Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 00:03:11
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
05 July 2025, 23:59:25
US diorama in H0 door Jelmer
05 July 2025, 23:58:24
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Peter.v.L
05 July 2025, 22:54:38
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door Peter.v.L
05 July 2025, 22:25:24
Raadplaatje door Nohome
05 July 2025, 22:24:05
Bauarbeiten im gange door 741230
05 July 2025, 21:35:09
wisselaandrijving MTB door Overet
05 July 2025, 21:33:20
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
05 July 2025, 21:27:49
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
05 July 2025, 20:31:44
Foto's totaalreclame ICM door Kees-Jan
05 July 2025, 20:22:56
Station Roodeschool door Torikoos
05 July 2025, 20:14:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
05 July 2025, 20:08:00
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
05 July 2025, 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 July 2025, 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
05 July 2025, 19:26:58
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
05 July 2025, 18:24:10
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
05 July 2025, 18:15:32
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
05 July 2025, 17:13:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
05 July 2025, 16:57:27
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
05 July 2025, 14:41:08
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
05 July 2025, 14:18:49
De Projecten van RetroJack door RetroJack
05 July 2025, 14:10:21
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
05 July 2025, 13:21:54
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
05 July 2025, 10:43:42
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
05 July 2025, 09:37:20
20 jaar BNLS door Huup
05 July 2025, 08:56:00
Yet Another Servo Decoder door AP3737
05 July 2025, 08:36:21
Zaagsel? door Frits C
05 July 2025, 06:34:07
The Micro Model Railway Dispatch door Ronald Halma
05 July 2025, 03:26:20
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO  (gelezen 50129 keer)

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #15 Gepost op: 30 January 2011, 14:16:04 »
Interessant dit, ga ik maar eens volgen.

Chris, zou je misschien een duidelijk verslag/uitleg kunnen maken van het bewerken van dit materiaal?
Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2105
  • MSc Micro-Electronics
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #16 Gepost op: 30 January 2011, 14:17:04 »
Citaat
Aandrijving bodemplaten en draaistellen zijn er al..
ehm,
Citaat
tevens moet er wat van de frames van de kopbakken af. Anders passen de andere niet netjes.

Volgens mij zijn die bodemplaten er dus nog niet. Ontwikkelingskosten..... Moet eerst nog die Plan V en Plan T zien.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Erik Schmidt

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #17 Gepost op: 30 January 2011, 14:45:39 »
Hallo,
wilde nog antwoorden op Dompie's reactie. Dat materiaal van Shapeways neemt water op. Onder de kraan houden voor schoonspoelen kan natuurlijk wel, maar is niet optimaal (heb ik helaas zelf ook gedaan). Zeker omdat je het opvlak weer lelijk maakt en waarschijnlijk moet je lang wachten met spuiten (dat gebeurt bij mij standaard). Het is denk ik beter om het materiaal harder te maken; dat kan dus met die secondelijm en alles wat er op lijkt, of primer.
Zoals bekend leiden er natuurlijk meerdere wegen naar Rome.

Succes ermee!
Erik

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #18 Gepost op: 30 January 2011, 16:40:16 »
Nou bewerken van het materiaal is niet zo zeer nodig.

Er moet meer gebeuren aan het aanpassen van het onderstel dan aan de kappen.
Deze moeten alleen glad worden gemaakt ivm spuitwerk.

Vanmiddag nog "hulp" gehad uit onverwachte hoek ;)

vanavond weer wat foto's

groetjes Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #19 Gepost op: 30 January 2011, 16:44:32 »
Citaat
Deze moeten alleen glad worden gemaakt ivm spuitwerk.
Ja, daar doel ik eigenlijk een beetje op.
Ben vooral benieuwd hoeveel werk daar in gaat zitten, en natuurlijk wat voor handelingen nodig zijn. :P

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Dompie

  • HerIntreder
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #20 Gepost op: 30 January 2011, 20:18:50 »
Gaat meer dan uitstekend met water schoonspoelen, daarna lekker een föhn behandeling en je kan gelijk weer verder met je acrylverf om te spuiten. Ik heb onder hand al heel wat bakken zo gedaan en het werkt uitstekend.
N Selectrix/Müt - TrainController7Gold met +4D Sound, +SmartHand - Stärz SX-hardware

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #21 Gepost op: 30 January 2011, 21:36:38 »
Zo vandaag weer wat gedaan aan een van de tussenbakken.

