik Schmidt

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #17 Gepost op: 30 January 2011, 14:45:39 »
Hallo,
wilde nog antwoorden op Dompie's reactie. Dat materiaal van Shapeways neemt water op. Onder de kraan houden voor schoonspoelen kan natuurlijk wel, maar is niet optimaal (heb ik helaas zelf ook gedaan). Zeker omdat je het opvlak weer lelijk maakt en waarschijnlijk moet je lang wachten met spuiten (dat gebeurt bij mij standaard). Het is denk ik beter om het materiaal harder te maken; dat kan dus met die secondelijm en alles wat er op lijkt, of primer.
Zoals bekend leiden er natuurlijk meerdere wegen naar Rome.

Succes ermee!
Erik

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #18 Gepost op: 30 January 2011, 16:40:16 »
Nou bewerken van het materiaal is niet zo zeer nodig.

Er moet meer gebeuren aan het aanpassen van het onderstel dan aan de kappen.
Deze moeten alleen glad worden gemaakt ivm spuitwerk.

Vanmiddag nog "hulp" gehad uit onverwachte hoek ;)

vanavond weer wat foto's

groetjes Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #19 Gepost op: 30 January 2011, 16:44:32 »
Citaat
Deze moeten alleen glad worden gemaakt ivm spuitwerk.
Ja, daar doel ik eigenlijk een beetje op.
Ben vooral benieuwd hoeveel werk daar in gaat zitten, en natuurlijk wat voor handelingen nodig zijn. :P

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Dompie

  • HerIntreder
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #20 Gepost op: 30 January 2011, 20:18:50 »
Gaat meer dan uitstekend met water schoonspoelen, daarna lekker een föhn behandeling en je kan gelijk weer verder met je acrylverf om te spuiten. Ik heb onder hand al heel wat bakken zo gedaan en het werkt uitstekend.
N Selectrix/Müt - TrainController7Gold met +4D Sound, +SmartHand - Stärz SX-hardware

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #21 Gepost op: 30 January 2011, 21:36:38 »
Zo vandaag weer wat gedaan aan een van de tussenbakken.

Maar eerst het onverwachte hulpje dat kwam "helpen"



Alleen was het hulpje al snel uitgeput.



Maar goed heb eens gekeken naar de afstand in de bakken van de vouwbalg en deze bleek toch gelijk te zitten.




[/URL

En ook nog wat raampjes aangepast en als proef geplaatst in de tussenbak.
[URL=http://img232.imageshack.us/i/img1731jd.jpg/]


Uploaded with ImageShack.us

Nu blijkt dat de ramen van de deuren meteen overgezet kunnen worden. De ramen tussen de deuren zijn groter dan de ramen die in de Br 423 zitten en de ramen voor en na de deuren zijn van de Br 423 te groot en heb ik iets aangepast door er iets van af te vijlen.

Ik hoor jullie bevindingen wel.

Groetjes Chris en tot spoedig (y)

De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #22 Gepost op: 03 February 2011, 18:26:51 »
Vandaag weer een klein update-tje.

Heb vandaag het dak voorzien van wat details.



Verder in het onderzoek naar de ramen ben ik tot de conclusie gekomen dat de donkere ramen helemaal niet goed zijn voor de SLT. Het zijn namelijk gewoon heldere ramen ipv getinte. Ik ga eens kijken of ik ramen kan gaan maken van een iets dikkere spreadsheet.

Binnenkort weer meer. (y)

groetjes Chris (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3853
    • MCKmodelbouw
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #23 Gepost op: 03 February 2011, 18:28:58 »
Doorzichtig styreen icm cristal clear???
Misschien kan je dan ook mooie ramen maken. Die details zien er in ieder geval wel erg goed uit (y)

Gr,
Mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #24 Gepost op: 03 February 2011, 18:36:25 »
Hoi Chris,

nu met wat details op het dak ziet het er weer een stukje beter uit.
Zijn dit ook onderdelen van de donor?

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #25 Gepost op: 03 February 2011, 18:50:08 »
ja. dat zijn inderdaad onderdelen van de donor.

Op het eind is het dan ook:
operatie geslaagd  patient overleden

alleen hier overlijdt de donor.

Cristal clear wordt me afgeraden op deze grote van oppervlakte. Het zou niet doorzichtig worden ,maar wat troebel. Maar mocht iemand hierin ervaring hebben met succes en goed doorzichtige ramen hoor ik dit graag.

groetjes Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Bart Zegers

  • Offline Offline
  • Berichten: 858
    • Mijn gescande foto's op Flickr
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #26 Gepost op: 03 February 2011, 20:55:23 »
Maar Kristal Klear gebruik je in dit geval toch niet voor de oppervlakte, maar voor de randen van het doorzichtige kunststof? Of heb ik het mis?

Succes verder.

Groeten,
Bart
Met vriendelijke groet, Bart

Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #27 Gepost op: 03 February 2011, 23:16:33 »
Een endje overheadsheet (of iets dergelijks) kun je toch prima in lijmen met wat kristal klear langs de randen?

Citaat
Cristal clear wordt me afgeraden
Dat kan ik wel begrijpen, oke, dat spul wordt na een tijdje wel kleverig, maar om er ramen van te gaan maken?
Kun je het beter opdrinken.  (y)  :P

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3179
    • SpoorObjecten
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #28 Gepost op: 03 February 2011, 23:20:25 »
how about transparante resin?

geen ervaring mee hoor, was gewoon een ingeving, maar als je transparante sytreen strip erachter plakt, en dan transparante resin erop giet?

verder ziet het er stuk beter uit zo met die donor attributen op het model!
is het model toch handiger dan wat ik eerst dacht (alleen het onderstel)

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #29 Gepost op: 04 February 2011, 07:34:38 »
gefreesde ramen? ;)
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008