Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Frits Westers
Vandaag om 18:21:53
tandwiel lux modellbau door bellejt
Vandaag om 17:49:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:17:39
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
Koppelingsmechanisme klemt? door Herb73
Vandaag om 16:40:25
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door stoombr38
Vandaag om 15:13:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 08:44:29
  

Auteur Topic: Artitec DE-2  (gelezen 612295 keer)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5385
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1095 Gepost op: 12 September 2011, 20:48:09 »



Zo, heeft de poes last van een haarbal? Buiten kotsen hè,  en daarna lekker in je mandje  ;D

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Gert1

  • Gast
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1096 Gepost op: 12 September 2011, 21:11:18 »
Heren, graag verder weer on topic. Dank u!   (y)

mvg,
Gert

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 754
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1097 Gepost op: 13 September 2011, 09:24:35 »
Heren,

Ik had niet verwacht dat een eenvoudige vraag over het al dan niet smeren van een motorasje - waarop tot heden geen antwoord is gegeven -in zo'n discussie zou ontaarden. Het lijkt de 2e kamer wel, met hetzelfde ( geen ) resultaat.

Jammer van de tijd dus ik ga weer over tot de orde van de dag. Ik stuur de beide treinstellen ( DE 1 en DE 2 ) met problemen op naar de fabrikant in de hoop dat deze wel een oplossing heeft.
Ik zal t.z.t. het resultaat hier nog wel melden.

Coen.

 

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4227
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1098 Gepost op: 13 September 2011, 11:46:50 »
Offtopic maar toch:

Tijdperkbarbaar.......

Ik kan me herinneren op Ontraxs 2010 een TEE-DE3 te hebben zien rijden op Rhenen. Nog een OHMB barbaar.

mvg,
Ivo
Dat was nog binnen de openingstijden van OnTraXs, buiten de openingstijden .........  ::) :-\ :'(   ( boehoeoeoeoeee... *snifsnif*..)

( was trouwens een DE-IV daggik, de mijne...)
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Gert1

  • Gast
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1099 Gepost op: 13 September 2011, 12:12:26 »
Tijdperkbarbaar.......

Gaan we schelden? Dan weet ik er ook nog wel één: anachronistische tijdruimteterrorist!   ;)

mvg,
Gert

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1053
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1100 Gepost op: 13 September 2011, 12:18:00 »
Mijn ervaring is dat een mailtje naar Artitec waarin je het probleem uitlegt net zo goed gaat.
Ze zijn ook redelijk vlot met reageren.
 
Groet Peter,



Jep, mail gaat even goed.
In mijn geval van een beetje lakschade is het model opgestuurd en 1.5 week later had ik een nieuwe.

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1101 Gepost op: 13 September 2011, 14:32:22 »
Had zelf ook last van een wat rammelend motortje (begon na een maand ongeveer...). ::) Drupje olie en hij loopt al wat beter. Daarna de motor iets verder naar voren geplaatst zodat de cardan iets beter in het motortje grijpt en minder herrie maakt. Ding loopt na deze modificatie alweer ietsje beter. Al kan 't niet tippen aan de rijeigenschappen van een gemiddelde brawa of roco, vind ik dan. ;)

Trouwens ook nog een "pimp-idee": ik heb de stroomafname-strips in de draaistellen even zwart gemaakt. Zul je zeggen: "geen wonder dat dat ding van jou niet goed loopt", klopt, maar natuurlijk heb ik de contactvlakjes niet geschilderd. ;) Alleen het koperkleurig deel dat je door de draaistellen heen ziet. Klein detail maar maakt het model naar mij idee iets minder 'speelgoedachtig'. :)
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3840
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1102 Gepost op: 19 September 2011, 23:12:59 »
De DE-2 ook maar eens open gemaakt omdat de inrichting nogal wat kaal oogt als de binnenverlichting aan is.
Kleur op e vloer gemaakt, Banken wat kleur gegeven, tafeltjes gekleurd, her en der wat zilververf voor de chroomdelen.
Voor deuren antiek brons gebruikt en lijkt op de mahoniekleur van de echte.