Maar eerst het onverwachte hulpje dat kwam "helpen"



Alleen was het hulpje al snel uitgeput.



Maar goed heb eens gekeken naar de afstand in de bakken van de vouwbalg en deze bleek toch gelijk te zitten.




[/URL

En ook nog wat raampjes aangepast en als proef geplaatst in de tussenbak.
[URL=http://img232.imageshack.us/i/img1731jd.jpg/]


Uploaded with ImageShack.us

Nu blijkt dat de ramen van de deuren meteen overgezet kunnen worden. De ramen tussen de deuren zijn groter dan de ramen die in de Br 423 zitten en de ramen voor en na de deuren zijn van de Br 423 te groot en heb ik iets aangepast door er iets van af te vijlen.

Ik hoor jullie bevindingen wel.

Groetjes Chris en tot spoedig (y)

De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #22 Gepost op: 03 February 2011, 18:26:51 »
Vandaag weer een klein update-tje.

Heb vandaag het dak voorzien van wat details.



Verder in het onderzoek naar de ramen ben ik tot de conclusie gekomen dat de donkere ramen helemaal niet goed zijn voor de SLT. Het zijn namelijk gewoon heldere ramen ipv getinte. Ik ga eens kijken of ik ramen kan gaan maken van een iets dikkere spreadsheet.

Binnenkort weer meer. (y)

groetjes Chris (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3854
    • MCKmodelbouw
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #23 Gepost op: 03 February 2011, 18:28:58 »
Doorzichtig styreen icm cristal clear???
Misschien kan je dan ook mooie ramen maken. Die details zien er in ieder geval wel erg goed uit (y)

Gr,
Mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #24 Gepost op: 03 February 2011, 18:36:25 »
Hoi Chris,

nu met wat details op het dak ziet het er weer een stukje beter uit.
Zijn dit ook onderdelen van de donor?

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #25 Gepost op: 03 February 2011, 18:50:08 »
ja. dat zijn inderdaad onderdelen van de donor.

Op het eind is het dan ook:
operatie geslaagd  patient overleden

alleen hier overlijdt de donor.

Cristal clear wordt me afgeraden op deze grote van oppervlakte. Het zou niet doorzichtig worden ,maar wat troebel. Maar mocht iemand hierin ervaring hebben met succes en goed doorzichtige ramen hoor ik dit graag.

groetjes Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Bart Zegers

  • Offline Offline
  • Berichten: 858
    • Mijn gescande foto's op Flickr
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #26 Gepost op: 03 February 2011, 20:55:23 »
Maar Kristal Klear gebruik je in dit geval toch niet voor de oppervlakte, maar voor de randen van het doorzichtige kunststof? Of heb ik het mis?

Succes verder.

Groeten,
Bart
Met vriendelijke groet, Bart

Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #27 Gepost op: 03 February 2011, 23:16:33 »
Een endje overheadsheet (of iets dergelijks) kun je toch prima in lijmen met wat kristal klear langs de randen?

Citaat
Cristal clear wordt me afgeraden
Dat kan ik wel begrijpen, oke, dat spul wordt na een tijdje wel kleverig, maar om er ramen van te gaan maken?
Kun je het beter opdrinken.  (y)  :P

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3181
    • SpoorObjecten
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #28 Gepost op: 03 February 2011, 23:20:25 »
how about transparante resin?

geen ervaring mee hoor, was gewoon een ingeving, maar als je transparante sytreen strip erachter plakt, en dan transparante resin erop giet?

verder ziet het er stuk beter uit zo met die donor attributen op het model!
is het model toch handiger dan wat ik eerst dacht (alleen het onderstel)

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #29 Gepost op: 04 February 2011, 07:34:38 »
gefreesde ramen? ;)
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008