Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:31:32
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 14:20:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door NS 1100
Vandaag om 13:38:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 12:58:53
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
  

Auteur Topic: Artitec verrassing voor 2011  (gelezen 268527 keer)

Jeff

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #375 Gepost op: 27 January 2011, 16:19:22 »
De serie 3700 heeft ook nog met verschillende tenders gereden.

de normale met 3 assen, in scheepsvorm met 3 en 4 assen, de 4 assige
tenders van de austerity loc,s en niet te vergeten de poederkooltender.
Varianten genoeg dus.

Jeff
Met vriendelijke groet: Jeff van Alphen
Nederlands modelspoor tussen 1948 en 1955 in H0.
Zwitsers spoor, RhB in H0m en IIm

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #376 Gepost op: 27 January 2011, 17:10:35 »
Meer! De 3700 serie betekent 120 nummer-(en detail-) varianten, plus nog eens de Staatsspoorversie als kleurvariant, ook nog eens met een aantal nummervarianten. Plus nog eens de 3802-3805, die met hele of gedeeltelijke stroomlijnkap rondreden. Alles bijelkaar kom ik aan méér variaties dan je met de 1200 zou kunnen maken.

En de 3789+3790 die aanvankelijk op poederkool gestookt werden is ook nog een optie... maar goed, of dat nog haalbaar is, zoveel modelvarianten. Het gaat dan al weer aardig richting handwerk. Idem met omzetten van rookkastdeuren ed na de oorlog.

@Jeff En vergeet de tenderwisseling met 4600'en niet....
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #377 Gepost op: 27 January 2011, 17:18:27 »
vergeet daarbij dan ook niet dat de 3785-3790 een andere kleur hadden (erwtensoepgroen met rode wielen) ;D

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #378 Gepost op: 27 January 2011, 17:20:58 »
@Jeff En vergeet de tenderwisseling met 4600'en niet....

Ik denk dat daarmee de 4 assige scheepstenders bedoeld werden.

Floor, ik las dat verhaal gister in het 3700 boek. Best wel maf.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Jeff

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #379 Gepost op: 27 January 2011, 17:30:17 »
Hallo

Ja ik doelde op de 4 assige tenders in scheepsvorm die
eingelijk voor de NS 4600 gebouwd werden.

Verschil in rookkastdeur kwam voor de oorlog al voor.
Had vooral te maken met wel of geen oververhitter.

Denk dat FRED de bakfiets van de lokale schoorsteenveger is.  ;D

Jeff
Met vriendelijke groet: Jeff van Alphen
Nederlands modelspoor tussen 1948 en 1955 in H0.
Zwitsers spoor, RhB in H0m en IIm

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #380 Gepost op: 27 January 2011, 18:17:53 »


Floor, ik las dat verhaal gister in het 3700 boek. Best wel maf.
nouja, helemaal het begin van het NS-tijdperk, ze wisten nog niet helemaal wat de kleurstelling zou worden dus ze gingen eens wat proberen. De biezen op die locs hadden ook witte (of in elk geval lichte, kan ook geel geweest zijn) lijnen erlangs

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1588
  • Modelrailroading is fun
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #381 Gepost op: 27 January 2011, 18:33:24 »
Ik denk dat daarmee de 4 assige scheepstenders bedoeld werden.

Floor, ik las dat verhaal gister in het 3700 boek. Best wel maf.


Ja maar als het aantal letters nou staat voor het aantal assen of ramen of  weet ik veel? Wat dan?

TED (met 3 letters)

Zou ik nou toch gelijk hebben??
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #382 Gepost op: 27 January 2011, 19:32:58 »
Geen rijtuig, denk ik, die maken niet zoveel indruk en zijn ook niet zo bekend.
Koninklijk rijtuig?

Maar wie zegt dat het een trein is?
Gezien de omschrijving kan het net zo goed een dafje zijn (met variomatic natuurlijk  ;) ).

