Meer! De 3700 serie betekent 120 nummer-(en detail-) varianten, plus nog eens de Staatsspoorversie als kleurvariant, ook nog eens met een aantal nummervarianten. Plus nog eens de 3802-3805, die met hele of gedeeltelijke stroomlijnkap rondreden. Alles bijelkaar kom ik aan méér variaties dan je met de 1200 zou kunnen maken.
@Jeff En vergeet de tenderwisseling met 4600'en niet....
Floor, ik las dat verhaal gister in het 3700 boek. Best wel maf.
Ik denk dat daarmee de 4 assige scheepstenders bedoeld werden.Floor, ik las dat verhaal gister in het 3700 boek. Best wel maf.
Ja maar als het aantal letters nou staat voor het aantal assen of ramen of weet ik veel? Wat dan?TED (met 3 letters)
Geen rijtuig, denk ik, die maken niet zoveel indruk en zijn ook niet zo bekend.
We kunnen u al wel iets vertellen over TED.Hij is romantisch en robuust, hij geniet landelijke bekendheid, hij reed op de belangrijke trajecten en werd veelzijdig ingezet, hij werd en wordt veel gefotografeerd en maakt indruk op jong en oud.FRED was erg goed in dienstverlening.Over PHK 1 kunnen we vertellen dat ze zowel groepsgewijs en solistisch inzetbaar waren, in elke uithoek van Nederland kwamen, een zakelijke en stoere look hadden, veel op reis gingen door Europa en niet beroerd waren om vuile werkjes op te knappen!
Nog een gokje van mijn kant voor PHK1,Een 2200/2300. Past in de beschrijving. Kwamen ook in buitenland bij bijv de bouw van hogesnelheidslijnen. En het belangrijkste, hij past ideaal bij de klompentrein waarvan ze de PlanE rijtuigen al hebben gemaakt.