Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:12:22
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 10:43:36
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:50:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO  (gelezen 48460 keer)

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #15 Gepost op: 30 januari 2011, 14:16:04 »
Interessant dit, ga ik maar eens volgen.

Chris, zou je misschien een duidelijk verslag/uitleg kunnen maken van het bewerken van dit materiaal?
Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2076
  • MSc Micro-Electronics
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #16 Gepost op: 30 januari 2011, 14:17:04 »
Citaat
Aandrijving bodemplaten en draaistellen zijn er al..
ehm,
Citaat
tevens moet er wat van de frames van de kopbakken af. Anders passen de andere niet netjes.

Volgens mij zijn die bodemplaten er dus nog niet. Ontwikkelingskosten..... Moet eerst nog die Plan V en Plan T zien.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Erik Schmidt

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #17 Gepost op: 30 januari 2011, 14:45:39 »
Hallo,
wilde nog antwoorden op Dompie's reactie. Dat materiaal van Shapeways neemt water op. Onder de kraan houden voor schoonspoelen kan natuurlijk wel, maar is niet optimaal (heb ik helaas zelf ook gedaan). Zeker omdat je het opvlak weer lelijk maakt en waarschijnlijk moet je lang wachten met spuiten (dat gebeurt bij mij standaard). Het is denk ik beter om het materiaal harder te maken; dat kan dus met die secondelijm en alles wat er op lijkt, of primer.
Zoals bekend leiden er natuurlijk meerdere wegen naar Rome.

Succes ermee!
Erik

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #18 Gepost op: 30 januari 2011, 16:40:16 »
Nou bewerken van het materiaal is niet zo zeer nodig.

Er moet meer gebeuren aan het aanpassen van het onderstel dan aan de kappen.
Deze moeten alleen glad worden gemaakt ivm spuitwerk.

Vanmiddag nog "hulp" gehad uit onverwachte hoek ;)

vanavond weer wat foto's

groetjes Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #19 Gepost op: 30 januari 2011, 16:44:32 »
Citaat
Deze moeten alleen glad worden gemaakt ivm spuitwerk.
Ja, daar doel ik eigenlijk een beetje op.
Ben vooral benieuwd hoeveel werk daar in gaat zitten, en natuurlijk wat voor handelingen nodig zijn. :P

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Dompie

  • HerIntreder
  • Offline Offline
  • Berichten: 147
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #20 Gepost op: 30 januari 2011, 20:18:50 »
Gaat meer dan uitstekend met water schoonspoelen, daarna lekker een föhn behandeling en je kan gelijk weer verder met je acrylverf om te spuiten. Ik heb onder hand al heel wat bakken zo gedaan en het werkt uitstekend.
N Selectrix/Müt - TrainController7Gold met +4D Sound, +SmartHand - Stärz SX-hardware

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #21 Gepost op: 30 januari 2011, 21:36:38 »
Zo vandaag weer wat gedaan aan een van de tussenbakken.

Maar eerst het onverwachte hulpje dat kwam "helpen"



Alleen was het hulpje al snel uitgeput.



Maar goed heb eens gekeken naar de afstand in de bakken van de vouwbalg en deze bleek toch gelijk te zitten.




[/URL

En ook nog wat raampjes aangepast en als proef geplaatst in de tussenbak.
[URL=http://img232.imageshack.us/i/img1731jd.jpg/]


Uploaded with ImageShack.us

Nu blijkt dat de ramen van de deuren meteen overgezet kunnen worden. De ramen tussen de deuren zijn groter dan de ramen die in de Br 423 zitten en de ramen voor en na de deuren zijn van de Br 423 te groot en heb ik iets aangepast door er iets van af te vijlen.

Ik hoor jullie bevindingen wel.

Groetjes Chris en tot spoedig (y)

De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #22 Gepost op: 03 februari 2011, 18:26:51 »
Vandaag weer een klein update-tje.

Heb vandaag het dak voorzien van wat details.



Verder in het onderzoek naar de ramen ben ik tot de conclusie gekomen dat de donkere ramen helemaal niet goed zijn voor de SLT. Het zijn namelijk gewoon heldere ramen ipv getinte. Ik ga eens kijken of ik ramen kan gaan maken van een iets dikkere spreadsheet.

Binnenkort weer meer. (y)

groetjes Chris (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3709
    • MCKmodelbouw
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #23 Gepost op: 03 februari 2011, 18:28:58 »
Doorzichtig styreen icm cristal clear???
Misschien kan je dan ook mooie ramen maken. Die details zien er in ieder geval wel erg goed uit (y)

Gr,
Mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #24 Gepost op: 03 februari 2011, 18:36:25 »
Hoi Chris,

nu met wat details op het dak ziet het er weer een stukje beter uit.
Zijn dit ook onderdelen van de donor?

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #25 Gepost op: 03 februari 2011, 18:50:08 »
ja. dat zijn inderdaad onderdelen van de donor.

Op het eind is het dan ook:
operatie geslaagd  patient overleden

alleen hier overlijdt de donor.

Cristal clear wordt me afgeraden op deze grote van oppervlakte. Het zou niet doorzichtig worden ,maar wat troebel. Maar mocht iemand hierin ervaring hebben met succes en goed doorzichtige ramen hoor ik dit graag.

groetjes Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Bart Zegers

  • Offline Offline
  • Berichten: 858
    • Mijn gescande foto's op Flickr
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #26 Gepost op: 03 februari 2011, 20:55:23 »
Maar Kristal Klear gebruik je in dit geval toch niet voor de oppervlakte, maar voor de randen van het doorzichtige kunststof? Of heb ik het mis?

Succes verder.

Groeten,
Bart
Met vriendelijke groet, Bart

Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #27 Gepost op: 03 februari 2011, 23:16:33 »
Een endje overheadsheet (of iets dergelijks) kun je toch prima in lijmen met wat kristal klear langs de randen?

Citaat
Cristal clear wordt me afgeraden
Dat kan ik wel begrijpen, oke, dat spul wordt na een tijdje wel kleverig, maar om er ramen van te gaan maken?
Kun je het beter opdrinken.  (y)  :P

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3092
    • SpoorObjecten
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #28 Gepost op: 03 februari 2011, 23:20:25 »
how about transparante resin?

geen ervaring mee hoor, was gewoon een ingeving, maar als je transparante sytreen strip erachter plakt, en dan transparante resin erop giet?

verder ziet het er stuk beter uit zo met die donor attributen op het model!
is het model toch handiger dan wat ik eerst dacht (alleen het onderstel)

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4299
    • Gouda in H0
Re: BNLS-Werkspoor - Een SLT in HO
« Reactie #29 Gepost op: 04 februari 2011, 07:34:38 »
gefreesde ramen? ;)
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008