Huub

Thurbo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1083
  • Avatar pic: GTW 2/6 Thurbo (CH)
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #383 Gepost op: 27 January 2011, 19:43:25 »
We kunnen u al wel iets vertellen over TED.
Hij is romantisch en robuust, hij geniet landelijke bekendheid, hij reed op de belangrijke trajecten en werd veelzijdig ingezet, hij werd en wordt veel gefotografeerd en maakt indruk op jong en oud.

FRED was erg goed in dienstverlening.

Over PHK 1 kunnen we vertellen dat ze zowel groepsgewijs en solistisch inzetbaar waren, in elke uithoek van Nederland kwamen, een zakelijke en stoere look hadden, veel op reis gingen door Europa en niet beroerd waren om vuile werkjes op te knappen!

Nog een gokje van mijn kant voor PHK1,
Een 2200/2300. Past in de beschrijving. Kwamen ook in buitenland bij bijv de bouw van hogesnelheidslijnen. En het belangrijkste, hij past ideaal bij de klompentrein waarvan ze de PlanE rijtuigen al hebben gemaakt.
Arthur alias Thurbo
H0 2-rail # Roco Multimaus # s88XpressNetIF # S88SD16-N # IBM Pc # Raspberry Pi 2b # iTrain # GBM Boost + GBM16T OpenDCC BiDiB # D&H Programmer.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #384 Gepost op: 27 January 2011, 19:46:41 »
Ik denk dat PHK (1) een kolenwagen is.

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8857
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #385 Gepost op: 27 January 2011, 19:54:22 »
Nog een gokje van mijn kant voor PHK1,
Een 2200/2300. Past in de beschrijving. Kwamen ook in buitenland bij bijv de bouw van hogesnelheidslijnen. En het belangrijkste, hij past ideaal bij de klompentrein waarvan ze de PlanE rijtuigen al hebben gemaakt.

Ofschoon dat het model geruime tijd in (her)productie is bij Roco, vind ik dit ook niet zon rare suggestie

Groetjes,
Michel

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #386 Gepost op: 27 January 2011, 20:40:34 »
Het is geen Wadloper, geen 1200.

Ik sluit me bij Edgar aan:

PHK1 -> goederenwagen. Iets internationaal inzetbaars. Kolenbak klinkt interessant.
FRED -> Dg?
TED -> kameel (maar dan niet als bouwpakket) Zeker landelijke bekendheid. Romantisch en veel gefotografeerd ook. Robuust?
Als het toch een nieuwe lok is, dan is een 1500 ook een mogelijkheid, want dat is de enige NS lok waarvan nooit een grootseriemodel is geweest.
Maar ik gok bij TED ook nog op de 3737.

Greetz:Menno
_____________________________________________________________________________________
Nabouwen? Ja leuk....plakke & knippen ook maar ik houd het op een gedeelde gok met iets xtra's!!
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #387 Gepost op: 27 January 2011, 21:42:01 »
Een NS 1200, die wordt al meer dan 40 jaren geproduceerd, daar zit weinig verkoop in, de mijne (Fleischmann), bijna 36 jaren oud, doet het nog prima !

Ik wacht echt op een nette stomer van NS !
Ook Engelse treinen zijn leuk

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8955
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #388 Gepost op: 27 January 2011, 22:50:47 »
Ik krijg een klein vermoeden.
Wat googlen bij Nico Spiltbrent me bij deze lijst.
Namen van 6400-en. Worden ook niet meer gemaakt, maar wel vraag naar denk ik.

Zo maar een speculatie :-X
Het enige wat er niet tussenstaat zijn de namen Fred en Ted maar de beschrijving klopt ::)

Gr Koen

Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Artitec verrassing voor 2011
« Reactie #389 Gepost op: 27 January 2011, 23:01:48 »
Nog meer speculaas en fred ted of phk maakt niets uit.

We denken aan elektrische lokomotieven 1200 1500 maar diesels komen bijna niet ter sprake

Leuk lijkt het mij wanneer er eens een 2530 uitkwam (zonder dat je daar een ander model voor moet opofferen, neem ook eens de 2600 (Beel) of 2800 2900. Kleine series lokomotieven in werkelijkheid en sommige mislukt maar misschien interessante modellen.

just my 2 cents
Jeroen