Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Wat was jullie allereerste loc? door Dick55
Vandaag om 12:10:59
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 12:05:22
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Vreemd probleem door Montanbahn
Vandaag om 11:39:05
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Heroplage Artitec Plan W? door spoorijzer
Vandaag om 11:21:10
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
Vandaag om 11:13:47
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 10:46:07
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Prestige Models : ervaringen door Rob Ellerman
Vandaag om 10:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 09:51:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
  

Auteur Topic: Artitec DE-2  (gelezen 603266 keer)

Timmo

  • Offline Offline
  • Berichten: 537
Re: Artitec DE-2
« Reactie #2115 Gepost op: 15 June 2016, 19:45:42 »
Ik wil liever geen 100 jaar oude dradjes afstoffen. Maar ik heb het volgende met de DE2 van artitec. Ik rijdt digitaal. En als mijn DE2 door een bocht gaat dan rijdt hij langzamer dan op een recht stuk spoor. Alsof de weerstand heel hoog is. De draaistellen lopen soepel heen en weer. Ik heb wel andere instellingen in de decoder gedaan, maar met stock instelling heeft hij het ook. Iemand bekend met dit voorkomen?

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Artitec DE-2
« Reactie #2116 Gepost op: 15 June 2016, 21:14:36 »
Hoe scherp is die boog? Welke radius?


Steyn

Timmo

  • Offline Offline
  • Berichten: 537
Re: Artitec DE-2
« Reactie #2117 Gepost op: 15 June 2016, 21:31:26 »
Fleischmann R3 en R4.

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2267
    • Biesje.nl
Re: Artitec DE-2
« Reactie #2118 Gepost op: 15 June 2016, 23:40:58 »
Maakt ie ook herrie in de bogen? Kan zijn dat de cardan as en de kruiskoppelingen daarvan niet helemaal jofel zitten.

Voor de zekerheid: staat de lastregeling wel aan?

Succes.

Timmo

  • Offline Offline
  • Berichten: 537
Re: Artitec DE-2
« Reactie #2119 Gepost op: 15 June 2016, 23:52:45 »
Hij maakt geen herrie, ik dacht ook aan cardan. Misschien hasl ik hem wel effe uit elkaar om te kijken of het soepel loopt.Lastregeling staat volgens mij gewoon standaard aan.

Timmo

  • Offline Offline
  • Berichten: 537
Re: Artitec DE-2
« Reactie #2120 Gepost op: 16 June 2016, 06:06:58 »
Alles loopt soepel. Ik zal even kijken of andere antislip bandjes uitkomst bieden.

André82

  • Online Online
  • Berichten: 937
Re: Artitec DE-2
« Reactie #2121 Gepost op: 16 June 2016, 13:36:55 »
Toevallig heb ik mijn DE2 ook weer tot leven gewekt en de stroomafname bij de motor goed vast gezet. Toen het stel op de rails zette voor een proefrit was het net of die vreselijke vlakke plaatsen had, maar de slipbandjes waren helemaal verdroogd en moeten vervangen worden. Beetje vreemd, want zoveel heeft het stel niet bij mij gereden....

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3530
  • Mcn NSR Groningen.
Re: Artitec DE-2
« Reactie #2122 Gepost op: 16 June 2016, 13:41:29 »
Heeft niks met het wel of niet rijden te maken, gewoon ouderdom van het rubber.
Het lange staan op 1 punt geeft vlakke plekken op de slipbandjes, vervangen dus.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Artitec DE-2
« Reactie #2123 Gepost op: 27 October 2016, 19:58:10 »
Misschien heb je wat aan deze informatie van Seinarm.nl.

Dank.

165 - Oost Nederland - Rode hoed koppeling
179 - Limburg - Rode hoed koppeling
186 - Gele goed koppeling

Deze NS-modellen zijn inzetbaar in de jaren '90 als er puur gekeken wordt naar de laatste rit. Of er kenmerken aan de stellen zitten, waardoor deze niet na 1993 inzetbaar is, weet ik niet. Als het wel zo is, hoor ik het graag.

Op de website van Artitec staat bovenstaande over de DE2. Wat maakt het dat een stel inzetbaar is in een regio? Heeft een stel daaraan gerelateerde uiterlijke kenmerken? Hoe komt het dat het ene stel een gele hoed op de koppeling heeft en de andere een rode?

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2485
Re: Artitec DE-2
« Reactie #2124 Gepost op: 27 October 2016, 20:34:28 »
De DE2 stellen hadden volgens mij Indusi voor het rijden in Duitsland....maar is lang geleden dat ik er iets over heb gelezen in één of ander hobbyblad. Dat maakte bepaalde stellen dus regio gebonden.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8526
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Artitec DE-2
« Reactie #2125 Gepost op: 27 October 2016, 22:12:27 »
Klopt.

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: Artitec DE-2
« Reactie #2126 Gepost op: 27 October 2016, 23:12:32 »
Hoe komt het dat het ene stel een gele hoed op de koppeling heeft en de andere een rode?
Hangt af van de periode waarin het materieel werd ingezet;
Voor eind zeventiger jaren; rode hoed
tot ongeveer 1983; gele hoed maar lang niet al het materieel
Na 1983 alles weer een rode hoed
na ongeveer 1995 begon steeds meer materieel met weer een gele hoed te rijden, op het laatst alles, tot het afschaffen van de kappen op de scharfenbergs
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
177*hier
146* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8526
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Artitec DE-2
« Reactie #2127 Gepost op: 16 November 2016, 20:45:32 »
Zet ik de gele en een rode DE II op de baan, rijden ze beide een andere kant op. Noumoe?

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26675
    • Pagina van klaas
Re: Artitec DE-2
« Reactie #2128 Gepost op: 16 November 2016, 20:52:09 »
Analoog? Digitaal?
Kloppen front- en sluitseinen met de rijrichting?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3354
Re: Artitec DE-2
« Reactie #2129 Gepost op: 16 November 2016, 21:27:40 »
Dat is conform het grote voorbeeld, daar rijdt ook de helft van de treinen de andere kant op  :angel:
Reinier