De donkere binnenzijwanden en plafonddelen naast de printplaat van de DE-2 in dezelfde kleur geschilderd als het Artitec interieur waardoor de lichtsfeer bij brandende interieurverlichting beter wordt. Dat hoeft niet netjes rakend langs de ramen want doordat de vensterdelen natuurlijk groter zijn dan de vensters zelf dekken ze de niet geschilderde delen toch wel af.

Of je ale aanpassingen allemaal ziet door de vensters is de vraag maar draagt wel bij aan de sfeer.
De lichtgeleider voor de topseinen ver'Karst', dit werkt prima en je behoeft ze niet door te zagen om lichtlekkage van het witte topsein naar het andere topsein te voorkomen.

Ook de stuurtafel wat kleur gegeven.
« Laatst bewerkt op: 19 September 2011, 23:29:21 door GerardvV. Reden: kleine zinsverbetering »
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
178*hier
149* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1103 Gepost op: 19 September 2011, 23:28:30 »
leuk! hier nog een plaatje van de 41
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10485
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1104 Gepost op: 20 September 2011, 00:00:57 »
Netjes Gerard,

Je gaat nog een stapje verder dan ik ;)

Grtzz,

Karst

jandejager

  • Offline Offline
  • Berichten: 540
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1105 Gepost op: 20 September 2011, 04:07:16 »
Mooi gedaan Gerard,
Daar knapt ie zeker van op.

'k Heb zelf ook een 93 met sound.
Is het trouwens een tricky klus om de kappen te verwijderen (risico van breken, barsten, lakschade ??).
Ik heb de PDF van Artitec waarin ze dat laten zien met een paar tandenstokers.
Ik zie dat je ook de ramen hebt verwijderd ?

Groet,

Jan

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3840
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1106 Gepost op: 20 September 2011, 14:08:20 »
Kappen verwijderen zoals aangegeven, ook Karst laat dit zien op blz 36 van dit draadje. Maakt wel enge geluiden als de klips en tegenvormen loskomen maar er gaan niets kapot (tenminste bij mij niet  :))
De ramen aan drie zijden konden makkelijk verwijderd worden, die zaten alleen maar geklemd, aan een zijde zaten ze op een paar punten ook gelijmd. De cabine ramen zitten los ingezet en zijn te verwijderen door het indrukken van de deurramen.
De volgorde beschrijft Karst ook eerder in dit draad(je).
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
178*hier
149* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Henk Veenstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 1497
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1107 Gepost op: 20 September 2011, 14:28:07 »
Dag Gerard,

Welke kleur heb je voor de vloer gebruikt?

mvg Henk

jandejager

  • Offline Offline
  • Berichten: 540
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1108 Gepost op: 20 September 2011, 14:33:07 »
Bedankt Gerard,

Moet nog wel een paar keer diep ademhalen voordat ik mij eraan zou wagen.
Maar ik neem aan dat het minder eng is dan het lijkt.
Gelukkig heb ik nog mijn (zeer deskundige) goeroe op 5 minuten afstand en die is beduidend minder bang uitgevallen.
Het treinstel naar Holland sturen van hieruit voor een andere reden dan garantie is natuurlijk waanzin.

Jammer, ze zouden toch veel beter met schroeven kunnen werken in plaats van die klippen.
Nou ja, nog maar een paar nachtjes erover slapen.

Groet, Jan

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:Artitec DE-2
« Reactie #1109 Gepost op: 20 September 2011, 20:06:05 »
Die clipjes zijn soms inderdaad wat eng... Je moet toch redelijk wat kracht uitoefenen om de kappen open te krijgen. Na mijn avonturen ging de kap van de motorbak redelijk makkelijk eraf. Nu de klipjes iets "uitgelebberd" zijn haal ik 'm iets alternatief open, dat wil zeggen dat ik het deel met de schortplaten naar onder trek, daarna komt de kap er zonder problemen vanaf. Handig bij decoderbrandjes! ;D

Trouwens wel een erg net gedetailleerd interieur! Zo ver ben ik met m'n 93 niet gekomen, maar dit ziet er werkelijk top uit!
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)